Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії(ФОП Цьома, 2023-05-25)У статтях розглядаються актуальні проблеми наукових пошуків студентів з питань теоретичних та експериментальних досліджень у галузях спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії.Документ Бінарне заняття як одна з форм підвищення ефективності корекційно-розвивального процесу в закладах дошкільної освіти(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017-11) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaЛогопедична практика доводить, що запорукою успішного подолання порушень мовленнєвого розвитку дошкільників є системна організація корекційно-розвивальної роботи. Модернізація процесу навчання сприяє пошуку педагогами таких педагогічних технологій, що викликатимуть у дітей бажання дізнаватися, міркувати, діяти, опановувати тощо. Сьогодні змінюються завдання дошкільної освіти, розробляються нові підходи до відображення змісту через інтеграцію знань, нові плани навчально-розвивальної роботи. Оновлення системи освіти вимагає використання нетрадиційних методів та форм під час організації корекційно-розвивального процесу в закладах дошкільної освіти, зокрема, інтегративних, під час використання яких у дітей формується діяльнісний підхід до процесу отримання та закріплення набутих знань, умінь та навичок. Однією з форм інтеграції предметів та реалізації міжпредметних зв’язків є бінарне заняття, проведення якого є доцільним в групах компенсуючого типу для дітей з порушеннями мовлення.Документ Взаємодія учителя-логопеда закладу дошкільної освіти з сім’єю дітини з порушеннями мовленнєвого розвитку як вагомий засіб досягнення корекційної мети(«Видавничий дім «Гельветика», 2017-11) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaУ статті висвітлюється проблема взаємодії учителя-логопеда закладу дошкільної освіти з сім’єю дитини, яка відвідує групу компенсуючого типу для дітей з порушеннями мовлення. Проблема корекції мовленнєвих порушень та розвитку мовлення викликають у батьків низку питань. На деякі з них вони шукають та знаходять відповіді самі, а інші питання потребують поради педагогів. Взаємодія педагогів і батьків є необхідною умовою ефективного корекційного процесу та повноцінного мовленнєвого розвитку дошкільників, так як найкращі результати спостерігаються там, де вчителі-логопеди та батьки діють узгоджено.Документ Вивчення стану сенсорних умінь дошкільників із мовленнєвими порушеннями(ФОП Цьома С. П., 2018-05) Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena Volodymyrivna; Басевич Катерина Олександрівна; Basevych Kateryna OleksandrivnaУ статті подано аналіз особливостей сенсорного розвитку дошкільників з порушеннями мовлення.Документ Використання настільно-друкованих ігор у корекційному процесі для дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення(ФОП Цьома С. П., 2018-05) Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena Volodymyrivna; Степанченко Жанна Олександрівна; Stepanchenko Zhanna OleksandrivnaУ статті розглядається використання ігор у корекційному процесі для дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення.Документ Генетична обумовленість моторної алалії(Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing, 2017) Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna OleksandrivnaУ статті описані генетичні чинники моторної алалії. Розглянуто можливості профілактики цього мовленнєвого порушення.Документ Генетичні чинники етіології моторної алалії(Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017) Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna OleksandrivnaСтаття містить аналіз сучасних генетичних досліджень, спрямованих на вивчення проблеми етіології моторної алалії. Спираючись на класифікацію мовленнєвих порушень, запропоновану американською асоціацією мови, мовлення та слуху у статті висвітлено поняття «апраксія мовлення в дитинстві», що є синонімом моторної алалії. У викладі матеріалу розглянуто генетичну теорію виникнення зазначеного мовленнєвого порушення, яка заснована на вивченні мутації гена FOXP2. Дослідження показують, що всі повʼязані з FOXP2 мовні та мовленнєві порушення, незалежно від основної генетичної зміни, мають явний фенотип: апраксію мовлення в дитинстві, порушення рухового програмування мовлення або планування, яке впливає на продукування, послідовність, час і вимову звуків, складів і слів. Описане є результатом порушення частин мозку, які планують і координують рухи губ, рота і язика. Враховуючи сучасні дослідження дитячої апраксії, зазначено, що ця проблема й до теперішнього часу залишається недостатньо вивченою. Неоднозначність результатів, які отримують різні автори, а також потреба у діагностиці та корекції зазначеного мовленнєвого порушення свідчать про необхідність подальших наукових пошуків у цьому напрямі.Документ До питання гуманістичного напряму фахової підготовки вчителів-логопедів(2018-05) Мороз Людмила Василівна; Moroz Lyudmyla VasylivnaУ статті окреслено пріоритетні задачі навчального закладу, які полягають не тільки в розвитку, а й у формуванні позитивних особистісних якостей педагога-логопеда.Документ Діагностика зв’язного мовлення у дітей із тяжкими порушеннями мовлення засобами пізнавальних завдань(2016) Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena VolodymyrivnaУ статті схарактеризовано особливості використання лінгвістичних пізнавальних завдань у процесі діагностики зв’язного мовлення дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Автором подано інформацію щодо визначення поняття «пізнавальні завдання» та існуючих класифікацій означеного засобу; запропоновано узагальнені кількісні показники, що констатують різницю стану зв’язного мовлення у осіб зі звичайним мовленнєвим розвитком і загальним недорозвитком мовлення та ініціюють використання апробованих у процесі діагностики лінгвістичних пізнавальних завдань для підготовки дітей означеної категорії до навчання в школі.Документ Діагностика мисленнєвих операцій старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення(Суми : ФОП Цьома С.П., 2018, 2018-05) Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena Volodymyrivna; Соловйова Анастасія Андріївна; Soloviova Anastasiia AndriivnaУ статті представлено аналіз експериментальних даних, що демонструють стан сформованості мисленнєвих операцій старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення.Документ Діагностика моторної алалії: зарубіжний досвід(ПП Медобори-2006, 2017) Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna OleksandrivnaУ ході викладу матеріалів статті, спираючись на зарубіжний досвід, висвітлено проблему діагностики моторної алалії. У статті зазначено, що питання про диференціацію моторної алалії за специфічними порушеннями мовлення є досить складним. Аналіз наукових джерел свідчить, що й на сьогоднішній день жоден тест або поведінкова характеристика не були підтверджені для диференціальної діагностики моторної алалії. У статті висвітлено специфічні загальноприйняті характеристики моторної алалії, які можна розділити на шість основних областей: неспецифічні моторні порушення, виробництво мовлення, просодика, сприймання мовлення, вимова та грамотність. У кожному з цих компонентів робиться посилання на основні недоліки синхронізації, програмування і сенсомоторної координації. Однак через відсутність остаточного діагностичного маркера моторної алалії висновки досліджень обмежені питаннями відбору та обʼєднання учасників дослідження. Отже, однозначних результатів виникнення та проявів цього мовленнєвого порушення на сьогодні немає.Документ Корекція зв’язного мовлення у дітей з затримкою психічного розвитку(СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2018-10) Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena VolodymyrivnaАвтором подано результати апробації методу наочного моделювання для розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку з ЗПР, а також підтвердження ефективності експериментального засобу.Документ Логопедичний практикум в системі підготовки магістрів спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія)(2022) Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna Oleksandrivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ статті висвітлено особливості викладання вибіркового освітнього компоненту «Логопедичний практикум» у СумДПУ імені А. С. Макаренка для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Освітній компонент відзначається своєю практичною спрямованістю. У результаті вивчення зазначеної навчальної дисципліни студенти мають володіти наступними уміннями: проводити аналіз мовленнєвих порушень; визначати зміст корекційної роботи; вибирати доцільні методи та прийоми логопедичного впливу при різних мовленнєвих порушеннях у дітей та дорослих; обирати доречну послідовність дій та продуктивно їх виконувати; проводити корекційну роботу з особами із мовленнєвими порушеннями різного віку. В рамках курсу студенти мають змогу працювати із особами з мовленнєвими порушеннями на базі Науковопрактичного центру кафедри логопедії а саме: спостерігати за проведенням консультацій, діагностики та занять фахівцями центру, а також брати участь в обговоренні виду та ступеня мовленнєвого порушення і здійснювати повноцінний логопедичний вплив. Зазначено, що освітній компонент «Логопедичний практикум» є важливим у процесі оволодіння фахом логопеда. Особливо значущим він є для студентів-магістрантів, що вступили в магістратуру за системою «перехресного вступу».Документ Логопедично-реабілітаційний супровід дітей із порушеннями психофізичного розвитку(ФОП Цьома С. П., 2021) Kravchenko Anatolii Ivanovych; Zelinska-Liubchenko Kateryna Oleksandrivna; Moroz Liudmyla Vasylivna; Kravchenko Iryna Viktorivna; Stakhova Larysa Lvivna; Lastochkina Olena Volodymyrivna; Кравченко Анатолій Іванович; Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Мороз Людмила Василівна; Кравченко Ірина Вікторівна; Стахова Лариса Львівна; Ласточкіна Олена ВолодимирівнаУ монографії висвітлено актуальні сучасні питання лого-корекційної та корекційно-реабілітаційної роботи з дітьми, які мають порушення мовлення різної складності та етіології. Презентовано результати теоретико-практичних розвідок щодо професійної компетенції учителя-логопеда в умовах професійного середовища з позицій забезпечення потрібного рівня якості освітніх послуги. Обґрунтовано створення нових освітніх і корекційно-розвивальних методик організації оптимального навчально-виховного процесу та соціалізації дітей із порушенням психофізичного розвитку. Визначено особливості логопедично-реабілітаційної роботи серед дітей з різними варіантами порушення психофізичного розвитку. Окреслено перспективи використання представлених розробок у процесі навчання та виховання дітей із порушеннями психофізичного розвитку у закладах різного спрямування. Видання адресоване науковцям, аспірантам, керівникам наукових і навчальних закладів, студентам спеціальності 016 Спеціальна освіта, педагогічним працівникам, викладачам.Документ Організація психолого-педагогічної роботи в Науково-практичному центрі кафедри логопедії СумДПУ імені А. С. Макаренка(ТОВ "ДІА", 2018) Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna Oleksandrivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaУ статті представлено специфіку надання логопедичної та психологічної допомоги дітям дошкільного та молодшого шкільного віку з порушеннями усного та писемного мовлення в умовах науково-практичного центру кафедри логопедії. Розкрито мету діяльності центру, завдання, які вирішуються в процесі корекційного та психологічного впливу.Документ Особенности психологической коррекции личности осужденных с отклонениями психического развития(Издательский дом "Белгород" "БелГУ", 2015-03) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaРассматриваются личностные особенности осужденных с отклонениями психического развития, особенности применения в работе с ними методов когнитивной, поведенческой психологической коррекции, позитивной психотерапии, арт-терапии. Обосновывается необходимость специального психологического сопровождения данной категории осужденных в процессе ресоциализации их личности.Документ Особливості корекційно-розвивального навчання і виховання дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення(Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2017-10) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaДля формування особистості у дітей велике значення має корекція мовленнєвих порушень. Завдяки цій корекції вдається попередити формування багатьох небажаних рис особистості. Практика свідчить, що своєчасний логопедичний вплив є одним з превентивних засобів попередження неуспішності дітей у школі та одночасно ефективним способом стимуляції психічного розвитку дитини в цілому.Документ Проблема подолання моторної алалії у дітей в умовах закладу освіти(«Педагогічна преса», 2018) Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna OleksandrivnaНа основі аналізу статистичних даних та літературних джерел у статті висвітлено проблему розвитку та корекції моторної алалії. Зазначено, що в умовах сьогодення, особливо у світлі інклюзивного навчання, важливою умовою повноцінного розвитку дитини із моторною алалією, є своєчасна корекція її мовленнєвого порушення. Успішність формування мовленнєвої діяльності залежить від рівня оволодіння дитиною із моторною алалією фонетичною системою мови, яка залежить від взаємодії різних аналізаторів, що забезпечують полімодальну єдність мовленнєвої функціональної системи. При індивідуалізації плану корекції, заснованого на потребах і можливостях дитини, будь-який із методів корекції, який включає в себе принципи моторного навчання, може використовуватися для стимуляції правильних жестів та рухів мовлення.Документ Психолого-педагогічні рекомендації батькам, що виховують дитину з вадами слуху(БДПУ, 2018-04) Мороз Людмила Василівна; Рудих Алла Борисівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Rudykh Alla BorysivnaАктуальність даної роботи полягає в тому, що сім'ям необхідно допомогти виробити загальну стратегію діяльності, надати впевненості, що систематична і комплексна робота може забезпечити високий рівень загального і мовленнєвого розвитку їх дитини.Документ Розвиток професійної компетентності учителя-логопеда закладу дошкільної освіти як умова ефективної організації корекційно-розвивального процесу(ПП Медобори-2006, 2017-11) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaСтаття присвячена проблемі розвитку професійної компетентності учителя-логопеда закладу дошкільної освіти як однієї з умов ефективної організації корекційно-розвивального процесу. Тенденція збільшення числа дітей з різними мовленнєвими порушеннями визначає потребу у фахівцях, здатних забезпечити кваліфіковану допомогу дітям дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку і консультативну допомогу їх батькам. Професійна компетентність лежить в основі підвищення кваліфікації педагогів і доповнюється методичною, соціальною та особистісною компетентністю. Підвищення кваліфікації педагогів – це постійний процес оновлення професійних знань, умінь і навичок. В сучасних умовах розвитку освіти – це тенденція переходу від знань до навичок і педагогічної майстерності, тому необхідний обмін знаннями, перенесення їх в життєві, робочі ситуації, їх перетворення, тобто впровадження їх у педагогічну практику. Зважаючи на те, що професійна діяльність учителя-логопеда полягає в створенні оптимальних умов для розвитку особистості або відновлення здатності особи з вадами мовлення брати участь в активній соціальній діяльності, потребує пильної уваги завдання відповідності професійної компетентності логопедів закладів дошкільної освіти сучасним вимогам суспільства та освіти.