Кафедра математики, фізики та методик їх навчання
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра математики, фізики та методик їх навчання за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 319
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ознайомлення учнів з елементами конструкторської діяльності на уроках фізики у середній школі(1994) Гончаренко Лідія Григорівна; Honcharenko Lidiia Hryhorivna; Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor Ivanovych; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychІнтелектуалізація сучасного навчального процесу вимагає застосування таких методів навчання, які сприяють розвитку творчих здібностей учнів, зокрема формуванню у них окремих умінь конструкторської діяльності. Пошуку такої організації системи навчальних занять допомагає аналіз циклів процесу навчання, що визначають стратегію вивчення різних типів компонентів змісту навчального предмета. Одним з цих компонентів є фізичні прилади та пристрої.Документ Аналогии в решении проблемных познавательных задач(1996) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychРозвитку творчих здібностей учнів на уроках фізики сприяє розв'язок проблемних пізнавальних завдань, результатом чого є введення істотних ознак компонентів змісту шкільного курсу фізики. Одним з прийомів розв'язку таких завдань є використання умовиводів за аналогією.Документ Робочі бригади – форма організації спілкування між учнями під час їх навчальної діяльності(1996) Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor Ivanovych; Бала Валентина Олексіївна; Bala Valentyna Oleksiivna; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychУ статті йдеться про використання бригадної форми роботи на різних етапах навчальних занять і з різною метою: врахування індивідуальних можливостей, надання свободи в організації власної діяльності, організація самоконтролю, зменшення дефіцити навчального часу.Документ Пошук інваріантів у змісті шкільного курсу фізики(1996) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor IvanovychВаріативність методик викладання, інформації, що використовується у навчальному процесі, не означає відсутність спільного у навчальному змісті. Виявлення спільного - одна з важливих задач методики фізики. Пропонуються шляхи аналізу змісту освіти, що допоможе встановити внутрішню відповідність підручників до шкільних програм.Документ Проблемность в изучении нового материала на уроках физики(1996) Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor Ivanovych; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychПроблемне навчання є, з одного боку - обов'язковою, з іншого - складовою частиною навчального процесу. Тому необхідно встановити ознаки проблемного навчання, його місце в сучасному навчальному процесі, насамперед у процесі вивчення нового матеріалу.Документ Ознаки діяльнісного підходу до організації навчальних занять з фізики(1996) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor IvanovychПід час організації навчальних занять потрібно враховувати закономірності людської діяльності (організація навчального процесу як розв'язування різних задач), процесу пізнання (його трифазовий характер). При цьому вчителя потрібно вважати як суб'єктом навчального процесу так і джерелом навчальної інформації.Документ Ступінчастість у побудові шкільного курсу фізики(1996) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychГенералізація змісту розглядається як систематичність і зв'язаність побудови курсу фізики, яка повинна виявлятися у групуванні матеріалу навколо головних фактів, понять, гіпотез, законів. Формування способів діяльності щодо пізнання та застосування відповідного навчального матеріалу повинно йти у напрямку засвоєння учнями таких систем дій, які відображають частково або повністю алгоритм розв'язування пізнавальних та практичних задач різних типів.Документ Зв’язок між основним і додатковим матеріалами в курсі фізики основної школи(1997) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychПропонуються конкретні шляхи подолання проблеми, коли порушуються сама ідея диференціації у навчанні і логіка навчального процесу, яка вимагає, щоб головне було засвоєно на уроці, шляхом розділення всього матеріалу на навчальний та дидактичний а також шляхом подання змісту компонента через системи його істотних ознак.Документ Лабораторні роботи по вимірювання фізичних величин(1997) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor IvanovychВиконання лабораторних робіт дає можливість організувати діяльність учнів, яка характеризується великою їх самостійністю у плануванні, проведенні дослідів і оформлені одержаних результатів, шо є однією з головних умов фо-рмування інтелектуальних і практичних умінь.Документ Внутреннее структурирование излагаемого содержания(1997) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychВнутрішнє структурування навчального змісту передбачає: виділення у змісті досліджуваного питання сістеми логічно завершених частин, в кожній з яких міститься опис одного або кількох взаємопов'язаних його істотних ознак; поділ інформації на дві частини - опис (формулювання) суттєвих ознак, які є предметом пізнання, засвоєння, запам'ятовування, і інформацію, яка забезпечує першу частину.Документ Узагальнені плани діяльності суб’єктів навчання і стандарти фізичної освіти(1997) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychУ стандарт фізичної освіти повинні входити не тільки перелік компонентів змісту шкільного курсу фізики, а й вимоги до результатів їх засвоєння, найбільш загальні уміння та навички. Це вказує на доцільність пошуку узагальнених планів діяльності суб'єктів навчального процесу, що визначають стратегію вивчення окремих груп компонентів змісту шкільного курсу фізики, які відповідають структурним елементам наукового знання.Документ Профільне навчання у малокомплектній загальноосвітній школі(1998) Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor Ivanovych; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychАктуальною є проблема профільного навчання в малокомплектній школі, особливо в умовах, коли спостерігається тенденція до скорочення кількості учнів старших класів. Одним із шляхів вирішення цієї проблеми є такий розподіл навчального часу, який відводиться для вивчення навчальних предметів в різних класах, при якому, не знижуючи рівня загальноосвітньої підготовки школярів, з'являється .можливість надавати окремим учням, за їх бажанням, право обрати для більш глибокого вивчення ті дисципліни, що викликають у них особливий інтерес.Документ Узагальнені плани діяльності під час вивчення фізики(1998) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychЛюдина формується як особистість і реалізує свої особистісні якості тільки у діяльності, у взаємодії з навколишнім світом та суспільством. Важко уявити собі зміну, перетворення, формування особистих якостей людини за межами її діяльності. Тому цілеспрямоване засвоєння учнями узагальненого досвіду людства, як підґрунтя формування його особистості, може бути ефективним при організації їх пізнавальної, перетворюючої, ціннісно-орієнтаційної, комунікативної діяльності на всіх етапах навчання.Документ Узагальнені плани діяльності і дидактичні відношення у процесі навчання(1998) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychДля того, щоб розкрити сутність дидактичних процесів треба не враховувати певні фактори і перш за все ті, які вказані вище, і розглядати модель навчального процесу, яка має назву процесу навчання. Аналізу процесу навчання сприяє розгляд в статті характерних для процесу навчання дидактичних відношень. Це дозволяє розкрити деякі суттєві властивості навчального процесу, зокрема визначити місце і роль узагальнених планів діяльності.Документ Логіка вивчення "питомих" фізичних величин в 7 - 8 класах(1998) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychРозвиток пізнавальних можливостей учнів, зміст і характер дій навчального процесу залежить від тих конкретних ситуацій, які виникають на уроках. Тому, мова йде про плани спільної діяльності учителя й учнів, які визначають загальну стратегію вивчення даної групи понять, що є основою різноманітних дій учасників навчального процесу.Документ Урок у циклі навчального процесу(1999) Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor Ivanovych; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychІснує тенденція розглядати навчальний процес як системи уроків, які утворюють цикли цього процесу і відіграють роль його одиниць. Причому, новим є не просто наявність різних типів уроків, що використовуються під час вивчення певної порції навчального матеріалу, а наявність такого внутрішнього взаємозв'язку між ними, який відображає загальну логіку і послідовність систем дій у циклі навчального процесу, одночасність процесів досягнення цілей, що раніше відносилися до цілей уроків певного типу.Документ Узагальнений план діяльності з вивчення фізичних величин у 7 - 8 класах(1999) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychДо одного з важливих компонентів змісту шкільного курсу фізики відносяться фізичні величини, формування понять багатьох з них відбувається на першому ступені навчання, тобто у 7-8 класах. Планування систем уроків, під час яких вивчається конкретна фізична величина, доцільно здійснювати за узагальненим планом діяльності, що пропонується.Документ Управління навчальною діяльністю учнів в умовах колективного навчання фізиці(2000) Каленик Віктор Іванович; Kalenyk Viktor Ivanovych; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychОптимізація управління учбовою діяльністю учнів передбачає створення таких умов, які забезпечать виявлення і своєчасне подолання труднощів, що виникають у кожного зі школярів під час вивчення програмного матеріалу. Для вирішення цієї проблеми принципове значення має домовленість про вибір одиниці навчального матеріалу та одиниці навчального процесу, класифікацію зворотних зв’язків.Документ Конспекти з фізики – один із засобів інтенсифікації процесу навчання в основній школі(ЧДПУ ім. Т. Г. Шевченка, 2000) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychУ значній мірі подолати дифіцит навчального часу можна такою організацією процесу навчання, щоб більшість питань курсу фізики 7 - 8 класів не потребували їх повторного вивчення в старших класах, а стали предметом їх подальшого розвитку і базою для усвідомленого засвоєння змісту, який розглядається на другому ступені навчання фізики в школі. В учнів середніх класів треба сформувати такі пізнавальні уміння і навички, які полегшать сприйняття й засвоєння змісту курсу фізики в старших класах. Отже актуальною стає проблема інтенсифікації процесу навчання фізики в основній школі.Документ Використання комп’ютера на уроках фізики в основній школі(2000) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychСтворенню психічних образів сприяє широке використання фізичного експерименту, зокрема демонстраційних дослідів. Але існують випадки, коли тільки демонстрації досліду недостатньо для створення у свідомості учнів таких психічних образів, що відповідають об’єктам реальної дійсності. Потрібно додаткове моделювання цих об’єктів, тому що їх моделі дозволяють виділити ті істотні ознаки, які безпосередньо не спостерігаються під час демонстрацій. Одним із засобів створення моделей є комп’ютер.