Перегляд за Автор "Chykalova Maryna Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Enjoy Listening English Dialogues(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaThe textbook includes the following topics: "Personality, Family", "Holidays", "Food", "Home", "University", "Shopping". it is aimed at the development and improvement of listening speech skills. The texts proposed are authentic, correspond to the syllabus,are socially and culturally oriented. The textbook is meant for the first-year-students (full-time and part-time) of University Foreign Languages Departments.Документ Foreign Language for Special Purposes (Non-Linguistic Specialities)(2021) Чикалова Марина Миколаївна; Коваленко Світлана Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Kovalenko Svitlana MykolaivnaНавчальний посібник призначений для студентів денного та заочного відділення немовних спеціальностей, які навчаються за ОКР «Магістр» закладів вищої освіти та спрямований на формування навичок використання лексики професійного спрямування. Метою посібника є ознайомлення зі спеціальним фаховим вокабуляром, що дозволить розуміти та спілкуватися на професійному рівні тощо. Комплекс лексичних та граматичних вправ сприятиме активізації навчального матеріалу.Документ Professional Development of Teaching and Research-Pedagogical Staff in Ukraine: Problems and Perspectives(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Bozhkova Viktoriia Viktorivna; Божкова Вікторія Вікторівна; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaThe problems and weaknesses of professional development of teaching and research-pedagogical staff system in Ukraine are analysed in the article. The needs of educational institutions in staff professional development are outlined. The principles of modernized system of professional improvement and perspectives of its innovative development are determined. Formulation of the problem. The urgency of qualitative professional development of teaching and research-pedagogical staff and the accumulated contradictions of the traditional educational system determine the need to find ways and methods for significantmodernization of the latter. Materials and methods. Theoretical analysis of scientific sources, methods of comparison, synthesis, analysis, generalization are used. Results. The focus in the programs for professional development of teaching and research-pedagogical staff: the focus on the specifics of adults as consumers of educational services, including the physiological characteristics of different age groups of adults; the focus on the special needs of educational establishments while planning the contingent of advanced training; the focus on the use of computer technologies in the learning process; the focus on individual plans of teachers’ professional development; the focus on ensuring mutual exchange of experience in internship programs. Conclusions. The outlined principles allow to determine both the vector of the system of further training movement as a whole and the opportunities for each employee personally. The common forms and types of further training of teaching and research pedagogical staff have been investigated, which allows distinguishing their advantages and necessary accents of professional development programs in general.Документ Professional English(СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2017) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaНавчальний посібник призначений для студентів фізико-математичних спеціальностей та спрямований на формування навичок використання фахової лексики. Метою посібника є ознайомлення читачів зі спеціальною англійською термінологією, що дозволить їм читати, писати, слухати лекції іноземних фахівців, розуміти та спілкуватися на професійному рівні тощо. Кожна частина містить тематичний матеріал та тексти, які супроводжуються лексичними й граматичними вправами, з метою активізації та закріплення на практиці навчального матеріалу.Документ Актуалізація розвитку soft, hard та meta skills як мотиваційний аспект ефективного фахового зростання при вивченні іноземних мов у студентів, які навчаються за напрямом підготовки «Туризм»(2022) Чикалова Марина Миколаївна; Сидоренко Олена Леонідівна; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Sydorenko Olena Leonidivna; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ статті проаналізовано набуття студентами спеціальності «туризм» професійних, комунікативних особистісних та надпрофесійних навичок при вивченні іноземних мов, які слугуватимуть мотиваційним фактором конкурентоздатності на світовому ринку надання послуг та сприятимуть ефективному кар’єрному зростанню. Здійснено детальний аналіз понять «soft, hard та meta skills» відповідно до підготовки здобувачів вищої освіти у закладах вищої освіти за напрямом підготовки «туризм». Акцент зосереджений на комплексній підготовці та поєднанні теоретичного матеріалу з практичною діяльністю, що є вагомим підґрунтям для формування ключових життєвих компетентностей та ефективного просування у сфері індустрії гостинності. Спеціальність «Туризм» завжди потребувала органічного поєднання усіх вище названих навичок, саме через те до навчального процесу залучають практиків туристичного, готельного та ресторанного бізнесу, які на життєвих прикладах формують м’які та так звані надпрофесійні навички. Особлива увага у статті приділена саме професійній підготовці іноземним мовам, оскільки вони відіграють надважливу роль в успішному просуванні в цій сфері. Адже багатомовні фахівці володіють здатністю до ефективнішого спілкування, розуміння крос культурних комунікацій, міжкультурних відносин, вони є у пріоритеті в питаннях співпраці, на переговорах та компромісах. Здатність почувати себе вільно й впевнено у англомовному середовищі сприяє підвищенню продажу туристичного продукту та підвищенню конкурентоспроможності на міжнародному ринку надання туристичних послуг. Тісне поєднання soft-skills та meta-skills сприяють налагодженню дієвої та ефективної іншомовної комунікації з учасниками комунікативно-ділового процесу та вважаються важливими професійними навичками. Завдання ЗВО полягає в тому, щоб знайти шляхи та методи мотивації здобувачів напряму підготовки «туризм» до вивчення іноземних мов та навчити майбутніх фахівців досягати найвищих результатів у подальшій кар’єрі шляхом вмілого поєднання усіх типів навичок.Документ До проблеми оцінки якості освіти дорослих (з британського досвіду)(Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Чикалова Марина Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті подається аналіз системи оцінки якості освітніх послуг провайдерів, орієнтованих на дорослий контингент споживачів. Розлядається діяльність Інспекторату з питань навчання дорослих (Adult Learnong Inspectorate), створений реформою 2000 року, а також діяльність Відділу освітніх стандартів (Office fo Standards in Education, Children's Services and Skills), який був створений реформою 2006 року з метою оптимізації системи оцінки якості освіти в цілому. У дослідженні подано схему інспекції навчальних закладів «Загальна структура інспекції» (Common Inspection Framework), розкрито особливості оцінювання якості роботи навчальних закладів-провайдерів освітніх послуг для дорослих.Документ Кроскультурні комунікації в професійній діяльності менеджерів міжнародного туризму(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті аналізується роль кроскультурних комунікацій у професійній діяльності менеджерів міжнародного туризму, показані принципи кроскультурної взаємодії, запропоновані шляхи вирішення цієї проблеми на рівні навчального закладу.Документ Окремі аспекти підготовки волонтерів до участі у Євро-2012 з-поміж студентів спеціальності «туризм»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті висвітлено специфіку підготовки студентів, майбутня спеціальність яких пов'язана з індустрією гостинності, до участі у Євро-2012 як волонтерів, надано практичні рекомендації щодо активізації навчального процесу, зосередженно увагу на поглибленому вивченні тематичної лексики іноземною мовою для успішної комунікації з іноземними туристами та запобігання виникненню можливих конфліктних ситуацій.Документ Організаційно-педагогічні засади підготовки менеджерів міжнародного туризму в університетах Туреччини(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaДисертаційне дослідження присвячено виявленню теоретичних, нормативних, змістових та процесуальних засад підготовки менеджерів міжнародного туризму в університетах Туреччини та визначенню можливостей використання прогресивного досвіду турецьких ВНЗ в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Здійснено аналіз стану розроблення досліджуваної проблеми у вітчизняних та зарубіжних наукових джерелах. Схарактеризовано понятійно-термінологічний апарат дослідження («менеджер міжнародного туризму», «підготовка менеджера міжнародного туризму»). Виокремлено основні етапи та чинники (соціально-економічні та культурно освітні) становлення й розвитку системи підготовки фахівців із туризму в Туреччині. З’ясовано засади підготовки менеджерів міжнародного туризму: нормативні (законодавчі документи та урядові програми, спрямовані на розвиток та удосконалення системи підготовки кадрів для сфери туризму), змістові (напрями підготовки менеджерів міжнародного туризму в університетах Туреччини) та процесуальні (форми та методи ефективного здійснення процесу підготовки менеджерів міжнародного туризму). Визначено нормативні, змістові й процесуальні засади підготовки менеджерів міжнародного туризму у ВНЗ України та визначено можливості використання прогресивного досвіду університетів Туреччини на сучасному етапі.Документ Особливості розвитку недержавної вищої школи у США та Великобританії(2021) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaРозвідка присвячена розкриттю особливостей розвитку недержаної вищої школи у США та Великобританії. На підставі історіографічного аналізу з’ясовано ступінь розробленості обраної проблеми. З використанням ретроспективного аналізу розвитку світового освітнього простору висвітлено джерела становлення недержавних закладів вищої освіти у зазначених англомовних країнах. За допомогою синхронного аналізу перебігу інноваційних процесів у вищій освіті окреслено характерні особливості розвитку недержаної вищої школи у країнах США та Великобританії.Документ Педагогічні умови розвитку мотивації студентів у процесі підготовки фахівців для сфери міжнародного туризму(2013) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaСтаття присвячена актуальності визначення педагогічних чинників, що впливають на розвиток мотивації студентів, які навчаються за напрямом підготовки «Туризм» у вищих навчальних закладах. Наведено приклади застосування мотивації студентів у деяких зарубіжних закладах освіти туристичного спрямування. Проаналізовано навчальні мотиви студентів та основні методичні прийоми сприяння розвитку мотивації з огляду на специфіку майбутньої професії. Розглянуто окремі ефективні стимули до вдосконалення знань і навичок студентів. Підкреслено роль іноземних мов у майбутній професійній діяльності фахівців сфери міжнародного туризму. Окреслено перспективи подальших наукових розвідок з даної проблеми.Документ Роль університетських осередків міжнародного співробітництва у формуванні компетентісних якостей майбутніх менеджерів міжнародного туризму(2011) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті показана важливість та актуальність формування рівня компетентності студентів напряму підготовки «Туризм», а також роль служб міжнародного співробітництва вищих навчальних закладів у процесі підготовки майбутніх фахівців для сфери міжнародного туризму. Проаналізовано стан організації мовних та виробничих практик для студентів сумських вишів у Туреччині.Документ Соціально-економічні та культурно-освітні чинники становлення та розвитку туристської освіти в Туреччині(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті обґрунтовано актуальність визначення соціально-економічних та культурно-освітніх чинників, які вплинули на становлення та розвиток туристської освіти в університетах Туреччини. Показано роль законодавчої бази у сфері туризму в Туреччині.Документ Становлення і розвиток україністичних студій у світовому академічному просторі (ХІХ - початок ХХ ст.)(2021) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaРозвідка присвячена розкриттю особливостей становлення та розвитку україністичних студій у світовому академічному просторі. На підставі використання сучасних наукових методів, що застосовуються в історико-педагогічних дослідженнях (історіографічного аналізу, текстологічного аналізу, ретроспективного аналізу, діахронного аналізу, узагальнення) з'ясовано ступінь розробленості обраної проблеми, висвітлено витоки й чинники становлення україністичних студій в університетах, приватних вищих школах, наукових інституціях, виявлено персональний внесок видатних учених та громадських діячів, визначено характерні особливості розвитку україністики в окремих країнах світу, окреслено перспективи подальших досліджень обраної теми.Документ Структкра та сутність ступеневої підготовки фахівців сфери туризму (на прикладі навчальних закладів Туреччини)(КрНУ імені Михайла Остроградського, 2018) Чикалова Марина Миколаївна; Коваленко Світлана Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Kovalenko Svitlana MykolaivnaНа підставі аналізу історичної періодизації становлення спеціальної та вищої освіти у галузі індустрії гостинності у Туреччині з’ясовано сутність та переваги послідовної підготовки туристських кадрів. У результаті дослідження виявлено ефективність визначення набору загальних та спеціальних компетенцій для кожного ступеня вищої освіти відповідно до актуальних потреб профільної чи прикладної сфери.Документ Теоретичні засади формування професійної підготовки майбутніх менеджерів міжнародного туризму у вищій школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Левченко Людмила Степанівна; Levchenko Liudmyla Stepanivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті розглядаються зміст, форми та методи підготовки менеджерів міжнародного туризму у вищих навчальних закладах. Схарактеризовано понятійно- термінологічний апарат. Розкрито та схарактеризовано основні етапи становлення і розвитку туристської освіти. Проаналізовано основні організаційно- педагогічні умови підготовки спеціалістів для сфери туризму.Документ Тестування як один із видів моніторингу при вивченні іноземної мови (на прикладі спеціальності «туризм»): переваги й недоліки(2015) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті розглядається роль тестування при вивченні іноземної мови у вищих навчальних закладах. Метою статті є аналіз переваг та недоліків, які виникають під час застосування поточного контролю якості знань студентів немовних спеціальностей (зокрема спеціальності «Туризм»). Підтверджено, що тестування є найбільш уніфікованою формою моніторингу знань, умінь і навичок студентів. Запропоновано види тестів, які доцільно застосовувати при перевірці якості знань майбутніх фахівців індустрії туризму. Акцентовано увагу на тому, що застосування поточного тестування ефективно лише для письмового та аудіоконтролю і є неприйнятним для перевірки навичок усного висловлювання й потенційного розвитку особистості.Документ Упровадження інноваційних педагогічних технологій у процес підготовки фахівців сфери туристичного бізнесу(2019) Чикалова Марина Миколаївна; Коваленко Світлана Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Kovalenko Svitlana MykolaivnaУ статті проаналізовано сучасні вимоги до підготовки фахівців сфери туризму в закладі вищої освіти. З’ясовано, що поєднання теоретичної і практичної підготовки протягом навчання є обов'язковою умовою формування спеціаліста. На основі дослідження визначено доцільність упровадження інноваційних освітніх технологій з метою вдосконалення професійних якостей та напрямів роботи майбутніх фахівців індустрії гостинності, оскільки сфера туризму відрізняється від інших змінюваністю, креативністю, новизною, індивідуальністю та масовістю водночас. Запропоновано впровадження нових інноваційних технологій, а також удосконалених класичних методів навчання відповідно до вимог сучасності.Документ Інновації у сучасному освітньому просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Клочко Лариса Іванівна; Klochko Larysa Ivanivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetyana Vasylivna; Давидов Станіслав; Davydov Stanislav; Пахненко Ірина Іванівна; Pakhnenko Iryna Ivanivna; Василенко Тетяна; Vasylenko Tetiana; Гуппал Тетяна; Huppal Tetiana; Матузна Ксенія; Matuzna Kseniia; Мелешкіна Ірина; Meleshkina Iryna; Сагура Ганна; Sahura Hanna; Шевченко Ганна; Shevchenko Hanna; Юшко Катерина; Yushko KaterynaМонографія є результатом наукової розвідки колективу кафедри іноземних мов Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка у співпраці з педагогічним колективом Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова» переможців обласного конкурсу «Кращий STEM-урок» в межах дослідження колективної теми кафедри «Змістові та процесуальні особливості підготовки вчителя англійської мови». Наукове видання висвітлює теорію і практику впровадження інновацій у освітній процес, презентує їх нові моделі та форми, аналізує сучасні інноваційні технології та особливості їх реалізації. Видання адресоване науковцям, аспірантам, педагогічним працівникам закладів освіти та методичних служб, науково-педагогічним працівникам усіх ланок системи освіти, студентам ЗВО.Документ Іншомовна підготовка фахівців для сфери туризму: активізація впровадження інтерактивних технологій(2020-02) Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaУ статті обґрунтовано необхідність упровадження інтерактивних технологій навчання в підготовці фахівців для сфери туризму до майбутньої професійної діяльності. Проаналізовано основні методи інтерактивного навчання, оптимальні для застосування в освітньому процесі закладу вищої освіти. З’ясовано основні переваги й недоліки інтерактивних навчальних занять. Визначено доцільність упровадження інтерактивних технологій у процесі іншомовної підготовки майбутніх фахівців сфери індустрії гостинності (формування професійних іншомовних навичок, розвиток навичок ефективної роботи з іноземними громадянами, набуття майбутнім фахівцем додаткових професійних знань, умінь працювати в колективі, прийняття колективних рішень тощо).