Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 251
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Місце статистичних показників у формуванні соціально-географічних знань в курсі географії України спеціальної школи(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2017) Скиба Тетяна Юріївна; Skyba Tetiana YuriivnaНа основі теоретичного аналізу наукових джерел висвітлено сутність поняття «статистичний метод», його функції, мету, підходи до їх використання у шкільному курсі географії України. Розглянуто питання використання статистичних показників як джерела географічної інформації у формування знань з про населення України в курсі географії спеціальної школи. Визначено етапи навчання статистичних умінь розумово відсталих учнів, місце статистичних показників у вивченні демографічної ситуації УкраїниДокумент Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(СумДПУ ім А. С. Макаренка, 2019-03)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій. Збірник містить матеріали Міжнародної (заочної) науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених.Документ Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-03)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій.Документ Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020-06)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій. Збірник містить матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених.Документ Проблема індивідуалізації навчання як аспект реалізації освіти учнів з порушеннями опорно-рухового апарату(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Синявіна Юлія Анатоліївна; Syniavina Yuliia AnatoliivnaУ статті проаналізовано специфіку індивідуалізації навчання як аспекту реалізації інклюзивної освіти. Окреслено мету реалізації індивідуалізації навчання, визначено у цьому процесі роль педагога за концепцією Нової української школи. Представлено різні погляди дослідників щодо вивчення проблеми індивідуалізації навчання у сучасному освітньому просторі. Акцентовано увагу на змістовому наповненні індивідуалізації навчання в інклюзивному освітньому середовищі.Документ Педагогічні аспекти формування ціннісного ставлення до об’єктів природи молодших школярів з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Фурдило Марія Сергіївна; Furdylo Mariia SerhiivnaУ статті розкрито педагогічні аспекти формування ціннісного ставлення до об’єктів природи молодших школярів з інтелектуальними порушеннями в процесі виховної роботи; обґрунтовано поняття «ціннісне ставлення до природи» стосовно дітей з інтелектуальними порушеннями як особливий вид суб’єктивного ставлення, що виявляється в емоціях задоволення – незадоволення, радості – суму, захоплення – зневаги в процесі взаємодії з тими чи іншими об’єктами природи; визначено структурні компоненти екологічної культури (когнітивний, емоційний та поведінковий).Документ Особливості формування екологічної культури в учнів із порушеннями інтелектуального розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Горбатенко Марина Михайлівна; Horbatenko Maryna MykhailivnaУ статті здійснено аналіз робіт науковців із зазначеної наукової проблеми. Висвітлено завдання екологічного виховання в спеціальних навчальних закладах. Розкрито основні педагогічні умови екологічного виховання школярів із порушеннями інтелектуального розвитку. Описано специфіку формування екологічної культури в дітей зазначеної категорії в урочний час та під час позакласної корекційно-виховної роботи.Документ Специфіка роботи вчителя – логопеда в умовах інклюзії в загальноосвітніх навчальних закладах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Карпенко Вікторія Віталіївна; Karpenko Viktoriia VitaliivnaУ статті розглядаються основні підходи до умов , завдань і змісту логопедичної роботи в умовах інклюзії в загальноосвітніх навчальних закладах.Документ Використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога(2021) Будогазі Катерина Йосипівна; Budohazi Kateryna YosypivnaУ сучасних умовах освітнього спеціального та інклюзивного простору використання здоров’язбережувальних технологій визначено як головний напрям вирішення проблем збереження та зміцнення здоров’я дітей. Статтю присвячено проблемі використання здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителядефектолога з метою вирішення корекційних завдань; збереження, формування і зміцнення здоров’я молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. З метою дослідження використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога було проведено анкетування вчителів і спостереження на уроках. Згідно заповнених анкет педагоги використовують, як традиційні, так і нетрадиційні прийоми збереження здоров’я. На основі результатів дослідження розроблено методичні рекомендації для ефективнішого використання їх як в урочний, так і в позаурочний час.Документ Особливості впровадження гурткової роботи для учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціального освітнього закладу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шкурупій Катерина Ігорівна; Shkurupii Kateryna IhorivnaУ статті розкрито особливості впровадження гурткової роботи для учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціального освітнього закладу. Головною метою позакласної гурткової роботи для учнів означеної нозології є створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей у вільний від навчання час, задоволення їхніх освітніх потреб. Раціональна організація позакласної гурткової роботи сприяє більш глибокому і всебічному розвитку учнів з інтелектуальними порушеннями, допомагає позитивно вирішувати завдання корекції і компенсації наявних порушень психофізичного розвитку.Документ Снюзлентерапія, як ефективний засіб комплексної реабілітації дитини з інвалідністю(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Івер Наталія Миколаївна; Iver Nataliia Mykolaivna; Лузан Аня Віталіївна; Luzan Ania VitaliivnaПорушення сенсорики, тобто реакції на подразнення органів відчуття це важлива сфера людської активності, яка може бути повернена і відновлюється за допомогою особливих методик. Саме тому важливе місце посідає методика снюзлентерапії. Оскільки, порушення обробки сенсорної інформації на будь-якому з рiвнiв нервової системи, яке спостерiгається у дiтей з уродженими або набутими вадами, негативно впливає на такi важливi сфери життя, як освоєння рухових навичок, емоцiй, iгрової дiяльность, регуляцiї поведiнки, навчання та соцiальної взаємодiї. Завдяки заняттям за методикою снюзлентерапії, у дiтей з iнвалiднiстю поліпшується загальна моторика та руховi здiбностi, з’являється цiкавiсть до дослiдницької дiяльностi, дитина навчається швидко й правильно реагувати в нестандартних ситуаціях, розвантажується й змiцнюється нервова система, покращується психоемоцiйний стан.Документ Соціальна реабілітація осіб з інвалідністю як засіб соціальної інтеграції в суспільство(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Гусєва Тетяна Олексіївна; Husieva Tetiana OleksiivnaНа теперішній час процес соціалізації є предметом дослідження фахівців багатьох галузей наукового знання. Психологи, педагоги, соціологи, соціальні психологи розкривають різні аспекти цього процесу, досліджують механізми, етапи та стадії, фактори соціалізації. Досягнення цієї мети на науково-педагогічному рівні потребує створення нових освітніх стандартів, відповідних корекційно-методичних засобів, нової структурної організації, розробки чітких нормативів для системи соціальної інтеграції на всіх етапах навчання і розвитку осіб з інвалідністю. Лише своєчасне розв’язання всіх цих складних проблем забезпечить оптимальні умови навчання і виховання молодих людей з тим, щоб сприяти найкращій їх підготовці до самостійного активного суспільного життя.Документ Корекція та розвиток фонетико-фонематичних процесів у дітей з загальним недорозвиненням мовлення І рівня(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Дзюба Наталія Сергіївна; Dziuba Nataliia Serhiivna; Самбур Людмила Іванівна; Sambur Liudmyla IvanivnaУ статті висвітлюються такі питання: загальний недорозвиток мовлення (ЗНМ) як форма мовленнєвої аномалії, характеристика порушень фонетико-фонематичної сторони мовлення при ЗНМ, та деякі з методів корекційно-розвивальної роботи.Документ Інклюзивно-ресурсні центри: специфіка діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Довженко Світлана Петрівна; Dovzhenko Svitlana PetrivnaУ статті розкриті особливості діяльності інклюзивно-ресурсних центрів. Визначено ключові особливості роботи центрів. Окреслено їхню роль у організації інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах. Зазначено основні завдання діяльності центрів. Описаний алгоритм здійснення комплексного психолого-педагогічного обстеження.Документ Інноваційні підходи до організації екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Марущенко Катерина Сергіївна; Marushchenko Kateryna SerhiivnaАвторкою статті розглядаються можливості використання інноваційних підходів до організації екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Виокремлено особливості розвитку та сприйняття навколишнього середовища дітьми старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Розглянута технологія проектної діяльності, як найбільш ефективна і затребувана інноваційна технологія екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку.Документ Особливості роботи з розвитку мовлення як складової комунікативної діяльності дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Портянко Ганна Олексіївна; Portianko Hanna OleksiivnaСтаття присвячена висвітленню особливостей мовлення дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра та напрямків корекційної роботи у цій сфері. У науковій розвідці показаний взаємозв’язок розвитку мовлення дошкільників з розладами аутистичного спектра із формуванням комунікативної функції цих дітей. Також наведені практичні напрямки, методи, засоби корекційної роботи в умовах спеціалізрваних та інклюзивних закладах.Документ До питання розвитку дрібної моторики дітей з особливими освітніми потребами(2021) Коваленко Ольга Михайлівна; Kovalenko Olha MykhailivnaУ статті проаналізовано особливості розвитку дрібної моторики дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано залежність розвитку дрібної моторики і мовлення підростаючого покоління. Акцентовано увагу на порушеннях розвитку дрібної моторики дітей з особливими освітніми потребами. На основі теоретичних досліджень науковців окреслено специфіку розвитку дрібної моторики у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Визначено труднощі у розвитку дрібної моторики дітей з порушеннями інтелекту, обумовлені специфікою їх загального розвитку.Документ Організація навчально-виховного процесу дітей з аутизмом в інклюзивному класі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шевчук Тетяна Іванівна; Shevchuk Tetiana IvanivnaУ статті висвітлено особливості організації навчально-виховного процесу школярів із розладами аутистичного спектру в умовах інклюзивного класу. Наголошено на складності навчання таких дітей звичайним вчителям. Зазначені групи на які поділяються діти з аутизмом. Підкреслено необхідність дотримання низки умов для успішного навчання таких школярів. До найбільш важливих умов автором віднесені: освітня підготовка вчителів, тісна співпраця педагогів з батьками, толерантність однокласників та інші.Документ Теоретичні основи становлення соціальної компетенції учнів з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Артеменко Ольга Вікторівна; Artemenko Olha ViktorivnaУ статті здійснено огляд теоретичних основ становлення соціальної компетенції учнів з особливими освітніми потребами. Проаналізовано зміст поняття «соціальна компетенція», визначено її зміст і структуру на основі психолого-педагогічних досліджень. Окреслено специфіку формування і розвитку соціальної компетенції в учнів з особливими освітніми потребами. Акцентовано увагу на якісних ознаках соціальної компетенції учнів з особливими освітніми потребами.Документ Концептуально-організаційні аспекти впровадження інклюзивної освіти в республіці Молдова(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Раку Ігор; Raku IhorАвтором статті розглянуто питання організації інклюзивної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах Республіки Молдова. Стаття містить опис ключових позицій освітньо-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами. У статті представлено рівні організації інклюзивної освіти в межах впровадження Програми розвитку інклюзивної освіти в Республіці Молдова, провідною метою якої, є формування компетенцій соціальної інклюзії. Досягнення цієї мети вимагає командного підходу фахівців, залучених в цей процес, особливо на початку входження дітей з особливими освітніми потребами в соціокультурне середовище, полегшуючи адаптацію до навчального процесу і до групи однолітків з типовим розвитком