Навчальні видання

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 38
  • Документ
    Формування візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики та інформатики у закладах вищої освіти
    (ФОП Цьома, 2019) Друшляк Марина Григорівна; Drushlyak Marina Hrygorivna
    У монографії розглянуто проблему формування візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики та інформатики у закладах вищої освіти. Визначено теоретичні та практичні засади формування такої культури. Запропоновано структурно-функціональну модель, описано змістово-процесуальні особливості її реалізації в закладах вищої освіти. Розрахована на фахівців у галузі теорії та методики професійної освіти, науковців, викладачів, аспірантів, учителів математики та інформатики та широкого кола читачів, які цікавляться питаннями візуаліції в освіті та впровадження засобів комп’ютерної візуалізації в освітній процес.
  • Документ
    Математична логіка і теорія алгоритмів
    (СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021) Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna Hryhorivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem Oleksandrovych
    Посібник складено відповідно до державних стандартів та програми курсу «Математична логіка і теорія алгоритмів» для спеціальностей 014.04 Середня освіта (Математика) та 014.09 Середня освіта (Інформатика). Теоретичний матеріал подано у схемах. Наведено приклади розв’язання типових задач. До кожної теми пропонуються завдання для самостійної роботи. Посібник рекомендується майбутнім учителям математики та інформатики, викладачам математики закладів вищої освіти, закладів професійно-технічної освіти, закладів загальної середньої освіти та всім особам, хто цікавиться логікою
  • Документ
    Цифрові технології у роботі вчителя. Шкільний курс алгебри та початків аналізу
    (СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020) Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna Hrygorivna
    У посібнику представлено розв’язування математичних задач шкільного курсу алгебри комп’ютерними інструментами програм динамічної математики (GRAN, Жива Геометрія, Математичний конструктор, GeoGebra) та надано методичні рекомендації щодо організації навчання алгебри в комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі. Описано технологію організації комп’ютерного контролю знань із використанням програми Математический конструктор, MyTest та хмарного середовища Google. Розкрито методичні засади впровадження BYOD-підходу до навчання шкільного курсу алгебри на прикладі використання QR-кодів. Запропоновано завдання для самостійної роботи. Для учителів математики, фізики, інформатики та усіх, хто цікавиться впровадженням програм динамічної математики та BYOD-підходу в освітній процес.
  • Документ
    Алгебра і теорія чисел
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Лукашова Тетяна Дмитрівна; Друшляк Марина Григорівна; Lukashova Tetiana Dmytrivna; Drushliak Maryna Hryhorivna
    Посібник містить теоретичний матеріал з основних розділів курсу «Алгебра і теорія чисел», головною метою якого є формування у студентів погляду на сучасну алгебру як на науку про системи об’єктів довільної природи, в яких встановлено операції, що за своїми властивостями більш або менш подібні до додавання і множення чисел; вивчення та розв’язання задач, що виникають у цих системах, а також виховання алгебраїчної культури та формування наукового світогляду, які необхідні майбутньому вчителю математики для глибокого розуміння цілей та завдань шкільного курсу математики, спеціальних факультативних курсів, для забезпечення міжпредметних зв’язків та проведення наукових досліджень. Курс алгебри і теорії чисел дає наукове обґрунтування таких понять як: група, кільце, поле, подільність, конгруенція, многочлен, що лежать в основі багатьох математичних теорій та безпосередньо стосуються фундаментальних курсів математичного аналізу, дискретної математики, теорії ймовірностей, топології та математичного програмування. Посібник містить приклади розв’язування типових задач. Наведено завдання для індивідуальної роботи та для тестової перевірки знань. Посібник призначений для викладачів та студентів спеціальності «Середня освіта. Математика» денної та заочної форм навчання.
  • Документ
    Ціла та дробова частини числа в завданнях елементарної математики
    (ФОП Цьома С. П., 2019) Одінцова Оксана Олександрівна; Odintsova Oksana Oleksandrivna
    У навчальному посібнику розглянуто особливості розв’язування завдань з математики підвищеного рівня складності, що містять цілу та дробову частини числа. Увагу зосереджено на властивостях цілої та дробової частин числа як числових функцій, обчисленні цілих частин виразів, побудові графіків функцій, що містять цілу, дробову частини числа, а також на способах розв’язування рівнянь, що містять цілу та дробову частини числа. Значну частину рівнянь розв’язано декількома способами. Цей посібник призначений для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів, учнів основної та старшої школи, що самостійно готуються до олімпіад з математики, та вчителів математики.
  • Документ
    Вибрані питання теорії аналітичних функцій
    (Суми : ФОП Литовченко Є. Б., 2024) Мартиненко Олена Вікторівна; Чкана Ярослав Олегович; Martynenko Olena Viktorivna; Chkana Yaroslav Olehovych
    Посібник написано відповідно до діючих програм з курсу «Математичний аналіз» для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. Він зорієнтований на набуття студентами теоретичних знань та практичних умінь з математичного аналізу в частині основних положень теорії аналітичних функцій. Матеріал, поданий в кінці цього посібника, є керівництвом до організації аудиторної, індивідуальної та самостійної роботи студентів. Навчальний посібник рекомендовано для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних та технічних університетів, а також вчителів математики загальноосвітніх навчальних закладів.
  • Документ
    Застосування аналітичної геометрії в задачах математичного аналізу
    (Суми : ФОП Литовченко Є. Б., 2022) Чкана Ярослав Олегович; Мартиненко Олена Вікторівна; Шишенко Інна Володимирівна; Martynenko Olena Viktorivna; Chkana Yaroslav Olehovych; Shyshenko Inna Volodymyrivna
    Важливим аспектом підготовки майбутніх учителів математики є здійснення інтеграції при навчанні дисциплін математичного циклу на основі реалізації міжпредметних зв’язків, зокрема, математичного аналізу та аналітичної геометрії. Представлений посібник відповідає навчальним програмам з цих предметів для бакалаврів середньої освіти фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. Автори особливу увагу звернули на розв’язування задач інтегрального та диференціального числення функцій однієї та багатьох змінних, яке неможливе без глибоких знань аналітичної геометрії.
  • Документ
    Функції багатьох змінних: диференціальне та інтегральне числення
    (Суми : ФОП Литовченко Є. Б., 2023) Мартиненко Олена Вікторівна; Чкана Ярослав Олегович; Martynenko Olena Viktorivna; Chkana Yaroslav Olehovych
    Посібник написано відповідно до діючих програм з курсу «Математичний аналіз» для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. Він зорієнтований на набуття студентами теоретичних знань та практичних умінь з математичного аналізу в частині основних положень диференціального та інтегрального числення теорії функцій багатьох змінних. Робочий зошит, поданий в кінці цього посібника, є керівництвом до організації індивідуальної та самостійної роботи студентів. Навчальний посібник рекомендовано для студентів фізико-математичних та природничих факультетів педагогічних університетів, а також вчителів математики загальноосвітніх навчальних закладів.
  • Документ
    Професійне спрямування вивчення математики в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Дидактичні матеріали
    (ФОП Цьома С. П., 2021) Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha Serafymivna; Лабудько В. С.; Labudko V. S.; Бондаренко А. Ю.; Bondarenko A. Yu.
    У навчальному посібнику запропоновано професійно спрямовані завдання з математики для навчання учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Навчальний посібник призначений для вчителів математики, для студентів педагогічних університетів.
  • Документ
    Мова програмування Python. Початковий рівень
    (2022) Базурін Віталій Миколайович; Чашечникова Ольга Серафимівна; Bazurin Vitalii Mykolaiovych; Chashechnikova Olha Serafymivna
    У збірнику задач наведено задачі з програмування, які враховують особливості мови Python. Збірник задач розраховано на учнів і студентів, які починають вивчення мови програмування Python. Збірник містить задачі з 12 основних тем, пов’язаних з вивченням програмування на мові Python: алгоритмічна структура «Слідування», алгоритмічна структура «Розгалуження», алгоритмічна структура «Цикл», комп’ютерна графіка в Python, алгоритми обробки рядкових і символьних величин, одновимірні масиви, двовимірні масиви, списки і кортежі, словники, підпрограми, модулі, файли. Збірник задач розраховано на початківця, який тільки приступає до вивчення мови Python. Запропоновані розв’язки були виконані в середовищі Thonny.
  • Документ
    Об’єктно-орієнтоване програмування на мові С#. Поглиблений рівень
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Базурін Віталій Миколайович; Bazurin Vitalii Mykolaiovych; Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha Serafymivna
    У посібнику розкрито додаткові питання об’єктно-орієнтованого програмування, які застосовуються у процесі розробки програм на мові С#: переведення чисел з однієї системи числення в іншу, статичні класи, успадкування класів, створення і перевантаження методів. Для студентів вищих педагогічних навчальних закладів.
  • Документ
    Диференціальні рівняння вищих порядків та системи рівнянь
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Герасименко В. О.; Herasymenko V. O.
    Посібник написано відповідно до діючих програм з курсу «Диференціальні рівняння» для студентів фізико-математичних факультетів університетів. У ньому розглянуто загальні питання теорії звичайних диференціальних рівнянь вищих порядків та їх систем та методи їх розв’язування. Читач матиме можливість ознайомитись з обґрунтуванням розв’язків різних типів рівнянь, а також застосувати набуті знання при розв’язуванні задач, запропонованих у кожному пункті та в кінці посібника. Навчальний посібник рекомендовано для студентів фізико-математичних, природничих та технічних спеціальностей університетів, вчителів математики загальноосвітніх навчальних закладів.
  • Документ
    Курсові роботи з фізики та методики навчання фізики
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Завражна Олена Михайлівна; Салтикова Алла Іванівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Saltykova Alla Ivanivna
    В навчально-методичному посібнику викладено основні вимоги до структури, змісту і обсягу курсової роботи з фізики та методики навчання фізики; дано рекомендації з організації діяльності по її виконанню, оформленню і захисту, по створенню презентації для захисту курсової роботи; наведено критерії оцінювання роботи і процедури захисту; запропоновано теми курсових робіт з фізики та методики навчання фізики. Рекомендовано студентам та викладачам педагогічних університетів.
  • Документ
    Виробнича педагогічна практика студентів бакалаврів спеціальності 014 Cередня освіта (Фізика)
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana Valeriivna
    Посібник призначено для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», які проходять педагогічну практику на базі загальноосвітніх шкіл. Посібник містить основні рекомендації щодо проходження педагогічної практики майбутніх вчителів фізики. Мета пропонованого посібника – допомогти студентам оволодіти технологією проведення уроків з фізики та математики, сформувати їх професійну компетентність. Рекомендується для студентів IV курсів очної форми навчання і викладачів.
  • Документ
    Глосарій з математичного аналізу
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych
    Глосарій з математичного аналізу є методичним засобом, що спонукає студентів-іноземців до пошуку навчальної інформації. Він сприяє формуванню кожним студентом необхідної термінологічної бази та дозволяє встановлювати свій власний темп навчання, оскільки у ньому на мові символів і російською подано необхідну математичну символіку, основні поняття та їх означення, важливі математичні твердження відповідно до розділів. Алфавітний покажчик термінів та словник трьома мовами (українською, російською, туркменською), наведений у кінці посібника, забезпечує швидке знаходження потрібної інформації.
  • Документ
    Реінжиніринг у системі освіти
    (2018) Мороз Іван Олексійович; Moroz Ivan Oleksiiovych; Стадник Олександр Дмитрович; Stadnyk Oleksandr Dmytrovych
    Сформульовано практичні пропозиції щодо поліпшення якості управління інфраструктурою університетів за рахунок використання методології реінжинірингу на різних рівнях. Наголошується на необхідності постійного пошуку інноваційних інструментів управління системою освіти, які дозволять вирішувати проблему забезпечення нового, більш ефективного освітнього результату. Запропоновано менеджерам педагогічних ВНЗ спільно із адміністрацією регіону, на основі SWOT-аналізу, розробити, обговорити, затвердити і оприлюднити стратегію розвитку університетів регіону. В стратегії визначити очікуваний результат, заходи щодо її реалізації, відповідальних, вказати стратегічні пріоритети та ініціативи розвитку у часі та за напрямками, створити свого роду «Бачення» – яким повинен бути університет, і головне - домогтися її виконання у заплановані терміни.
  • Документ
    Про вибір форм організації самостійної роботи з профільних дисциплін майбутніх вчителів фізики
    (ФОП Цьома С. П., 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna
    У статті проаналізовано різні форми організації самостійної роботи студентів в процесі навчання фізики. Подано таблицю, в якій показано, що деякі форми організації самостійної роботи використовуються на всіх курсах навчання в бакалавратурі, а деякі на певних етапах навчання. Розглянуто ефективні форми контролю за самостійною роботою майбутніх вчителів фізики.
  • Документ
    Про необхідність впровадження елементів мікро- та наноелектроніки в курс фізики профільних класів
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna
    Поняття «мікроелектроніка» та «наноелектроніка» включають в себе дуже широкий спектр питань, серед яких можна реально розглядати в шкільному курсі фізики лише ту частину, яка не вимагає спеціальної теоретичної підготовки. Тому необхідно уважно підбирати зміст цих понять, з урахуванням їх доступності, науковості та методичності.
  • Документ
    Досвід організації самостійної роботи студентів
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna
    У тезах висвітлена проблема організації самостійної роботи студентів.
  • Документ
    Використання віртуальної обсерваторії stellarium у навчанні астрономії
    (ФОП Цьома С. П., 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna
    Авторами показана зручність використання програмного пакету Stellarium при навчанні астрономії, виділені та описані можливості цієї програми та запропоновано види діяльності на робочому місці в навчальному закладі так і у домашніх умовах, до яких можна залучити майбутніх вчителів фізики та математики.