Кафедра менеджменту освіти та педагогіки вищої школи
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра менеджменту освіти та педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 73
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The School-Level Factors of Effective Schooling(2016) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaУ поданій статті проаналізовано основні роботи англомовних дослідників у галузі освітнього менеджменту та теорії освіти (Р. Едмондз, Д. Левін, Р. Марзано, П. Саммонс, Дж. Ширинс) у контексті визначення факторів шкільного рівня, що зумовлюють наявність високих навчальних досягнень учнів. Доведено, що попри наявні відмінності в переліку факторів шкільного рівня у працях різних науковців, серед них можна виокремити п’ять основних. Визначено, що такими факторами є: колегіальність і професіоналізм, складні цілі та ефективний зворотний зв'язок, участь батьків і спільноти, безпечне і впорядковане середовище, обґрунтований і життєздатний навчальний план.Документ Role of International Educational Links in the Formation of World Higher Education System(2016-11-16) Рисіна Марія Юхимівна; Rysina Mariia Yukhymivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaОбґрунтовано роль міжнародних освітніх зв'язків у розбудові світової системи вищої освіти. Виділено основні тенденції в галузі сучасної міжнародної освіти та окреслено особливості їх розвитку. Розглянуто основні завдання міжнародного співробітництва, досліджено різні його форми. Виокремлено найбільш вагомі фонди міжнародного співробітництва та програми студентського обміну, зазначено їх цілі, підкреслено пріоритетні напрями діяльності в світі і, зокрема, в Україні.Документ Культура американської школи в контексті реформи середньої освіти США 80-х років ХХ – початку ХХІ століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaВизначено стан розроблення проблеми культури американської школи в сучасній вітчизняній порівняльній педагогіці. Схарактеризовано концептуальні підходи до розгляду культури школи в сучасній теорії освіти США. Виокремлено історичні етапи становлення і розвитку культури американської школи. З’ясовано провідні стратегії (розвиток культури високих досягнень, культури співробітництва, культури турботливого та безпечного середовища) та механізмів (програм розвитку культури школи як професійної навчальної громади, чартерних шкіл, автономного шкільного менеджменту, інноваційних шкільних мереж) розвитку культури американської школи в контексті реформи середньої освіти США 80-х років ХХ – початку ХХІ століття. На основі порівняння особливостей розвитку культури американської та української школи окреслено можливості використання інноваційних ідей американського досвіду в Україні.Документ Development of American School Organizational Culture in the Concept of «Caring School Community»(2017) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaСтаття присвячена аналізу однієї з сучасних американських концепцій розвитку організаційної культури школи, а саме концепції «турботливої громади». Дана концепція виникла в зв'язку з необхідністю глибоких змін у внутрішньому середовищі американських середніх шкіл. Центральною ідеєю даної концепції є необхідність активізації співпраці між інститутами школи, сім'ї та суспільства з метою створення безпечного середовища в школі.Документ Knowledge Management as an Aspect of the Intellectual Capital Management(2017) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Скиба Ольга Олександрівна; Skyba Olha OleksandrivnaThe article describes the essence of the concept of knowledge management as an aspect of intellectual capital management, which serves as the main resource for improving of the company’s competitiveness and defines intellectual capital as an object of management. Managing intellectual capital, representing the company's core value, contributes to achieving the company's goals, creates the prerequisites for innovation, provides benchmarking in all activities, training and motivation of employees, increasing the efficiency of design, procurement and marketing processes, provides a fast pace of corporate development and implements the management process with maximum efficiency.Документ Професійна підготовка як засіб формування творчої особистості(2017-06-25) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Скиба Ольга Олександрівна; Skyba Olha OleksandrivnaУ статті розглянуто особливості формування творчої особистості викладача в процесі професійної підготовки, проаналізовано публікації вітчизняних та зарубіжних науковців та обґрунтовано поняття «особистість» та «творчість», визначено засоби формування творчої особистості майбутнього вчителя як класичні для університетської підготовки, так і інноваційні, які спонукають особистість до саморозвитку, самовдосконалення та самореалізації, узагальнено його найважливіші якості, що сприяють успішній творчій діяльності.Документ Педагогічний потенціал дитячої літератури у професійній підготовці майбутніх учителів іноземної мови(ФОП Цьома, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Друженець Олена Миколаївна; Druzhenets Olena MykolaivnaУ доповіді подано короткий зміст результатів дослідження щодо педагогічного потенціалу дитячої літератури у підготовці майбутнього вчителя іноземної мовиДокумент Стан дослідженості проблеми організаційно-педагоічних умов підготовки магістрів педагогічної освіти в США(Херсонський державний університет, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Степанець Микола Юрійович; Stepanets Mykola YuriiovychУ статті розглянуто стан дослідженості проблеми організаційно-педагогічних умов підготовки магістрів педагогічної освіти у США через вивчення аспектів досліджуваної проблеми, що висвітлюються в роботах із порівняльно-педагогічної американістики. А саме: історичний; філософський; управлінський; навчальний.Документ Peculiarities of Teaching Students to Read in Foreign Languages With the Aid of Computer Technologies(Baltja Publishng, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaThe main purpose of teaching foreign languages in high school is formation and development of communicative culture of students. To acquire communicative competence in a foreign language without visiting the country where its carriers live is a very difficult task. Therefore, an important task of the teacher is creation of real and imagined situations of communication during the foreign language lessons using various methods and techniques. The scientific problem of our research is the need for analysis of process of forming foreign language reading competence of students with the help of computer technologies.Документ Проблема формування особистості у вищій школі в контексті педагогічної спадщини А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaУ доповіді подано короткий зміст дослідження щодо моливості використання педагогічних погдядів А. С. Макаренка у контексті формування особистісті майбутнього фахівця у вищій школіДокумент Актуалізація проблеми програмно-цільового управління розвитком закладу позашкільної освіти(ГО «Південна фундація педагогіки», 2019) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaСтаття присвячена аналізові основних ознак і переваг одного із типів управління, а саме програмно-цільового, а також його особливостям стосовно закладу позашкільної освітиДокумент Инновационный менеджмент – комплексная составляющая качества образования(2019) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov VasylivnaСтатья посвящена раскрытию понятая инновации и инновационного менеджмента в области высшего и среднего образования. Раскрываются особенности повышения его качества средствами совершенствования методов управления образованием.Документ Пізнавально-творча і професійна самореалізація особистості в евристичній освіті(ФОП Цьома С. П., 2019)У четвертій за випуском монографії (попередні вийшли друком у 2013, 2014, 2016 рр.) продовжено висвітлення результатів теоретичних та експериментальних досліджень наукових шкіл закладів вищої освіти України у рамках комплексної теми: «Творча самореалізація особистості в контексті інноваційної особистісно-орієнтованої евристичної парадигми». Монографія містить дослідницькі матеріали, що вперше розкривають теоретичні та історико-педагогічні аспекти розвитку концепцій інноваційної евристичної освіти у зарубіжній і вітчизняній практиці. Аналізуються особливості застосування евристичних технологій – діалогових, проектних, інтерактивних, імітаційних, професійно-ігрових, тренінгових та інших представлено в експериментальній та практичній діяльності наукових шкіл педагогічних університетів Києва, Харкова, Полтави, Сум для успішної пізнавально-творчої і професійної самореалізації особистості, зокрема, майбутнього компетентного і креативного педагога-професіонала. Монографію адресовано науковцям, керівникам освітніх установ, викладачам, аспірантам, учителям, студентам.Документ Педагогічний потенціал іншомовної дитячої літератури у формуванні соціокультурної компетенції молодших школярів(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2019) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaУ статті обґрунтовано, що метою підготовки дитини в сучасний школі є формування творчої, всебічно розвинутої, духовно збагаченої особистості з науковим світоглядом, ґрунтовними професійними знаннями. Виходячи із цього, зміст сучасної професійної підготовки повинен бути спрямованим на формування вчителя, здатного працювати в системі, що характеризується взаємодією різних культур, відповідно до вимог сучасного соціуму, відродження особистості, відновлення загальнолюдських цінностей. Під педагогічним потенціалом ми визначаємо здатність певного елемента педагогічної системи ефективно досягати певної мети шляхом реалізації означених завдань. Педагогічний потенціал англомовної дитячої літератури полягає у здатності сприяти навчанню, розвитку та вихованню дитини. Гарно, кваліфіковано підібрана дитяча книжка завжди є сильним засобом розумового виховання й формування художньо-естетичних уподобань і смаків дитини. Дитяча література може бути використана в процесі морального, економічного, екологічного виховання. Дитяча англомовна література – це художня, науково-популярна, науково-фантастична, науково-художня література, створена спеціально для дітей, що включає найкращі класичні, фольклорні, поетичні та прозові твори, написані англійською мовою. Сучасна англомовна література для дітей – кращі зразки сучасної художньої, науково-популярної, науково-фантастичної, науково-художньої літератури, написані англійською мовою з урахуванням жанрового розмаїття англомовної літератури. Культура – поняття багаторівневе і складне, інтегрує в собі елементи менталітету, релігійних вірувань, побутових і політичних характеристик цього суспільства, його історії та її впливу на сьогодення. Вітчизняні педагоги відзначають, що вчителі мають бути готові залучати дітей до скарбів світового мистецтва через знайомство з культурою окремих цивілізацій чи країн. Педагоги сучасності наголошують на тому, що виховний потенціал окремих предметів шкільного курсу залишається поза увагою вчителів, зокрема мова йде про такий компонент іноземної мови, як соціокультурна компетенція. У статті визначено, що соціокультурна компетенція є обізнаністю учня з культурою та соціально-побутовим устроєм того народу, мова якого вивчається, що має привести до подальшого розуміння філософських та естетичних характеристик мови і стимулювати подальший інтерес до вивчення мови.Документ Педагогічний потенціал дитячої книги у формуванні естетичного смаку молодших школярів на уроках іноземної мови(2019) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaСтаття присвячена одній з актуальних проблем теорії навчання іноземної мови, а саме – використанню дитячої англомовної літератури під час уроків іноземної мови у молодших класах. Актуальність визначеної проблеми пояснюється тим, що впродовж останніх десятиріч потужний розвиток технічних засобів зв'язку та мовлення, широке впровадження нових комунікаційних технологій зумовили якісні зміни в інформаційній галузі. Книжка дедалі більше витісняється з кола дитячих інтересів. Сприймання відео-, кіно- та аудіоверсій вимагає від дитини набагато менших розумових і психоемоційних зусиль. Це, в свою чергу, призводить до уніфікації, стандартизації людської свідомості, деперсоналізації особистості. Тому назріла гостра необхідність у доповненні змістового компонента професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови педагогічними технологіями, спрямованими на використання сучасної дитячої англомовної літератури як засобу всебічного розвитку особистості у процесі навчання школярів. Наголошено на важливості дитячої художньої оригінальної літератури у формуванні естетичних смаків молодших школярів. У цьому контексті у статті окреслено педагогічний потенціал дитячої літератури, зокрема казки. Визначено, що дитяча книжка дає дитині перше уявлення про взаємодію мистецтв, про можливості їх інтеграції, реалізацію ідеї твору за допомогою різних видів мистецтва. Окреслено особливості творення свідомістю дитини художнього образу під час сприймання ішомовного художнього тексту. Зокрема, процес сприймання художнього образу вимагає від дитини наявності розвиненої уваги, уяви, абстрактного мислення та сенсорної готовності (тобто певного розвитку процесів сприймання). У ході сприймання художнього образу дитина активно досліджує його художньо-емоційну цінність, змістове навантаження, активно залучаючись до створення власного художнього образу.Документ Individual-Psychological Features of Athletes of a Football Team Depending on the Game Role(2019) Пшенична Любов Василівна; Кондратюк Світлана Миколаївна; Щербак Тетяна Іванівна; Кузіков Борис; Кузікова Світлана Борисівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Shcherbak Tetiana Ivanivna; Kuzikov Borys; Kuzikova Svitlana BorysivnaScientific research on the problem of individual and psychological characteristics of athletes has been analyzed and summarized in the article. The results of research of individual-psychological peculiarities of football players depending on the role of the game have been highlighted. The individual-psychological differences of football players of different game roles have been determined.Документ Саморозвиток майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти(2020) Черкова Владлена Віталіївна; Cherkova Vladlena Vitaliivna; Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola OstapovychВ магістерській роботі теоретично обґрунтовано та практично перевірено рівень саморозвитку майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти; розробленні практичні рекомендації щодо підвищення рівня саморозвитку майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти.Документ Корпоративна культура в системі управління освітньою організацією(2020) Бражник Лариса Євгенівна; Brazhnyk Larysa Yevhenivna; Лянной Юрій Олегович; Liannoi Yurii OlehovychВ магістерській роботі розглянуто теоретико-методологічні проблеми дослідження управлінського потенціалу корпоративної культури та визначено найбільш оптимальні підходи до дослідження корпоративної культури як інструменту управління освітніми організаціями з метою підвищення ефективності їх діяльності; виявлено основні тенденції розвитку освіти і їх вплив на корпоративну культуру освітньої організації; обґрунтовано необхідність переходу освітніх установ на іншу управлінську парадигму, адекватну жорстким конкурентним умовам функціонування освітніх організацій; виявлено та розглянуто основні моделі корпоративної культури освітньої організації і особливості їх управлінського потенціалу, що дозволяють регулювати діяльність освітньої організації; розкрито роль управлінського потенціалу корпоративної культури освітньої організації в процесі згладжування конфліктів інноваційного розвитку сучасних організацій освіти, наявність яких обумовлено відсутністю цілісної і єдиної моделі корпоративної культури в освітній організації.Документ Методологічні засади управління процесами соціалізації студентів ЗВО(2020) Сіренко Олена Станіславівна; Sirenko Olena Stanislavivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaВ магістерській роботі виділені фактори, що визначають ефективність управління процесом соціалізації студентів закладу вищої освіти; ставлення до навчально-виховного процесу у закладі вищої освіти; особливості управління процесом соціалізації у закладі вищої освіти; роль зовнішньої оцінки успішності соціалізації ; необхідність прискорення соціалізації; виділена сукупність принципів організації навчально-виховного процесу, що визначають успішне управління соціалізацією студентів закладу вищої освіти: соціальної спрямованості, індивідуалізації, комунікативності, суб'єктності, прогностичності, системності; запропоновані та апробовані напрямки управління процесами соціалізації студентів.Документ Ділова етика в системі управління закладом вищої освіти як соціальною корпорацією(2020) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaВ магістерській роботі обґрунтовано трактування ділової етики як елемента системи управління закладом вищої освіти; подано комплексну характеристику ділової моралі й ділового етикету як структуроутворюючих елементів ділової етики вишу; уточнено зміст поняття «ділова етика». З’ясовано, що для ефективної взаємодії в організаційному співтоваристві необхідне загальне інформаційне та ціннісно-нормативне поле, яке якраз і формується корпоративною етикою. Будучи ключовим елементом, що об’єднує людей – учасників виробничого процесу в конкретній організації – в єдиний організм (людська спільнота), корпоративна етика виступає важливим елементом управління трудовими відносинами. Визначено, що управління розвитком норм і стандартів ділової етики закладу вищої освіти, відображених у кодексі ділової етики – це управління розвитком ЗВО. Для формування і впровадження кодексу ділової етики необхідний комплекс заходів, реалізація планомірної політики.