Кафедра української мови та літератури
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра української мови та літератури за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 403
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Виховний потенціал лінгвокультурології у професійній парадигмі майбутнього вчителя української мови і літератури(2003) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено виховний потенціал лінгвокультурології у професійній підготовці майбутніх учителів української мови і літератури вищої школи педагогічного профілю.Документ Мовне родинознавство (виховний потенціал лінгвокультури рідного краю)(2003) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ навчальному посібнику розглядається виховний потенціал лінгвокультури рідного краю як засіб формування лінгвокультурознавчої компетенції майбутнього вчителя-словесника в системі професійної підготовки. Дидактичний матеріал українознавчих текстів, фольклорно-етнографічних і діалектологічних практик (назви спорідненості та свояцтва, мовний етикет, топоніміка, обряди, ремесла жителів рідного краю) пропонується під кутом зору лінгвокультурологічного підходу і може слугувати складовою частиною курсів “Народознавство”, "Українська етнопедагогіка", використовуватись при підготовці до занять і виховних заходів із сучасної української мови, літературного краєзнавства, вступу до слов΄янської філології, лінгвістичного аналізу художнього тексту. Видання адресоване студентам вищих навчальних закладiв, учням і вчителям загальноосвiтнiх закладів, шанувальникам рідного слова.Документ Мовне родинознавство (виховний потенціал лінгвокультури рідного краю)(Редакційно-видавничий відділ Глухівського державного педагогічного університету., 2003) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ навчальному посібнику розглядається виховний потенціал лінгвокультури рідного краю як засіб формування лінгвокультурознавчої компетенції майбутнього вчителя-словесника в системі професійної підготовки. Дидактичний матеріал українознавчих текстів, фольклорно-етнографічних і діалектологічних практик (назви спорідненості та свояцтва, мовний етикет, топоніміка, обряди, ремесла жителів рідного краю) пропонується під кутом зору лінгвокультурологічного підходу і може слугувати складовою частиною курсів “Народознавство”, "Українська етнопедагогіка", використовуватись при підготовці до занять і виховних заходів із сучасної української мови, літературного краєзнавства, вступу до слов΄янської філології, лінгвістичного аналізу художнього тексту. Видання адресоване студентам вищих навчальних закладiв, учням і вчителям загальноосвiтнiх закладів, шанувальникам рідного слова.Документ Український фольклор(ГДПУ, 2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ посібнику розглядаються основні питання курсу усної народної творчості. Новизна посібника - у методичній багатоваріантності його структури. Поряд із стислим викладом теоретичного матеріалу до кожної теми семи модулів пропонується система різнорівневих форм контролю набутих знань і вмінь: контрольні, тестові запитання, творчі, проблемні завдання, мета яких - спрямувати студента на самостійний пошук, сприяти розвитку його творчого, аналітичного мислення, формувати професійно компетентного вчителя-словесника. Для студентів філологічних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. Може бути корисним для викладачів, учителів та учнів гімназій, ліцеїв, коледжів, середніх загальноосвітніх шкіл та училищ.Документ Integration of Internet-Resodrces in Preparation of Student-Philologists(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaThis article is devoted to research in the problem of integration of informative Internet resources in the professional preparation of future teachers of Ukrainian and literature. In particular this review uses foreign experience (The (USA, England, France, Poland, Russia) in exploring questions of integration of from Internet resources in the philological, psycho-pedagogical preparation of teacher of own charge literature, paths of transformation of such experience in Ukrainian high pedagogical school. In particular, activity is considered of research laboratory of philological faculty of Glukhiv pedagogical university "Forming of culture language personality of future teacher of I Ukrainian and literature", that is carried out in a few directions introduction of philological information in course "New information technologies" and "Bases of scientific researches", integration of informative resources, in internet, courses study, ethnologies of literature, student scientific activity, preparation and approbation of electronic aids train, scientific and methodological books.Документ Становлення національної системи професійної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури (20-і роки ХХ століття)(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено особливості змісту, структури, форм організації навчально-пізнавальної діяльності, науково-дослідної роботи, виробничих і педагогічної практик студентів-філологів у вищій педагогічній школі у 20-30-х рр. ХХст.Документ Нові підходи до створення навчальних посібників для студентів – майбутніх учителів української мови і літератури(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті розглядаються деякі аспекти інноваційних навчальних продуктів, узагальнення власного досвіду роботи в створенні електронних навчальних посібників для студентів - майбутніх учителів української мови і літератури.Документ Тенденції професійної підготовки майбутнього вчителя рідної словесності у США(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті подано загальну характеристику нових тенденцій у філологічній освіті США, з'ясовано особливості навчально-пізнавальної, науково-дослідницької, практичної діяльності студентів – майбутніх учителів рідної словесності.Документ Тенденції літературознавчої підготовки у вищій школі(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті здійснено аналіз окремих аспектів нових підходів, тенденцій удосконалення системи літературознавчої підготовки студентів факультетів української філології педагогічних університетів, з'ясовано особливості змісту, структури, форм організації навчально-пізнавальної діяльності, науково-дослідної роботи, практик як складових системи літературознавчої підготовки у ВНЗах України та зарубіжжя, висвітлено досвід роботи викладачів Глухівського державного педагогічного університету.Документ Тенденції професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (70-ті роки ХХ століття)(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті розглядаються особливості змісту ідейно-теоретичної, лінгвістичної, літературознавчої, психолого-педагогічної, методичної складових системи професійної підготовки студентів філологічних факультетів педагогічних інститутів України в 70-их роках ХХ століття.Документ Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaСтаття присвячена розгляду окремих тенденцій і новітніх технологій у філологічній і психолого-педагогічній освіті майбутніх учителів української мови і літератури.Документ Роль філологічного аналізу тексту в системі професійної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури(2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено роль і місце філологічного аналізу тексту в навчально-пізнавальній, науково-дослідній, практично-педагогічній складових системи професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури.Документ Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету)(2005) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaДисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – "Теорія і методика професійної освіти". – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2005. У дисертації вперше на основі врахування результатів ретроспективного та зіставного аналізів національного і зарубіжного освітнього досвіду розроблено навчально-методичну систему професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури, побудовану з урахуванням компетентнісно-орієнтованого підходу. Визначено основні напрями розвитку цієї системи у структурі вищої педагогічної освіти, яка характеризується наявністю етнокультурознавчих елементів та інформаційних технологій, обґрунтовано умови поєднання навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної діяльності з метою формування професійно компетентного вчителя-словесника як дослідника і культуромовної особистості. Практична цінність одержаних результатів дослідження полягає в розробці змісту, форм, методів організації навчально-пізнавальної, науково-дослідної діяльності, навчально-пошукових і педагогічної практик на філологічному факультеті педагогічного університету. Авторські навчальні програми і навчальні посібники, у т.ч. на електронних носіях, для викладачів і студентів упроваджено в навчальний процес вищих педагогічних навчальних закладів України.Документ Наукові конференції як засіб удосконалення професійної компетенції майбутніх учителів-словесників(2005) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті з'ясовується функції, зміст, види наукових конференцій, їх роль в удосконаленні професійної, зокрема комунікативної, дослідницької компетенцій студентів-філологів, аналізується досвід роботи колективу викладачів філологічного факультету Глухівського ДПУ в аспекті підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до участі в наукових конференціях.Документ Підготовка майбутніх учителів української мови і літератури в 40-50-их роках ХХ століття(2005) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaРозглядаються особливості формування особистості майбутнього вчителя української мови та літератури в 40-50-х роках ХХ століття. Особлива увага приділяється особливостям змісту, форм і методів лінгвістичних, літературних, психолого-педагогічних, методичних компонентів системи професійної підготовки студентів-філологів у педагогічних інститутах.Документ Проблеми лінгвістичної підготовки вчителів-словесників у педагогічному університеті(2005) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено деякі аспекти змісту, форм організації навчально-пізнавальної діяльності, науково-дослідної роботи, навчальної і педагогічної практик як складових цілісної системи лінгвістичної підготовки студентів факультетів української філології педагогічних університетів.Документ Удосконалення професійної компетентності майбутнього вчителя української мови і літератури(2006) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ межах статті розглянемо окремі аспекти формування професійної компетентності студентів-філологів при опануванні методичних дисциплін: звернемося до історико-педагогічного досвіду, окреслимо сучасні підходи до цієї органічної складової фахової підготовки на різних освітньо-кваліфікаційних рівнях.Документ Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету)(2006-02-15) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaДисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – "Теорія і методика професійної освіти". – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2005. У дисертації вперше на основі врахування результатів ретроспективного та зіставного аналізів національного і зарубіжного освітнього досвіду розроблено навчально-методичну систему професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури, побудовану з урахуванням компетентнісно-орієнтованого підходу. Визначено основні напрями розвитку цієї системи у структурі вищої педагогічної освіти, яка характеризується наявністю етнокультурознавчих елементів та інформаційних технологій, обґрунтовано умови поєднання навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної діяльності з метою формування професійно компетентного вчителя-словесника як дослідника і культуромовної особистості. Практична цінність одержаних результатів дослідження полягає в розробці змісту, форм, методів організації навчально-пізнавальної, науково-дослідної діяльності, навчально-пошукових і педагогічної практик на філологічному факультеті педагогічного університету. Авторські навчальні програми і навчальні посібники, у т.ч. на електронних носіях, для викладачів і студентів упроваджено в навчальний процес вищих педагогічних навчальних закладів України.Документ Українська культуромовна особистість учителя (шляхи її формування в системі професійної підготовки)(2007) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ монографії на основі ретроспективного та зіставного аналізів національного і зарубіжного освітнього досвіду представлено навчально-методичну систему формування культуромовної особистості майбутнього вчителя української мови і літератури на етапі допрофесійної мовної підготовки, а також у процесі навчально-пізнавальної, самостійної і науково- дослідної, практичної підготовки в умовах вищого педагогічного навчального закладу. Для науковців, викладачів, студентів філологічних факультетів, аспірантів, учителів-словесників.Документ Актуальні проблеми мовної підготовки магістрів на факультетах української філології(2007) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті розглядаються особливості навчальної та наукової складових мовної магістерської підготовки на факультетах української філології вищих педагогічних навчальних закладів.