Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 203
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аксеологические основы воспитательной системы Антона Семеновича Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Меттіні Еміліано; Mettini EmilianoВ статье сделана попытка обобщить воспитательную систему Антона Семеновича Макаренко в контексте проблем аксиологии. Раскрыта сущность педагогической аксеологии, выделено ее методологическую основ – понимание и утверждение ценности человеческой жизни, воспитания и обучения, педагогической деятельности и образования. Описаны фундаментальные аксиологические положения и принципы воспитательной системы А. Макаренка. Выделены в итальянском макаренковедении такие аксеологические доминанты, как значение общества в процессе воспитания и преобразования личности человека под влиянием новых социальных (более прогрессивных) условий, воспитание социальной активности воспитанников, формирование ценностных ориентаций каждого ребенка и т. д.Документ Алгоритм розвитку слухового сприймання у молодших школярів зі зниженим слухом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Жабко Антоніна; Zhabko AntoninaУ статті розглянуто особливості розвитку слухового сприймання у молодших школярів із зниженим слухом. Здійснено аналіз науково-методичних досліджень з цієї проблеми. Наголошено на важливості врахування індивідуальних психофізичних показників дітей зі зниженим слухом в процесі розвитку в них слухового сприймання. Висвітлено алгоритм розвитку слухового сприймання у молодших школярів зазначеної категорії. Наведено приклади з власного практичного досвіду.Документ Використання арт-терапевтичних технологій в процесі розвитку соціальної активності молодших школярів зі зниженим слухом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Таран Євгенія Олександрівна; Taran Yevheniia OleksandrivnaУ статті описано використання та вплив арт-терапевтичних технологій на процес розвитку соціальної активності молодших школярів зі зниженим слухом. Нові умови стратегії реформування спеціальної освіти в Україні передбачають кардинальну переоцінку багатьох аспектів проблеми формування особистості, її підготовки до життя в багатовимірному суспільстві. Арт-терапія у педагогічній інтерпретації розуміється як турбота про емоційне самопочуття і психологічне здоров’я засобами художньої (візуальної) творчості. За висновком автора, використання арт-терапевтичних технологій в процесі розвитку соціальної активності молодших школярів зі зниженим слухом є виправданим та ефективним.Документ Використання засобів рухової діяльності в процесі корекції психомоторної сфери у дітей з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Гриценко Ірина Миколаївна; Hrytsenko Iryna MykolaivnaУ статті розкрито педагогічні аспекти використання засобів рухової діяльності в процесі корекції психомоторної сфери у дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах сучасного освітнього простору. Констатується, що доцільним є використання гімнастичних, акробатичних, легкоатлетичних вправ, засобів психічного вправляння, дихальних вправ, вправ на розслаблення, гімнастики для очей, а також рухливих ігор, що здійснюють цілеспрямований вплив на компоненти психомоторики, використання яких на уроках фізичної культури та в процесі позаурочної діяльності спрямовано на покращення стану сенсорики, моторики та когнітивної сфери учнів означеної нозології.Документ Використання засобів ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Зименко Людмила Миколаївна; Zymenko Liudmyla MykolaivnaУ статті розкрито педагогічні аспекти використання засобів ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей З інтелектуальними порушеннями в умовах сучасного освітнього закладу. Констатується, що засоби ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей З інтелектуальними порушеннями позитивно впливають на активізацію інтересу до навколишнього світу, розвиток довільності поведінки, її регуляції та саморегуляції. Корекційна робота повинна реалізовуватись в розвитку ряду умінь, необхідних для виконання трудових завдань: орієнтуванні в завданні і здійсненні контролю за своєю роботою.Документ Використання методу «Майндуфлнес» як засобу розвитку мотиваційної сфери дітей з ООП(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Абрамчук Орися; Abramchuk Orysia; Чобанян Анна Варужанівна; Chobanian Anna VaruzhanivnaАвторкою статті розглянуто використання методу «Майндфулнес» в якості засобу розвитку мотиваційної сфери, зокрема мотивації до навчання дітей з ООП. Межами статті визначено, що успішність розвитку мотивації до навчання залежить від: спроможності концентрувати увагу, здатності регулювати власні емоційні стани, свідомо використовувати уміння вчитися. Теоретичний аналіз спеціальної психолого-педагогічної літератури дозволив з’ясувати, що за: концентрацію уваги відповідає передня поясна кора, префронтальна кора, смугасте тіло; за емоційну регуляцію – префронтальна кора, лімбічні ділянки; за усвідомлене ставлення до навчання: інсула, медійна префронтальная кора, кора задньої частини поясної звивини, частина верхньої тім’яної частки на медіальній поверхні півкуль. Метод «Майндфулнес» дозволяє ефективно пливати на вказані ділянки кори головного мозку дітей з ООП, що сприятливо позначиться на вмотивованості до навчання.Документ Використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога(2021) Будогазі Катерина Йосипівна; Budohazi Kateryna YosypivnaУ сучасних умовах освітнього спеціального та інклюзивного простору використання здоров’язбережувальних технологій визначено як головний напрям вирішення проблем збереження та зміцнення здоров’я дітей. Статтю присвячено проблемі використання здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителядефектолога з метою вирішення корекційних завдань; збереження, формування і зміцнення здоров’я молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. З метою дослідження використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога було проведено анкетування вчителів і спостереження на уроках. Згідно заповнених анкет педагоги використовують, як традиційні, так і нетрадиційні прийоми збереження здоров’я. На основі результатів дослідження розроблено методичні рекомендації для ефективнішого використання їх як в урочний, так і в позаурочний час.Документ Використання фольклору як інструмент морального виховання школярів з порушеннями інтелекту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Герасименко Людмила Миколаївна; Herasymenko Liudmyla MykolaivnaУ статті здійснено аналіз робіт науковців з цієї проблематики. Висвітлено ефективні прийоми використання фольклору у виховній роботі дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Зазначено види фольклорного матеріалу. Наголошено на важливості морального виховання дітей цієї категорії. Підкреслено необхідність широкого використання наочного матеріалу (іграшок, картин, посібників), за допомогою яких створюється розгорнута картина дій і їх результат.Документ Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках музики в спеціальній школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Чубук Інна Григорівна; Chubuk Inna HryhorivnaУ статті здійснено аналіз робіт науковців з проблематики застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Наголошено на можливості ефективного застосування комп’ютерних технологій на уроках музики. Підкреслено важливість комплексного використання традиційних і новітніх прийомів, методів, форм навчання на уроках музики. Зазначено, що використання ІКТ сприяє естетичному розвитку школярів зазначеної категорії.Документ Використання іпотерапії у дітей з аутизмом у період военного стану(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Мринський Вячеслав; Mrynskyi ViacheslavУ статті висвітлено ефективність застосування іпотерапії в реабілітації дітей з аутизмом. Встановлено позитивну динаміку в їхньому розвитку, покращення емоційного стану, соціалізації та швидшої адаптації до взаємодії з навколишнім світом. Зроблено висновок, що іпотерапія для дітей з аутизмом сприяє їхньому розвитку та фізичній реабілітації.Документ Включення комп’ютерних розвиваючих ігор в роботу з дітьми з особливими потребами в умовах реабілітаційних центрів(2021) Каща Максим Миколайович; Kashcha Maksym MykolaiovychДана стаття розглядає одне з актуальних питань – залучення дітей з обмеженими можливостями здоров’я до світу інформаційної культури.Документ Вплив ерготерапії на психофізичний розвиток осіб із особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Боряк Ілля; Boriak Illia; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaУ статті досліджується проблема специфіки психофізичного розвитку осіб із особливими освітніми потребами – зі зниженим слухом. З’ясовано, що фізичний розвиток дошкільнят із порушеннями слуху має своєрідність. У таких дітей відзначається нижчі показники росту, маси тіла та кола грудної клітки. Для дошкільнят характерним є: м’язова слабкість, зниження тонусу м’язів, вегетативні розлади. Діти з порушеннями слуху відрізняються від своїх однолітків, з норомотиповим розвитком, соматичною слабкістю, недостатньою руховою активністю. Доведено, що школярі, зі зниженим слухом, відстають від своїх однолітків у психофізичному розвитку на 1-3 роки.Документ Віртуальні екскурсії як інноваційний інструмент формування пізнавального інтересу дітей молодшого шкільного віку зі зниженням зору(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Ніколаєску Інна; Nikolaiesku Inna; Замша А. В.; Zamsha A. V.Аргументовано, що в освітньому процесі початкової школи під час вивчення предметів не приділяється належної уваги теорії та практиці використання цифрових ресурсів як способу активізації пізнавального інтересу молодших школярів. Вмотивовано необхідність використання віртуальних екскурсій як інноваційного засобу формування пізнавального інтересу дітей молодшого шкільного віку зі зниженням зору. Проаналізовано наявні в науково108 методичній літературі визначення віртуальних екскурсій та доповненої реальності, описуються програми доповненої реальності для дітей зі зниженням зору. Обґрунтовано методичні рекомендації щодо використання віртуальних екскурсій для дітей молодшого шкільного віку зі зниженням зору з позицій сучасної методичної науки і накопиченого досвіду практичної роботи у галузі спеціальної освіти.Документ Вітчизняний та зарубіжний досвід з навчання Брайлівському письму(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Коротаєв Нікіта; Korotaiev Nikita; Паламар О.М.; Palamar O.M.У статті розглядається питання вітчизняного та зарубіжного досвіду з навчання Брайлівському письму осіб з порушеннями зору різних вікових груп. Задля подальшої модернізації та поліпшення вітчизняної системи навчання шрифту Брайля було проаналізовано досвід зарубіжних фахівців-тифлопедагогів. Здійснено загальний огляд систем навчання незрячих та осіб із залишковим зором рельєфно-крапковому шрифту в таких країнах як Німеччина, Франція,Японія. Окремо наголошено увагу на збільшенні обсягів використання комп’ютерних технологій в процесі навчання осіб з порушеннями зору не тільки під час навчання системи Брайля, а й у всьому тифлопедагогічному процесі. Шляхом впровадження зарубіжного досвіду в процес навчання системи87 шестикрапки Брайля на теренах України вбачається у підвищенні обізнаності вітчизняних тифлопедагогів відносно практичного досвіду зарубіжних фахівців.Документ Гурткова робота у спеціальних закладах середньої освіти як чинник розвитку мотивації вивчення школярами природознавства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Подоляка Тетяна Володимирівна; Podolіaka Tetiana VolodymyrivnaУ статті розкрито актуальність використання позаурочної діяльності в спеціальних закладах середньої освіти. Наголошено на ефективності гурткової роботи в розвитку пізнавальної активності та інтересу в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Висвітлено специфіку організації роботи гуртка природознавчого змісту в спеціальних навчальних закладах. Наведені умови ефективної роботи гуртків в умовах спеціальних шкіл. Підкреслено мотиваційний потенціал гурткової роботи в плані закріплення теоретичних знань та застосування предметних вмінь на практиці.Документ Деякі аспекти корекційної роботи з дітьми молодшого шкільного віку з дизартрією(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Кочержинська Анжела; Kocherzhynska AnzhelaУ статті розкрито окремі аспекти системи логопедичного впливу при дизартрії. Виокремлено основні завдання логопедичної роботи з дітьми молодшого шкільного віку з дизартрією: розвиток артикуляційної моторики, мовного дихання, постановка звуків, закріплення звуків у мові,диференціація звуків етапи корекційної роботи. Визначено етапи корекційної роботи та здійснено характеристику кожного етапу. Підкреслено важливість індивідуального підходу до процесу корекції звуковимови.Документ Деякі аспекти розвитку комунікативних навичок дітей з порушеннями інтелектуального розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Назаренко Софія; Nazarenko SofiiaУ статті розглянуто особливості розвитку комунікативних навичок дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Підкреслено, що існує тісний взаємозв’язок між розвитком мовлення дитини та ситуаціями соціальної взаємодії. Виокремлено провідну роль вчителя-вихователя спеціального закладу освіти у процесі створення комунікативних ситуацій, що сприяють розвитку мовлення дітей. Наведено зразки комунікативних ситуацій, що можуть бути використані у освітньо-корекційному процесі.Документ Дидактична гра як засіб розвитку пізнавальної активності в школярів з порушеннями інтелекту(2021) Капечуленко Ніна Іванівна; Kapechulenko Nina IvanivnaУ статті здійснено аналіз робіт науковців з проблеми розвитку пізнавальної активності учнів з порушеннями інтелекту засобом дидактичних ігор. Подано визначення поняття «дидактична гра». Наголошено на значному корекційному впливі навчально-ігрової діяльності дітей, особливо в молодшому шкільному віці. Підкреслено позитивний вплив дидактичної гри на розвиток і активізацію в означеної категорії дітей уваги, мислення, пам’яті, пошуково-орієнтувальної діяльності, сприяє виникненню інтересу до навчання.Документ Диференційований підхід до інклюзивного навчання дітей з порушеннями мовлення в залежності від рівня мовленнєвого розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бородай Олена; Borodai Olena; Петрушов А. В.; Petrushov A. V.У статті проаналізовано наукову, методичну літературу та узагальнено особливості інклюзивного навчання дітей з порушеннями мовлення в спеціальних та загальноосвітніх закладах в залежності від рівня мовленнєвого розвитку. Визначено необхідність систематичного проведення корекційно-розвивальної роботи для даної категорії дітей з урахуванням мовленнєвого розвитку та характеристик психічної діяльності дитини, вікових та індивідуальних психофізичних особливостей.Документ До питання дослідження умінь синтаксичного структурування у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Невмержицька Наталія Степанівна; Nevmerzhytska Nataliia StepanivnaУ статті висвітлено результати теоретичного аналізу процесу становлення синтаксичної структури мовлення у дошкільників. Розкрито сутність та значення умінь синтаксичного структурування для мовно-мисленнєвого розвитку дитини. Узагальнено особливості засвоєння синтаксичних структур дошкільниками із загальним недорозвиненням мовлення. Описано стан сучасного діагностичного інструментарію для дослідження синтаксичної структури мовлення у дошкільників. Проаналізовано методичні підходи стосовно вивчення умінь синтаксичного структурування у старших дошкільників із загальним недорозвинення мовлення.