Кафедра теорії та практики романо-германських мов
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра теорії та практики романо-германських мов за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 83
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Латинська мова(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2004) Осипова Тамара Олександрівна; Osypova Tamara OleksandrivnaНавчальний посібник містить теоретичний матеріал основного курсу латинської мови з фонетики та морфології, в ньому до кожної граматичної теми додаються таблиці, лексичний мінімум, крилаті вирази, адаптовані навчальні тексти і вправи, які розвивають, поглиблюють і закріплюють набуті теоретичні знання. Посібник призначений для студентів гуманітарних факультетів університету, а також може використовуватися учнями шкіл, гуманітарних коледжів, ліцеїв та гімназій.Документ Латинська мова(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2004) Осипова Тамара Олександрівна; Osypova Tamara OleksandrivnaНавчальний посібник містить теоретичний матеріал основного курсу латинської мови з фонетики та морфології, у якому до кожної граматичної теми додаються таблиці, лексичний мінімум, крилаті вирази, адаптовані навчальні тексти і вправи, які розвивають, поглиблюють і закріплюють набуті теоретичні знання. Посібник призначений для студентів гуманітарних факультетів університету, а також може використовуватися учнями шкіл, гуманітарних коледжів, ліцеїв та гімназій.Документ La presse au cours de français(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2005) Боряк Надія Олексіївна; Boriak Nadiia OleksiivnaМетодичні рекомендації складено відповідно до програми практичного курсу французької мови для студентів І курсу. Вони містять підбірку статей з сучасних французьких періодичних видань і ряд відповідних завдань і вправ.Документ Le système éducatif français. Pour en savoir plus(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2006) Боряк Надія Олексіївна; Boriak Nadiia OleksiivnaМетодичні рекомендації складено відповідно до програми практичного курсу французької мови та країнознавства Франції для студентів ІІІ курсу. вони містять підбірку статей з сучасних французьких періодичних видань і ряд відповідних завдань і вправ.Документ Le monde du travail(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2008) Боряк Надія Олексіївна; Boriak Nadiia OleksiivnaМетодичні рекомендації складені відповідно до програми практичного курсу французької мови для студентів IV курсу. Вони містять підбiрку статей з сучасних періодичних видань і ряд відповідних завдань та вправ. Відповідають рівню С1 Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти.Документ Exercices d’entrainement de la lexicologie du français(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2009) Гранько Наталія Костянтинівна; Hranko Nataliia KostiantynivnaМетодичний посібник з лексикології французької мови складений відповідно до програми курсу «Лексикологія французької мови». Вправи охоплюють різні аспекти лексичної системи французької мови. Посібник призначено для студентів четвертого курсу спеціальності «Французька та англійська мови» факультету іноземних мов.Документ Семантика антропоніма у складі фразеологічної одиниці: зіставлення на матеріалі української, російської, французької, англійської та німецької мов(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2010) Божко Ірина Сергіївна; Bozhko Iryna SerhiivnaСтаття розглядає проблеми значеннєвої природи антропоніма у складі фразеологічної одиниці та вплив пропріального компонента на сукупну семантику фразеологізма. Значна увага приділяється проблемам національного та інтернаціонального у фразеології. Здійснено спробу зіставлення фразеологічних одиниць на основі різносистемних і неспоріднених мов в аспекті пейоративного чи меліоративного значення антропоніма.Документ Поетонімосфера роману Альбера Камю "Сторонній"(2012) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaСтаття розглядає поетонімосферу роману Альбера Камю «Сторонній». Особлива увага приділяється антропоетонімам, їх значенню і ролі в тексті, що дозволяє розкрити авторський задум, певною мірою викрити прихований сюжет, підкреслити суттєві характеристики персонажів.Документ Красуня та чудовисько, або опозиція прекрасне ‒ потворне в поетонімосфері(2012) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaУ статті проаналізовано опозиційну побудову поетонімосфери художнього твору. Йдеться зокрема про опозицію “прекрасне” – “потворне” та втілення цих естетичних категорій в поетонімах кількох творів літератури.Документ Практична граматика французької мови(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2012) Боряк Надія Олексіївна; Boriak Nadiia OleksiivnaПосібник з практичної мови для І курсу факультету іноземних мов призначений для вивчення французької мови як першої спеціальності або як допоміжний матеріал для вивчення мови як другої спеціальності. Фактичний матеріал базується на автентичних франкомовних джерелах переважно побутового характеру. Вправи мають лексичну і тематичну спрямованість на повсякденну комунікацію. Посібник розрахований на роботу з викладачем, але може також використовуватися для повторення та самостійного вдосконалення знань з граматики французької мови.Документ Особливості поетонімосфери роману Франца Кафки "Замок"(2014) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaСтаття розглядає проблему поетонімосфери у романі Франца Кафки «Замок». Аналізується роль поетоніма, вжитого у конкретному контексті, для здійснення інтертекстуального зв’язку, розкриття нових пластів значення тексту. Важливим аспектом є звукова форма власної назви, яка може обумовлювати психологічне сприйняття персонажа.Документ Типологія поетонімної опозиції(Астропринт, 2015) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaСтаття присвячена проблемі типології поетонімної опозиції. Класифікації поетонімних опозицій, побудовані за різними критеріями, розглянуто та проілюстровано прикладами.Документ Творення комічного засобами поетонімних зв’язків у віршах С. Жадана(ФОП Корзун Д. Ю., 2015) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaУ статті висвітлено засоби творення комічного за участі поетонімів. З’ясовано, що комічне може виникати внаслідок взаємодії поетоніма з його найближчим оточенням, у тому числі й іншими поетонімами. Зокрема, одним з таких засобів є контраст імені та його найближчого оточення, спричинений стилістичним конфліктом. Подібним до згаданого явища є оксюморон, утворений поетонімами, які називають референтів, що втілюють конкуруючі сили, або ж оксюморон, утворений стилістично несумісними поетонімами. До засобів творення комічного також належать невідповідність внутрішнього змісту поетоніма (а отже, і очікувань читача) авторській характеристиці референта та зв’язок опозиції між подібними референтами, названими подібними поетонімами.Документ Кореферентна номінація як поетонімна опозиція (на матеріалі роману "Перверзія" Ю. Андруховича)(2015) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaСтаття аналізує кореферентну номінацію, що становить собою мікросистему поетонімосфери. У дослідженні розглянуто поетонімну опозицію між елементом поетонімосфери та кореферентною номінацією як її мікросистемою.Документ Структурування поетонімосфери художнього твору навколо базових поетонімних опозицій (на матеріалі повісті О. Пройслера "Крабат")(2015) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaСтаття аналізує поетонімну опозицію як засіб організації поетонімосфери художнього тексту. Розглядаються ключові опозиції добро ‒ зло, світло ‒ темрява, свій – чужий, божественне ‒ диявольське як фактор впорядкування та групування пропріальних одиниць повісті Отфріда Пройслера «Крабат». Дослідження здійснюється на матеріалі мов двох мовних груп – германської та слов’янської, які однаковою мірою вплинули на формування системи власних назв твору.Документ Семантика і функції онімів у протестних гаслах (на прикладі гасел травневих протестів 1968 року у Франції)(2016) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaСтаття присвячена проблемам значення і функціонування власних назв у гаслах травневих протестів 1968 року у Франції. Семантика оніма розглядається у межах семантики кожного конкретного гасла та більш широкого контексту. Окрім типової ідентифікаційної функції, аналізується цілий ряд інших. Так, ідеться про алюзійну роль імені, участь у творенні звукової тканини гасла. Онімна гра підкреслює елемент гри, типовий для постмодерної епохи, у яку відбувалися згадані події.Документ Комунікативний метод навчання граматики французької мови у вищому навчальному закладі(2016) Боряк Надія Олексіївна; Boriak Nadiia OleksiivnaРозглянуто особливості застосування комунікативного методу при викладанні граматики студентам вищого навчального закладу. Проаналізовано можливості використання цього методу на кожному етапі формування граматичного вміння та обґрунтовано переваги комунікативної методики над іншими. На конкретних вправах продемонстровано різні способи надання заняттю з граматики комунікативного спрямування.Документ Власна назва та її трансформації у сленгах, арго та іншій маргінальній лексиці (зіставлення на матеріалі української, французької й англійської мов)(2016) Havryliuk Iryna Serhiivna; Гаврилюк Ірина СергіївнаСтаття присвячена проблемі семантики власної назви, яка використовується у соціолектах трьох неблизькоспоріднених мов: української, французької та англійської. Аналізуються різні випадки збереження чи втрати значення оніма під час конотонімізації та при включенні у фразеологічну одиницю. Розглянуто функції власної назви у мові сленгів, арго та інших соціолектах.Документ Activités de compréhension orale(2017) Боряк Надія Олексіївна; Boriak Nadiia OleksiivnaThe article is devoted to the problems of oral comprehension by university students. The author dwells upon the problems of audition before the actual listening, during listening and after it. Recommendations are given as for the choice of the texts and dialogues for oral comprehension.Документ Творення комічного в постмодерній поезії засобами поетонімії (на матеріалі збірки С. Прилуцького «Дзевяностыя forever»)(2017) Гаврилюк Ірина Сергіївна; Havryliuk Iryna SerhiivnaСтаття аналізує можливості літературного оніма у творенні комічного в постмодерному тексті. На конкретних прикладах продемонстровано роль поетонімних опозицій, контамінацій за участю пропріальних одиниць, поєднання високого й низького стилів, поєднання онімів, що належать до різних соціокультурних реальностей, власних назв-алюзій тощо у творенні емоційно забарвленого тексту. Завдяки цим та іншим засобам автор досягає пародійності, абсурдності та комічності висловлювань.