Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Конструювання як провідна діяльність підліткового віку(ЖДУ ім. І. Франка, 2010) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті розглядаються особливості вікової періодизації і підстави виділення конструювання як провідної діяльності підліткового віку.Документ Вплив творчості на розвиток самостійності(Фенікс, 2011) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглядається самостійність підлітка на основі системно-стратегіальної теорії творчості. Встановлено особливості розвитку самостійності у різних підліткових вікових періодах, взаємозв’язки автономності та самостійності підлітків. Виділено рівні розвитку творчих мисленнєвих стратегій та їх вплив на розвиток самостійності молодших та старших підлітків.Документ Роль аналогії в розвитку мислення(2012) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглянуто поле аналогії як багаторівневу структуру психічного відображення, значення аналогії в розвитку психіки, особливості розвитку аналогізування дітей та підлітків, розвиток мислення на різних рівнях розвитку поля аналогії.Документ Психологічна просвіта – шлях до психологічної культури особистості(2013) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття розкриває сутність психологічної культури особистості. Проаналізовано напрямки та методи психологічного просвітлення, виявлено його зв'язок з іншими видами діяльності практичних психологів.Документ Традиційний та інноваційний підходи до проблеми соціальної адаптації підлітків(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінська Вікторія Миколаївна; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinska Viktoriia MykolaivnaРозглянуто психологічні особливості соціальної адаптації підлітків, розкрито особливості психічного розвитку підлітка у стабільні та перехідні вікові періоди, вплив позаурочної діяльності на розвиток підлітка, взаємозв’язки автономності і самостійності у різних вікових періодах.Документ Теоретико-методологічні засади психологічної просвіти як напряму діяльності практичних психологів та соціальних педагогів(2013) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті розкриваються теоретичні основи психологічної просвіти, спрямованої на формування психологічної культури особистості. Аналізуються напрямки і методи психологічної просвіти, як одного з напрямків професійної діяльності практичних психологів і соціальних педагогів.Документ Формування психологічної культури підлітка процесі навчання географії(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychРозкрито деякі особливості формування психологічної культури у різні підліткові вікові періоди у залежності від опанування мисленнєвих процесів, розвитку творчих стратегічних тенденцій, розміфологізації діяльності дорослих і уявлень про власну майбутню дорослість. Досліджено розвиток мислення підлітка у процесі навчання географії, можливості формування стратегічного мислення у позаурочній діяльності молодших підлітків.Документ Психологічна просвіта в системі діяльності практичного психолога закладу освіти(РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2015) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaРозглядається сутність психологічної просвіти, мета якої полягає у формуванні психологічної культури особистості. Стверджується, що психологічна просвіта органічно взаємопов'язана з іншими напрямами професійної діяльності практичного психолога.Документ Психологічні проблеми навчально-професійної діяльності студентів вищого навчального закладу(МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2015) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття містить теоретичне обґрунтування та аналіз результатів експериментального дослідження, предмет якого склали психологічні особливості навчально-професійної діяльності студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» в процесі виконання дипломної роботи. Аналізуються дані опитувань і тестових методик, які виявляють особливості навчальної мотивації та взаємодії з викладачем – керівником дипломної роботи. Формулюються висновки про завдання подальшого експериментального дослідження та розроблення практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності дипломних досліджень у ВНЗ.Документ Розвиток чуттєвої інтуїції студента у процесі навчання(2016) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглянуто інтелектуальний та чуттєвий рівні інтуїції, влив різних рівнів на якість розв’язання творчих задач студентами перших та п’ятих курсів медичного університету. Чуттєва інтуїція розглядається як щонайпотужніший засіб медичної діагностики. Виявлено відсутність істотних змін відношення формальних і образних відповідей (за результатами розв’язання контрольної задачі) у студентів перших і п‟ятих курсів з правильністю розв’язання інших медичних задач та задач на логіку. Відсутність змін відношень свідчить про те, що накопичення теоретичних знань без необхідного сходження від абстрактного до конкретного у процесі практичної діяльності лікаря мало впливає на розвиток інтуїції. У процесі постановки різних діагнозів мисленнєві потоки можуть проходити на різних структурних рівнях організації інтелекту; для кожного з них може бути своя система оцінювання правильності встановлених зв’язків, відношень та узагальнень, але потім потрібно привести все до єдиного знаменника (за словом повинен з’явитися усвідомлений образ, а за образом слово). Без стратегічної організації мисленнєві потоки можуть бути спонтанними, найчастіше спостерігається різке падіння на рівень недиференційованих образів інтуїції й поступове підняття, яке нерідко так і не досягає верхніх рівнів логічного. Стратегічна організація мисленнєвих потоків дає можливість виходу на необхідний для розв’язання задачі інтелектуальний рівень.Документ Классический психоанализ З. Фрейда о структуре и функциях эго-сознания(Видавничий дім «Гельветика», 2016) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna Mykolaivna; Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychСтатья посвящена философскому анализу комплекса вопросов, связанных с пониманием и интерпретацией проблемы сознания в классическом психоанализе З. Фрейда. Изложены основные положения психоаналитической философии сознания, показана динамика развития психоаналитических идей в системе бессознательное – предсознательное – сознание.Документ Становлення професійної культури педагога засобами психологічної просвіти(2016) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті розкривається актуальність і зміст професійної культури педагога. Стверджується, що найважливішим компонентом такої культури є культура психологічна, що формується шляхом психологічної просвіти.Документ Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (результати експериментального дослідження)(ХДУ, 2016) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro BorysovychУ статті розглядаються результати дослідження саморегуляції поведінки у старших дошкільників. Виокремлено показники саморегуляції поведінки. Визначено структуру методичного комплексу дослідження саморегуляції поведінки у старших дошкільників: поведінковий, когнітивний, темпоральний, емоційний та рефлексивний компоненти. Підібрано діагностичний інструментарій для дослідження таких компонентів саморегуляції як довільність поведінки, типи суб’єктної регуляції поведінки, рівень самооцінки, довільність запам’ятовування, здатність до орієнтації у часі та тривожність. Проаналізовано результати дослідження саморегуляції поведінки. Проведено кореляційний аналіз. Надано виявлені відмінності у показниках саморегуляції старших дошкільників різних статей.Документ Особливості методики психологічної просвіти педагогів(РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2016) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття присвячена розгляданню основних особливостей методики психологічної просвіти педагогів як одного з актуальних напрямків роботи психологічної служби загальноосвітніх шкіл. Стверджується пріоритет активних, особистісно-орієнтованих, проблемно-організованих методів.Документ Ефективність спілкування як умова продуктивної професійної діяльності педагога(2017) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ статті розглядається феномен ефективного спілкування та особливості його впровадження і активного використання в рамках професійної діяльності сучасного педагога. Окрему увагу приділено бар’єрам спілкування, що впливають на успіх комунікативної взаємодії педагога з учнями. Висвітлено фактори, що протидіють ефективному спілкуванню вчителя. Наголошується на вагомості активного слухання в ході професійної взаємодії, розглядаються рівні активного слухання та можливості використання типів слухання в процесі спілкування педагога зі школярами.Документ Особливості методики психологічної просвіти батьків(2017) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття присвячена розгляданню основних особливостей методики психологічної просвіти батьків як одного з актуальних напрямків роботи психологічної служби загальноосвітніх шкіл. Стверджується пріоритет активних, особистісно-орієнтованих, проблемно-організованих методів.Документ Новая психология или современый миф: к вопросу о методологической состоятельности психоаналитических концепций(Видавничий дім «Гельветика», 2017) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna Mykolaivna; Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychСтатья посвящена исследованию методологических аспектов психоаналитического учения. Рассмотрены взаимосвязи между психоанализом и философией. Сделана попытка проанализировать отношение к психоанализу в системе миф – философия – наука.Документ Особливості використання кольоротерапії в процесі сучасної школи(ФОП Цьома С. П., 2017-12) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaСтаття присвячена проблемі впливу кольору на особливості сприйняття учбового матеріалу школярами в ході уроку, на повсякденну поведінку дітей у школі. У статті розкриваються особливості виникнення фізичних реакцій у дітей на той чи інший колір, розкривається психологічна складова кольоротерапії, запропоновано варіанти використання знань про колір з метою гармонізації учбового процесу.Документ Methodology and Technology Research of Personality Self-Development Resources(2017-12) Кузікова Світлана Борисівна; Kuzikova Svitlana BorysivnaThe author's approach to the empirical study of the peculiarities of self-development of a person has been considered. The criteria of self-development as a subject activity have been characterized. Its indicators have been given. The psychological resources of personal self-development have been singled out: the need for self-development as its source and determinant; conditions that ensure its success; mechanisms as functional means and conditions for its implementation. Their essence has been revealed. The need for self-development has been determined by the actualization of the characteristics of self-development (self-activity, vital activity, development of self-consciousness) and has been occurred when the content structure of the individual consciousness and the transformation of semantic entities changed. Conditions of self-development has been defined by mature I of personality, openness, tolerance to the new, the presence of a conscious goal of self-realization and active life strategy. Reflection, self-regulation and feedback have been considered as mechanisms of self-development. The methodical approaches and means of studying the peculiarities and factors of the development of the subject of self-development in adolescence in the process of professional training have been offered, and the results of their integrated empirical research have been highlighted. Particular attention has been paid to the analysis of the level of actualization of self-development resources among students, discovered with the author's diagnostic method "DCPSD" (Dispositional Characteristic of Personality of Self-development). It has been proved that psychological resources as a set of possibilities of development already exist in the psychological reality of a person. It has been shown that the dominance of the level of self-development resources’ actualization of the individual (and their combination) can be correlated with the dimensions of the individual psychological space, indicating the individual peculiarity of the personal self-development organization. It has been noted that, at the same time, actualization, strengthening and harmonization of all psychological resources of a person self-development, enrichment of its relations with the environment and other people, and increasing spirituality is necessary for the implementation of progressive conscious personal self-development.Документ Психологические ориентиры современных учебников(Katowice: Nowa nauka, 2018) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті пропонується радикально змінити стиль і вектор націленості шкільних підручників. Нові підручники повинні писатися "під учня" і бути націлені на те, щоб відігравати роль своєрідних "самовчителів" для учнів. Такий підручник стає умовою організації навчання як спільної діяльності вчителя і учня. Розглядається комплекс принципів, орієнтованих на створення підручників нового типу: гуманітаризації, інтеграції, нелінійності, розведення рівнів.