Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 80
  • Документ
    Особливості вивчення теми «Мова програмування та структура даних» у профільній школі
    (2024) Рубець Артем Іванович; Rubets Artem Ivanovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене особливостям вивчення теми «Мова програмування та структура даних» у профільній школі. Перший розділ присвячений вивченню мов програмування у ЗЗСО. Другий розділ присвячений вивченню структури даних у ЗЗСО.. Третій розділ присвячений методичним особливостям вивчення теми «Мова програмування та структура даних» у профільній школі. Теоретична значущість. Полягає в аналізі і систематизації наукових джерел для характеристики стану розробленості проблеми дослідження; контент-аналіз для характеристики мов програмування; структурно-логічний аналіз для характеристики структур даних; аналіз і узагальнення для виявлення формальних характеристик вивчення теми «Мова програмування та структура даних». Практичне значення одержаних результатів. Полягає у виявленні особливостей вивчення теми «Мова програмування та структура даних».
  • Документ
    Розвиток творчих здібностей учнів старших класів при вивченні вибіркового модуля «Графічний дизайн»
    (2024) Харченко Руслана Валеріївна; Kharchenko Ruslana Valeriivna
    Кваліфікаційне дослідження присвячене розвитку творчих здібностей учнів старших класів при вивченні вибіркового модуля «Графічний дизайн». Перший розділ присвячений теоретичний основам розвитку творчих здібностей учнів старших класів Другий розділ присвячений вибірковому модулю «Графічний дизайн» як засобу розвитку творчих здібностей учнів. Третій розділ присвячений практиці розвитку творчих здібностей учнів при вивченні даної теми. Теоретична значущість. Полягає в аналізі і систематизації наукових джерел для характеристики стану розробленості проблеми дослідження; термінологічному аналізі для уточнення тезаурусу дослідження, контент-аналізі основних термінів; моделюванні освітнього контенту для розроблення уроків з розвитку творчих здібностей під час навчання графічному дизайну Практичне значення одержаних результатів. Полягає у розробленні авторських матеріалів, покликаних розвивати творчі здібності учнів старшої школи під час навчання графічному дизайну.
  • Документ
    Методичні особливості навчання об'єктно-орієнтованого програмування на Python учнів старших класів
    (2024) Хрокало Олег Олексійович; Khrokalo Oleh Oleksiiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене методичним особливостям навчання об’єктивно-орієнтованого програмування на Pyton учнів старших класів. Перший розділ присвячений навчанню об’єктивно-орієнтованому програмуванню як методичної проблеми. Другий розділ присвячений методичним особливостям об’єктивно-орієнтованого програмування на Pyton учнів старших класів. Теоретична значущість. Дослідження є важливим внеском у розвиток сучасної педагогіки, оскільки воно сприяє розробці нових підходів до навчання програмування, які відповідають запитам цифрового суспільства, освітнім стандартам та індивідуальним потребам учнів. Втілення результатів дослідження у навчальний процес допоможе сформувати у старшокласників уміння, необхідні для успішної професійної діяльності та самореалізації у цифровому світі. Практичне значення одержаних результатів. Полягає у створенні ефективної методики навчання об'єктно-орієнтованого програмування (ООП) для старшокласників, яка може бути інтегрована в шкільні навчальні програми та позашкільні курси з програмування. Розроблені матеріали та підходи орієнтовані на максимальну адаптацію до потреб сучасного учня, що дозволяє значно полегшити засвоєння складних концепцій ООП.
  • Документ
    Особливості розроблення і використання візуалізованих завдань на уроках інформатики у 10-11 класах
    (2024) Чень Чжанвень; Chen Chzhanven
    Кваліфікаційне дослідження присвячене особливостям розроблення і використання візуалізованих завдань на уроках інформатики у 10-11 класах. Перший розділ присвячений візуалізованим завданням та їх ролі в сучасній освіті. Другий розділ присвячений методичним особливостям методичним особливостям розроблення і використання візуалізованих завдань на уроках інформатики в 10-11 класах. Теоретична значущість. Полягає в аналізі і систематизації наукових джерел для характеристики стану розробленості проблеми дослідження; термінологічному аналізі для уточнення тезаурусу дослідження, компаративному аналізі для виявлення особливостей використання цифрових засобів для створення візуалізованих завдань; узагальненню для опису методичних особливостей використання візуалізованих завдань на різних етапах уроку. Практичне значення одержаних результатів. Полягає дослідження полягає у обґрунтуванні доцільності використання візуалізованих завдань на уроках інформатики в старшій школі.
  • Документ
    Методичні особливості організації роботи з невстигаючими учнями з інформатики у старших класах в умовах змішаного навчання
    (2024) Шабалдас Олексій Сергійович; Shabaldas Oleksii Serhiiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене методичним особливостям організації роботи з невстигаючими учнями з інформатики у старших класах в умовах змішаного навчання. Перший розділ присвячений реалізації диференційованого підходу в умовах змішаного навчання. Другий розділ присвячений подоланню освітніх втрат при формуванні інформатичної компетентності під час вивчення інформатики. Теоретична значущість. За даними освітніх досліджень, кількість учнів, які мають труднощі у вивченні точних наук, включаючи інформатику, зростає через низьку мотивацію, недостатню технічну підготовку або складність матеріалу. Особливої уваги потребує адаптація методів навчання для зменшення освітніх розривів. Практичне значення одержаних результатів. Полягає дослідження полягає в розробці методичних рекомендацій з цієї теми та сприятиме підвищенню професійної компетентності педагогів
  • Документ
    Освітні втрати і розриви знань з інформатики учнів ЗЗСО
    (2024) Резонтова Юлія Володимирівна; Rezontova Yuliia Volodymyrivna
    Кваліфікаційне дослідження присвячене освітнім втратам та розривам знань з інформатики учнів ЗЗСО. Перший розділ присвячений теоретичним основам дослідження освітніх втрат та розривів знань, сутності поняття «освітні втрати» та їх видам. Другий розділ присвячений аналізу стану знань з інформатики учнів ЗЗСО. Третій розділ присвячений шляхам подолання освітніх втрат та полкращенню знань з інформатики. Теоретична значущість. Спрямована на вивчення освітніх втрат та розривів знань з інформатики в учнів закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО), визначення їх основних причин і наслідків, а також розробку рекомендацій для подолання цих втрат. Практичне значення одержаних результатів. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення навчальних програм, розробки методичних рекомендацій для вчителів, а також оптимізації процесу викладання інформатики в умовах обмежених ресурсів.
  • Документ
    Використання штучного інтелекту на уроках інформатики
    (2024) Пушкар Артем Анатолійович; Pushkar Artem Anatoliiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене використанню технологій штучного інтелекту в освітньому процесі. Перший розділ присвячений технологіям штучного інтелекту в освіті та академічній доброчесності при використанні результатів технологій зі ШІ. Другий розділ присвячений використанню технологій ШІ вчителем, викладачем та результатам впровадження елементів дослідження в практичну діяльність. Теоретична значущість. Полягає в дослідженні методичних особливостей розробки матеріалів за допомогою технологій штучного інтелекту, впровадження таких матеріалів на уроках інформатики та дотримання принципів академічної доброчесності. Практичне значення одержаних результатів. Полягає в розроблені навчальних матеріалів за допомогою штучної нейронної мережі та створення рекомендацій після їх впровадження в освітній процес.
  • Документ
    Розвиток креативних здібностей учнів при вивченні інформатики
    (2024) Плечій Ярослав Олександрович; Plechii Yaroslav Oleksandrovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене розвитку креативних здібностей учнів при вивченні інформатики учнів старших класів. У першому розділі наведено теоретико-методичний аналіз категоріального поля розумового розвитку учнів, описано креативні здібності та шляхи розвитку, також психолого-педагогічні особливості розвитку креативних здібностей учнів старших класів. У другому розділі наведено практичні аспекти розвитку креативних здібностей учнів при вивченні інформатики, методичні особливості формування креативних здібностей учнів при вивченні інформатики та вибіркових модулів. Теоретична значущість. Полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичних рекомендаціях стосовно впровадження форм і методів які впливають на розвиток креативних здібностей учнів у процесі навчання інформатики. Практичне значення одержаних результатів. Полягає в тому, що запропоновані методичні рекомендації можуть бути корисними учителям інформатики, що працюють з учнями старших класів для підвищення ефективності освітнього процесу з інформатики.
  • Документ
    Особливості використання платформи для індивідуального навчання учнів ЗЗСО
    (2024) Парфило Костянтин Миколайович; Parfylo Kostiantyn Mykolaiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене особливостям використання платформ для індивідуального навчання учнів ЗЗСО із застосуванням технологій штучного інтелекту. У першому розділі розглянуто теоретичні аспекти використання технологій штучного інтелекту в освіті. Було визначено, що штучний інтелект і його використання в нашому житті зростають з кожним днем у багатьох областях нашої діяльності. У другому розділі проаналізовно практичні особливості реалізації для індивідуального навчання учнів на основі технологій штучного інтелекту. У третьому розділі описано результати експериментального дослідження ефективності веб-додатка для індивідуального навчання учнів, а також процеси його впровадження та тестування. Теоретична значущість. Полягає у тому, що вперше здійснено спробу систематизації підходів до інтеграції технологій штучного інтелекту в освітній процес ЗЗСО через індивідуальні навчальні платформи, як зі сторони практичної діяльності так і теоретичного становлення. Практичне значення одержаних результатів. Полягає в можливості впровадженні інноваційного інструменту для підвищення ефективності навчання, що дасть змогу покращати якість освітнього процесу.
  • Документ
    Розвиток обчислювального мислення учнів на уроках інформатики
    (2024) Марченко Валерій Валерійович; Marchenko Valerii Valeriiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене розвитку обчислювального мислення учнів на уроках інформатики та розробити відповідні засоби такого розвитку. У першому розділі «Обчислювальне мислення та його розвиток в умовах сучасної освіти» охарактеризовано обчислювальне мислення як категорію сучасної освіти, описано методики його вимірювання та підходи до розвитку обчислювального мислення молоді в умовах ЗЗСО. У другому розділі «Інформатика як майданчик розвитку обчислювального мислення учнів» проаналізовано чинні програми з інформатики, узагальнено успішні освітні практики, орієнтовані на розвиток ОМ учнів та запропоновано типові завдання з інформатики на розвиток ОМ. Теоретична значущість. Основою дослідження є обґрунтуваня можливості розвитку обчислювального мислення в навчанні інформатики. Практичне значення одержаних результатів. Розроблено банк практичних завдань щодо розвитку обчислювального мислення на уроках інформатики в різних класах.
  • Документ
    Розвиток творчого мислення учнів при вивченні програмування в ЗЗСО
    (2024) Мельников Іван Вікторович; Melnykov Ivan Viktorovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене опису методичних особливостей розвитку творчого мислення учнів при вивченні програмування в ЗЗСО. У першому розділі «Творче мислення учнів та його розвиток на уроках інформатики» уточнено сутність поняття «творче мислення», обґрунтовано можливість розвитку творчого мислення на уроках інформатики та схарактеризовано вплив програмування на розвиток творчого мислення учнів. У другому розділі «Розвиток творчого мислення учнів при вивченні програмування» проаналізовано навчальні програми та підручники з інформатики на предмет розвитку творчого мислення учнів при вивченні програмування та здійснено методичний розбір задач з програмування, розв’язування яких орієнтовано на розвиток творчого мислення учнів старших класів. Теоретична значущість. Дослідження полягає у обґрунтуванні можливості розвитку творчого мислення на уроках інформатики при вивченні програмування. Практичне значення одержаних результатів. Здійснено методичний розбір задач з програмування, розв’язування яких орієнтовано на розвиток творчого мислення учнів старших класів.
  • Документ
    Розвиток візуального мислення учнів на уроках інформатики в 10-11 класах
    (2024) Марченко Богдан; Marchenko Bohdan
    Кваліфікаційне дослідження присвячене розгляду методів, засобів та прийоми розвитку візуального мислення учнів під час вивчення інформатики. У першому розділі описано сутність і значення візуального мислення, яка роль візуального мислення у навчанні інформатики та які вікові особливості розвитку старшокласників в контексті візуального мислення. У другому розділі наведено аналіз навчальних програм і підручників з інформатики для 10-11 класів, які є методи навчання з акцентом на візуальне мислення, створено авторські завдання та результат їх впровадження в освітній процес. Теоретична значущість. Полягає у подальшому розкритті теми формування та розвитку візуального мислення у учнів старших класів, зокрема при вивченні інформатики. Практичне значення одержаних результатів. Розроблено авторські завдання та методичні рекомендацій до їх застосування на уроках інформатики.
  • Документ
    Особливості вивчення теми "Інформаційні технології в суспільстві" в 10-11 класах основної школи
    (2024) Вачіль Ігор Васильович; Vachil Ihor Vasylovych
    Основна ціль кваліфікаційної роботи є створення методичних вказівок для результативного викладання теми «Інформаційні технології в суспільстві» в 10-11 класах загальноосвітньої школи. Розділ 1 присвячений дослідженню особливостей вивчення теми «Інформаційні технології в суспільстві» у 10-11 класах загальноосвітньої школи. Розглядаються підходи до викладання даної теми. Розділ 2 присвячений практичним рекомендаціям щодо вивчення теми «Інформаційні технології в суспільстві». Теоретична значущість. Визначається у розробці нових методичних рекомендацій для викладання теми «Інформаційні технології в суспільстві». Запропоновано нові підходи до інтеграції ІТ у навчальний процес. Практичне значення одержаних результатів. Підсумки проведеного аналізу мають практичне значення для вчителів інформатики, які зможуть використовувати розроблені рекомендації для покращення якості викладання теми «Інформаційні технології в суспільстві».
  • Документ
    Профорієнтаційна робота вчителя на уроках інформатики
    (2024) Гавриленко Владислав Михайлович; Havrylenko Vladyslav Mykhailovych
    Робота буде цікавою працюючим і майбутнім учителям інформатики, які цікавляться проведенням профорієнтаційних заходів на уроках інформатики. У першому розділі «Професійна орієнтація у науково-педагогічних практиках» проведено термінологічний аналіз наукових публікацій щодо тлумачення категорії «Професійна орієнтація» та систематизовано підходи до її реалізації, узагальнено традиційні підходи до реалізації професійної орієнтації молоді з закладах освіти. У другому розділі «Особливості організації профорієнтаційної роботи вчителя на уроках інформатики» проаналізовано використання ІТ для здійснення професійної орієнтації молоді та представлено власні розробки уроків, що пов’язані з професійною орієнтацією старшокласників. Теоретична значущість. Дослідження полягає у обґрунтуванні можливості проведення професійної орієнтації молоді на уроках інформатики та можливості впровадження авторських розробок в освітній процес. Практичне значення одержаних результатів. В роботі подано авторське вирішення проблеми організації профорієнтаційної роботи вчителя на уроках інформатики. Проведене дослідження засвідчує досягнення мети, вирішення поставлених завдань.
  • Документ
    STEM-технології та їх використання в освітньому процесі ЗЗСО
    (2024) Глазько Віталій Сергійович; Hlazko Vitalii Serhiiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене використанню STEM-технологій в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. У першому розділі розглянуто поняття та характеристики STEM-технології в науково-методичній літературі, особливості використання STEM-технології в освітньому процесі ЗЗСО, методи та підходи. У другому розділі розроблена програма організації навчання з використанням STEM-технології в освітньому процесі середньої школи ЗЗСО, проведено експериментальне дослідження ефективності використання STEM-технологій в освітньому процесі середньої школи та запропоновано ряд рекомендацій щодо організації навчання із використанням STEM-технологій. Теоретична значущість. Розроблено методичні рекомендації щодо ефективної інтеграції STEM-підходу в навчання на прикладі уроків інформатики у 9 класі. Запропоновано шляхи оптимізації освітнього процесу з використанням STEM-технологій, що сприяють формуванню ключових компетентностей учнів. Практичне значення одержаних результатів. Розроблені програми, методики та рекомендації можуть бути впроваджені в освітній процес ЗЗСО з метою ефективної реалізації STEM-підходу та підвищення якості освіти.
  • Документ
    Особливості застосування різних форм організації навчання на уроках інформатики.
    (2024) Гуаньюнь Мяо; Huaniun Miao
    Кваліфікаційне дослідження присвячене охарактеризуванню особливостей застосування різних форм організації навчання на уроках інформатики. У першому розділі «Навчання інформатики в сучасній школі» охарактеризовано сучасний стан, проблеми і перспективи навчання інформатики, а також виявлено класифікацію форм організації навчальної діяльності з інформатики. У другому розділі «Навчання інформатики з використанням різних форм його організації» деталізовано провідні форми організації навчання інформатики. У третьому розділі «Використання ІТ в організації різних форм навчання інформатики» описано приклади реалізації різних форм організації навчання інформатики на базі ІТ. Теоретична значущість. Дослідження полягає у системному представленні різних форм організації навчання на уроках інформатики в умовах сучасного розвитку ІТ. Практичне значення одержаних результатів. Представлено провідні форми організації навчання інформатики, обґрунтовано використання ІТ в реалізації різних форм організації навчання інформатики. Ключові слова:
  • Документ
    Розвиток логічного мислення учнів старших класів при навчанні програмуванню
    (2024) Діденко Павло Юрійович; Didenko Pavlo Yuriiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене розгляду можливості впровадження віртуальних лабораторій в навчальний процес для учнів. У першому розділі міститься аналіз основних понять дослідження, ключові риси, зміст і сутність, а також сформульовано визначення поняття «логічне мислення». У другому розділі у результаті експериментальної перевірки ефективності реалізації дидактичних принципів у формуванні культури логічного мислення старшокласників вдалося визначити, що всі зазначені дидактичні принципи реалізуються на експериментальних уроках викладання предметів. Теоретична значущість. Дослідження полягає у розробці та апробації завдань та задач для забезпечення формування логічного мислення школярів, їхніх мисленнєвих операцій на уроках інформатики шляхом введення даних задач до різних етапів уроків. Практичне значення одержаних результатів. Результати дослідження можуть бути використанні для ознайомлення педагогів з теоретичними засадами формування культури логічного мислення в учнів на основі виконання старшокласниками спеціальних навчальних завдань та задач, інтернет-ресурсів. Ключові слова:
  • Документ
    Використання творчих завдань в навчанні комп'ютерної графіки учнів 10-11 класів
    (2024) Дунін Володимир Олександрович; Dunin Volodymyr Oleksandrovych
    Кваліфікаційна робота присвячена використанню творчих завдань в навчанні комп'ютерної графіки учнів 10-11 класів. У першому розділі «Опанування комп’ютерної графіки в умовах сучасної освіти» розглянуто поняття і види комп’ютерної графіки, узагальнено особливості її навчання в умовах неформальної та формальної освіти. У другому розділі «Використання творчих завдань на уроках інформатики як підхід до вивчення комп’ютерної графіки учнів у 10-11 класах» уточнено поняття «творче завдання», наведено вимоги до творчих завдань та наведено приклади творчих завдань для вивчення комп’ютерної графіки. Теоретична значущість. Дослідження полягає в обґрунтуванні можливості використання творчих завдань в навчанні комп’ютерної графіки на уроках інформатики та розробленні банку відповідних творчих завдань. Практичне значення одержаних результатів. Використання творчих завдань з комп’ютерної графіки на уроках інформатики у старших класах є ефективним методом підвищення мотивації учнів, розвитку їхніх творчих здібностей.
  • Документ
    Особливості розвивального навчання в освітньому процесі інформатики учнів старших класів.
    (2024) Каєта Вячеслав Іванович; Kaieta Viacheslav Ivanovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене впровадженню розвивального навчання в освітній процес інформатики. У першому розділі описано вивчення історичної ретроспективи розвивального навчання та сказано що проблема розвивального навчання стала однією з найбільш актуальних у зв’язку з впровадженням особистісно-орієнтованої парадигми шкільної освіти. У другому розділі було розглянуто питання створення тематичного планування базового модуля інформатики в 10-11 класах загальноосвітньої школи. Таке планування допомагає логічно структурувати виклад навчального матеріалу. Теоретична значущість. Розроблено методичні рекомендації для впровадження розвивального навчання в освітній процес інформатики учнів старших класів. Практичне значення одержаних результатів. Запропоновані методичні рекомендації можуть бути корисними учителям інформатики, що працюють з учнями старших класів для підвищення ефективності освітнього процесу з інформатики.
  • Документ
    Методичні особливості використання методів інтерактивного навчання інформатики учнів 10-11 класів
    (2024) Коваленко Роман Юрійович; Kovalenko Roman Yuriiovych
    Кваліфікаційне дослідження присвячене особливостям методів інтерактивного навчання на уроках інформатики та експериментально перевірити їх ефективність. У першому розділі «Теоретичні основи інтерактивного навчання інформатики» схарактеризовано стан розробленості сутності, принципів інтерактивного навчання у сучасній теорії і практиці, а також уточнено особливості і види інтерактивних методів, обґрунтовано важливість їх використання у сучасному світі цифрових технологій. У другому розділі «Методичні особливості використання інтерактивних методів у навчанні інформатики» було проаналізовано програми і підручників з інформатики для 10-11 класів у контексті можливості використання інтерактивних методів. У третьому розділі «Практична реалізація інтерактивних методів навчання інформатики» подано авторські дидактичні матеріали з теми «Мультімедіа технології», де акцентовано увагу на впроваджених інтерактивних методах навчання. Теоретична значущість. В роботі за результатами аналізу і систематизації наукових і методичних джерел подано вирішення проблеми використання методів інтерактивного навчання інформатики учнів 10-11 класів. Практичне значення одержаних результатів. Дослідження полягає у підготовці дидактичних матеріалів до практичного застосування інтерактивних методів на уроках інформатики у школі для учнів 10-11 класів.