Кафедра психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра психології за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 126
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Конструювання як провідна діяльність підліткового віку(ЖДУ ім. І. Франка, 2010) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті розглядаються особливості вікової періодизації і підстави виділення конструювання як провідної діяльності підліткового віку.Документ Концепция сознания в психоаналитической философии З. Фрейда(2011) Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychВ статье совершен философский анализ комплекса вопросов, связанных с пониманием и интерпретацией проблемы сознания в классическом психоанализе З. Фрейда. Изложены основные положения психоаналитической философии сознания, показана динамика развития психоаналитических идей в системе бессознательное – предсознательное – сознание.Документ Проблема періодизації підліткового віку у сучасному суспільстві(2011) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті розглядаються особливості вікової періодизації і підстави виділення конструювання як провідної діяльності підліткової епохи.Документ Вплив творчості на розвиток самостійності(Фенікс, 2011) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглядається самостійність підлітка на основі системно-стратегіальної теорії творчості. Встановлено особливості розвитку самостійності у різних підліткових вікових періодах, взаємозв’язки автономності та самостійності підлітків. Виділено рівні розвитку творчих мисленнєвих стратегій та їх вплив на розвиток самостійності молодших та старших підлітків.Документ Философия и психоанализ: междисциплинарный диалог или тупик дуализма?(2011) Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychВ статье исследованы методологические аспекты психоаналитического учения. Рассмотрены взаимосвязи между психоанализом и философией. Сделана попытка проанализировать отношение к психоанализу в системе миф – философия – наука.Документ Психологічні особливості організації провідної діяльності підлітків(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2011) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychПосібник доповнює вітчизняні підручники з вікової та педагогічної психології на основі системно-стратегіальної теорії творчості. Розкриті вікові особливості, соціальна ситуація розвитку, проблема кризи та вплив конструювання як провідної діяльності на розвиток психічних новоутворень підліткового віку. Розглянуто засоби розвитку творчих мисленнєвих стратегій у процесі навчання фізичної географії. Запропоновано методичні рекомендації щодо організації позаурочних занять з підлітками. Для студентів, учителів, психологів, соціальних педагогів.Документ Ціннісний дискурс в освіті в період глобалізації та інформаційної революції(2011) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaУ статті розглянуто чинники формування ціннісного потенціалу молоді в інформаційному суспільстві. Проаналізовано роль освіти і виховання у подоланні кризи ціннісних орієнтацій особистості. Досліджено актуальні питання ціннісного дискурсу в освіті, що обумовлені інформаційною революцією і глобалізаційним поворотом історії.Документ Философия сознания К. Г. Юнга и буддизм(2012) Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychВ статье совершен философский анализ комплекса вопросов, связанных с пониманием и интерпретацией проблемы сознания в аналитической психологии К. Г. Юнга. Особое место отведено историко-философским параллелям философии сознания буддизма и йоги с философией сознания в интерпретации К. Г. Юнга.Документ Роль аналогії в розвитку мислення(2012) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглянуто поле аналогії як багаторівневу структуру психічного відображення, значення аналогії в розвитку психіки, особливості розвитку аналогізування дітей та підлітків, розвиток мислення на різних рівнях розвитку поля аналогії.Документ Концепт «сознание» в философии К. Г. Юнга(2012) Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychВ статье анализируется комплекс вопросов касающихся понятий архетип, самость, коллективное бессознательное и связанных с пониманием и интерпретацией проблемы сознания в аналитической психологии и философии К. Г. Юнга.Документ Саморегуляція поведінки старших дошкільників під час сюжетно-рольової гри(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2012) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro BorysovychУ статті розглядаються результати дослідження перетворювального механізму у процесі формувального експерименту через аналіз змін окремих факторів перетворення у старших дошкільників. З’ясовуються результати взаємодії психологічних механізмів сюжетно-рольової гри і саморегуляції поведінки дітей, яка залежить від ускладнення ігрової ролі.Документ Дослідження особливостей саморегуляції поведінки дітей старшого дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2013) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro BorysovychУ статті розглядається поняття «саморегуляція поведінки» та її компоненти. Наведені погляди вітчизняних та зарубіжних учених щодо даної проблематики. Представлені результати емпіричного дослідження взаємозв’язку тривожності, довільності поведінки, самооцінки, авто- номності та орієнтації у часових інтервалах у старших дошкільників. Також представлені ре- зультати порівняння середніх показників хлопчиків та дівчаток за параметрами тривожності та автономності.Документ Психологічна просвіта – шлях до психологічної культури особистості(2013) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaСтаття розкриває сутність психологічної культури особистості. Проаналізовано напрямки та методи психологічного просвітлення, виявлено його зв'язок з іншими видами діяльності практичних психологів.Документ Традиційний та інноваційний підходи до проблеми соціальної адаптації підлітків(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінська Вікторія Миколаївна; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinska Viktoriia MykolaivnaРозглянуто психологічні особливості соціальної адаптації підлітків, розкрито особливості психічного розвитку підлітка у стабільні та перехідні вікові періоди, вплив позаурочної діяльності на розвиток підлітка, взаємозв’язки автономності і самостійності у різних вікових періодах.Документ Жак Лакан: от фантазмов воображаемого к поиску сознания(2013) Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychВ статье анализируется комплекс вопросов, связанных с пониманием и интерпретацией проблемы сознания в структурном психоанализе Ж. Лакана. Изложены основные положения психоаналитической философии сознания, показана динамика развития психоаналитических идей в системе Реальное – Воображаемое – Символическое.Документ Теоретико-методологічні засади психологічної просвіти як напряму діяльності практичних психологів та соціальних педагогів(2013) Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ статті розкриваються теоретичні основи психологічної просвіти, спрямованої на формування психологічної культури особистості. Аналізуються напрямки і методи психологічної просвіти, як одного з напрямків професійної діяльності практичних психологів і соціальних педагогів.Документ Психологічний аналіз психоаналітичних практик дослідження духовності(2014) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaУ статті аналізуються психоаналітичні практики дослідження духовності, зокрема духовної кризи особистості. Охарактеризовано основні концептуальні положення теорій Г. Олпорта, З. Фройда, Е. Фромма, Е. Еріксона, К. Юнга щодо дослідження духовності особистості, її чинників, особливостей формування і розвитку. У статті зроблено висновок, що в контексті сьогодення, коли більшість людей оцінюють власні вчинки з точки зору реалій чуттєво-сприйнятого світу, відповідно до яких вони є або корисними, або байдужими, необхідно визнати, що вони аж ніяк не співвідносяться з цариною духу, а лише засвідчують поглиблення бездуховності. Коли духовно людина перетинає межовий стан між добром та злом, вона фактично обирає деструктивний шлях. Це ще раз підтверджує амбівалентність сучасного життя, особливо в умовах духовної кризи, яка останнім часом набула системного характеру.Документ Психотехнічний репертуар програми оптимізації педагогічного спілкування науково-педагогічних працівників у форматі позитивної психотерапії(2014) Черенщикова Дар'я Вікторівна; Cherenshchykova Daria ViktorivnaСтаття містить обґрунтування доцільності запровадження адаптованих до умов навчання у вищій школі інноваційних фундаментально-технологічних і психотехнічних розробок з метою оптимізації педагогічного спілкування у ВНЗ. Розкриваються основні положення та психотехнічний інструментарій позитивної психотерапії, які визначають методологічну основу психологічного супроводу особистості. У якості форми впровадження програми оптимізації педагогічного спілкування у ВНЗ пропонується просвітницький тренінг, який розрахований на надання інформації, оволодіння знаннями, формування вмінь і навичок, що сприятимуть усвідомленому вибору варіантів поведінки, також на розвиток установок, усвідомлення потреб і мотивів, підготовку фахівців, навчання спеціалістів, які працюють з молоддю у сфері освіти, інформаційних технологій тощо.Документ Формування психологічної культури підлітка процесі навчання географії(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychРозкрито деякі особливості формування психологічної культури у різні підліткові вікові періоди у залежності від опанування мисленнєвих процесів, розвитку творчих стратегічних тенденцій, розміфологізації діяльності дорослих і уявлень про власну майбутню дорослість. Досліджено розвиток мислення підлітка у процесі навчання географії, можливості формування стратегічного мислення у позаурочній діяльності молодших підлітків.Документ «Языковое сознание» в психоанализе Ж. Лакана и дебиологизация фрейдизма(2014) Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychВ статье рассматривается влияние представителей структурализма и постструктурализма на философское переосмысление основных положений классического психоанализа З. Фрейда в контексте проблемы сознания. Показано тождество языковой структуризации сознания в структурализме, что является основой его переосмысления в психоанализе Ж. Лакана.