Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 38
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Enjoy Listening English Dialogues(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaThe textbook includes the following topics: "Personality, Family", "Holidays", "Food", "Home", "University", "Shopping". it is aimed at the development and improvement of listening speech skills. The texts proposed are authentic, correspond to the syllabus,are socially and culturally oriented. The textbook is meant for the first-year-students (full-time and part-time) of University Foreign Languages Departments.Документ Establishment and Development of Private Higher School: National and Global Dimensions(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Сидоренко Олена ЛеонідівнаThe monograph is a study containing an analysis of the genesis of a private higher school in Ukraine in the context of the world educational space, theoretical and organizational and pedagogical foundations of the specified process. The research outlined the factors and carried out the periodization of the development of private higher education on the territory of Ukraine; directions for public and private initiatives in the organization and structural renewal of the private sector of higher education are revealed; content-procedural and personnel features of a private higher school were revealed. The trends in the development of private higher education in the global dimension are outlined and the possibilities of using positive experience in the conditions of reforming domestic higher education are updated. The monograph is addressed to a wide range of educators and can be used as a guide for teaching special courses and disciplines on the history of pedagogy, higher school pedagogy, history of Ukraine, at the English lessons, in improving English knowledge, etc.Документ Sociocultural Adaptation of Educational Attainment and their Professional Development: Pedagogical Aspect(2024) Svyrydiuk Olha; Humeniuk Inna Leonidivna; Ababilova Nataliia; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Hrebnieva Iryna; Свиридюк Ольга; Гуменюк Інна Леонідівна; Абабілова Наталія; Клочко Олексій Олександрович; Гребнєва ІринаThe article reveals the specifics of students' social adaptation when planning a professional career. The components and indicators of the level of social adaptation of students in the process of planning a professional career have been determined. A model of pedagogical support for the process of social adaptation of students in planning a professional career has been theoretically substantiated and developed. A model of pedagogical support for the process of social adaptation of students when planning a professional career was experimentally tested.Документ Андрагогічні принципи у поглядах британських теоретиків освіти (ретроспективний аналіз)(Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького, 2017) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaУ статті подається ретроспективний аналіз концептуальних основ освіти дорослих у поглядах провідних британських вчених-педагогів з початку ХХ століття до сьогодення. Зокрема, розглядаються доробки Дерека Легге, Кіріта Річмонда, Артура Стока, Річарда Генрі Таунея, Коліна Тітмуса, Пітера Джарвіса, Гарольда Уільтшира, Базіла Йекслі, науково-педагогічні погляди яких лягли в основу існуючої на сьогодні британської концепції освіти дорослих. Проаналізований матеріал може бути використаний при розробці національної концепції освіти дорослих. У перспективі доцільно провести детальний аналіз кожного з вищевказаних авторів, що може стати цінним теоретичним доробком для вітчизняної андрагогіки.Документ Антивоєнна романістика 20-х років ХХ століття: порівняльний аспект (на матеріалі творів Е.М. Ремарка, А. Барбюса та Е. Хемінгуея)(ФОП Цюпак А. А., 2014) Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia ValentynivnaУ запропонованій статті здійснено порівняльний аналіз антивоєнних романів Е. М. Ремарка «На Західному фронті без змін», А. Барбюса «Вогонь» та Е. Хемінгуея «Прощавай, зброє!». Авторка виявила автобіографічний характер творів, їх типологічну спорідненість на ідейному рівні та ознаки авторської оригінальності в осмисленні суперечностей Першої світової війни.Документ Використання SMART-технологій у вивченні іноземної мови: загальний огляд(Cuiavian University in Wloclawek, Republic of Poland, 2024) Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena LeonidivnaІнноваційна парадигма вивчення іноземної мови створила передумови до зміни його структури та визначила розвиток «розумних» технологій навчання, і насамперед SMART-технологій (соціальні мережі, вебінари, блоги, онлайн-підручники, мультимедійні навчальні комплекси) та смарт-пристроїв (смарт-екран, смарт-дошка), заснованих на розумному використанні електронних ресурсів, цифрових способах зберігання та передачі знань, роботі з великим обсягом інформації та віртуальному взаємодії учасників у єдиному світовому інформаційно-інтелектуальному освітньому просторі, у тому числі іншомовному.Документ Голодомор на Сумщині у спогадах очевидців(«МакДен», 2018) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychЗбірник містить спогади очевидців голодоморів 1932-1933 років та 1946-1947 років на Сумщині, зібрані учнівською та студентською молоддю.Документ До питання про стандартизацію базової освіти дорослих (британська практика)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021-11-30) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia VolodymyrivnaДослідження розкриває одну із сучасних тенденцій реформування британської освіти дорослих - стандартизація базової ланки освіти дорослих.Документ «Діалог культур» як засіб формування читацької компетентності сучасної молоді(КПУ, 2017) Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia ValentynivnaУ статті розглядається питання доцільності використання культурологічного контексту під час аналізу художніх творів на уроках зарубіжної літератури. Автор доводить, що залучення технології «діалогу культур» відкриває нові можливості інтерпретації зразків світової класики. На підтвердження своєї позиції дослідниця звертається до порівняльного аналізу романів Д. Дефо «Робінзон Крузо» та В. Голдінга «Володар мух» з метою виявлення їх відповідності світоглядним настановам двох різних епох. Запропонована методика сприяє якісному синтезу рецепцій роману В. Голдінга та глибинному усвідомленню його ідейного рівня.Документ Діяльність Попівської академії у контексті зародження народознавчої думки на Слобожанщині у кінці XVІІІ – поч. XIX ст.(2016) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychСтаття присвячена народознавчому аспекту діяльності культурно-освітнього гуртка, який діяв наприкінці XVІІІ – поч. XIX ст. на хуторі Попівка неподалік Сум під керівництвом О. Паліцина і сприяв поширенню просвітницьких ідей в широкі верстви населення та зародженню народознавчої думки на Слобожанщині.Документ Елементи регіональної етнокультури в ранній романтичній прозі Пантелеймона Куліша(2012) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychУ статті розглянуто специфіку відображення місцевої народної традиційної культури в ранній фольклорно-романтичній прозі П. Куліша, дія в якій відбувається в рідному для письменника містечку Вороніж.Документ Концепт "освіта дорослих" у педагогічних поглядах Пітера Джарвіса(2017) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaДане дослідження присвячене аналізу науково-педагогічних поглядів видатного британського теоретика у галузі освіти дорослих Пітера Джарвіса щодо концепту «освіта дорослих». Його прогресивні наукові пошуки у цьому напрямку беруть початок з 70-х років ХХ століття у період активної дискусії вчених усього світу щодо явища освіти дорослих. Автор актуалізує дослідження низки тотожних термінів (освіта дорослих, продовжувана освіта, відновлювана освіта, громадська освіта та інші), які були широко вживаними у останню чверть ХХ століття не тільки в педагогічних колах Британії, але й у світі в цілому. Проаналізований матеріал може бути використаний при розробці національної концепції освіти дорослих.Документ Методика навчання майбутніх учителів англійської мови мовленнєвої адаптації(2018-01) Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia VolodymyrivnaДисертацію присвячено розв‘язанню проблеми навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови – студентів третіх курсів ВНЗ. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено методику навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови; визначено уміння комплексної мовленнєвої адаптації; удосконалено перелік адаптивних мовленнєвих умінь учителя англійської мови для ефективного педагогічного спілкування; набуло подальшого розвитку уточнення ефективних шляхів покращення сприйняття навчальної інформації учнями на уроці англійської мови. Практичне значення одержаних результатів полягає у відборі навчального матеріалу для формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови; розробленні комплексу вправ; створенні моделі організації навчального процесу для реалізації запропонованої методики; укладанні методичних рекомендацій щодо організації відповідного навчання. У Вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету і завдання, об‘єкт і предмет дослідження, зазначено наукову новизну, практичне значення, методи дослідження, зв‘язок роботи з науковими програмами, планами та темами, наведено відомості щодо апробації одержаних результатів. У першому розділі дисертації проаналізовано сучасний стан розвитку наукової думки із проблеми формування вмінь професійно орієнтованого говоріння, досліджено теоретичні передумови формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови на заняттях із практики усного та писемного мовлення. Визначено зміст навчання мовленнєвої адаптації: професійно орієнтований мовний матеріал (фонетичний, граматичний, лексичний); професійно орієнтований мовленнєвий матеріал (вирази класного вжитку, навчальні тексти, матеріал шкільних підручників); невербальні засоби спілкування (жести); професійно орієнтовані знання; теми та ситуації спілкування; професійно орієнтовані навички та вміння. Обґрунтовано шість груп умінь мовленнєвої адаптації на різних лінгвістичних рівнях: адаптивні вміння організації, оцінювання та корекції, стимулювання, фасилітації, інформування, контролю. Встановлено, що основною характеристикою мовлення вчителя іноземної мови (ІМ) вважається зрозумілість, яка сприяє підвищенню ефективності дидактичного комунікативного впливу в процесі педагогічної взаємодії та досягається шляхом пристосування мовлення вчителя до рівня підготовки учнів. Адаптація мовлення вчителя ІМ здійснюється шляхом спрощення або ускладнення, тобто шляхом модифікації мовлення вчителя на фонетичному, лексичному, синтаксичному рівнях та на рівні дискурсу. Більш високий рівень доступності усної навчальної інформації досягається шляхом застосування вмінь комплексної МА, яку ми розуміємо як адаптацію мовлення вчителя одночасно щонайменше на двох із чотирьох зазначених вище лінгвістичних рівнях. Виокремлено найбільш ефективні модифікації мовлення щодо покращення сприйняття навчальної інформації учнями: на фонетичному рівні (використання різних видів наголосу, пауз; зміни інтонації), на лексичному рівні (перефразування слів), на синтаксичному рівні (спрощення структури речення, сурядний зв'язок; уникання скорочень слів, прислівників перед дієсловами), на рівні дискурсу (формулювання питання-стимулу у формі відкритого спеціального запитання, додаткового альтернативного запитання, додаткового неповного запитання, демонстраційного або довідкового запитання; застосування часткових повторень, різних способів перевірки розуміння). Другий розділ дослідження присвячено розробленню методики навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови. Здійснено відбір навчальних матеріалів з урахуванням принципів комунікативної необхідності та достатності, кореляції навчальних матеріалів зі шкільними підручниками, професіоналізації, релевантності, автентичності. Описано етапи формування вмінь мовленнєвої адаптації в межах навчального модуля. Розроблено підсистему вправ для формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови. Вона складається з чотирьох груп вправ для формування вмінь мовленнєвої адаптації на фонетичному, лексичному, синтаксичному рівнях та вмінь комплексної мовленнєвої адаптації. Кожна група містить шість підгруп вправ для формування адаптивних мовленнєвих умінь учителя, об‘єднаних відповідно у два блоки. Об‘єднання підгруп вправ у блоки викликано потребою застосувати вміння мовленнєвої адаптації, які формуються, для розв‘язання конкретних завдань у змодельованих ситуаціях під час проведення фрагмента уроку в кінці кожного блоку вправ. Запропоновано модель організації навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови для студентів третіх курсів ВНЗ, яка об‘єднує чотири навчальні модулі. Мета кожного модуля – формування вмінь мовленнєвої адаптації на відповідному рівні модифікації мовлення шляхом виконання шести підгруп вправ, проведення двох фрагментів уроків, заповнення таблиць спостереження та участі в рефлексивних бесідах. У третьому розділі описано організацію та хід експерименту, указано етапи його проведення; проаналізовано й інтерпретовано одержані результати, подано їхню статистичну обробку. Ефективність розробленої методики підтверджено шляхом проведення методичного експерименту. Результати експерименту свідчать про загальну ефективність обох варіантів методики. Горизонтальний характер експерименту допоміг визначити оптимальну організацію навчання МА із застосовуванням письмової рефлексії під час проведення мікротренінгу та самооцінювання ступеня володіння вміннями МА. За результатами проведеного експериментального дослідження укладено методичні рекомендації щодо раціональної організації навчання МА майбутніх учителів англійської мови.Документ Мовні засоби вираження емотивності в англійськомовних пейзажних описах(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Гуменюк Інна Леонідівна; Бондаренко ВІктор Олександрович; Кумеда Олена Павлівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Bondarenko VIktor Oleksandrovych; Kumeda Olena PavlivnaСтаття присвячена вивченню мовних засобів вираження емотивності в англомовних пейзажних описах. Поставлено за мету виокремити мовні засоби вираження емотивності пейзажних описів в англійськомовній художній прозі завдяки проведеному контекстуальному аналізу. У праці проаналізовано реалізацію емоцій засобами фонетичного, морфологічного, лексичного й синтаксичного мовних рівнів на матеріалі описів природи, дібраних з англійськомовних прозових художніх творів. У результаті опрацювання наявних джерел визначено теоретичну базу, окреслено основні напрями наукового пошуку об’єктивації емотивності в описових фрагментах. Визначено, що емоційно марковані мовні одиниці здатні виконувати емотивну функцію, завдяки чому створюється емоційна картина оточуючого середовища в уяві гіпотетичного читача.Документ Місце університетів у реалізації концепції освіти дорослих в Британії(Черкаський університет імені Богдана Хмельницького, 2021) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Шумаєва Світлана Петрівна; Shumaeva Svitlana PetrivnaДослідження розкриває особливості діяльності закладів вищої освіти стосовно реалізації концепції розвитку освіти дорослих в Британії. Зокрема, розглядаються провідні чинники, які зорієнтували вищу школу на потреби дорослих споживачів; аналізуються особливості урядової політики та основні реформи, спрямовані на розвиток та підтримку освіти дорослих у британській вищій освіті; подано сучасні типи закладів вищої освіти Британії, які працюють з дорослим студентом; описується загальна схема навчання дорослих за університетськими програмами; висвітлюються перспективи реалізації позитивного досвіду в межах вітчизняної системи освіти дорослих.Документ Народна культура саянів у дослідженні Івана Абрамова(2013) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychУ статті розглянуто особливості етнокультури маловідомої етнографічної групи курських саянів, яким присвятив на початку ХХ ст. свою наукову розвідку відомий український краєзнавець та етнограф Іван Абрамов.Документ Недержавна вища школа України: ретродосвід та сучасні виклики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Сидоренко Олена Леонідівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Sydorenko Olena LeonidivnaМонографія є першим історико-педагогічним дослідженням, в якому представлено ретроспективний аналіз ґенези недержавної вищої школи України в кінці XIX – на початку ХХ століття, її теоретичних та організаційно-педагогічних засад. У пропонованій розвідці окреслено чинники та здійснено періодизацію розвитку недержавної вищої школи України в зазначених хронологічних межах; розкрито напрями реалізації громадської і приватної ініціативи в організації та структурній розбудові недержавного сектору; виявлено змістово-процесуальні та кадрові особливості недержавної вищої школи досліджуваного періоду. Визначено тенденції розвитку недержавної вищої школи у світовому вимірі та актуалізовано можливості використання позитивного досвіду в умовах реформування вітчизняної вищої освіти. Монографія адресується широкому освітянському загалу та може бути використана як посібник при викладанні спецкурсів і дисциплін з історії педагогіки, педагогіки вищої школи, андрагогіки, історії України, історії філософії, краєзнавства.Документ Перспективи базової освіти дорослих (Британська практика)(Черкаський університет імені Богдана Хмельницького, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaДослідження орієнтоване на аналіз особливостей функціонування системи базової освіти дорослих у Великій Британії. Зокрема, розглядаються основні нормативні документи та державні освітні ініціативи, спрямовані на подолання проблеми низького рівня базових вмінь (прозова, обчислювальна та диджитальна грамотність). Публікація також окреслює стан та динаміку рівня базових вмінь дорослих у Британії починаючи з 1970-х років до теперішнього часу, охоплює національні та міжнародні дослідження проблеми функціональної неграмотності в межах просторового поля дослідження, висвітлює наслідки негативного впливу недостатнього рівня грамотності населення на економічні показники країни.Документ Поетичне новаторство Волта Вітмена та Володимира Маяковського: до питання транслітературних зв'язків(2020-01) Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia ValentynivnaУ статті досліджується питання транслітературних американо-російських зв’язків на матеріалі поетичного доробку В. Вітмена та В. Маяковського. Представлений порівняльний аналіз дозволяє стверджувати, що художня філософія американського романтика-реформатора імпонувала російському футуристу і навіть частково вплинула на формування його індивідуального стилю. Однак обидва поети стали яскравими й самобутніми виразниками різних культурно-історичних епох. Типологічна спорідненість творчості двох митців виявилась у тому, що кожен з них ставив перед собою завдання відображати динаміку стрімких соціальних змін, використовуючи новаторські художні прийоми. Обидва реалізували творчі задуми нетрадиційно й оригінально, ламаючи існуючі канони віршування. У підсумку поетичний доробок В. Вітмена та В. Маяковського став відображенням їх світоглядних позицій та потужним засобом відстоювання характерної для їх творчості ідеї гуманізму.Документ Реалізація емотивної функції міських пейзажних описів англомовної прози просодичними засобами(2023) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna LeonidivnaУ статті висвітлено просодичну реалізацію емотивної функції міських пейзажних описів англомовної прози. Автор вважає, що певна комбінація просодичних засобів здатна впливати на емоції та почуття читача/слухача, що корелює з емоційно-прагматичним потенціалом описових фрагментів на перцептивному й акустичному рівнях.