Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 80
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Pedagogical Conditions of Conscious Learning of it by Teachers of a Professional School(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Трофімов Олександр Сергійович; Trofimov Oleksandr Serhiyovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктуальність: за весь час існування людства, соціальний та науково-технічний прогрес потребував удосконалення навчально-виховного процесу. В зв’язку з підвищенням інтелектуальних та емоційних навантажень на майбутніх спеціалістів вищої кваліфікації, проблема свідомого засвоєння навчального матеріалу учнями старших класів. Аналіз останніх досліджень і публікацій: Проблеми свідомого засвоєння навчального матеріалу учасниками освітнього процесу піднімаються у різних контекстах: 1. «The principle of consciousness», Judith A. Sedgeman, 2015, посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sSzyiTeS_dU&t=2s 2. «Формування у молоді інформаційно-цифрової компетентності», що декларується у Концепції Нової української школи, 2017, посилання: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/09/razdel_1_Oglyad.pdf; 3. Подготовка учащихся к восприятию новых знаний. «Народное образование», № 11, 1972 г., 2 стр. Проведений аналіз засвідчує наявність спроб науковців вирішити проблему в різних контекстах, проте вона залишається й досі актуальною.Документ SEO-аналіз та його використання при розробці веб-ресурсу (на прикладі розробки інтерфейсу інтернет-магазину)(2021) Медведєв Михайло Максимович; Medvedev Mykhailo Maksymovych; Медведовська Оксана Геннадіївна; Medvedovska Oksana HennadiivnaУ кваліфікаційній роботі проведе дослідження теорії та практики застосування SEO-аналізу на основі створення веб-сайту. Проаналізувавши наявні дослідження з особливостей SEO-аналізу, ми прийшли до того, що в наш час при створенні та використанні веб-сайту така умова, як SEO-аналіз не обхідна, за допомогою неї мі можемо покращити веб-сайт, слідкувати за активністю та покращувати її. SEO-аналіз на сам перед це найкращий вибір підприємців для покращення свого розвитку та змога за короткий час виправити помилку, яка заважала розвитку веб-сайту.Документ STEM-технології та їх використання в освітньому процесі ЗЗСО(2024) Глазько Віталій Сергійович; Hlazko Vitalii SerhiiovychКваліфікаційне дослідження присвячене використанню STEM-технологій в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. У першому розділі розглянуто поняття та характеристики STEM-технології в науково-методичній літературі, особливості використання STEM-технології в освітньому процесі ЗЗСО, методи та підходи. У другому розділі розроблена програма організації навчання з використанням STEM-технології в освітньому процесі середньої школи ЗЗСО, проведено експериментальне дослідження ефективності використання STEM-технологій в освітньому процесі середньої школи та запропоновано ряд рекомендацій щодо організації навчання із використанням STEM-технологій. Теоретична значущість. Розроблено методичні рекомендації щодо ефективної інтеграції STEM-підходу в навчання на прикладі уроків інформатики у 9 класі. Запропоновано шляхи оптимізації освітнього процесу з використанням STEM-технологій, що сприяють формуванню ключових компетентностей учнів. Практичне значення одержаних результатів. Розроблені програми, методики та рекомендації можуть бути впроваджені в освітній процес ЗЗСО з метою ефективної реалізації STEM-підходу та підвищення якості освіти.Документ Авторські інтернет-ресурси вчителя інформатики(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Шумейко Володимир Юрійович; Shumeyko Volodymyr Yuriyovych; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena VolodymyrivnaНа сьогоднішній день освіта нерозривно пов’язана із інтернет-ресурсами. Сучасний ринок праці вимагає висококваліфікованих професійних фахівців, які вміють активно входити до робочого процесу, вирішувати нестандартні питання, використовуючи критичне мислення, що викликає необхідність використання у освітньому процесі різноманітних джерел інформації, в т.ч. інтернет-ресурсів. Серед іншого інтернет-ресурси вирішують низку проблем традиційного навчального процесу. Навчання стає більш доступним, ефективним та гнучким, зміст стає більш комплексним та різноманітним. Застосування інтернет-ресурсів розширює можливості навчання, що призводить до отримання високих результатів. Саме тому вивчення особливостей їх створення і впровадження в освітній процес загалом, і вивчення інформатики, зокрема, на часі і потребує окремої уваги.Документ Адаптивний дизайн та його використання при розробці веб- ресурсу (на прикладі розробки веб-порталу)(2021) Яценко Валерій Сергійович; Yatsenko Valerii Serhiiovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ кваліфікаційній роботі проведе дослідження теорії та практики адаптивного дизайну на основі створення веб-сайту. Проаналізувавши наявні дослідження з особливостей адаптивного дизайну, ми прийшли до того, що в наш час при створенні та використанні веб-сайту така умова, як адаптивність необхідна, щоб надати можливість користуватись сайтом на смартфонах та персональних комп’ютерах. Розробка адаптивного сайту це насамперед гарний спосіб поширити кількість потенційних користувачів веб-ресурсу.Документ Активізація учнів 5–9 класів на уроках інформатики при використанні візуальних (наочних) матеріалів(2021) Мухамметніязов Абдижепбар; Mukhammetniiazov Abdyzhepbar; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктивізація учня відбувається за умов, створених вчителем, підтримки дитини. Це шлях від емоційної задоволеності: урізноманітнення методів, форм, засобів навчання до усвідомленої задоволеності: допомоги у становленні мотивації учня. В той же час постає проблема оновлення засобів та методів навчання. Зі зміною поколінь відбувається зміна пріоритетних форм сприйняття. Так, у великій кількості досліджень заявлено, що покоління сьогоднішніх учнів переважно – візуали. Це обґрунтовується великою кількістю використовуваних цифрових технологій, великою кількістю годин, проведених дитиною за екраном смартфона чи планшету. Тому актуальною проблемою на даний час є підвищення активізації учнів при застосуванні саме візуальних матеріалів. У першому розділі «Теоретичні основи дослідження» проаналізовано: 1) поняття активізації пізнавальної діяльності учнів 2) візуальні наочні матеріали та особливості їх сприйняття 3) вікові особливості учнів 5-9 класів в аспекті досліджуваної теми У другому розділі «Використання візуальних матеріалів з метою активізації учнів на уроках інформатики» розроблено авторські візуальні наочні матеріали для застосування на уроках інформатики.Документ Веб-квест як метод інтерактивного навчання інформатики учнів основної школи(2020) Нечвоглод Ігор Володимирович; Nechvohlod Ihor Volodymyrovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychПредставлена кваліфікаційна робота присвячена використанню передових інформаційно-комунікаційних технологій, мережевих інтернет ресурсів, додаткових технічних засобів, засобів психолого-педагогічної підтримки, в навчальному процесі основної школи дає змогу домогтися якісно вищого рівня наочності уроку, значно розширює можливості активізації діяльності школярів. Безперервний зворотний зв'язок оживляє навчальний процес, сприяє підвищенню його динамізму, що веде до формування позитивного ставлення до досліджуваного предмету. Незважаючи на широке поширення ІКТ в багатьох сферах, на сьогоднішній день у галузі освіти вони не отримали достатньо широкого застосування у зв'язку з нестачею методики використання цих ресурсів в процесі навчання.Документ Вивчення 3d-графіки в умовах неформальної освіти(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Шершень Ольга Василівна; Shershenʹ Olha Vasylivna; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Семеніхіна Олена ВолодимирівнаРозвиток інформаційного суспільства обумовлений надшвидким розвитком цифрових технологій і засобів, який додатково актуалізував потребу безперервної освіти протягом усього життя. Важлива роль у цьому процесі відведена неформальній освіті як технології навчання, яка реалізується, як правило, на базі спеціально створеного освітнього середовища і покликана додатково розвивати у слухача різноманітні спеціалізовані знання й уміння, а також навички щодо співпраці і комунікації, соціальної відповідальності, здатності мислити критично, оперативно та якісно вирішувати проблеми тощо. Неформальну освіту сьогодні асоціюють з особливим освітнім контентом – відкритими освітніми ресурсами, які дозволяють користувачам познайомитися з навчальними курсами, а також з іншими навчальними матеріалами провідних університетів або окремими елементами цих курсів. Технології навчання на базі цифрових технологій є важливим доповненням до традиційних моделей навчання і поширюються на різні галузі освіти, у т.ч. інформатику. Значна кількість освітніх ресурсів сьогодні пов’язана саме з ІТ-галуззю та опанування нових її напрямів, до яких відносять 3D-графіку. Разом з тим аналіз науково-методичних розвідок використання таких ресурсів для опанування 3D-графіки засвідчив недостатню дослідженість цього питання, що додатково посилюється запровадженням однойменного модуля в курс інформатики старшої школи, що як для учнів старших класів, так і для вчителів інформатики сьогодні є актуальним.Документ Вивчення геосервісів та GPS навігації в позаурочній роботі з інформатики(2021-12) Чеснов Артем Дмитрович; Chesnov Artem Dmytrovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПоняття сервісу та ресурсу глобальної мережі відрізняється тим, що ресурс розуміється як джерело, засіб, за допомогою якого виконується певна робота, а сервіс – це послуга, яка орієнтована на певний контент та цільову аудиторію. Іншими словами сервіс також забезпечується ресурсами. Не тільки молодь, але й майже усі сучасні покоління вже використовують геосервіси у побуті. Як зазначає Остапенко М.В.: 1. Геосервіси - прості й зручні у використанні ресурси, які також поступово входять до сфери освіти. 2. Картографічні геосервіси надають можливість знаходити потрібну адресу, прокладати маршрути та орієнтуватися у просторі. 3. Метеосервіси використовуються майже кожною дорослою людиною, застосовуються для отримання відомостей про погоду та інші особливості. 4. Картографічні дані, онлайн перегляд поверхні Землі, топографічні відомості. При цьому окремо навчання учнів використанню на даний час не передбачено програмою шкільного курсу інформатики.Документ Вивчення редакторів растрової графіки на гурткових заняттях з інформатики(2021-12) Лантух Іван Миколайович; Lantukh Ivan Mykolaiovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaКваліфікаційне дослідження присвячене дослідженню педагогічного потенціалу використання хмарних сховищ даних для удосконалення освітнього процесу в системі середньої освіти. У першому розділі «Гурткові заняття в системі позаурочної роботи ЗЗСО» на основі аналізу науково-педагогічних джерел охарактеризовано зміст, особливості та вимоги до організації гурткових занять, уточнено особливості організації гурткових занять з інформатики. У другому розділі «Растрова графіка та особливості її вивчення на гурткових заняттях з інформатики» охарактеризовано особливості комп’ютерної графіки як сучасного напряму в інформатиці, подано аналіз редакторів растрової графіки, описано особливості опанування растрової графіки та редакторів растрової графіки за шкільною програмою з інформатики, а також подано авторські матеріали щодо планування роботи гуртка з вивчення растрової графіки та редакторів растрової графіки. Наведено приклад одного із занять. Практичне значення одержаних результатів полягає у систематизуванні теоретичних матеріалів за темою роботи, що дає змогу їх подальшого використання у наступних педагогічних дослідженнях.Документ Вивчення інформатики в школах України та Туркменістану(2021) Джуманазаров Анвар; Dzhumanazarov Anvar; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena VolodymyrivnaКваліфікаційне дослідження присвячене розгляду проблеми освіти в школах Туркменістану та України. У першому розділі «Науково-методичні основи вивчення інформатики у загальноосвітній школі» окреслено: 1) Інформатику як шкільний навчальний предмет 2) Методику навчання інформатики як педагогічну науку 3) Інформаційні системи дистанційного навчання У другому розділі «Аналіз особливостей вивчення інформатики в школах Туркменістану» окреслено особливості організації системи освіти в Туркменістані та особливості вивчення дисципліни інформатики. Третій розділ присвячено сучасним аспектам та перспективним напрямкам вивчення інформатики в школах України та Туркменістану Практичне значення отриманих результатів полягає у систематизуванні теоретичних матеріалів за темою роботи, що дає змогу їх подальшого використання у наступних педагогічних дослідженнях. Висновки та матеріали дипломної роботи можуть використовуватись при формуванні навчального процесу середньої школи, а також у написанні студентських чи академічних наукових робіт з цього питання.Документ Використання віртуальних лабораторій у шкільному освітньому процесі(2021-12) Єлек Дар’я Юріївна; Yelek Daria Yuriyvna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychКваліфікаційне дослідження присвячене розгляду можливості впровадження віртуальних лабораторій в навчальний процес для учнів. У першому розділі «Віртуальні лабораторії як наступний крок впровадження цифрових технологій у освітній процес» проаналізовано: • сутність віртуальних лабораторій, їх переваги та недоліки; • можливості використання віртуальних лабораторій у навчальному процесі; • види віртуальних лабораторій. У другому розділі «Віртуальні лабораторії як засіб навчання» проаналізовано засоби для створення віртуальних лабораторій, опис кожної програми окремо та порівняльна таблиця цих програм. Теоретична значущість. Основою досліджень є можливість впровадження віртуальної лабораторії в навчально-освітній процес, положення загального дидактичної теорії навчання, основні положення особистісно-орієнтованого підходу в освіті, положення теорії та методики навчання за допомогою впровадження віртуальних лабораторій. Практичне значення одержаних результатів. За допомогою використання віртуальних лабораторій, можна давати учням розроблені матеріали та огляд програм для закріплення знань із теми.Документ Використання комп'ютерних ігор в навчанні інформатики учнів основної школи(2021-12) Чурок Сергій Анатолійович; Churok Serhii Anatoliiovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychКваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, загальних висновків та списку використаних джерел. У першому розділі «Компютерні ігри та їх використання в освітньому процессі» показано, що до основних дидактичних вимог при створенні гри належать: відповідність віковим особливостям дитини; відповідність гігієнічним вимогам та санітарним нормам роботи; доступність; а також потенційний вплив на мотивацію до навчання, на ставлення до предмета, відповідність гри курсу, її вплив на формування коректних уявлень про навколишній світ, виправданість вибору гри і запропонованих у ній завдань. У другому розділі «Використання компютерних ігор в навчанні інформатики» розроблено авторські дидактичні матеріали ігрового спрямування для навчання інформатики учнів основної школи. На основі шаблонної комп’ютерної гри «Concentration» описано авторську гру з інформатики «Інструменти Gimp» для учнів 9-х класів ЗЗСО, яку доцільно використовувати у процесі вивчення теми «Створення та опрацювання графічних зображень». Практична значущість дослідження полягає в розробленні дидактичних матеріалів ігрового спрямування для підтримки вивчення теми «Створення та опрацювання графічних зображень» на основі MS Power Point.Документ Використання сервісів глобальної мережі з метою активізації учнів старших класів(2020) Фесько Аліна Сергіївна; Fesko Alina Serhiivna; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПредставлена кваліфікаційна робота присвячена розробці, обґрунтуванню та перевірці моделі використання сервісів глобальної мережі для активізації учнів. Аналіз теоретичних джерел дозволив зробити висновки про те, що наразі, активність розуміється як психічна властивість, риса характеру людини, що виражається в посиленій діяльності людини. В рамках дослідження було встановлено наступні рівні пізнавальної активності: репродуктивна та творча.Документ Використання творчих завдань в навчанні комп'ютерної графіки учнів 10-11 класів(2024) Дунін Володимир Олександрович; Dunin Volodymyr OleksandrovychКваліфікаційна робота присвячена використанню творчих завдань в навчанні комп'ютерної графіки учнів 10-11 класів. У першому розділі «Опанування комп’ютерної графіки в умовах сучасної освіти» розглянуто поняття і види комп’ютерної графіки, узагальнено особливості її навчання в умовах неформальної та формальної освіти. У другому розділі «Використання творчих завдань на уроках інформатики як підхід до вивчення комп’ютерної графіки учнів у 10-11 класах» уточнено поняття «творче завдання», наведено вимоги до творчих завдань та наведено приклади творчих завдань для вивчення комп’ютерної графіки. Теоретична значущість. Дослідження полягає в обґрунтуванні можливості використання творчих завдань в навчанні комп’ютерної графіки на уроках інформатики та розробленні банку відповідних творчих завдань. Практичне значення одержаних результатів. Використання творчих завдань з комп’ютерної графіки на уроках інформатики у старших класах є ефективним методом підвищення мотивації учнів, розвитку їхніх творчих здібностей.Документ Використання тестових технологій для оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики старших класів(2020) Іванов Олександр Олексійович; Ivanov Oleksandr Oleksiiovych; Руденко Юлія Олександрівна; Rudenko Yuliia OleksandrivnaПредставлена кваліфікаційна робота присвячена процесу використання тестових технологій у навчальному процесі. У ході дослідження магістерської кваліфікаційної роботи було охарактеризовано і проаналізовано сутність дистанційного тестування, потенціал його використання в старшій школі на уроках інформатики. Встановлено, що практика застосування тестових технологій у дистанційному навчанні дієва, ефективна і може бути реалізована в загальноосвітній школі при вивченні більшості дисциплін. Вона дозволяє миттєво проводити зріз знань, постійно здійснювати та коригувати якість знань із засвоєння тієї чи іншої теми.Документ Використання штучного інтелекту на уроках інформатики(2024) Пушкар Артем Анатолійович; Pushkar Artem AnatoliiovychКваліфікаційне дослідження присвячене використанню технологій штучного інтелекту в освітньому процесі. Перший розділ присвячений технологіям штучного інтелекту в освіті та академічній доброчесності при використанні результатів технологій зі ШІ. Другий розділ присвячений використанню технологій ШІ вчителем, викладачем та результатам впровадження елементів дослідження в практичну діяльність. Теоретична значущість. Полягає в дослідженні методичних особливостей розробки матеріалів за допомогою технологій штучного інтелекту, впровадження таких матеріалів на уроках інформатики та дотримання принципів академічної доброчесності. Практичне значення одержаних результатів. Полягає в розроблені навчальних матеріалів за допомогою штучної нейронної мережі та створення рекомендацій після їх впровадження в освітній процес.Документ Застосування хмарних технологій в системі дистанційного навчання в ІТ(2020) Бульченко Артем Миколайович; Bulchenko Artem Mykolaiovych; Медведовська Оксана Геннадіївна; Medvedovska Oksana HennadiivnaУ кваліфікаційній роботі описані сьогоднішні можливості хмарних освітніх сервісів і проаналізовані відмінності їх застосування при навчанні у вищих навчальних закладах за ІТ-спеціальностями. Розглянуто різні види навчальної діяльності студентів і описані можливі зміни технології навчання при використанні конкретних хмарних сервісів. Представлені практичні приклади використання хмарних освітніх сервісів в відповідних вузах.Документ Кабінет інформатики профільної школи та його візуальне наповнення(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Медведєв Михайло Максимович; Medvedyev Mykhaylo Maksymovych; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena VolodymyrivnaУ сучасних умовах розвитку інформаційно-комунікаційних технологій дослідження шкільної інформатики відіграють важливу роль. Достовірність дослідження значною мірою залежить від цілісності обладнання та використання кабінету інформатики (далі – КІ, кабінет). У навчальному процесі це залежить не тільки від модернізації обладнання, наявності апаратно-програмних засобів навчання та інших навчально-методичних матеріалів, а й значною мірою від комплексності організаційно-методичних заходів, спрямованих на підвищення ефективності роботи в навчальних закладах здійснюється навчальний процес. Оргтехніка (комп’ютери, загальне програмне та навчальне програмне забезпечення, навчальні матеріали на паперових та електронних копіях) має тенденцію до швидкого морального старіння. Тому основна інформація зберігається на стендах і плакатах, які розміщуються в кабінеті як засіб наочності. Важливо правильно визначити їх розташування та обладнання. Актуальність даної теми полягає в тому, що останнім часом все більше комп’ютерних технологій впроваджується в різні галузі досліджень, тобто штучний інтелект все частіше використовується в дослідженнях у різних дисциплінах. Для досягнення найвищої якості навчання необхідно більше уваги приділяти обладнанню, плануванню та дизайну кабінету.Документ Методи моніторингу веб-ресурсів (на прикладі розробки інтернет-магазину(2021) Цюх Антон Олегович; Tsyukh Anton Olehovych; Медведовська Оксана Геннадіївна; Medvedovska Oksana HennadiivnaУ кваліфікаційній роботі проведено дослідження теорії та практики методів моніторингу та застосування їх до створення веб-сторінки (інтернет-магазину). Проаналізувавши теоретичні відомості на прикладі створення інтернет-магазину, я визначив усі медоти які стосуються покращення роботи та функціоналу сайту.