Кафедра хореографії та музичного мистецтва
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра хореографії та музичного мистецтва за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 114
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Музика як модель світобудови (досвід культурологічного дослідження)(Харківський державний університет, 1998) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaНа підставі герменевтико-семіотичного аналізу текстів, що містять кореляції між музичними та світоглядними категоріями, досліджується роль музики в процесі формування та репрезентації уявлень про світобудову. Встановлено дієвість музики як джерела інформації про структуру і принципи функціонування глобального, соціального та індивідуального рівнів буття.Документ Філософія музики(Сумський державний педагогічний університет імені А. С.Макаренка, 2004) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaНавчальний посібник експонує культурно-історичну панораму поглядів на природу та функції музичного мистецтва; розглядає онтологічні, соціальні та антропологічні виміри музичних понять; конкретизує важливу роль музики в процесі формування світогляду.Документ Педагогічний азимут та світоглядні горизонти філософії музики(2011) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaСтаття експонує авторський досвід впровадження філософії музики в систему музично-педагогічної освіти, конкретизує світоглядний потенціал філософсько-музичної епістеми та дидактичні основи її педагогічної інтерпретації.Документ Структура хореографічної освіти в сучасній Польщі(ТОВ фірма «Планер», 2012) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті висвітлюється проблема хореографічної освіти в Польщі та визначаються її структурні компоненти (початкова, середня та вища ланки). Розглядаються особливості функціонування аматорських танцювальних студій, творчих майстерень, балетних професійних шкіл, музичних академій.Документ Науковий простір хореографічної освіти в Республіці Польща(Таврический национальный университет имени В. И. Вернадского, 2012) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті висвітлюється становлення наукової думки у галузі хореографічної освіти в Польщі; з’ясовуються основні проблеми, розглянуті на І Конгресі танцю та І Міжнародній конференції «Танцювальна освіта в Польщі – реалії та виклики» у Варшаві; аналізується тематика регіональних досліджень.Документ Зміст хореографічної освіти в Республіці Польща: інтеркультурний аспект(2013) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті розглядається зміст профільних навчальних дисциплін у закладах хореографічної освіти в Республіці Польща; визначається тематика теоретичних предметів, що входять до навчального плану хореографічної підготовки в Польщі; висвітлюється інтеркультурний аспект у змісті фахової підготовки майбутнього хореографа; виокремлюються дисципліни з інтеркультурним змістом, які не входять до стандартного переліку хореографічних дисциплін.Документ Перспективи використання позитивного польського досвіду модернізації хореографічної освіти в Україні(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті окреслюються стратегії розвитку хореографічної освіти в Польщі (збереження національних танцювальних традицій, розвиток сучасної хореографії, розвиток хореографії в контексті мистецької освіти); виділяються проблеми мистецької освіти в Польщі, зокрема хореографічної; розглядаються прогностичні орієнтири впровадження в нашій країні досвіду Польщі щодо модернізації хореографічної освіти (на європейському, державному та інституційному рівнях).Документ Подготовка хореографов в педагогических университетах Украины(2014) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaВ статье освещается проблема подготовки учителей хореографии в системе педагогического образования; рассматриваются соответствующие структурные подразделения, в которых осуществляется подготовка хореографов (институты, факультеты, кафедры); характеризуется профессорско-преподавательский состав кафедр хореографии, их сотрудничество с международными образовательными организациями и художественными учреждениями, творческие коллективы студентов, их участие в соревнованиях и конкурсах; анализируются учебные планы, согласно которым осуществляется подготовка хореографов в Украине; рассматривается перечень учебных дисциплин в соответствии с уровнями квалификации «бакалавр», «специалист», «магистр», который подразделен на три цикла (гуманитарной и социально-экономической подготовки, естественно-научной подготовки, профессиональной и практической подготовки).Документ Розвиток хореографічної освіти в Польщі(РВВ КГУ, 2014) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті висвітлюється проблема хореографічної підготовки фахівців в Польщі та визначаються її структурні компоненти (середня та вища ланки). Розглядається становлення та розвиток осередків хореографічної освіти на етнічних польських територіях. Розкриваються особливості функціонування балетних шкіл, музичних академій, театральної школи та музичного університету.Документ Історія хореографічного мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaНавчально-методичний посібник допомагає опанувати розвиток європейської хореографічної освіти, засвоїти основні відмінні особливості хореографічної освіти різних країн, знайомить з творчістю видатних майстрів балету минулого і сьогодення. Знайомство зі структурою, змістом та моделями хореографічної освіти в Польщі, хореографічною науковою думкою, підготовкою фахівців хореографічного профілю у структурі педагогічної освіти України значно розширить компетенції майбутніх учителів і допоможе їм успішно конкурувати на ринку праці, особливо європейському.Документ Творчість П. І. Чайковського в контексті музичної культури України: традиції та сучасність(ТОВ ВПП «Фабрика друку», 2014-05)Збірник містить матеріали Всеукраїнської наукової конференції «Творчість П.І.Чайковського в контексті музичної культури України: традиції та сучасність», організованої кафедрою музично-інструментального виконавства СумДПУ імені А.С.Макаренка з нагоди 150-річчя першого візиту П.І.Чайковського в Україну (Суми - Тростянець, 2014). Розглядаються напрями та шляхи осягнення творчої спадщини П.І.Чайковського; тенденції розвитку музичної культури України в контексті міжкультурних комунікацій; традиції та інновації у вітчизняній композиторській, виконавській і музично-педагогічній діяльності; дидактико-виховний потенціал музики П.І.Чайковського та теоретико-методичні основи виконавської інтерпретації його творів.Документ Ритміка та музичний рух(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Ключко Вероніка Валеріївна; Kliuchko Veronika ValeriivnaЗапропонований посібник допомагає опанувати ритміку Еміля Жак-Далькроза, засвоїти класичні ритмічні вправи і впровадити їх у музичне навчання й виховання дітей та молоді, у соціальну та корекційну педагогіку, у підготовку вчителів- хореографів. Знайомство з методикою використання елементів ритміки у розумовому, художньо-естетичному та фізичному вихованні школярів і дітей з особливими потребами значно розширить компетенції майбутніх учителів і допоможе їм успішно конкурувати на ринку праці, особливо європейському. Для студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів.Документ Модернізація хореографічної освіти в Польщі (кінець ХХ – початок ХХІ століття)(СПДФО Повалій К. В., 2015) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaМонографія присвячена цілісному порівняльному аналізу процесу модернізації хореографічної освіти в Польщі. У науковому дослідженні з’ясовано сутнісні характеристики та визначено напрями модернізації. Виявлено витоки, виокремлено персоналії та висвітлено процес розбудови хореографічного наукового простору в Польщі. Схарактеризовано базові аспекти, репрезентовано моделі хореографічної підготовки в Польщі та проаналізовано навчальні плани. Представлено європейський контекст модернізації хореографічної освіти. Подано рекомендації щодо можливості використання позитивного польського досвіду модернізації хореографічної освіти в Україні.Документ Теорія та методика викладання українського народного танцю(СПДФО Повалій К. В., 2015) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaНавчальний посібник допомагає опанувати теорію та методику викладання українського народного танцю, засвоїти характерні ознаки чоловічих та жіночих рухів, ознайомить з класифікацією українського народного танцю та основними позиціями рук, ніг, корпуса і голови в парах, трійках і масових танцях. Знайомство з характеристикою історико-етнографічних регіонів України, їх основними танцями та рухами значно розширить компетенції майбутніх учителів і допоможе їм успішно конкурувати на ринку праці.Документ Аксіологічні домінанти філософії музики(2016) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaСтаття висвітлює аксіологічні домінанти філософії музики, конкретизує змістові аспекти формування світоглядних ціннісних орієнтацій майбутніх музикантів-педагогів у процесі їх фахової підготовки. Ключові ціннісні ідеї навчального курсу «Філософія музики» визначаються в контексті аксіологічного підходу в мистецькій освіті. Аксіологічні виміри застосовуються до концепцій музики як світової гармонії, способу самовиразу, засобу світо- та самопізнання. Наголошується на ціннісній вартості світоглядних ідей, які мають значний аксіологічний потенціал у визначенні граничних смисложиттєвих цінностей сьогодення.Документ Європейський контекст модернізації хореографічної освіти(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2016) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaУ статті систематизуються хореографічні навчальні заклади різних країн Європи (Німеччина, Нідерланди, Франція, Фінляндія, Чехія, Швейцарія, Велика Британія, Данія, Бельгія, Угорщина, Австрія, Швеція, Італія, Люксембург і Норвегія); розглядаються навчальні заклади країн з найбільшою кількістю новацій у хореографічній освіті; визначаються перспективи модернізації хореографічної освіти (інтернаціоналізація навчального процесу, універсалізація змісту хореографічної освіти, міжнародне співробітництво, євроінтеграція).Документ Основи хореографії з методикою викладання(СПДФО Повалій К. В., 2016) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaПрактикум складений відповідно до навчальної програми дисципліни «Основи хореографії з методикою викладання» напряму підготовки 6.010102 «Початкова освіта», допомагає опанувати теорію та методику викладання хореографії в початкових класах, засвоїти особливості організації роботи з різними категоріями учасників, специфіку та методику роботи з дітьми. Знайомство з основами педагогічного процесу, методикою і практикою викладання у хореографічних гуртках, багатогранною діяльністю керівника гуртка значно розширить компетенції майбутніх учителів і допоможе їм успішно конкурувати на ринку праці.Документ С. Прокофьев и Дм. Шостакович: пути самоактуализации художника в пространстве Культуры "Два"(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2017) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaСтатья посвящена 125-летию со дня рождения Сергея Прокофьева и 110-летию со дня рождения Дмитрия Шостаковича. Конкретизированы условия и пути самоактуализации художника в пространстве тоталитарной культуры.Документ Використання позитивного польського досвіду модернізації вищої хореографічної освіти в Україні: реалії та перспективи(2017) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaСтаттю присвячено висвітленню перспектив використання інноваційного досвіду модернізації вищої хореографічної освіти в Польщі в українських реаліях. Окреслено новітні стратегії розвитку, з’ясовано сутнісні характеристики та визначено напрями модернізації вищої хореографічної освіти в Польщі. Виявлено витоки та висвітлено процес розбудови хореографічного наукового простору в Польщі. Схарактеризовано нормативно-правовий, структурний та змістовий аспекти модернізації. Висвітлено стан підготовки фахівців-хореографів у вітчизняних вишах. Визначено перспективи використання позитивного польського досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні.Документ Хореотерапевтична освіта в Республіці Польща(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2017) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaВисвітлюється структура хореотерапевтичної освіти в Польщі, відображається її місце та суттєва роль у гармонізації особистості. Обґрунтовується специфіка та особливості хореотерапевтичної підготовки у закладах освіти різного типу.