Переглянути
Нові надходження
Документ Innovations In Education and Science in the Context of European Integration(Baltija Publishing, 2025)The collective monograph is devoted to a broad range of issues, among which are development problems of language subsystems, cross-cultural communication and influence of European integration processes on training of FL teachers. The work also reveals the problems of European integration influence on implementation of FLT techniques in the education system and overcoming challenges and crisis in pedagogical education in 21st century.Документ Innovations In Education and Science in the Context of European Integration(Baltija Publishing, 2025)The collective monograph is devoted to a broad range of issues, among which are development problems of language subsystems, cross-cultural communication and influence of European integration processes on training of FL teachers. The work also reveals the problems of European integration influence on implementation of FLT techniques in the education system and overcoming challenges and crisis in pedagogical education in 21st century.Документ Фреймова структура концепту ЮНІСТЬ(Видавнича грура "Наукові перспективи", 2025) Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetiana Vasylivna; Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Чжен Цзішань; Zheng JishanАнотація. Стаття присвячена дослідженню концепту ЮНІСТЬ на основі лексикографічних джерел та моделюванню його фреймової структури. Багатовимірність концепту стала поштовхом для вивчення його структури як складного ментально-когнітивного утворення, що складається з окремих, але взаємопов’язаних елементів. Науковий аналіз першоджерел дозволив встановити, що в аналізі характеристик концепту вчені спираються на дві основні групи його структурних складових: будову, функціонування та розвиток репрезентованих знань, а також ієрархію компонентів концепту від вищих до нижчих рівнів. Для вивчення смислового обсягу концепту застосовано концептуальний аналіз як один з основних способів дослідження концептів у сучасних лінгвістичних студіях. Здійснено спроби дослідження семантичної структури ключової лексеми на позначення концепту ЮНІСТЬ з метою вивчення його поняттєвого компонента та виокремлення інваріантних ознак. Здійснено аналіз синонімічного ряду лексем на позначення концепту ЮНІСТЬ, внаслідок чого з’ясовано, що проаналізовані номінативні компоненти лексичного рівня мови вони можуть репрезентувати різні аспекти вербалізованого концепту. Завдяки дефініційному аналізу даних лексикографічних джерел з’ясовано, що ядро концепту ЮНІСТЬ визначається єдністю базових семантичних компонентів. Ядро концепту ЮНІСТЬ визначається такими стабільними (інваріантними) ознаками: юність – це часовий проміжок (період), юність – це стан, протягом якого відбуваються зміни, юність – це розвиток і набуття нового. Саме ці складові компоненти складають семантичну структуру основоположної лексеми і формують стабільні (інваріантні) ознаки концепту ЮНІСТЬ. Аналіз концепту ЮНІСТЬ через когнітивістику сформував наукову основу для побудови фреймової моделі. У результаті дослідження побудована розгалужена реймова модель концепту. Моделювання концепту ЮНІСТЬ за допомогою фреймового підходу здійснюється також через застосування методології компонентного аналізу. Цей підхід дозволив визначити основні лексико-семантичні групи, які утворюють вершину фрейму та складають ядро концепту, а також виокремити другорядні елементи, що вербалізують його периферійні складові. Фреймова структура представлена в статті у вигляді розгалуження вузлів і зв’язків між ними, які також формують ієрархію. Дані словникових джерел підтверджують протиріччя та наявність енантіосемічних омпонентів у структурі концепту ЮНІСТЬ, проте його основоположні смислові характеристики систематизовані і представлені у вигляді трьох базових фреймів як певних структурних компонентів, через які актуалізується концепт. Фрейми класифіковані за тематичним принципом.Документ Sociocultural Adaptation of Educational Attainment and their Professional Development: Pedagogical Aspect(2024) Svyrydiuk Olha; Humeniuk Inna Leonidivna; Ababilova Nataliia; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Hrebnieva Iryna; Свиридюк Ольга; Гуменюк Інна Леонідівна; Абабілова Наталія; Клочко Олексій Олександрович; Гребнєва ІринаThe article reveals the specifics of students' social adaptation when planning a professional career. The components and indicators of the level of social adaptation of students in the process of planning a professional career have been determined. A model of pedagogical support for the process of social adaptation of students in planning a professional career has been theoretically substantiated and developed. A model of pedagogical support for the process of social adaptation of students when planning a professional career was experimentally tested.Документ Мовні засоби вираження емотивності в англійськомовних пейзажних описах(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Гуменюк Інна Леонідівна; Бондаренко Віктор Олександрович; Кумеда Олена Павлівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Bondarenko VIktor Oleksandrovych; Kumeda Olena PavlivnaСтаття присвячена вивченню мовних засобів вираження емотивності в англомовних пейзажних описах. Поставлено за мету виокремити мовні засоби вираження емотивності пейзажних описів в англійськомовній художній прозі завдяки проведеному контекстуальному аналізу. У праці проаналізовано реалізацію емоцій засобами фонетичного, морфологічного, лексичного й синтаксичного мовних рівнів на матеріалі описів природи, дібраних з англійськомовних прозових художніх творів. У результаті опрацювання наявних джерел визначено теоретичну базу, окреслено основні напрями наукового пошуку об’єктивації емотивності в описових фрагментах. Визначено, що емоційно марковані мовні одиниці здатні виконувати емотивну функцію, завдяки чому створюється емоційна картина оточуючого середовища в уяві гіпотетичного читача.Документ Інтонаційні засоби емотивності міських пейзажних описів англомовної прози(КПІ імені Ігоря Сікорського, 2024) Гуменюк Інна Леонідівна; Коцаревська Дар'я Юріївна; Humeniuk Inna Leonidivna; Kotsarevska Daria YuriivnaУ тезах вісвітлено просодичну реалізацію емоційної функції міських пейзажних описів англомовної прози. Авторка вважає, що комбінація просодичних характеристик у досліджуваних описах можк впливати на емоції та почуття читача чи слухача, що корелює з емоційно-прагматичним потенціалом описових фрагментів на перцептивному та акустчному рівнях.Документ Реалізація емотивної функції міських пейзажних описів англомовної прози просодичними засобами(2023) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna LeonidivnaУ статті висвітлено просодичну реалізацію емотивної функції міських пейзажних описів англомовної прози. Автор вважає, що певна комбінація просодичних засобів здатна впливати на емоції та почуття читача/слухача, що корелює з емоційно-прагматичним потенціалом описових фрагментів на перцептивному й акустичному рівнях.Документ Використання SMART-технологій у вивченні іноземної мови: загальний огляд(Cuiavian University in Wloclawek, Republic of Poland, 2024) Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena LeonidivnaІнноваційна парадигма вивчення іноземної мови створила передумови до зміни його структури та визначила розвиток «розумних» технологій навчання, і насамперед SMART-технологій (соціальні мережі, вебінари, блоги, онлайн-підручники, мультимедійні навчальні комплекси) та смарт-пристроїв (смарт-екран, смарт-дошка), заснованих на розумному використанні електронних ресурсів, цифрових способах зберігання та передачі знань, роботі з великим обсягом інформації та віртуальному взаємодії учасників у єдиному світовому інформаційно-інтелектуальному освітньому просторі, у тому числі іншомовному.Документ Інновації у сучасному освітньому просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Клочко Лариса Іванівна; Klochko Larysa Ivanivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetyana Vasylivna; Давидов Станіслав; Davydov Stanislav; Пахненко Ірина Іванівна; Pakhnenko Iryna Ivanivna; Василенко Тетяна; Vasylenko Tetiana; Гуппал Тетяна; Huppal Tetiana; Матузна Ксенія; Matuzna Kseniia; Мелешкіна Ірина; Meleshkina Iryna; Сагура Ганна; Sahura Hanna; Шевченко Ганна; Shevchenko Hanna; Юшко Катерина; Yushko KaterynaМонографія є результатом наукової розвідки колективу кафедри іноземних мов Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка у співпраці з педагогічним колективом Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова» переможців обласного конкурсу «Кращий STEM-урок» в межах дослідження колективної теми кафедри «Змістові та процесуальні особливості підготовки вчителя англійської мови». Наукове видання висвітлює теорію і практику впровадження інновацій у освітній процес, презентує їх нові моделі та форми, аналізує сучасні інноваційні технології та особливості їх реалізації. Видання адресоване науковцям, аспірантам, педагогічним працівникам закладів освіти та методичних служб, науково-педагогічним працівникам усіх ланок системи освіти, студентам ЗВО.Документ Establishment and Development of Private Higher School: National and Global Dimensions(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Сидоренко Олена ЛеонідівнаThe monograph is a study containing an analysis of the genesis of a private higher school in Ukraine in the context of the world educational space, theoretical and organizational and pedagogical foundations of the specified process. The research outlined the factors and carried out the periodization of the development of private higher education on the territory of Ukraine; directions for public and private initiatives in the organization and structural renewal of the private sector of higher education are revealed; content-procedural and personnel features of a private higher school were revealed. The trends in the development of private higher education in the global dimension are outlined and the possibilities of using positive experience in the conditions of reforming domestic higher education are updated. The monograph is addressed to a wide range of educators and can be used as a guide for teaching special courses and disciplines on the history of pedagogy, higher school pedagogy, history of Ukraine, at the English lessons, in improving English knowledge, etc.Документ Інструментальний аналіз ритму мовлення українських білінгвів(2023-04-21) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna LeonidivnaУ тезах висвітлено основні етапи експериментального дослідження ритму мовлення українських білінгвів за допомоги спеціальних програми (Praat) та онлайн ресурсів (Darla, WebMAUS). Автор подає короткий покроковий опис створення, підготовки, акустичного аналізу й статистичної обробки бази даних для дослідження ритмічної організації мовлення українських білінгвів.Документ Перспективи базової освіти дорослих (Британська практика)(Черкаський університет імені Богдана Хмельницького, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana MykolaivnaДослідження орієнтоване на аналіз особливостей функціонування системи базової освіти дорослих у Великій Британії. Зокрема, розглядаються основні нормативні документи та державні освітні ініціативи, спрямовані на подолання проблеми низького рівня базових вмінь (прозова, обчислювальна та диджитальна грамотність). Публікація також окреслює стан та динаміку рівня базових вмінь дорослих у Британії починаючи з 1970-х років до теперішнього часу, охоплює національні та міжнародні дослідження проблеми функціональної неграмотності в межах просторового поля дослідження, висвітлює наслідки негативного впливу недостатнього рівня грамотності населення на економічні показники країни.Документ Місце університетів у реалізації концепції освіти дорослих в Британії(Черкаський університет імені Богдана Хмельницького, 2021) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Шумаєва Світлана Петрівна; Shumaeva Svitlana PetrivnaДослідження розкриває особливості діяльності закладів вищої освіти стосовно реалізації концепції розвитку освіти дорослих в Британії. Зокрема, розглядаються провідні чинники, які зорієнтували вищу школу на потреби дорослих споживачів; аналізуються особливості урядової політики та основні реформи, спрямовані на розвиток та підтримку освіти дорослих у британській вищій освіті; подано сучасні типи закладів вищої освіти Британії, які працюють з дорослим студентом; описується загальна схема навчання дорослих за університетськими програмами; висвітлюються перспективи реалізації позитивного досвіду в межах вітчизняної системи освіти дорослих.Документ До питання про стандартизацію базової освіти дорослих (британська практика)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021-11-30) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia VolodymyrivnaДослідження розкриває одну із сучасних тенденцій реформування британської освіти дорослих - стандартизація базової ланки освіти дорослих.Документ Інтонаційна модель динамічних пейзажних описів англомовної художньої прози(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna LeonidivnaУ статті подано результати вивчення функціонування інтонаційних параметрів у реалізації англомовних динамічних пейзажних описів. Дослідження інтонаційних параметрів, що забезпечують динамічність описів природи, здійснено шляхом аудитивного аналізу даного виду описових уривків.Документ Інваріантна інтонаційна модель статично-динамічних описів природи в англомовній художній прозі(Виадвничий дім "Гельветика", 2021) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna LeonidivnaУ статті подано результати вивчення функціонування інтонаційних параметрів у реалізації англомовних статично-динамічних описів природи. Дослідження описових уривків дібраних з англомовних художніх творів проведено шляхом їх аудитивного аналізу.Документ Недержавна вища школа України: ретродосвід та сучасні виклики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Сидоренко Олена Леонідівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Sydorenko Olena LeonidivnaМонографія є першим історико-педагогічним дослідженням, в якому представлено ретроспективний аналіз ґенези недержавної вищої школи України в кінці XIX – на початку ХХ століття, її теоретичних та організаційно-педагогічних засад. У пропонованій розвідці окреслено чинники та здійснено періодизацію розвитку недержавної вищої школи України в зазначених хронологічних межах; розкрито напрями реалізації громадської і приватної ініціативи в організації та структурній розбудові недержавного сектору; виявлено змістово-процесуальні та кадрові особливості недержавної вищої школи досліджуваного періоду. Визначено тенденції розвитку недержавної вищої школи у світовому вимірі та актуалізовано можливості використання позитивного досвіду в умовах реформування вітчизняної вищої освіти. Монографія адресується широкому освітянському загалу та може бути використана як посібник при викладанні спецкурсів і дисциплін з історії педагогіки, педагогіки вищої школи, андрагогіки, історії України, історії філософії, краєзнавства.Документ Методика навчання майбутніх учителів англійської мови мовленнєвої адаптації(2018-01) Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia VolodymyrivnaДисертацію присвячено розв‘язанню проблеми навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови – студентів третіх курсів ВНЗ. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено методику навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови; визначено уміння комплексної мовленнєвої адаптації; удосконалено перелік адаптивних мовленнєвих умінь учителя англійської мови для ефективного педагогічного спілкування; набуло подальшого розвитку уточнення ефективних шляхів покращення сприйняття навчальної інформації учнями на уроці англійської мови. Практичне значення одержаних результатів полягає у відборі навчального матеріалу для формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови; розробленні комплексу вправ; створенні моделі організації навчального процесу для реалізації запропонованої методики; укладанні методичних рекомендацій щодо організації відповідного навчання. У Вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету і завдання, об‘єкт і предмет дослідження, зазначено наукову новизну, практичне значення, методи дослідження, зв‘язок роботи з науковими програмами, планами та темами, наведено відомості щодо апробації одержаних результатів. У першому розділі дисертації проаналізовано сучасний стан розвитку наукової думки із проблеми формування вмінь професійно орієнтованого говоріння, досліджено теоретичні передумови формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови на заняттях із практики усного та писемного мовлення. Визначено зміст навчання мовленнєвої адаптації: професійно орієнтований мовний матеріал (фонетичний, граматичний, лексичний); професійно орієнтований мовленнєвий матеріал (вирази класного вжитку, навчальні тексти, матеріал шкільних підручників); невербальні засоби спілкування (жести); професійно орієнтовані знання; теми та ситуації спілкування; професійно орієнтовані навички та вміння. Обґрунтовано шість груп умінь мовленнєвої адаптації на різних лінгвістичних рівнях: адаптивні вміння організації, оцінювання та корекції, стимулювання, фасилітації, інформування, контролю. Встановлено, що основною характеристикою мовлення вчителя іноземної мови (ІМ) вважається зрозумілість, яка сприяє підвищенню ефективності дидактичного комунікативного впливу в процесі педагогічної взаємодії та досягається шляхом пристосування мовлення вчителя до рівня підготовки учнів. Адаптація мовлення вчителя ІМ здійснюється шляхом спрощення або ускладнення, тобто шляхом модифікації мовлення вчителя на фонетичному, лексичному, синтаксичному рівнях та на рівні дискурсу. Більш високий рівень доступності усної навчальної інформації досягається шляхом застосування вмінь комплексної МА, яку ми розуміємо як адаптацію мовлення вчителя одночасно щонайменше на двох із чотирьох зазначених вище лінгвістичних рівнях. Виокремлено найбільш ефективні модифікації мовлення щодо покращення сприйняття навчальної інформації учнями: на фонетичному рівні (використання різних видів наголосу, пауз; зміни інтонації), на лексичному рівні (перефразування слів), на синтаксичному рівні (спрощення структури речення, сурядний зв'язок; уникання скорочень слів, прислівників перед дієсловами), на рівні дискурсу (формулювання питання-стимулу у формі відкритого спеціального запитання, додаткового альтернативного запитання, додаткового неповного запитання, демонстраційного або довідкового запитання; застосування часткових повторень, різних способів перевірки розуміння). Другий розділ дослідження присвячено розробленню методики навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови. Здійснено відбір навчальних матеріалів з урахуванням принципів комунікативної необхідності та достатності, кореляції навчальних матеріалів зі шкільними підручниками, професіоналізації, релевантності, автентичності. Описано етапи формування вмінь мовленнєвої адаптації в межах навчального модуля. Розроблено підсистему вправ для формування вмінь мовленнєвої адаптації у майбутніх учителів англійської мови. Вона складається з чотирьох груп вправ для формування вмінь мовленнєвої адаптації на фонетичному, лексичному, синтаксичному рівнях та вмінь комплексної мовленнєвої адаптації. Кожна група містить шість підгруп вправ для формування адаптивних мовленнєвих умінь учителя, об‘єднаних відповідно у два блоки. Об‘єднання підгруп вправ у блоки викликано потребою застосувати вміння мовленнєвої адаптації, які формуються, для розв‘язання конкретних завдань у змодельованих ситуаціях під час проведення фрагмента уроку в кінці кожного блоку вправ. Запропоновано модель організації навчання мовленнєвої адаптації майбутніх учителів англійської мови для студентів третіх курсів ВНЗ, яка об‘єднує чотири навчальні модулі. Мета кожного модуля – формування вмінь мовленнєвої адаптації на відповідному рівні модифікації мовлення шляхом виконання шести підгруп вправ, проведення двох фрагментів уроків, заповнення таблиць спостереження та участі в рефлексивних бесідах. У третьому розділі описано організацію та хід експерименту, указано етапи його проведення; проаналізовано й інтерпретовано одержані результати, подано їхню статистичну обробку. Ефективність розробленої методики підтверджено шляхом проведення методичного експерименту. Результати експерименту свідчать про загальну ефективність обох варіантів методики. Горизонтальний характер експерименту допоміг визначити оптимальну організацію навчання МА із застосовуванням письмової рефлексії під час проведення мікротренінгу та самооцінювання ступеня володіння вміннями МА. За результатами проведеного експериментального дослідження укладено методичні рекомендації щодо раціональної організації навчання МА майбутніх учителів англійської мови.Документ Фольклор і література: художня рецепція етнокультурних кодів(ФОП Цьома С.П., 2019) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii Vasylovych; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaМонографія присвячена актуальним проблемам фольклорристики та літературознавства, розглядається специфіка інтерпретації та полісимволізм етнокультурних кодів в українській народній творчості, своєрідність їх художньої репрезентації в літературних текстах.Документ Фольклорні джерела назв і підписів до картин Марії Примаченко(2020-05) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychУ статті представлено аналіз художніх особливостей назв і авторських підписів до картин народної художниці Марії Примаченко, а також простежено їхній зв’язок із пісенним фольклором, традицією народного віршування, підписами до народних картин та іншими творами українського фольклору. Окреслено також вплив казкових і міфологічно-легендарних мотивів та образів на творення назв, підписів і окремих персонажів картин славетної художниці.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »