Перегляд за Автор "Stoma Valentyna Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз програмних засобів підтримки навчання фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017-09) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ тезах розглянуто різні програмно-педагогічні засоби, навчальні комп'ютерні програми та програмні середовища для навчання фізики.Документ Використання засобів комп’ютерної візуалізації як шлях модернізації професійної освіти України(Baltija Publishing, 2018-02) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro Serhiiovych; Білошапка Наталія Миколаївна; Biloshapka Nataliia Mykolaivna; Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaВ роботі мова йде про використання засобів комп’ютерної візуалізації як шлях модернізації професійної освіти україни.Документ Використання комп’ютерного моделювання для розвитку інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей(ФОП Цьома С. П., 2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaРозглянуто проблему розвитку інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх учителів природничо- математичних спеціальностей засобами комп’ютерного моделювання. Наведено приклад комп’ютерного моделювання фізичного процесу у програмних середовищах Maxima, GRAN1 і Microsoft Excel. У прикладі моделюється процес теплопередачі.Документ Використання мобільних додатків для розвитку інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей(2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaВ тезах розглядалось проблема використання мобільних додатків для розвитку інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей.Документ Використання проектних технологій навчання на спеціальному фізичному практикумі(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaПроектна технологія навчання забезпечує процес взаємодії між студентом і викладачем на основі співпраці і педагогічної підтримки розвитку. Студент в ході проектної роботи з носія готових знань перетворюється в організатора пізнавальної діяльності, що стимулює інтерес до певних проблем, самостійне оволодіння новими знаннями і на їх основі набуття практичних навичок розв'язання однієї або цілої низки творчих задач. Проектна діяльність на спеціальному фізичному практикумі дає можливість гармонійно поєднати теоретичні знання з практичними навичками, сприяє розвитку творчих здібностей студентів.Документ Використання технології BYOD для підготовки майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей на основі QR-кодів(Черкаси, 2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ статті запропоновано використання технології BYOD для підготовки майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей на основі QR-кодів. Зроблено аналіз літературних джерел, щодо впровадження технології BYOD в освітнє середовище. Наведено приклад використання такої технології для розвитку інформаційно-цифрової компетентності студентів, майбутніх вчителів фізико-математичних спеціальностей під час тестового контролю знань з дисципліни «Загальна фізика» (тема «Кінематика»), яка базується на використанні QR-кодів. Описано етапи створення тестів у програмному продукті ISpring. Наведені результати тестування студентів майбутніх вчителів фізики, хімії, математики. Встановлено, що завдяки такому тестуванню можна відслідковувати типові помилки студентів; рівень навчальних досягнень; продемонструвати студентам, майбутнім вчителям природничо-математичних спеціальностей як можна використовувати інформаційні технології в умовах технології BYOD.Документ З досвіду використання проектної технології на Спеціальному практикумі з фізики мікросвіту(Сумський державний університет, 2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna Mykolaivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaУ тезах показано результати досвіду використання проектної технології на Спеціальному практикумі з фізики мікросвіту.Документ К вопросу об использовании информационных технологий на специальном физическом практикуме(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaВ тезах рассматривался вопрос об использовании информационных технологий на специальном физическом практикуме.Документ Комп'ютерна підтримка навчання фізики: ретроспективний аналіз(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ статті наведений ретроспективний аналіз програмних засобів з фізики. Розглянуті: «ППЗ Бібліотека електронних наочностей 7-11 клас» (2008 р.), «ППЗ Електронний задачник з фізики 7-9 клас» (2009 р.), «Навчальне програмне забезпечення з фізики для 7-10 класу ЗНЗ» (2010 р.), «Навчальне програмне забезпечення з фізики для 7-10 класу ЗНЗ» (2011 р.), «Революція в навчанні. Фізика» (2011 р.), «1С: Физический конструктор» (2014 р.), «Crazy Machines 1 "Запрацювало!"» (2014 - 2017 р.), PhET (2011 р.), VirtualLab (2015 р.), Еinstein (2014 р.), Архимед (2014 р.). Наведені їх переваги, недоліки, класифікація, мета та клас, у якому доцільна така компютерна підтримка для вивчення курсу фізики, на основі цього аргументовано доцільність використання майбутніми вчителями фізики програмних засобів в навчальному процесі. Обґрунтовано значення програмних засобів, які дозволяють організувати моделювання, емуляцію та фізичний експеримент: віртуальні та цифрові лабораторії.Документ Методологічні основи дослідження розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей у процесі професійної підготовки(2019) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ статті викладено авторське бачення використання сучасних науково-методологічних підходів до розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей у процесі професійної підготовки, що відповідає державним вимогам реформування освіти. Спираючись на матеріали дисертаційних досліджень та концепцію "Нової української школи" уточнено поняття «інформаційно-цифрової компетентністі» і «розвиток інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей». Виділено складові інформаційно-цифрової компетенції, а саме: мотиваційну - наявність мотиву опанування та цифровими технологіями інтерес їх використання технологічну – наявність навичок використання найрізноманітніших інформаційних і цифрових ресурсів та технологій у професійній діяльності; інформаційно-аналітичну – наявність комплексу знань і вмінь, потрібних для реалізації ефективних способів збирання та опрацювання інформації. Встановлено, що важливу роль у розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей у процесі професійної підготовки відіграють відповідні підходи: міждисциплінарний – інтеграція інформаційних технологій у викладанні предметних дисциплін, що сприяє якісній підготовці майбутніх вчителів; синергетичний – мотивація майбутніх учителів до застосування інформаційних і цифрових технологій у професійній діяльності і самоосвіти; діяльнісний – спрямовання освітнього процесу на розвиток інформаційно-цифрової компетентності майбутнього учителя, застосування на практиці здобутих знань з інформаційних і цифрових технологій при викладання навчальних предметів; інформаційно-технологічний – у підготовці майбутніх учителів дозволяє упроваджувати нові технологій, методи та засоби навчання, що сприятимуть формуванню та розвитку інформаційно-цифрової технології; компетентнісний – полягає в організації освітньої діяльності спрямованої на набуття ключових компетентностей майбутніх учителів, зокрема інформаційно-цифрової компетентності.Документ Методологічні підходи розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничо-математичної спеціальності у процесі професійної підготовки(2019-05) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaВ тезах встановлено, що важливу роль у розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей у процесі професійної підготовки відіграють відповідні підходи: міждисциплінарний – інтеграція інформаційних технологій у викладанні предметних дисциплін, що сприяє якісній підготовці майбутніх вчителів; синергетичний – мотивація майбутніх учителів до застосування інформаційних і цифрових технологій у професійній діяльності і самоосвіти; діяльнісний – спрямовання освітнього процесу на розвиток інформаційно-цифрової компетентності майбутнього учителя, застосування на практиці здобутих знань з інформаційних і цифрових технологій при викладання навчальних предметів; інформаційно-технологічний – у підготовці майбутніх учителів дозволяє упроваджувати нові технологій, методи та засоби навчання, що сприятимуть формуванню та розвитку інформаційно-цифрової технології; компетентнісний – полягає в організації освітньої діяльності спрямованої на набуття ключових компетентностей майбутніх учителів, зокрема інформаційно-цифрової компетентності.Документ Принцип когнітивної візуалізації у підготовці майбутніх учителів фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ тезах розглядається застосування принципу когнітивної візуалізації у підготовці майбутніх учителів фізики.Документ Про залучення компетентнісного підходу до розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-09) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaКомпетентнісни підхід не є новим у вітчизняній освіті. Українські перспективи компетентнісного підходу в сучасній освіті досліджували вчені І. Бех, Н. Бібік, Л. Ващенко, І.Єрмаков, О. Локшина, О. Овчарук, Л. Паращенко, О. Пометун, О. Савченко, С. Трубачева, А.Хуторський та інші. Ними було обґрунтовано, що компетентнісний підхід дозволяє ефективно здійснювати перехід від знаннєвої парадигми освіти до діяльнісної, орієнтованої на актуальні і затребувані життям результати навчання.Документ Про шляхи формування навичок аналізу у фахівців сфери освіти(2019-06) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaСтаттю присвячено опису ефективних шляхів формування навичок аналізу у фахівців сфери освіти. Відзначено, що важливу роль у процесі розвитку професійної компетентності відіграє рівень сформованості у майбутнього фахівця аналітичних умінь і навичок. Встановлено, що у майбутніх фахівців освіти за результатами професійної підготовки недостатньо сформовані навички аналізу педагогічної діяльності, аналізу педагогічних ситуацій, аналізу результатів проведеного педагогічного експерименту тощо. Висвітлено тлумачення навичок аналізу та їх структурний склад. Наведено приклади використання інформаційних технологій для формування навичок аналізу з використанням інфографіки та спеціальних завдань. Представлено головні переваги інфографіки, серед яких стислість, креативність, візуалізація, прозорість, точність, простота, самостійний зміст, властивості аналітичності, схематичність, практичність. Наведено приклад завдань, що сприяє формуванню аналітичного мислення, яке пов’язане зі створенням інфографіки. Представлено технологію спеціальних завдань, які мають спонукати до роздумів, спостережень, пошуку, висуненню ідей, висловлення своєї точки зору, до творчості в її різних проявах. Показано, що такі завдання стимулюють освітній процес та підвищують загальну активність і мотивацію студентів. Наведено завдання різного типу складності: перший тип – самостійне виконання серії завдань за типовим прикладом, що вже розв’язувався; другий тип – використання операцій аналізу і синтезу (у завданнях передбачено відомі ситуації, алгоритми реалізації і способи вирішення проблеми); третій тип завдань – самостійний пошук способу розв’язання (завдання припускають застосування знань у традиційних ситуаціях, але алгоритм їх розв’язання невідомий); четвертий тип – самостійне дослідження (передбачає використання знань різного рівня узагальненості, що вказують напрямок діяльності, але не позначають конкретно способи її реалізації).Документ Підготовка вчителів до використання інформаційних і цифрових технологій: огляд іноземних джерел(2019) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ статті розглянуто зарубіжний досвід (США, Данія, Азербайджан, Нідерланди, Італія, Німеччина, Португалія, Литва, Велика Британія, Монголія) застосування інформаційних і цифрових технологій в освіті до підготовки майбутніх вчителів.Документ Підготовку майбутніх вчителів фізики в умовах впровадження STEM-освіти(ЦДПУ імені В. Винеченка, 2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaВ статті обґрунтовано важливість підготовки вчителів фізики в умовах впровадження STEM-освіти. Зазначено про спеціалізовані комп’ютерні засоби фізичного спрямування та потребу їх вивчення в межах спецкурсу «STEM - освіта: проблеми та засоби впровадження».Документ Розвиток інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей як педагогічна проблема(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ теза розглядалося проблему розвитоку інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей як педагогічна проблема.Документ Спеціалізовані комп’ютерні засоби фізичного спрямування(2018) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaУ тезах розглядається проблема впровадження спеціалізовані комп'ютерні засоби фізичного спрямування.Документ Цифрова грамотність майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-09) Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaРозвиток та вдосконалення цифрової грамотності у майбутніх вчителів природничо-математичних спеціальностей сприяє оптимізації змісту навчання, модернізації методів та форм організації навчального процесу, індивідуальний підхід у навчанні, забезпечує високий рівень викладання навчальної дисципліни, що сприяє підвищенні ефективності та якості освіти.Документ Шляхи активізації пізнавальної діяльності студентів на спеціальному практикумі з фізики мікросвіту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaФормулювання проблеми. Однією з актуальних проблем сучасної дидактики, яка потребує вирішення, є проблема активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі навчання. Фізика є експериментальною наукою, тому лабораторний практикум виступає як невід’ємна складова структури її навчання у ЗВО. Поглибленню знань з фізики мікросвіту та отриманню навичок дослідницької роботи сприяє спеціальний фізичний практикум. Результати навчання будуть вагомими лише тоді, коли процес навчання буде співпрацею активних студента і викладача. Тому, метою нашого дослідження є виявлення шляхів активізації пізнавальної діяльності студентів на спеціальному практикумі з фізики мікросвіту. Матеріали і методи. Для досягнення мети було використано такі методи як аналіз науково-методичних джерел, систематизація й узагальнення матеріалів теоретичних досліджень та власного досвіду викладача, тестове опитування щодо значущості дисципліни для студентів. Результати. Спеціальний практикум з фізики відкриває широкі можливості для формування низки компетентностей, які є фаховими для майбутніх фізиків та учителів фізики лише у випадку, коли студенти активно включені у процес навчання. Тому, навчальний процес будувався як творча взаємодія викладача та студента, що максимально спрямована на самостійний пошук останнім нових знань, нових пізнавальних орієнтирів, навичок розв’язання навчальних і життєвих проблем. Для здійснення активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів застосовувались прийоми направлені на формування стійкої позитивної мотивації та на вміння використовувати сучасний арсенал технологій навчання. Висновки. Серед основних шляхів активізації пізнавальної діяльності студентів нами виділено мотиваційний компонент та використання сучасних технологій навчання. Результати проведеного дослідження щодо значущості спеціального фізичного практикуму для студентів, які його вивчали, показали високий чи середній її рівень, що можна розглядати як показник умотивованості студентів, як показник ефективності застосовуваної методики навчання, як основу для підвищення ефективності педагогічної діяльності та вдосконалення педагогічної майстерності.