Перегляд за Автор "Tarasova Tetiana Borysivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптація першокурсників до організаційних форм навчання в закладі вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaФормулювання проблеми. Адаптація до навчання у вищій школі є однією з вирішальних умов успішності навчально-професійної діяльності студента і, відповідно, професійної підготовки майбутнього фахівця. У статті представлені дані, що стосуються стану адаптації студентів першого курсу до основних організаційних форм навчального процесу у ЗВО. Матеріали і методи. Основним методом дослідження був авторський опитувальник, що складається з 17 питань як відкритого, так і закритого типу. У дослідженні взяли участь 86 першокурсників інституту історії і філософії і фізико математичного факультету. Обробка результатів проводилася з використанням програми "Microsoft Excel". Результати. 1. Організаційні форми навчання у вищій школі створюють певні труднощі практично для всіх студентів першого курсу. Найбільші складності для всіх досліджених студентів викликають семінарські заняття. За всіма видами навчальної роботи більше труднощів зазнають випускники сільських шкіл і ті, хто живуть в гуртожитку. Гендерні відмінності: на фізико-математичному факультеті з великими труднощами стикаються жінки, а в інституті історії і філософії – чоловіки. 2. Лекційні заняття всі першокурсники відвідують задовільно, але систематично над лекційним матеріалом працюють виключно мало. 3. До практичних та семінарських занять переважна більшість студентів готуються не заздалегідь, а напередодні. 4. При підготовці до занять та іспитів першокурсники в першу чергу користуються матеріалами Інтернету. На другому місці для студентів фізико-математичного факультету – власні конспекти, а інституту історії і філософії – рекомендовані підручники. 5. Самостійній роботі всі першокурсники приділяють незначну увагу, пов'язуючи її в основному з необхідністю готуватися до практичних та семінарських занять. Висновки. Отримані результати свідчать про недостатню адаптованість студентів першого курсу до основних організаційних форм навчання у вищій школі. Необхідно: 1) продовжити дослідження щодо сформованості навчальних інтелектуальних навичок, структури навчальної мотивації та емоційного стану студентів; 2) активізувати роботу по наданню студентам першого курсу необхідної психолого-педагогічної допомоги.Документ Використання елементів дистанційного навчання у вищому навчальному закладі: погляд психолога(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття присвячена розгляданню психолого-педагогічних проблем впровадження елементів дистанційного навчання в навчальний процес у вищій школі. Аналізуються основні психолого-педагогічні функції засобів інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні. Розкривається актуальність і перспективність дистанційних форм навчання в сучасній освітній системі. Стверджується необхідність використання елементів дистанційного навчання в професійній підготовці майбутніх педагогів. Показано, що інформаційно-комунікативні технології навчання створюють нові умови для використання наочності, забезпечують підвищення пізнавальної активності студентів, стимулюють їх інтерес до навчання і до навчальних дисциплін, сприяють ефективності професійної підготовки майбутніх педагогів. Розкриваються психолого-педагогічні проблеми і технічні складності у використанні елементів дистанційного навчання в професійній підготовці майбутніх педагогів. Одним з вдалих варіантів використання елементів дистанційного навчання є "змішане навчання" як поєднання дистанційного навчання з традиційними формами аудиторних занять. В таких умовах навчання істотно зростає особиста ініціатива і відповідальність студента за результативність його просування по навчальному маршруту в індивідуальному освітньому середовищі, істотно зростає об'єктивність взаємного контролю і самоконтролю студентів. Наведено та проаналізовано результати опитування студентів освітнього ступеню "магістр" щодо їх досвіду вивчення навчальної дисципліни "Психологія освіти" з використанням елементів дистанційного навчання. Сформульовано висновки про переважання нейтрального ставлення студентів до такого навчання, їх орієнтації в основному на його організаційні переваги і стриманих прогнозах щодо перспективності використання дистанційного навчання в професійній підготовці педагогів. На підставі отриманих результатів опитування студентів сформульовані психолого-педагогічні рекомендації щодо подальшої навчально-виховної та організаційної роботи по введенню в навчальний процес вищого навчального закладу елементів дистанційного навчання.Документ «Екологія і діалектика»: до 30-річчя педагогічної технології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaМета статті полягає в аналізі інноваційної педагогічної технології «Екологія і діалектика» (в Україні - «Екологія і розвиток»). Методами дослідження є аналіз робіт авторської групи технології та діагностичні дослідження психічного розвитку учнів. Результати дослідження свідчать, що психолого-педагогічна ідея технології полягає в організації навчання як спільної продуктивної діяльності вчителя і учнів у зонах їх найближчого розвитку завдяки використанню навчальної літератури нового типу, що сприяє прогресивному психічному розвиткові учнів і професійному зростанню вчителів. Практичне значення дослідження полягає у виділенні актуальних психолого-педагогічних ідей технології, а перспективи подальших наукових розвідок передбачають їх адаптацію до завдань удосконалення освітнього процесу в Україні.Документ Методика навчання психології у вищій школі(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2019) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ навчальному посібнику в систематизованому вигляді подано загальні питання методики навчання психології, розглянуто основні методи та організаційні форми навчання психології в закладах вищої освіти. Посібник призначений студентам спеціальності "Психологія" освітнього рівня "магістр". Він може бути корисним і практичним психологам в закладах освіти, викладачам психології, слухачам системи підвищення кваліфікації і всім, хто цікавиться проблемами психологічної просвіти.Документ Методичні рекомендації до виконання завдання з психологічної складової педагогічної практики студентів ІI курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти (денна форма навчання, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальність 014 Середня освіта)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Пухно Світлана Валеріївна; Тарасова Тетяна Борисівна; Pukhno Svitlana Valeriivna; Tarasova Tetiana BorysivnaУ виданні представлено основні положення про педагогічну практику: мета, завдання та керівництво практикою, зміст завдання з психології та критерії його оцінювання, правила оформлення звітної документації. Представлено програму психолого-педагогічного вивчення уроку та складання його аналізу.Документ Можливі шляхи формування психологічної культури школярів(Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, 2018) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаттю присвячено проблемі психологічної культури школярів. Розкривається сутність психологічної культури особистості і аналізуються складові її компоненти. Виділяються два рівня психологічної культури особистості: життєвий і науковий, який може бути загальним і професійним. Основним фактором формування психологічної культури особистості є психологічна просвіта. Розглядаються деякі форми і методи психологічної просвіти школярів.Документ Мотивація навчальної діяльності студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти(2020) Ярош Наталія Анатоліївна; Yarosh Nataliia Anatoliivna; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ кваліфікаційній роботі досліджено тему мотивації навчальної діяльності студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Проаналізовано сутність та основні підходи до вивчення мотивації навчання, розкрито місце мотивації в структурі навчальної діяльності. Визначені психологічні особливості студентів як майбутніх професіоналів. Емпірично досліджені особливості мотивації навчальної діяльності студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Обґрунтована необхідність розвально-корекційної програми підвищення рівня мотивації навчальної діяльності студентів.Документ Образ "ідеального викладача" в процесі професійної підготовки майбутніх педагогів(Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2018-11) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaВ статті стверджується значимість ділових та особистісних професійних якостей викладача, як чинника професійної підготовки майбутніх педагогів. Аналізуються складові образу "ідеального викладача" у сприйнятті студентами освітнього рівня "Магістр".Документ Особливості методики психологічної просвіти батьків(2017) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття присвячена розгляданню основних особливостей методики психологічної просвіти батьків як одного з актуальних напрямків роботи психологічної служби загальноосвітніх шкіл. Стверджується пріоритет активних, особистісно-орієнтованих, проблемно-організованих методів.Документ Особливості методики психологічної просвіти педагогів(РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2016) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття присвячена розгляданню основних особливостей методики психологічної просвіти педагогів як одного з актуальних напрямків роботи психологічної служби загальноосвітніх шкіл. Стверджується пріоритет активних, особистісно-орієнтованих, проблемно-організованих методів.Документ Профилизация обучения и технология "Экология и развитие"(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Гончаренко В. Н.; Honcharenko V. M.; Тарасов Л. В.; Tarasov L. V.; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaВ статье рассматриваются направления, задачи и проблемы профилизации обучения. Предлагаются этапы профильного обучения. Анализируются возможности использования в профильном обучении учебной литературы разработанной в рамках образовательной технологии "Экология и развитие".Документ Психологическая составляющая готовности будущих педагогов к индивидуализации процесса обучения(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Гальцова Світлана Василівна; Haltsova Svitlana Vasylivna; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaВ статье рассматривается психолого-педагогическая сущность индивидуализации обучения. Утверждается необходимость специальной подготовки будущих учителей к ее реализации. Приводятся результаты исследования донаучных представлений студентов первого курса педагогического университета по индивидуальности личности человека и его учета в процессе обучения.Документ Психологические ориентиры современных учебников(Katowice: Nowa nauka, 2018) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті пропонується радикально змінити стиль і вектор націленості шкільних підручників. Нові підручники повинні писатися "під учня" і бути націлені на те, щоб відігравати роль своєрідних "самовчителів" для учнів. Такий підручник стає умовою організації навчання як спільної діяльності вчителя і учня. Розглядається комплекс принципів, орієнтованих на створення підручників нового типу: гуманітаризації, інтеграції, нелінійності, розведення рівнів.Документ Психолого-педагогічні проблеми сучасного підручника з природничо-математичних дисциплін(2013) Тарасов Л. В.; Tarasov L. V.; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті пропонується радикально змінити стиль і вектор націленості шкільних підручників під кутом зору особистісно-орієнтованої освіти. Якщо існуючі підручники пишуться фактично "під вчителі" і націлені, на те, щоб відігравати роль своєрідних "сценаріїв" уроків, – нові підручники повинні писатися "під учня" і повинні бути націлені на те, щоб відігравати роль своєрідних "самовчителів" для учнів. Такий підручник стає умовою організації навчання як спільної діяльності вчителя і учня. Розглядається комплекс принципів, орієнтованих на створення підручників нового типу: гуманітаризації, інтеграції, нелінійності, розведення рівнів. Пропонується подальша реалізація цих принципів при створенні підручників з природничо-математичних дисциплін.Документ Психологічна освіта в процесі викладання біології як фактор формування творчої особистості(2011) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті розглядається органічний зв'язок викладання біології в середній школі й психологічної освіти учнів, спрямованого на підвищення їх психологічної культури, як однієї з найважливіших умов формування творчої особистості. Підкреслюються специфічні особливості методики розгляду психологічних понять.Документ Психологічна просвіта в системі діяльності практичного психолога закладу освіти(РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2015) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaРозглядається сутність психологічної просвіти, мета якої полягає у формуванні психологічної культури особистості. Стверджується, що психологічна просвіта органічно взаємопов'язана з іншими напрямами професійної діяльності практичного психолога.Документ Психологічна просвіта – шлях до психологічної культури особистості(2013) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття розкриває сутність психологічної культури особистості. Проаналізовано напрямки та методи психологічного просвітлення, виявлено його зв'язок з іншими видами діяльності практичних психологів.Документ Психологічні особливості професійного самовизначення старшокласників(2020) Насінська Наталія Михайлівна; Nasinska Nataliia Mykhailivna; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaВ кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичне та емпіричне визначення вікових психологічних особливостей процесу професійного самовизначення старшокласників і складані психолого-педагогічні рекомендації щодо оптимізації професійного самовизначення старшокласників. Робота виконана на базі Косівщинської ЗЗСО І-ІІІ ступені ім.Л.Українки Кваліфікаційна робота містить такі розділи: теоретичний аналіз проблеми професійного самовизначення старшокласників.; емперичне дослідження особливостей професійного самовизначення старшокласників. В процесі роботи був вивчений стан проблеми професійного самовизначення в психологічній літературі, визначені психолого-педагогічні підходи до професійного самовизначення старшокласників, було проведено емпіричне дослідження психологічної особливості професійного самовизначення старшокласників: інтересів, комунікативних та організаційних здібностей, типу темпераменту, були складені психолого-педагогічні рекомендації щодо оптимізації професійного самовизначення старшокласників.Документ Психологічні проблеми навчально-професійної діяльності студентів вищого навчального закладу(МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2015) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття містить теоретичне обґрунтування та аналіз результатів експериментального дослідження, предмет якого склали психологічні особливості навчально-професійної діяльності студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» в процесі виконання дипломної роботи. Аналізуються дані опитувань і тестових методик, які виявляють особливості навчальної мотивації та взаємодії з викладачем – керівником дипломної роботи. Формулюються висновки про завдання подальшого експериментального дослідження та розроблення практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності дипломних досліджень у ВНЗ.Документ Психологічні умови досягнення студентами вищого навчального закладу творчого рівня навчально-професійної діяльності(2015) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті аналізується результати експериментального дослідження особливостей взаємодії з викладачем студентів освітньокваліфікаційного рівня «Магістр» в процесі виконання дипломної роботи. Формулюються висновки про завдання подальшого експериментального дослідження та розроблення практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності дипломних досліджень у ВНЗ.