Актуальні проблеми корекційної педагогіки, психології та реабілітації
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні проблеми корекційної педагогіки, психології та реабілітації за Назва
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми корекційної педагогіки, психології та реабілітації(ФОП Цьома С. П., 2019)У статтях збірника розглядаються актуальні проблеми наукових пошуків студентів з питань теоретичних та експериментальних досліджень у галузях корекційної педагогіки, психології та реабілітації.Документ Актуальні проблеми корекційної педагогіки, психології та реабілітації(ФОП Цьома С. П., 2017)У матеріалах збірника розглядаються актуальні проблеми наукових пошуків студентів з питань теоретичних та експериментальних досліджень у галузях корекційної педагогіки, психології та реабілітації.Документ Актуальні проблеми корекційної педагогіки, психології та реабілітаціїї(ФОП Цьома С.П., 2020)У збірнику розглянуті актуальні питання корекційно-розвивальної, психолого-педагогічної та реабілітаційної роботи серед осіб з психофізичними порушеннями; проблеми логопедичної допомоги дітям та дорослим, стан і перспективи оптимізації оздоровлення та реабілітації населення України, проблеми професійної підготовки, самовизначення та самовдосконалення спеціалістів у галузі логопедії та реабілітації, психологічний супровід осіб з порушеннями здоров’я.Документ Актуальні проблеми спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії(ФОП Цьома, 2021-05-25)У статтях розглядаються актуальні проблеми наукових пошуків студентів з питань теоретичних та експериментальних досліджень у галузях спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії.Документ Дослідження обізнаності та використання логопедами моделей гібридного навчання(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena Volodymyrivna; Осьмачко Анна; Osmachko Anna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaПитання впровадження змішаного навчання в освітнє середовище для дітей із особливими освітніми потребами наразі є актуальними. Екстрені обставини військового часу диктують нагальну потребу адаптуватися, у тому числі й змінювати підходи до організації навчально-виховного процесу в закладах спеціальної освіти та інклюзивного навчання. У матеріалах статті авторами запропоновано стислий аналітичний огляд про змішане навчання, що відображений у дослідженнях вітчизняних і зарубіжних науковців до сьогодення, зокрема, від інформації про трактування змісту, синонімічні характеристики, найуживанішу класифікацію та її різновиди (ротаційна, гнучка, особистісно-орієнтована й збагачена віртуальна моделі) до сучасних аналітичних узагальнень, оглядових доповідей і відеооглядів про досвід впровадження змішаного навчання для дітей з нормальним психофізичним розвитком і дітей з особливими освітніми потребами. Вирішення означеного питання для покращення ефективності умов освітнього процесу в закладах спеціальної освіти та інклюзивного навчання автори пропонують розпочати з вивчення стану обізнаності вчителівлогопедів щодо ротаційної моделі гібридної зони змішаного навчання. Авторами подано коротку характеристику структурно-змістового опису різновидів ротаційної моделі; детально схарактеризовано зміст авторського пілотажного опитувальника для логопедів інклюзивних дошкільних та шкільних закладів та інклюзивно-ресурсних центрів; запропоновано кількісноякісний аналіз, що констатує такі підсумки: для більшості фахівців змішаний формат роботи є новим, мало знайомим, рідко використовується на практиці, однак, вчителі-логопеди вбачають позитивний вплив даного різновиду змішаного навчання, мають наміри удосконалювати фахові компетентностей із цього питання для подальшого упровадження такого формату на практиці.Документ Дослідження рівня сформованості звукивимови студентів спеціальності "Спеціальна освіта (Логопедія)"(ФОП Цьома С. П., 2020-09-25) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Міщенко Наталія Валеріївна; Mishchenko Nataliia ValeriivnaУ статті висвітлено дослідження рівня сформованості звуковимови студентів спеціальності «Спеціальна освіта (Логопедія)».Документ Методи фізичної реабілітації, як складова комплексної допомоги дітям дошкільного віку з дизартрією(ФОП Цьома С. П., 2020-09-25) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Коленко Оксана Іванівна; Kolenko Oksana IvanivnaУ статті розглядаються методики фізичної реабілітації дітей дошкільного віку з проявами дизартрії. Обґрунтовано комплексний медико-педагогічний підхід щодо подолання вад мовлення та супутніх рухових та психологічних проблем.Документ Модель реалізації педагогічних умов розвитку творчого потенціалу в майбутніх учителів іноземних мов(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Шліхтенко Юлія; Shlikhtenko YuliiaУ статті розкрито проблеми професійної освіти в контексті впровадження в освітній процес моделі реалізації педагогічних умов розвитку творчого потенціалу в майбутніх учителів іноземних мов. Обґрунтувано формування творчого потенціалу щодо реалізації педагогічних умов за принципами: системності, систематичності та послідовності, а також у забезпеченні мотиваційно-ціннісного, емоційно-когнітивного, комунікативнодіяльнісного та особистісно-рефлексивного компонентів. Методами системного аналізу складових даної моделі дослідження є теоретичний аналіз наукової літератури, модель реалізації педагогічних умов розвитку творчого потенціалу майбутніх учителів іноземних мов, узагальнення, порівняльний аналіз успішних освітніх практик і прогресивного педагогічного досвіду, систематизація. Представлені в статті педагогічні умови доцільно впроваджувати послідовно починаючи з першого курсу. Креативність майбутнього учителя іноземних мов повинна бути завжди присутньою в професійній підготовці як основа його повного включення в педагогічну діяльність. Оскільки розвиток освіченої творчої особистості майбутнього учителя іноземних мов є першочерговим завданням професійної підготовки, то творчий підхід до навчання виходить на перший план. Таким чином, творчий потенціал майбутніх учителів іноземних мов є системою природно обумовлених та відновлюваних ресурсів особистості, реалізація яких у процесі фахової підготовки призводить до значущих професійних та особистісних досягнень. Саме усвідомлення значення творчого потенціалу для здобуття професійного та особистісного успіху майбутніми учителями іноземних мов є однією з визначальних умов його розвитку. Надзвичайно важливо залучати студентів до розвитку творчого потенціалу саме під час аудиторної роботи, що пов’язана перш за все з використанням інтерактивних методів взаємодії між викладачем і студентами та між самими студентами. В процесі впровадження педагогічних умов варто керуватися ідеєю орієнтованості на формування творчої особистості здобувача вищої освіти у галузі вивчення іноземних мов під час фахової підготовки. Успіх навчання, відбитий у значних ціннісних та особистісних змінах здобувача освіти, великою мірою залежить від готовності педагога визнати унікальність та неповторність особи, на яку спрямовано освітній вплив.Документ Організація дитячого експериментування в закладах дошкільної освіти: передовий педагогічний досвід(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Волошина Оксана; Voloshyna Oksana; Колеснік Катерина; Kolesnik KaterynaСтаття присвячена актуальному питанню сучасної дошкільної освіти – організації дитячого експериментування. У статті проаналізовано передовий педагогічний досвід вихователів щодо організації дослідницькоекспериментальної діяльності. Визначено, що дитяче експериментування спрямоване на вирішення дітьми дошкільного віку конкретних практичних завдань. Проаналізовано, що за сучасних умов вихователі повинні організовувати дитяче експериментування з метою формування дослідницьких умінь у дітей дошкільного віку. Описано приклади завдань, які педагоги використовують у своїй діяльності під час дослідницької діяльності. Схарактеризовано основні етапи проведення досліду та структура експерименту. Підкреслено, що елементи експериментування присутні в діяльності у всіх вікових періодах, але експериментування з новим матеріалом з метою відкриття нового знання з’являється у старшому дошкільному віці. Авторами зазначено визначальну особливість дитячого експериментування, а саме готовність дітей до дослідницької діяльності з використанням своїх знань, умінь і життєвого досвіду. Акцентовано увагу на особливостях запровадження дитячого експериментування в закладах дошкільної освіти. Зроблено висновки, що вихователь має мати ґрунтовну підготовку з біології, географії, хімії, фізики тощо для пояснення тих чи інших явищ, які діти спостерігають під час експериментування. Тобто постійна самоосвіта вихователя – основна вимога до педагогів у підготовці до організації та впровадження експериментування як типу діяльності дітей.Документ Проблема звукової культури мовлення студентів(ФОП Цьома С. П., 2020-09-25) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Міщенко Наталія Валеріївна; Mishchenko Nataliia ValeriivnaУ статті висвітлено проблему звукової культури мовлення студентів спеціальності «Спеціальна освіта (Логопедія. Спеціальна психологія)» Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.