eSSPU logo

Запрошуємо до репозитарію відкритого доступу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (eSSPUIR)!

eSSPUIR - Електронний інституційний репозитарій Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

ISSN 2522-1531

eSSPUIR – електронний архів наукових та освітніх матеріалів СумДПУ імені А. С. Макаренка, що забезпечує накопичення, систематизацію, зберігання інтелектуальних продуктів наукового, освітнього та методичного призначення, створених університетськими спільнотами Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, та забезпечує довготривалий, постійний і надійний безкоштовний відкритий доступ до них засобами Інтернет-сервісів, поширення цих матеріалів у середовищі світового науково-освітнього товариства.

Кількість документів: 16391. Останнє оновлення: 26.06.2025.

Положення про eSSPUIR

Авторський договір приєднання

Інструкція реєстрації користувача eSSPUIR

Зразки бібліографічного оформлення видань

 

Нові надходження

Документ
Мовна (перекладацька) практика
(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Клочко Лариса Іванівна; Klochko Larysa Ivanivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna
Навчально-методичний посібник адресований здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» галузі знань 29 «Міжнародні відносини» денної та заочної форм навчання
Документ
Курсова робота з методики навчання англійської мови
(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Гуменюк Інна Леонідівна,; Humeniuk Inna Leonidivna; Шевцова Наталія Олександрівна; Shevtsova Nataliia Oleksandrivna
У навчально-методичних рекомендаціях представлено зміст та основні програмні вимоги освітнього компонента «Курсова робота з методики навчання англійської мови», що пропонується студентам ІV курсу факультету іноземної та слов’янської філології, які навчаються за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Українська мова і література) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка. Головною метою навчально-методичних рекомендацій є забезпечення організації самостійної роботи здобувачів у ході курсового дослідження через надання вказівок щодо порядку його проведення, оформлення його результатів та захисту. Призначено для студентів ІV курсу факультету іноземної та слов’янської філології.
Документ
Teacher Preparation for the Formation of Reading Literacy of NUS Students: Theory and Practice
(AV Akademischer Verlag, 2025) Semenoh Olena Mykolaivna; Семеног Олена Миколаївна; Плужник Юлія Валеріївна; Pluzhnyk Yuliia Valeriivna
The monograph outlines the substantive and methodological support for the preparation of future teachers of Ukrainian language and literature for teaching students in the New Ukrainian School (NUS). Updated educational programs for the training of future teachers of Ukrainian language and literature are outlined, which have an interdisciplinary and socio-economic orientation. The monograph outlines the content and methodical provision of training future language teachers for the formation of students’ reading literacy in lessons of foreign literature on the basis of the PISA-2018 study. The developed exercises and tasks are aimed at the formation of reading literacy in schoolchildren, which involves the ability to interact with the text at a deeper, interpretive level; critically evaluate the received information, put forward one’s own hypotheses based on the reading, apply it in real life situations.
Документ
The Impact of Pedagogical Innovations on the Development of the Educational Environment in the Context of Modern Challenges
(2025) Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Кириленко Надія Іванівна; Havrylo Olena Illivna; Гаврило Олена Іллівна; Romanyshyn Ruslana; Романишин Руслана; Mykhalchenko Nataliia; Михальченко Наталія; Koperlos Ruslana; Коперльос Руслана
The article theoretically substantiates the cluster ap proach in education as a methodological basis for the development of the education system. The content of the concept of “educational cluster” is revealed depending on the level of clustering. Pedagogical innovations are substantiated as an essential characteristic of educatio nal clusters; the existing classifications are supplemented by the author’s typology of pedagogical innovations ba sed on the cluster approach in education.
Документ
Інтерактивні ігри за народними казками як засіб формування екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку
(Полтавська академія неперервної освіти імені М. В. Остроградського, 2025) Гаврило Олена Іллівна; Парфілова Світлана Леонідівна; Havrylo Olena Illivna; Parfilova Svitlana Leonidivna
У статті пропонується використання інтерактивних ігор за мотивами відомих дітям старшого дошкільного віку народних казок у процесі формування їхньої екологічної компетентності. Для досягнення мети – перевірки ефективності засобу інтерактивних ігор, було визначено рівні екологічної вихованості дітей та їхні показники. Проаналізовано, який цілей досягає використання інтерактивних ігор у формуванні екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Наведено приклади народних казок та подальше опрацювання їх змісту з метою екологічного виховання дітей. Ігри, які запропоновано використовувати: словесні (опис місця, де відбуваються події казки, добір метафор) творчі (створення «квітника» в різних техніках), рухливі (імітація рухів і голосів тварин, звуки природи, зростання рослин). Контрольний зріз після проведення формувального експерименту довів ефективність використання інтерактивних ігор у формуванні екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Ключові слова: діти старшого дошкільного віку; екологічна компетентність; інтерактивні ігри; народні казки