Кафедра хореографії та музичного мистецтва
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра хореографії та музичного мистецтва за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 114
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аксіологічні домінанти філософії музики(2016) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaСтаття висвітлює аксіологічні домінанти філософії музики, конкретизує змістові аспекти формування світоглядних ціннісних орієнтацій майбутніх музикантів-педагогів у процесі їх фахової підготовки. Ключові ціннісні ідеї навчального курсу «Філософія музики» визначаються в контексті аксіологічного підходу в мистецькій освіті. Аксіологічні виміри застосовуються до концепцій музики як світової гармонії, способу самовиразу, засобу світо- та самопізнання. Наголошується на ціннісній вартості світоглядних ідей, які мають значний аксіологічний потенціал у визначенні граничних смисложиттєвих цінностей сьогодення.Документ Актуальність формування компетентності у професійно спрямованому англомовному монологічному мовленні майбутніх хореографів(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2017) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaВисвітлюється професійно спрямований підхід до формування компетентності у англомовному монологічному мовленні, який передбачає підготовку майбутніх хореографів до іншомовного спілкування в конкретних професійних, ділових, наукових сферах, а також у ситуаціях із урахуванням особливостей професійного мислення. Розкриваються основні комунікативні ситуації, в рамках яких має формуватися іншомовна комунікативна компетентність майбутніх хореографів у монологічному мовленні.Документ Аматорський колектив як осередок хореографічної освіти підростаючого покоління(2020) Ігнатенко Карина Юріївна; Ihnatenko Karyna Yuriivna; Єременко Ольга Володимирівна; Yeremenko Olha VolodymyrivnaУ роботі конкретизовано особливості хореографічної освіти в аматорському колективі. Узагальнено наукову літературу з обраної проблеми. Висвітлено історичний аспект хореографічної освіти. Розкрито хореографічне мистецтво як засіб естетичного та культурного виховання підростаючого покоління. Охарактеризовано особливості виховання в аматорському танцювальному колективі.Документ Бальний танець: історичні віхи та сучасний стан розвитку(2020) Перетятько Руслана Олександрівна; Peretiatko Ruslana Oleksandrivna; Єременко Ольга Володимирівна; Yeremenko Olha VolodymyrivnaУ роботі висвітлено становлення та розвиток бального танцю. Розглянуто бальний танець як досліджуваний феномен; з’ясовано особливості становлення та розвитку бального танцю; схарактеризовано складові програм бального танцю (європейська та латиноамериканська); окреслено інтеграційну складову бального танцю у вітчизняній практиці.Документ Барокова танцювальна сюїта: етапи становлення та жанрові особливості(2020) Носик Ганна Валентинівна; Nosyk Hanna Valentynivna; Єременко Ольга Володимирівна; Yeremenko Olha VolodymyrivnaІнструментальна музика епохи бароко, що нині часто виконується і викликає інтерес у мистецтвознавців, музикантів і слухачів вражає розмаїттям жанрів, форм та інструментальних ансамблів. У репертуарі сучасних виконавців важливе місце посідає сюїта , в основу якої покладено старовинні танці. Це один з різновидів багаточастинних форм інструментальної музики. Сюїта дає неабиякий вплив іншим жанрам ,таким як соната та концерт. А також впливає на загальний розвиток подальшої музики. В наш час дуже багато виконавців звертаються до жанру сюїти ,зокрема англійських та французьких сюїт Й.С. Баха. Сюїти є важливою складовою поліфонічного репертуару учнів музичних шкіл , училищ ,консерваторій , а також світових виконавців, тому етапи становлення, жанрові особливості та виконавські принципи є актуальними на сьогоднішній день. Дане дослідження допоможе краще зрозуміти специфіку музики епохи бароко, значення та філософський задум, який закладено в сюїту та розкриє деякі виконавські аспекти для створення власних інтерпретацій виконавцями. Мета дослідження – розкрити етапи становлення та жанрові особливості барокової танцювальної сюїти.конкретизувати історичні відомості щодо створення центрів музично-професійної освіти.Документ Баян у камерно-ансамблевій музиці України: історичний аспект(2020) Балюра Наталія Віталіївна; Baliura Nataliia Vitaliivna; Єрьоменко Андрій Юрійович; Yeromenko Andrii YuriiovychАнсамблеве мистецтво в різних його формах та проявах завжди користувалось великою популярністю серед композиторів, виконавців та слухачів у різні історичні періоди, так і сьогодні. Баян в камерно-ансамблевому виконавстві посідає вагоме місце та користується неабиякою популярністю серед вітчизняних та зарубіжних музикантів. Тема баянно-ансамблевого виконавства є популярною серед наукових розвідок дослідників різних регіонів України. Але залишається малодослідженою тема історії та розвитку камерного баянно-ансамблевого виконавства, що зумовлює актуальність нашого дослідження. Мета – визначити особливості баянного виконавства у камерно-ансамблевій музиці України.Документ Баянно-акордеонне мистецтво Сербії другої половини ХХ – початку ХХІ століття(2021) Лолич Філіп; Lolych Filip; Єрьоменко Андрій Юрійович; Yeromenko Andrii YuriiovychАктуальність дослідження. Баянно-акордеонне мистецтво Сербії за період кінця ХХ – першої чверті ХХІ століття набуло нових національних рис. Прогресивний розвиток сербської баянно-акордеонної освіти, підвищення рівнів виконавства музикантів на народних інструментах, пов’язаний із активним вивченням технік гри на баяні та акордеоні в закордонних вищих навчальних закладах, зокрема й українських. Таким чином, баянно-акордеонне мистецтво Сербії сьогодні має більш інтернаціональний характер та оновлене звучання. Даний факт представляє наукову цінність у дослідженні рис світового баянно-акордеонного мистецтва, процесів його трансформації. Мета дослідження: висвітлити національні особливості баянноакордеонного мистецтво Сербії другої половини ХХ – початку ХХІ століття У відповідності до мети постають наступні завдання дослідження: • розглянути погляди дослідників на становлення баянно-акордеонного мистецтва Сербії; • виокремити історичні передумови розвитку сербського баянноакордеонного мистецтва; • зазначити національні риси баянно-акордеонного мистецтва Сербії; • визначити роль конкурсів та фестивалів у розвитку баянно-акордеонного мистецтва Сербії; • проаналізувати концертну діяльність відомих представників сербського баянно-акордеонного мистецтва. Об’єктом дослідження виступає баянно-акордеонне мистецтво. Предметом кваліфікаційної роботи є баянно-акордеонне мистецтво Сербії другої половини ХХ – початку ХХІ століття.Структура та обсяг роботи. Магістерська робота складається із вступу, 2 розділів, 5 підрозділів, висновків до розділів, висновків, списку використаних джерел (71 одиниця) та додатків (2 одиниці). Основний зміст роботи викладений на 54 сторінках. Загальний об’єм дослідження складає 67 сторінок.Документ Вектори розвитку класичної хореографії у ХХ столітті(2020) Мирська Олександра Володимирівна; Myrska Oleksandra Volodymyrivna; Голяка Геннадій Петрович; Holiaka Hennadii PetrovychКласичне хореографічне мистецтво охоплює понад чотирьохсотрічну історію становлення. В ХХ столітті відбулося становлення та еволюція рухів класичного танцю від найпростіших його форм до створення високохудожніх та віртуозних взірців. Незважаючи на єдину основу системи класичного танцю, кожен хореограф має свій характерний почерк. Дисципліна «Класичний танець» має в структурі хореографічної освіти єдину методику і водночас дозволяє різнобічно і послідовно вдосконалювати її як в теорії, так і на практиці, використовуючи найрізноманітніші форми навчання, засоби і прийоми подачі матеріалу. Мета дослідження полягає в тому, щоб виявити історичні та методичні аспекти функціонування класичної хореографії в європейському вимірі ХХ століття. Завдання магістерської роботи: виявити особливості становлення європейського хореографічного мистецтва; проаналізувати соціально-культурні чинники розвитку класичного танцю в Україні у ХХ столітті; розкрити методичні основи опанування класичного танцю; з’ясувати роль природних задатків в аспекті формування виконавського апарату класичного танцівника. Об’єкт дослідження – класичне хореографічне мистецтво. Предмет дослідження – виконавські аспекти класичного танцю ХХ століття. Обсяг роботи – 51 сторінка. Список використаних джерел – 50 позицій. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел.Документ Виконавство на трубі в епоху бароко: особливості інструментальних жанрів(2020) Колодяжна Таїсія Сергіївна; Kolodiazhna Taisiia Serhiivna; Єременко Ольга Володимирівна; Yeremenko Olha VolodymyrivnaВідродження старовинної музики, зокрема епохи бароко, набуває вагомого значення в умовах мистецтва сьогодення. Необхідність та доцільність актуалізації тематики, пов’язаної з можливостями усвідомлення та інтерпретування старовинної музики, зумовлена бажанням виконавців досягти найбільшої адекватності у тлумаченні барочних творів. У зазначеному контексті необхідно опанувати особливості й різновиди інструментів XVII-XVIII століть, а також інструментів сучасної епохи, у напряму формування здатності виконавців до сценічного втілення творів старовинної музики. За таких обставин, розуміння специфічних ознак різних жанрів епохи бароко набуває пріоритетного значення в дослідженні проблеми виконавства на духових інструментах, зокрема на трубі. Водночас, наукові та методико-практичні досягнення в контексті обраної проблематики стають основою у дослідженні питання виконавства на трубі. Таким чином, соціально-культурне значення проблеми та її не досить повна теоретична розробленість зумовили вибір теми магістерського дослідження. Мета дослідження – висвітлити особливості інструментальних жанрів у виконавстві на трубі епохи бароко. Завдання дослідження: висвітлити теоретичний аспект обраної проблеми в контексті виконавських традицій на трубі барочної епохи; розглянути конструкційні особливості та різновиди барочних труб; охарактеризувати інструментальні жанри та значення труби у їх формуванні; розглянути репертуарну специфіку на прикладі творів для труби, струнних і бассо контінуо.Документ Виконавська робота над варіаційними циклами для фортепіано українських композиторів(2021) Крамаренко Віта Павлівна; Kramarenko Vita Pavlivna; Антонець Олена Анатоліївна; Antonets Olena AnatoliivnaМагістерська робота присвячена розгляду варіаційних циклів для фортепіано українських композиторів в історичному та виконавському аспектах. Об’єктом дослідження стає феномен жанру варіацій у музичному мистецтві. Предметом – особливості історичного розвитку та становлення жанру варіацій для фортепіано та їх характеристика у творчості українських композиторів. Метою роботи стало дослідження історичних передумов становлення жанру варіації та аналіз особливості виконавської роботи над варіаційними циклами для фортепіано українських композиторів. У першому Розділі розглянуто історичні передумови виникнення та становлення жанру варіацій в професійній музичній літературі. Охарактеризовано стан проблематики і вивченості жанру варіацій. Другий Розділ присвячено узагальненню відомостей про варіаційні цикли для фортепіано у творчості українських композиторів та вивченню специфічних рис виконавської роботи над джазовими варіаційними циклами Н. Лагодюк. У Розділі проаналізовано специфіку виконання варіаційних циклів, надана характеристика технічних труднощів. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел (75) та додатків (3). Загальний обсяг роботи становить 78 сторінок, з них основного тексту 67 сторінок. За результатами роботи виявлено особливості виконання варіаційних циклів українських композиторів та узагальнено інформацію про жанр варіацій у фортепіанній музиці.Документ Використання позитивного польського досвіду модернізації вищої хореографічної освіти в Україні: реалії та перспективи(2017) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaСтаттю присвячено висвітленню перспектив використання інноваційного досвіду модернізації вищої хореографічної освіти в Польщі в українських реаліях. Окреслено новітні стратегії розвитку, з’ясовано сутнісні характеристики та визначено напрями модернізації вищої хореографічної освіти в Польщі. Виявлено витоки та висвітлено процес розбудови хореографічного наукового простору в Польщі. Схарактеризовано нормативно-правовий, структурний та змістовий аспекти модернізації. Висвітлено стан підготовки фахівців-хореографів у вітчизняних вишах. Визначено перспективи використання позитивного польського досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні.Документ Використання позитивного польського досвіду модернізації вищої хореографічної освіти в Україні: реалії та перспективи(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2017) Повалій Тетяна Леонідівна; Povalii Tetiana LeonidivnaСтаттю присвячено висвітленню перспектив використання інноваційного досвіду модернізації вищої хореографічної освіти в Польщі в українських реаліях. Окреслено новітні стратегії розвитку, з’ясовано сутнісні характеристики та визначено напрями модернізації вищої хореографічної освіти в Польщі. Виявлено витоки та висвітлено процес розбудови хореографічного наукового простору в Польщі. Схарактеризовано нормативно-правовий, структурний та змістовий аспекти модернізації. Висвітлено стан підготовки фахівців-хореографів у вітчизняних вишах. Визначено перспективи використання позитивного польського досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні.Документ Виразні засоби хореографічної композиції(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ревенко Анна Валеріївна; Revenko Anna Valeriivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychОб’єкт дослідження – хореографічна композиція як основа постановочного процесу у мистецтві танцю. Предмет дослідження – виразні засоби сучасної хореографії, які збагачують і урізноманітнюють хореографічну композицію. Мета дослідження – виявити та проаналізувати найбільш актуальні виразні засоби хореографічної композиції у сучасному мистецтві танцю . Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначений науковий апарат дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи хореографічного мистецтва, зокрема розглянуто різні підходи до тлумачення поняття «хореографія», засоби виразності хореографічного мистецтва, його специфічні риси; представлено сутність, структуру, прийоми та засоби створення хореографічної композиції, драматургію танцювального номера. У другому розділі розглянуто роль і особливості артистизму танцівника в процесі виконання модерн-танцю, проаналізовано виразні засоби створення художнього образу хореографічної постановки, досліджено виразні засоби сучасної хореографії, зокрема малюнок танцю як один із головних виразних засобів. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів та публікації. Окремі результати дослідження були представлені на I студентській науковій конференції «Культура і мистецтво: актуальні дискурси» (3 листопада 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 62 сторінки, з них – 60 сторінок основного тексту.Документ Вища музична освіта України: виклики і стимули китайської освітньої міграції(Інститут вищої освіти НАПН України, 2018-12) Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaСтаття осмислює практику навчання студентів з КНР у навчальних закладах вищої музичної освіти України; окреслює виклики китайської освітньої міграції для системи української мистецької освіти. Розбіжності східних і західних естетичних стандартів, комунікативних стратегій та дидактичних систем визначаються як детермінанти психолого-педагогічного та методичного пошуку вітчизняної музичної педагогіки. Концепт «виклику» інтерпретується як стимул для активізації творчого потенціалу системи з метою гідної відповіді викликам світової освітньої міграції.Документ Вокаліз як засіб розвитку вокальної техніки студентів(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa Anatoliivna; Юрко Ольга Олегівна; Yurko Olha OlehivnaМетодичні рекомендації “Вокаліз як засіб розвитку вокальної техніки студентів”, адресовані для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, які опановують дисципліну « Фах, Академічний вокал” (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальність 025 «Музичне мистецтво»), які уклали кандидат педагогічних наук, доцент Бірюкова Л. А., та старший викладач кафедри хореографії та музичного виконавства Юрко О. О. У методичних рекомендаціях «Вокаліз як засіб розвитку вокальної техніки студентів» висвітлено проблему впровадження вокалізу до змісту індивідуального заняття, що дозволяє глибше усвідомити природу формування звукоутворення, удосконалити вокально-виконавську техніку студентів. Укладачі торкаються проблематики вивчення вокалізу як вокальної вправи та вокального твору в рамках онлайн освіти та аспектів організації роботи студентів.Документ Вплив візуальних форм мистецтва на створення хореографічного твору(2020) Єременко Марина Геннадіївна; Yeremenko Maryna Hennadiivna; Ткаченко Ірина Олександрівна; Tkachenko Iryna OleksandrivnaУ роботі висвітлено вплив візуальних форм мистецтва на створення хореографічних творів та виявлено причини, що їх викликали. Визначено художність та образність як невід’ємні складники хореографії. Розглянуто еволюцію виразних засобів хореографічного мистецтва. Досліджено візуальну форму пластики сучасного танцю: характеристику, особливості, пошуки втілення. Охарактеризовано природу образотворчого початку в балеті. Проаналізовано візуальне оформлення балетних постановок.Документ Втілення хореографічного образу засобами контемпорарі(2020) Говорун Владислав Валерійович; Hovorun Vladyslav Valeriiovych; Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia HryhorivnaУ роботі висвітлено становлення розвиток сучасного танцю. Розглянуто сучасний танець як досліджуваний феномен; з’ясовано становлення та розвиток контемпорарі денс; окреслено інтеграційну складову та технічні принципи контемпорарі денс; виявлено витоки та особливості розвитку контемпорарі денс як складової сучасного танцю.. Мета дослідження — розкрити особливості створення хореографічного образу засобами контемпу.Документ Дитяча музика Китаю в контексті розвитку фортепіанної освіти(2021) Ван Даньї; Van Dani; Єременко Ольга Володимирівна; Yeremenko Olha VolodymyrivnaНаукові, художні та методично-практичні досягнення в галузі обраної проблематики створили основу для вивчення дитячої фортепіанної музики в Китаї. Таким чином, актуальність цієї проблеми зумовлена необхідністю наукового обґрунтування своєрідності китайського музичного мистецтва в еволюції світового музичного простору. Мета дослідження – уточнити особливості китайської дитячої музики в контексті розвитку національної фортепіанної освіти. Завдання дослідження: висвітлити становлення китайської дитячої музики в соціокультурному та історичному аспектах; охарактеризувати національну специфіку китайської дитячої музики в контексті розвитку фортепіанної освіти; з’ясувати основні особливості дитячого фортепіанного репертуару китайських композиторів; розглянути зразки творів китайських композиторів Чжан Сяо, Лі Інхая, Ян Фана як зразки дитячого фортепіанного мистецтва.Документ Духова музика у контексті музичної культури України ХХ століття(2021) Борбат Назар Дмитрович; Borbat Nazar Dmytrovych; Єрьоменко Андрій Юрійович; Yeromenko Andrii YuriiovychАктуальність теми. Одним з найбільших благ людства є можливість вивчати культурну спадщину минулого, розвиваючи і примножуючи кращі традиції вітчизняного музично-виконавського мистецтва. Вітчизняне мистецтво гри на духових інструментах пройшло у своєму розвитку досить важкий, але цікавий шлях, досягнувши помітних успіхів. Авторські інтерпретації, творення чогось власного, зміна встановлених композитором темпів, динаміки, відкрили ширші можливості у системі освіти професійних музикантів на базі інтеграції наук і накопиченого багатого практичного досвіду. У магістерській роботі нами досліджені витоки розвитку духової музики та її становлення в контексті музичної культури України ХХ століття, опрацьована література, яка дозволила аналізувати та порівняти різні етапи генезису духової музики. Хотілося б зазначити, що розвиток духової музики у ХХ столітті відбувався досить стрімко. Метою роботи є дослідження розвитку духової музики в Україні у ХХ столітті. У відповідності до мети дослідження постають наступні завдання: • проаналізувати історичні передумови розвитку духової музики в Україні; • розглянути процес організації музичних цехів; • визначити актуальні проблеми розвитку духової музики в контексті музичної культури України; • проаналізувати розвиток духової оркестрової музики в Україні та за кордоном; • дослідити процес становлення і розвитку духових оркестрів Волині.Об’єкт дослідження: генезис духової музики у контексті музичної культури України ХХ століття. Предмет дослідження: особливості розвитку духової музики у контексті музичної культури України ХХ століття. Структура та обсяг роботи: робота складається зі змісту, вступу, двох розділів, шести підрозділів, висновків до першого та другого розділів, висновків, списку використаних джерел 70 позицій. Основний зміст роботи викладено на 67 сторінках. Загальний об’єм роботи 74 сторінки.Документ Еволюція форм сучасної хореографії ХХІ століття(2020) Кривонос Оксана Володимирівна; Kryvonos Oksana Volodymyrivna; Єременко Ольга Володимирівна; Yeremenko Olha VolodymyrivnaУ роботі з’ясовано еволюцію форм сучасної хореографії та зміну типів художньої свідомості в хореографічному мистецтві на початку ХХІ століття. Висвітлено «мистецтво хореографії» та «хореографічну форму» як ключові поняття досліджуваного феномену; окреслено становлення сучасної хореографії та з’ясовано основні її стилі та напрями; визначено новітні методи та принципи використання форм сучасної хореографії у постановці танцювальних творів; з’ясовано вплив медіа-культури на сучасне хореографічне мистецтво; розглянуто творчі досягнення найяскравіших представників хореографічного мистецтва ХХІ століття.