Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 38
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Елементи регіональної етнокультури в ранній романтичній прозі Пантелеймона Куліша(2012) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychУ статті розглянуто специфіку відображення місцевої народної традиційної культури в ранній фольклорно-романтичній прозі П. Куліша, дія в якій відбувається в рідному для письменника містечку Вороніж.Документ Народна культура саянів у дослідженні Івана Абрамова(2013) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychУ статті розглянуто особливості етнокультури маловідомої етнографічної групи курських саянів, яким присвятив на початку ХХ ст. свою наукову розвідку відомий український краєзнавець та етнограф Іван Абрамов.Документ Роль освітньої спілки робітників у розвитку освіти дорослих в Англії(2013) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaУ статті аналізується діяльність Освітньої спілки робітників Англії як одного з провідних провайдерів освітніх послуг орієнтованих на дорослий контингент споживачів, висвітлюються історичні передумови створення цієї організації, розкриваються особливості діяльності асоціації з початку ХХ століття до теперішнього часу.Документ Антивоєнна романістика 20-х років ХХ століття: порівняльний аспект (на матеріалі творів Е.М. Ремарка, А. Барбюса та Е. Хемінгуея)(ФОП Цюпак А. А., 2014) Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia ValentynivnaУ запропонованій статті здійснено порівняльний аналіз антивоєнних романів Е. М. Ремарка «На Західному фронті без змін», А. Барбюса «Вогонь» та Е. Хемінгуея «Прощавай, зброє!». Авторка виявила автобіографічний характер творів, їх типологічну спорідненість на ідейному рівні та ознаки авторської оригінальності в осмисленні суперечностей Першої світової війни.Документ Діяльність Попівської академії у контексті зародження народознавчої думки на Слобожанщині у кінці XVІІІ – поч. XIX ст.(2016) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychСтаття присвячена народознавчому аспекту діяльності культурно-освітнього гуртка, який діяв наприкінці XVІІІ – поч. XIX ст. на хуторі Попівка неподалік Сум під керівництвом О. Паліцина і сприяв поширенню просвітницьких ідей в широкі верстви населення та зародженню народознавчої думки на Слобожанщині.Документ «Діалог культур» як засіб формування читацької компетентності сучасної молоді(КПУ, 2017) Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia ValentynivnaУ статті розглядається питання доцільності використання культурологічного контексту під час аналізу художніх творів на уроках зарубіжної літератури. Автор доводить, що залучення технології «діалогу культур» відкриває нові можливості інтерпретації зразків світової класики. На підтвердження своєї позиції дослідниця звертається до порівняльного аналізу романів Д. Дефо «Робінзон Крузо» та В. Голдінга «Володар мух» з метою виявлення їх відповідності світоглядним настановам двох різних епох. Запропонована методика сприяє якісному синтезу рецепцій роману В. Голдінга та глибинному усвідомленню його ідейного рівня.Документ Концепт "освіта дорослих" у педагогічних поглядах Пітера Джарвіса(2017) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaДане дослідження присвячене аналізу науково-педагогічних поглядів видатного британського теоретика у галузі освіти дорослих Пітера Джарвіса щодо концепту «освіта дорослих». Його прогресивні наукові пошуки у цьому напрямку беруть початок з 70-х років ХХ століття у період активної дискусії вчених усього світу щодо явища освіти дорослих. Автор актуалізує дослідження низки тотожних термінів (освіта дорослих, продовжувана освіта, відновлювана освіта, громадська освіта та інші), які були широко вживаними у останню чверть ХХ століття не тільки в педагогічних колах Британії, але й у світі в цілому. Проаналізований матеріал може бути використаний при розробці національної концепції освіти дорослих.Документ Шевченкознавчі праці Юрія Ступака(2017) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychУ статті розглянуто доробок сумського вченого Юрія Ступака, у якому особливе місце посідає дослідження творчої спадщини Тараса Шевченка в широкому історико-літературному контексті, а також аналіз її фольклорного, педагогічного та краєзнавчого аспектів. Окрему увагу науковець приділив малярській спадщині Т. Шевченка.Документ Андрагогічні принципи у поглядах британських теоретиків освіти (ретроспективний аналіз)(Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького, 2017) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaУ статті подається ретроспективний аналіз концептуальних основ освіти дорослих у поглядах провідних британських вчених-педагогів з початку ХХ століття до сьогодення. Зокрема, розглядаються доробки Дерека Легге, Кіріта Річмонда, Артура Стока, Річарда Генрі Таунея, Коліна Тітмуса, Пітера Джарвіса, Гарольда Уільтшира, Базіла Йекслі, науково-педагогічні погляди яких лягли в основу існуючої на сьогодні британської концепції освіти дорослих. Проаналізований матеріал може бути використаний при розробці національної концепції освіти дорослих. У перспективі доцільно провести детальний аналіз кожного з вищевказаних авторів, що може стати цінним теоретичним доробком для вітчизняної андрагогіки.Документ Голодомор на Сумщині у спогадах очевидців(«МакДен», 2018) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychЗбірник містить спогади очевидців голодоморів 1932-1933 років та 1946-1947 років на Сумщині, зібрані учнівською та студентською молоддю.Документ Методика навчання майбутніх учителів англійської мови мовленнєвої адаптації(2018-01) Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia VolodymyrivnaДисертацію присвячено розв‘язанню проблеми навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови – студентів третіх курсів ВНЗ. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено методику навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови; визначено уміння комплексної мовленнєвої адаптації; удосконалено перелік адаптивних мовленнєвих умінь учителя англійської мови для ефективного педагогічного спілкування; набуло подальшого розвитку уточнення ефективних шляхів покращення сприйняття навчальної інформації учнями на уроці англійської мови. Практичне значення одержаних результатів полягає у відборі навчального матеріалу для формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови; розробленні комплексу вправ; створенні моделі організації навчального процесу для реалізації запропонованої методики; укладанні методичних рекомендацій щодо організації відповідного навчання. У Вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету і завдання, об‘єкт і предмет дослідження, зазначено наукову новизну, практичне значення, методи дослідження, зв‘язок роботи з науковими програмами, планами та темами, наведено відомості щодо апробації одержаних результатів. У першому розділі дисертації проаналізовано сучасний стан розвитку наукової думки із проблеми формування вмінь професійно орієнтованого говоріння, досліджено теоретичні передумови формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови на заняттях із практики усного та писемного мовлення. Визначено зміст навчання мовленнєвої адаптації: професійно орієнтований мовний матеріал (фонетичний, граматичний, лексичний); професійно орієнтований мовленнєвий матеріал (вирази класного вжитку, навчальні тексти, матеріал шкільних підручників); невербальні засоби спілкування (жести); професійно орієнтовані знання; теми та ситуації спілкування; професійно орієнтовані навички та вміння. Обґрунтовано шість груп умінь мовленнєвої адаптації на різних лінгвістичних рівнях: адаптивні вміння організації, оцінювання та корекції, стимулювання, фасилітації, інформування, контролю. Встановлено, що основною характеристикою мовлення вчителя іноземної мови (ІМ) вважається зрозумілість, яка сприяє підвищенню ефективності дидактичного комунікативного впливу в процесі педагогічної взаємодії та досягається шляхом пристосування мовлення вчителя до рівня підготовки учнів. Адаптація мовлення вчителя ІМ здійснюється шляхом спрощення або ускладнення, тобто шляхом модифікації мовлення вчителя на фонетичному, лексичному, синтаксичному рівнях та на рівні дискурсу. Більш високий рівень доступності усної навчальної інформації досягається шляхом застосування вмінь комплексної МА, яку ми розуміємо як адаптацію мовлення вчителя одночасно щонайменше на двох із чотирьох зазначених вище лінгвістичних рівнях. Виокремлено найбільш ефективні модифікації мовлення щодо покращення сприйняття навчальної інформації учнями: на фонетичному рівні (використання різних видів наголосу, пауз; зміни інтонації), на лексичному рівні (перефразування слів), на синтаксичному рівні (спрощення структури речення, сурядний зв'язок; уникання скорочень слів, прислівників перед дієсловами), на рівні дискурсу (формулювання питання-стимулу у формі відкритого спеціального запитання, додаткового альтернативного запитання, додаткового неповного запитання, демонстраційного або довідкового запитання; застосування часткових повторень, різних способів перевірки розуміння). Другий розділ дослідження присвячено розробленню методики навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови. Здійснено відбір навчальних матеріалів з урахуванням принципів комунікативної необхідності та достатності, кореляції навчальних матеріалів зі шкільними підручниками, професіоналізації, релевантності, автентичності. Описано етапи формування вмінь мовленнєвої адаптації в межах навчального модуля. Розроблено підсистему вправ для формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови. Вона складається з чотирьох груп вправ для формування вмінь мовленнєвої адаптації на фонетичному, лексичному, синтаксичному рівнях та вмінь комплексної мовленнєвої адаптації. Кожна група містить шість підгруп вправ для формування адаптивних мовленнєвих умінь учителя, об‘єднаних відповідно у два блоки. Об‘єднання підгруп вправ у блоки викликано потребою застосувати вміння мовленнєвої адаптації, які формуються, для розв‘язання конкретних завдань у змодельованих ситуаціях під час проведення фрагмента уроку в кінці кожного блоку вправ. Запропоновано модель організації навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови для студентів третіх курсів ВНЗ, яка об‘єднує чотири навчальні модулі. Мета кожного модуля – формування вмінь мовленнєвої адаптації на відповідному рівні модифікації мовлення шляхом виконання шести підгруп вправ, проведення двох фрагментів уроків, заповнення таблиць спостереження та участі в рефлексивних бесідах. У третьому розділі описано організацію та хід експерименту, указано етапи його проведення; проаналізовано й інтерпретовано одержані результати, подано їхню статистичну обробку. Ефективність розробленої методики підтверджено шляхом проведення методичного експерименту. Результати експерименту свідчать про загальну ефективність обох варіантів методики. Горизонтальний характер експерименту допоміг визначити оптимальну організацію навчання МА із застосовуванням письмової рефлексії під час проведення мікротренінгу та самооцінювання ступеня володіння вміннями МА. За результатами проведеного експериментального дослідження укладено методичні рекомендації щодо раціональної організації навчання МА майбутніх учителів англійської мови.Документ Художня інтерпретація проблеми втрачених ілюзій у повісті Миколи Хвильового "Санаторійна зона"(2018-03) Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia ValentynivnaУ статті досліджується проблема еволюції ідейних пріоритетів творчості М. Хвильового, зумовленої впливом трагічних історичних процесів початку ХХ століття. Авторка зосереджує увагу на аналізі образної системи повісті «Санаторійна зона» з метою виявити письменницьку позицію щодо причин психологічної кризи безпосередніх учасників революційних подій у період утрати ідеологічних ілюзій.Документ Фольклор села Нижня Сироватка у записах Бориса Грінченка(2019) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychСтаття присвячена аналізу фольклорного матеріалу, зібраного Борисом Грінченком у 1884-1885 роках у селі Нижня Сироватка Сумського повіту Харківської губернії. Ці матеріали разом із записами з інших регіонів були опубліковані у збірниках «Етнографічні матеріали» (1895-1899) та «З вуст народу» (1901), які з того часу стали бібліографічною рідкістю і не доступні масовому читачеві. Увага до регіональних аспектів аналізованих збірників продиктована необхідністю глибшого осмислення регіональних аспектів народної традиційної культури та пов’язана із активізацією процесів національного самоусвідомлення населення сучасної Слобожанщини. Активну допомогу у збиранні фольклору Борису Грінченку надавали його учні, деякі з них пізніше продовжили справу свого вчителя. Увага до варіантів записаних пісень свідчить про науковий підхід до записування народної творчості. Фіксація народних творів відбувалася зі збереженням усіх локальних мовних, зокрема діалектних лексичних і фонетичних особливостей. Вміщені зразки творів супроводжувалися вказівками на те, де, ким і від кого вони записані, що свідчить про впровадження вченим елементів наукової паспортизації творів. До нижньосироватського фольклору, записаного Б. Грінченком, можна віднести 119 зразків народної прози, 175 різножанрових пісень і понад два десятки приказок, загадок і прикмет. Зафіксовані прозові твори – це легенди, перекази, казки і оповідки. Пісні з цього села – це низка календарнообрядових пісень та ліричні пісні. Окрасою збірника є розлогий запис народного весілля з Нижньої Сироватки, який містить 85 весільних пісень та опис епізодів цієї народної драми. Записано також було кілька дитячих та жартівливих пісень. Фольклорні матеріали, записані Б. Грінченком у Нижній Сироватці, відтворюють типовий зріз слобожанського фольклору, характерні жанри, сюжети та мотиви, а також зберігають характерні мовні особливості, притаманні цьому краю.Документ Фольклор і література: художня рецепція етнокультурних кодів(ФОП Цьома С.П., 2019) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii Vasylovych; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaМонографія присвячена актуальним проблемам фольклорристики та літературознавства, розглядається специфіка інтерпретації та полісимволізм етнокультурних кодів в українській народній творчості, своєрідність їх художньої репрезентації в літературних текстах.Документ Упровадження інноваційних педагогічних технологій у процес підготовки фахівців сфери туристичного бізнесу(2019) Чикалова Марина Миколаївна; Коваленко Світлана Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Kovalenko Svitlana MykolaivnaУ статті проаналізовано сучасні вимоги до підготовки фахівців сфери туризму в закладі вищої освіти. З’ясовано, що поєднання теоретичної і практичної підготовки протягом навчання є обов'язковою умовою формування спеціаліста. На основі дослідження визначено доцільність упровадження інноваційних освітніх технологій з метою вдосконалення професійних якостей та напрямів роботи майбутніх фахівців індустрії гостинності, оскільки сфера туризму відрізняється від інших змінюваністю, креативністю, новизною, індивідуальністю та масовістю водночас. Запропоновано впровадження нових інноваційних технологій, а також удосконалених класичних методів навчання відповідно до вимог сучасності.Документ Enjoy Listening English Dialogues(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaThe textbook includes the following topics: "Personality, Family", "Holidays", "Food", "Home", "University", "Shopping". it is aimed at the development and improvement of listening speech skills. The texts proposed are authentic, correspond to the syllabus,are socially and culturally oriented. The textbook is meant for the first-year-students (full-time and part-time) of University Foreign Languages Departments.Документ Перспективи базової освіти дорослих (Британська практика)(Черкаський університет імені Богдана Хмельницького, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaДослідження орієнтоване на аналіз особливостей функціонування системи базової освіти дорослих у Великій Британії. Зокрема, розглядаються основні нормативні документи та державні освітні ініціативи, спрямовані на подолання проблеми низького рівня базових вмінь (прозова, обчислювальна та диджитальна грамотність). Публікація також окреслює стан та динаміку рівня базових вмінь дорослих у Британії починаючи з 1970-х років до теперішнього часу, охоплює національні та міжнародні дослідження проблеми функціональної неграмотності в межах просторового поля дослідження, висвітлює наслідки негативного впливу недостатнього рівня грамотності населення на економічні показники країни.Документ Рецепція образу митця у світовій літературі першої половини ХХ століття(2019-10) Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia ValentynivnaУ статті розглянуто окремі інваріанти художньої інтерпретації образу митця у світовій літературі першої половини ХХ століття. Ідейно-тематичний аналіз творів Р. Роллана «Жан-Крістоф», Т. Манна «Смерть у Венеції», М. Коцюбинського «Intermezzo» та «Цвіт яблуні», В. Підмогильного «Місто» дозволяє дослідниці чітко виокремити спільну авторську позицію щодо ролі мистецтва у формуванні духовних пріоритетів доби.Документ Тональні характеристики інтонації міських динамічних пейзажних описів англомовної прози(Ужгородський національний університет, Видавничий дім "Гельветика", 2020) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna LeonidivnaУ статті подано результати аудитивного аналізу тональних характеристик інтонаційного оформлення англомовних динамічних пейзажних описів. Аналіз було здійснено аудиторами-фонетистами згідно із розробленимим класифікацією лінгвістичних ознак англомовних пейзажних описів, програмою та методикою експериментально-фонетичного дослідження.Документ Україна у подорожніх нарисах російських письменників і половини ХІХ століття(2020) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychУ статті представлено аналіз подорожніх нарисів російських письменників І половини ХІХ століття, у яких описується Україна, її народ, історія, природа, звичаї і фольклор. Розглядаються особливості зображення традиційного життя українців, їх характеру, зовнішності, відмінностей від росіян. Твори перейняті сентиментальними й романтичними настроями, вони зображують Україну, як ідеальне місце, де люди живуть у гармонії із собою та природою. Незважаючи на суб’єктивізм та значну кількість ліричних відступів, ці твори залишаються важливим джерелом наших знань про Україну І половини ХІХ століття.