Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 203
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Місце статистичних показників у формуванні соціально-географічних знань в курсі географії України спеціальної школи(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2017) Скиба Тетяна Юріївна; Skyba Tetiana YuriivnaНа основі теоретичного аналізу наукових джерел висвітлено сутність поняття «статистичний метод», його функції, мету, підходи до їх використання у шкільному курсі географії України. Розглянуто питання використання статистичних показників як джерела географічної інформації у формування знань з про населення України в курсі географії спеціальної школи. Визначено етапи навчання статистичних умінь розумово відсталих учнів, місце статистичних показників у вивченні демографічної ситуації УкраїниДокумент Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(СумДПУ ім А. С. Макаренка, 2019-03)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій. Збірник містить матеріали Міжнародної (заочної) науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених.Документ Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-03)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій.Документ Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020-06)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій. Збірник містить матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених.Документ Особливості психічного розвитку дошкільників з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Набока Ганна Дмитрівна; Naboka Hanna DmytrivnaУ статті висвітлено особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Описано специфіку мовленнєвого та мисленнєвого розвитку дітей цієї категорії. Наголошено на складності формування предметної діяльності таких дітей. Підкреслено, що в дітей з порушеннями інтелекту до початку дошкільного віку фактично зовсім не виникає предметної діяльності. Зазначено, що розвиток дітей дошкільного віку значно відстає від показників нормо-типових однолітків. Підкреслено значне відставання в інтелектуальному, фізичному, емоційному, моторному, психічному та мовленнєвому розвитку цих дошкільників.Документ Особливості комунікативної діяльності в дошкільників з порушеннями інтелекту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кулакова Анастасія Олександрівна; Kulakova Anastasiia OleksandrivnaУ статті наголошено на важливості процесу формування, розвитку та корекції комунікативної діяльності в дітей дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Підкреслено важливість цього процесу та його вплив на подальшу соціалізацію дітей цієї категорії. Стисло подано характеристику розвитку психічних процесів, мовлення у дошкільників різного віку з порушеннями інтелекту. Зазначені причини порушення комунікативної діяльності в таких осіб. Наголошено на необхідності довготривалої та систематичної роботи з розвитку соціально-комунікативної діяльності в дошкільників з порушеннями інтелекту.Документ Соціалізація здобувачів освіти з особливими освітніми потребами на уроках трудового навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Бояр Наталія Борисівна; Boiar Nataliia BorysivnaУ статті визначено основи соціалізації здобувачів освіти з особливими освітніми потребами на уроках трудового навчання. Конкретизовано значення уроків трудового навчання у спеціальному закладі загальної середньої освіти. Проаналізовано особливості формування вмінь і навичок здобувачів освіти з особливими освітніми потребами на уроках трудового навчання. Акцентовано увагу на колективній трудовій діяльності учнів з порушеннями інтелекту на уроках трудового навчання.Документ До проблеми формування ціннісних ставлень у дітей з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Хупавка Надія Миколаївна; Hupavka Nadiia MykolaivnaУ статті проаналізовано особливості формування ціннісних ставлень у дітей з особливими освітніми потребами. Визначено різні аспекти вивчення проблеми формування ціннісних ставлень у дітей з особливими освітніми потребами у дослідженнях науковців. Зазначено роль педагога спеціального закладу загальної середньої освіти у формуванні ціннісних ставлень у дітей з особливими освітніми потребами. Окреслено змістове наповнення основних орієнтирів виховання передбачає формування ціннісних ставлень особистості до себе і людей, суспільства і держави, природи і здоров’я, трудової діяльності та мистецтва.Документ Особливості засвоєння геометричного матеріалу учнями з порушеннями інтелекту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Волкова Тетяна Борисівна; Volkova Tetiana BorysivnaУ статті висвітлено особливості засвоєння геометричного матеріалу школярами із порушеннями інтелекту. Зазначені причини низького рівня засвоєння геометричних знань дітьми цієї категорії. Визначено рівнів мислення школярів з порушеннями інтелекту. Описано погляди науковців на зазначену проблему. Підкреслено складність практичного креслення геометричних фігур школярами цієї категорії.Документ Включення комп’ютерних розвиваючих ігор в роботу з дітьми з особливими потребами в умовах реабілітаційних центрів(2021) Каща Максим Миколайович; Kashcha Maksym MykolaiovychДана стаття розглядає одне з актуальних питань – залучення дітей з обмеженими можливостями здоров’я до світу інформаційної культури.Документ До питання формування естетичної компетентності в учнів з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Андрєєва Олена Валеріївна; Andrieieva Olena ValeriivnaУ статті проаналізовано теоретичні основи формування естетичної компетентності в учнів з особливими освітніми потребами. На основі опрацювання психолого-педагогічної літератури здійснено огляд понять «компетенція» і «компетентність». Визначено вагому роль розвитку естетичної компетентності як складової структури компетентнісного розвитку дитини. Окреслено специфіку формування, види та змістові складові естетичної компетентності учнів з особливими освітніми потребами. Акцентовано увагу на естетичних заняттях, як засобу формування естетичної компетентності в учнів зазначеної категорії.Документ Сутність поняття «соціально-комунікативна компетентність особистості»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Люта Людмила Іванівна; Liuta Liudmyla IvanivnaУ статті висвітлено сутність поняття «соціально-комунікативна компетентність», її компоненти, рівні розвитку. Вказуються ознаки людей, які володіють цими навичками комунікації. Наголошено, що ця компетентність є однією із найбільш важливих рис кожної особи в сучасному світі. Підкреслено, що удосконалення цієї якості лягло в основу розвитку інноваційних ідей, передових технологій, сучасних теорій. Соціально-комунікативна компетентність особистості є невід’ємною здатністю людини в побудові правильного, раціонального, ефективного, успішного контакту з іншими особами, а також входить в поняття «людська культура».Документ Формування фонетичної компетеції дітей з особливими освітніми потребами із загальним недорозвитком мовлення(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Коротенко Тетяна Борисівна; Korotenko Tetiana BorysivnaПриділено увагу питанню формування фонетичної компетенції дітей з особливими освітніми потребами. Здійснено аналіз останніх досліджень означеного питання. Відзначено взаємозалежність кoрекцiї фoнетикo-фoнемaтичнoї стoрoни мoвлення та рoзвитку сприймaння, пaм’ятi, увaги, кoнтрoлю дитини. Підкреслено, що в учнів з oсoбливими oсвiтнiми пoтребaми причиною фoнoлoгiчних недoлiкiв часто є системне пoрушення слухoвих oперaцiй i слухoвих функцiй. Зазначено, що кoрекцiйна рoбoта з учнями мaє бути спрямoвaнa нa кoрекцiю недoлiкiв рoзвитку мoвленнєвoї системи як складової успішної соціалізації дитини.Документ Організація здорового способу життя дітей з порушеннями інтелекту в позаурочний час(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Каленіченко Валентина Іванівна; Kalenichenko Valentyna IvanivnaУ статті наголошено на важливості організації формування в дітей з порушеннями інтелектуального розвитку здорового способу життя. Здійснено аналіз робіт науковців із зазначеної наукової проблеми. Звернуто увагу на режимні моменти другої половини дня функціонування спеціального закладу середньої освіти. Виділено найбільш ефективні форми організації здорового способу життя: фізкультхвилинки, спортивно-туристичні години, ігри на перервах, прогулянки, суспільно-корисна праця, спортивні секції.Документ Теоретичні основи застосування міжпредпетних зв’язків в освітньому процесі спеціального закладу загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Рябченко Вікторія Миколаївна; Riabchenko Viktoriia MykolaivnaУ статті здійснено огляд теоретичних основ застосування міжпредметних зв’язків в освітньому процесі спеціального закладу загальної середньої освіти. Проаналізовано специфіку здійснення міжпредметних взаємозв’язків у навчанні учнів з особливими освітніми потребами. Окреслено переваги використання міжпредметних зв’язків у корекційній роботі з учнями з особливими освітніми потребами. Акцентовано увагу на теоретичних основах застосування окремих навчальних дисциплін у визначенні міжпредметних зв’язків в освітньому процесі спеціального закладу загальної середньої освіти.Документ Нейропсихологічний підхід у корекції мовлення дітей з тяжкими порушеннями мовлення(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Радько Тетяна Миколаївна; Radko Tetiana MykolaivnaУ статті здійснено аналіз науково-методичної психолого-педагогічної літератури стосовно компонентів, що складають сутність такого поняття, як нейропсихологічний підхід. Розглянуто основні нейропсихологічні фактори та їх значення для становлення та розвитку мовленнєвої функції в онтогенезі. Висвітлено особливості нейропсихологічної готовності до мовленнєвої діяльності дітей з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ). Обґрунтовано необхідність глибокого психолого-педагогічного та нейропсихологічного аналізу індивідуальних особливостей дітей з ТПМ.Документ Теоретична підготовка майбутніх педагогів позашкільної та інклюзивної освіти до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Новгородський Руслан Григорович; Novhorodskyi Ruslan HryhorovychУ даній статті автор розкриває особливості підготовки соціальних працівників у ВНЗ до роботи з дітьми з особливими потребами в умовах інклюзивного середовища. Розглядається структура та зміст навчальної дисципліни професійної підготовки майбутніх педагогів в університеті «Інклюзивна педагогіка з основами дефектології». Подано аналіз тематичного плану, зміст лекційних, практичних занять, завдань для самостійної роботи. Проаналізовано основні форми та методи роботи зі студентами під час навчального процесу.Документ Проблема індивідуалізації навчання як аспект реалізації освіти учнів з порушеннями опорно-рухового апарату(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Синявіна Юлія Анатоліївна; Syniavina Yuliia AnatoliivnaУ статті проаналізовано специфіку індивідуалізації навчання як аспекту реалізації інклюзивної освіти. Окреслено мету реалізації індивідуалізації навчання, визначено у цьому процесі роль педагога за концепцією Нової української школи. Представлено різні погляди дослідників щодо вивчення проблеми індивідуалізації навчання у сучасному освітньому просторі. Акцентовано увагу на змістовому наповненні індивідуалізації навчання в інклюзивному освітньому середовищі.Документ Снюзлентерапія, як ефективний засіб комплексної реабілітації дитини з інвалідністю(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Івер Наталія Миколаївна; Iver Nataliia Mykolaivna; Лузан Аня Віталіївна; Luzan Ania VitaliivnaПорушення сенсорики, тобто реакції на подразнення органів відчуття це важлива сфера людської активності, яка може бути повернена і відновлюється за допомогою особливих методик. Саме тому важливе місце посідає методика снюзлентерапії. Оскільки, порушення обробки сенсорної інформації на будь-якому з рiвнiв нервової системи, яке спостерiгається у дiтей з уродженими або набутими вадами, негативно впливає на такi важливi сфери життя, як освоєння рухових навичок, емоцiй, iгрової дiяльность, регуляцiї поведiнки, навчання та соцiальної взаємодiї. Завдяки заняттям за методикою снюзлентерапії, у дiтей з iнвалiднiстю поліпшується загальна моторика та руховi здiбностi, з’являється цiкавiсть до дослiдницької дiяльностi, дитина навчається швидко й правильно реагувати в нестандартних ситуаціях, розвантажується й змiцнюється нервова система, покращується психоемоцiйний стан.Документ Соціальна реабілітація осіб з інвалідністю як засіб соціальної інтеграції в суспільство(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Гусєва Тетяна Олексіївна; Husieva Tetiana OleksiivnaНа теперішній час процес соціалізації є предметом дослідження фахівців багатьох галузей наукового знання. Психологи, педагоги, соціологи, соціальні психологи розкривають різні аспекти цього процесу, досліджують механізми, етапи та стадії, фактори соціалізації. Досягнення цієї мети на науково-педагогічному рівні потребує створення нових освітніх стандартів, відповідних корекційно-методичних засобів, нової структурної організації, розробки чітких нормативів для системи соціальної інтеграції на всіх етапах навчання і розвитку осіб з інвалідністю. Лише своєчасне розв’язання всіх цих складних проблем забезпечить оптимальні умови навчання і виховання молодих людей з тим, щоб сприяти найкращій їх підготовці до самостійного активного суспільного життя.