Навчально-науковий інститут культури та мистецтв
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Навчально-науковий інститут культури та мистецтв за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 319
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Музика як модель світобудови (досвід культурологічного дослідження)(Харківський державний університет, 1998) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaНа підставі герменевтико-семіотичного аналізу текстів, що містять кореляції між музичними та світоглядними категоріями, досліджується роль музики в процесі формування та репрезентації уявлень про світобудову. Встановлено дієвість музики як джерела інформації про структуру і принципи функціонування глобального, соціального та індивідуального рівнів буття.Документ Філософія музики(Сумський державний педагогічний університет імені А. С.Макаренка, 2004) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaНавчальний посібник експонує культурно-історичну панораму поглядів на природу та функції музичного мистецтва; розглядає онтологічні, соціальні та антропологічні виміри музичних понять; конкретизує важливу роль музики в процесі формування світогляду.Документ Обрядові пісенні жанри Сумщини: географія основних ритмотипів(НМАУ імені П. І. Чайковського, 2010) Гончаренко Олена Віталіївна; Honcharenko Olena VitaliivnaАвтор проводить систематичні дослідження традиційної музичної культури північ-ного сходу України (територія сучасної Сумської області). Публікація має інформативне спрямування. Її мета – представити картину етномузикознавчого обстеження терену, на основі згромаджених даних подати максимально повні відомості щодо географії поширених тут обрядових пісенних жанрів та їх основних ритмотипів у вигляді п‘яти детальних карт.Документ Влияние нанонаук и сверхтехнологий на современное общество(2010) Зленко Наталія Миколаївна; Zlenko Nataliia MykolaivnaВ статье раскрывается сущность нанонаук и сверхтехнологий и обосновывается их методологическая значимость на современном этапе. Особый акцент сделан на анализ положительных и негативных моментов влияния нанонаук и сверхтехнологий на современное общество. Предпринята попытка показать влияние нанонаук и высоких технологий на процесс образования.Документ Философское осмысление современных подходов общественного развития(2011) Зленко Наталія Миколаївна; Zlenko Nataliia MykolaivnaВ статье проанализировано современное общество, которое получило множество интерпретаций, на основании которых были разработаны различные методологические подходы и созданы разнообразные модели (теория постиндустрализма, информационного общества, общества знания, сетевого общества, общества риска и др.).Документ Педагогічний азимут та світоглядні горизонти філософії музики(2011) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaСтаття експонує авторський досвід впровадження філософії музики в систему музично-педагогічної освіти, конкретизує світоглядний потенціал філософсько-музичної епістеми та дидактичні основи її педагогічної інтерпретації.Документ Структура хореографічної освіти в сучасній Польщі(ТОВ фірма «Планер», 2012) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті висвітлюється проблема хореографічної освіти в Польщі та визначаються її структурні компоненти (початкова, середня та вища ланки). Розглядаються особливості функціонування аматорських танцювальних студій, творчих майстерень, балетних професійних шкіл, музичних академій.Документ Мелофонетичні чинники діагностування локальних діалектів (за типами кадансування у традиціях північного сходу України)(НМАУ імені П. І. Чайковського, 2012) Гончаренко Олена Віталіївна; Honcharenko Olena VitaliivnaРозглядаються способи виконавського оформлення кадансових ділянок у традиційних обрядових наспівах південного сходу України–за звукозаписами 1960– 2000-х років. Сформульовано основні критерії аналізу, класифіковано типи кадансування, демонструється значення прийомів кадансування як одного з найважливіших складових локального стилю, обгрунтовується доцільність використання даних фонологічного порядку в мелоареалогічних дослідженнях. Особлива увага приділяється феномену гукання, відомого в традиціях україно-російсько-білоруського пограниччя. Поширення різних типів кадансування на теренах Сумської області відображене на картах.Документ Науковий простір хореографічної освіти в Республіці Польща(Таврический национальный университет имени В. И. Вернадского, 2012) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті висвітлюється становлення наукової думки у галузі хореографічної освіти в Польщі; з’ясовуються основні проблеми, розглянуті на І Конгресі танцю та І Міжнародній конференції «Танцювальна освіта в Польщі – реалії та виклики» у Варшаві; аналізується тематика регіональних досліджень.Документ Зміст хореографічної освіти в Республіці Польща: інтеркультурний аспект(2013) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті розглядається зміст профільних навчальних дисциплін у закладах хореографічної освіти в Республіці Польща; визначається тематика теоретичних предметів, що входять до навчального плану хореографічної підготовки в Польщі; висвітлюється інтеркультурний аспект у змісті фахової підготовки майбутнього хореографа; виокремлюються дисципліни з інтеркультурним змістом, які не входять до стандартного переліку хореографічних дисциплін.Документ До проекту «База даних обрядового мелосу українців» (матеріали антологій «весілля» та «весільні пісні» : локалізація)(НМАУ імені П. І. Чайковського, 2013) Гончаренко Олена Віталіївна; Honcharenko Olena Vitaliivna; Ільїна Катерина; Ilina KaterynaУ зв’язку з активізацією фольклористичних досліджень мелогеографічної тематики актуалізується проблема достовірності джерел, точності географічного походження матеріалів, які залучаються до аналітичної бази. Публікації фольклорних творів, зібраних протягом минулого, а то й позаминулого століття, становлять цінне джерело інформації для сучасних досліджень. Та їх використання часто потребує критичного опрацювання, зокрема, додаткових зусиль зі встановлення чи уточнення паспортних даних цих матеріалів. Для допомоги дослідникам пропонується географічний покажчик (каталог), що узагальнює відомості з двох найоб’ємніших в Україні друкованих зібрань весільних пісень, а саме антологій-двотомників «Весілля» (1970) та «Весільні пісні» (1982), де представлено більшість регіонів української етнічної території. Загальна кількість нотних записів у цих томах – понад 2500. Кількість населених пунктів, з яких вони походять – понад 300. Всі географічні назви, на які посилаються видання, перевірені й ідентифіковані в системі сучасного адміністративного устрою. Їх список з посиланням на відповідні номери творів дається в електронній версії Бази даних у форматі Excel (на доданому DVD), та друкується у вигляді алфавітного Реєстру. Локалізацію всіх встановлених пунктів нанесено на карту України з зазначенням статистики публікацій як за окремими поселеннями, так і з узагальненням за етнографічними зонами.Документ Еволюція наукових поглядів на формування поняття «ризик»(2013) Зленко Наталія Миколаївна; Zlenko Nataliia MykolaivnaУ статті проаналізовано сутність поняття «ризик», розглянуті основні підходи та концепції ризиків (Ф. Найта, У. Бека, Е. Гідденса, Н. Лумана).Документ Перспективи використання позитивного польського досвіду модернізації хореографічної освіти в Україні(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті окреслюються стратегії розвитку хореографічної освіти в Польщі (збереження національних танцювальних традицій, розвиток сучасної хореографії, розвиток хореографії в контексті мистецької освіти); виділяються проблеми мистецької освіти в Польщі, зокрема хореографічної; розглядаються прогностичні орієнтири впровадження в нашій країні досвіду Польщі щодо модернізації хореографічної освіти (на європейському, державному та інституційному рівнях).Документ Сучасний стан проблеми формування професіоналізму майбутніх економістів(ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2014) Коваленко Олександр Вікторович; Kovalenko Oleksandr ViktorovychВ даній статті автором проаналізовано сучасний стан проблеми формування професіоналізму майбутніх економістів, розглянено фактори, що визначають рівень підготовленості економіста до професійної діяльності, виділено рівні професійної спрямованості студентів, а також визначено критерії сформованості професійних знань студентів економічних спеціальностей.Документ Розвиток хореографічної освіти в Польщі(РВВ КГУ, 2014) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті висвітлюється проблема хореографічної підготовки фахівців в Польщі та визначаються її структурні компоненти (середня та вища ланки). Розглядається становлення та розвиток осередків хореографічної освіти на етнічних польських територіях. Розкриваються особливості функціонування балетних шкіл, музичних академій, театральної школи та музичного університету.Документ Соціально-філософський аналіз теорії суспільства споживання(2014) Зленко Наталія Миколаївна; Zlenko Nataliia MykolaivnaУ статті зроблено спробу розкрити та проаналізувати еволюцію поглядів українських та зарубіжних науковців стосовно поширення феномену споживацтва, узагальнюються різні підходи до вивчення цієї проблеми від часів середньовіччя до сьогодення. Виявлено особливості гносеологічного і онтологічного розуміння суспільства споживання, а також розкрито суспільні мотиви сучасного споживання. Обґрунтовується позиція, що теорія суспільства споживання має ряд як переваг так і недоліків. Доведено, що суспільство споживання є об’єктом дослідження у царині багатьох наук – економічних, політичних, соціологічних, управлінських, що потребує комплексного та міждисциплінарного його осмислення.Документ Подготовка хореографов в педагогических университетах Украины(2014) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaВ статье освещается проблема подготовки учителей хореографии в системе педагогического образования; рассматриваются соответствующие структурные подразделения, в которых осуществляется подготовка хореографов (институты, факультеты, кафедры); характеризуется профессорско-преподавательский состав кафедр хореографии, их сотрудничество с международными образовательными организациями и художественными учреждениями, творческие коллективы студентов, их участие в соревнованиях и конкурсах; анализируются учебные планы, согласно которым осуществляется подготовка хореографов в Украине; рассматривается перечень учебных дисциплин в соответствии с уровнями квалификации «бакалавр», «специалист», «магистр», который подразделен на три цикла (гуманитарной и социально-экономической подготовки, естественно-научной подготовки, профессиональной и практической подготовки).Документ Розвиток навичок корпоративної взаємодії у майбутніх фахівців в процесі формування їх професійної компетентності(ХНУ імені Каразіна, 2014) Коваленко Олександр Вікторович; Kovalenko Oleksandr ViktorovychУ статті розглядаються питання формування навичок командної взаємодії студентів під час проведення практичних і лабораторних робіт.Документ Історія хореографічного мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaНавчально-методичний посібник допомагає опанувати розвиток європейської хореографічної освіти, засвоїти основні відмінні особливості хореографічної освіти різних країн, знайомить з творчістю видатних майстрів балету минулого і сьогодення. Знайомство зі структурою, змістом та моделями хореографічної освіти в Польщі, хореографічною науковою думкою, підготовкою фахівців хореографічного профілю у структурі педагогічної освіти України значно розширить компетенції майбутніх учителів і допоможе їм успішно конкурувати на ринку праці, особливо європейському.Документ Творчість П. І. Чайковського в контексті музичної культури України: традиції та сучасність(ТОВ ВПП «Фабрика друку», 2014-05)Збірник містить матеріали Всеукраїнської наукової конференції «Творчість П.І.Чайковського в контексті музичної культури України: традиції та сучасність», організованої кафедрою музично-інструментального виконавства СумДПУ імені А.С.Макаренка з нагоди 150-річчя першого візиту П.І.Чайковського в Україну (Суми - Тростянець, 2014). Розглядаються напрями та шляхи осягнення творчої спадщини П.І.Чайковського; тенденції розвитку музичної культури України в контексті міжкультурних комунікацій; традиції та інновації у вітчизняній композиторській, виконавській і музично-педагогічній діяльності; дидактико-виховний потенціал музики П.І.Чайковського та теоретико-методичні основи виконавської інтерпретації його творів.