Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 251
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Місце статистичних показників у формуванні соціально-географічних знань в курсі географії України спеціальної школи(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2017) Скиба Тетяна Юріївна; Skyba Tetiana YuriivnaНа основі теоретичного аналізу наукових джерел висвітлено сутність поняття «статистичний метод», його функції, мету, підходи до їх використання у шкільному курсі географії України. Розглянуто питання використання статистичних показників як джерела географічної інформації у формування знань з про населення України в курсі географії спеціальної школи. Визначено етапи навчання статистичних умінь розумово відсталих учнів, місце статистичних показників у вивченні демографічної ситуації УкраїниДокумент Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-03)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій.Документ Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(СумДПУ ім А. С. Макаренка, 2019-03)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій. Збірник містить матеріали Міжнародної (заочної) науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених.Документ Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців(Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020-06)Збірник складають наукові статті студентів, магістрантів, аспірантів вищих навчальних закладів та наукових установ України, Республіки Білорусь, Вірменії, Сербії, Словаччини щодо результатів теоретичних та практичних (експериментальних) досліджень в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (за нозологіями). Дослідження охоплюють проблеми навчання, виховання, освіти, соціалізації, абілітації та реабілітації осіб із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку різних вікових категорій. Збірник містить матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених.Документ Системний підхід до розвитку життєвих компетенцій здобувачів освіти з порушеннями інтелекту на уроках основ здоров’я(2021) Сіренко Наталія Степанівна; Sirenko Nataliia StepanivnaУ статті визначено основи системного підходу до розвитку життєвих компетенцій здобувачів освіти з порушеннями інтелекту на уроках основ здоров’я. Проаналізовано основи формування в здобувачів освіти з порушеннями інтелектуального розвитку ціннісного ставлення до власного життя, оволодіння вміннями і навичками здорового способу життя. З’ясовано найважливіші причини низького рівня здоров’я здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями. Окреслено роль вчителя дефектолога у реалізації системного підходу до розвитку життєвих компетенцій здобувачів освіти з порушеннями інтелекту на уроках основ здоров’я.Документ Соціальна реабілітація осіб з інвалідністю як засіб соціальної інтеграції в суспільство(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Гусєва Тетяна Олексіївна; Husieva Tetiana OleksiivnaНа теперішній час процес соціалізації є предметом дослідження фахівців багатьох галузей наукового знання. Психологи, педагоги, соціологи, соціальні психологи розкривають різні аспекти цього процесу, досліджують механізми, етапи та стадії, фактори соціалізації. Досягнення цієї мети на науково-педагогічному рівні потребує створення нових освітніх стандартів, відповідних корекційно-методичних засобів, нової структурної організації, розробки чітких нормативів для системи соціальної інтеграції на всіх етапах навчання і розвитку осіб з інвалідністю. Лише своєчасне розв’язання всіх цих складних проблем забезпечить оптимальні умови навчання і виховання молодих людей з тим, щоб сприяти найкращій їх підготовці до самостійного активного суспільного життя.Документ Особливості впровадження гурткової роботи для учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціального освітнього закладу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шкурупій Катерина Ігорівна; Shkurupii Kateryna IhorivnaУ статті розкрито особливості впровадження гурткової роботи для учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціального освітнього закладу. Головною метою позакласної гурткової роботи для учнів означеної нозології є створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей у вільний від навчання час, задоволення їхніх освітніх потреб. Раціональна організація позакласної гурткової роботи сприяє більш глибокому і всебічному розвитку учнів з інтелектуальними порушеннями, допомагає позитивно вирішувати завдання корекції і компенсації наявних порушень психофізичного розвитку.Документ Проблема індивідуалізації навчання як аспект реалізації освіти учнів з порушеннями опорно-рухового апарату(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Синявіна Юлія Анатоліївна; Syniavina Yuliia AnatoliivnaУ статті проаналізовано специфіку індивідуалізації навчання як аспекту реалізації інклюзивної освіти. Окреслено мету реалізації індивідуалізації навчання, визначено у цьому процесі роль педагога за концепцією Нової української школи. Представлено різні погляди дослідників щодо вивчення проблеми індивідуалізації навчання у сучасному освітньому просторі. Акцентовано увагу на змістовому наповненні індивідуалізації навчання в інклюзивному освітньому середовищі.Документ Корекція та розвиток фонетико-фонематичних процесів у дітей з загальним недорозвиненням мовлення І рівня(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Дзюба Наталія Сергіївна; Dziuba Nataliia Serhiivna; Самбур Людмила Іванівна; Sambur Liudmyla IvanivnaУ статті висвітлюються такі питання: загальний недорозвиток мовлення (ЗНМ) як форма мовленнєвої аномалії, характеристика порушень фонетико-фонематичної сторони мовлення при ЗНМ, та деякі з методів корекційно-розвивальної роботи.Документ Педагогічні аспекти формування ціннісного ставлення до об’єктів природи молодших школярів з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Фурдило Марія Сергіївна; Furdylo Mariia SerhiivnaУ статті розкрито педагогічні аспекти формування ціннісного ставлення до об’єктів природи молодших школярів з інтелектуальними порушеннями в процесі виховної роботи; обґрунтовано поняття «ціннісне ставлення до природи» стосовно дітей з інтелектуальними порушеннями як особливий вид суб’єктивного ставлення, що виявляється в емоціях задоволення – незадоволення, радості – суму, захоплення – зневаги в процесі взаємодії з тими чи іншими об’єктами природи; визначено структурні компоненти екологічної культури (когнітивний, емоційний та поведінковий).Документ Особливості формування екологічної культури в учнів із порушеннями інтелектуального розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Горбатенко Марина Михайлівна; Horbatenko Maryna MykhailivnaУ статті здійснено аналіз робіт науковців із зазначеної наукової проблеми. Висвітлено завдання екологічного виховання в спеціальних навчальних закладах. Розкрито основні педагогічні умови екологічного виховання школярів із порушеннями інтелектуального розвитку. Описано специфіку формування екологічної культури в дітей зазначеної категорії в урочний час та під час позакласної корекційно-виховної роботи.Документ Специфіка роботи вчителя – логопеда в умовах інклюзії в загальноосвітніх навчальних закладах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Карпенко Вікторія Віталіївна; Karpenko Viktoriia VitaliivnaУ статті розглядаються основні підходи до умов , завдань і змісту логопедичної роботи в умовах інклюзії в загальноосвітніх навчальних закладах.Документ Інклюзивно-ресурсні центри: специфіка діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Довженко Світлана Петрівна; Dovzhenko Svitlana PetrivnaУ статті розкриті особливості діяльності інклюзивно-ресурсних центрів. Визначено ключові особливості роботи центрів. Окреслено їхню роль у організації інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах. Зазначено основні завдання діяльності центрів. Описаний алгоритм здійснення комплексного психолого-педагогічного обстеження.Документ Снюзлентерапія, як ефективний засіб комплексної реабілітації дитини з інвалідністю(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Івер Наталія Миколаївна; Iver Nataliia Mykolaivna; Лузан Аня Віталіївна; Luzan Ania VitaliivnaПорушення сенсорики, тобто реакції на подразнення органів відчуття це важлива сфера людської активності, яка може бути повернена і відновлюється за допомогою особливих методик. Саме тому важливе місце посідає методика снюзлентерапії. Оскільки, порушення обробки сенсорної інформації на будь-якому з рiвнiв нервової системи, яке спостерiгається у дiтей з уродженими або набутими вадами, негативно впливає на такi важливi сфери життя, як освоєння рухових навичок, емоцiй, iгрової дiяльность, регуляцiї поведiнки, навчання та соцiальної взаємодiї. Завдяки заняттям за методикою снюзлентерапії, у дiтей з iнвалiднiстю поліпшується загальна моторика та руховi здiбностi, з’являється цiкавiсть до дослiдницької дiяльностi, дитина навчається швидко й правильно реагувати в нестандартних ситуаціях, розвантажується й змiцнюється нервова система, покращується психоемоцiйний стан.Документ Використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога(2021) Будогазі Катерина Йосипівна; Budohazi Kateryna YosypivnaУ сучасних умовах освітнього спеціального та інклюзивного простору використання здоров’язбережувальних технологій визначено як головний напрям вирішення проблем збереження та зміцнення здоров’я дітей. Статтю присвячено проблемі використання здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителядефектолога з метою вирішення корекційних завдань; збереження, формування і зміцнення здоров’я молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. З метою дослідження використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога було проведено анкетування вчителів і спостереження на уроках. Згідно заповнених анкет педагоги використовують, як традиційні, так і нетрадиційні прийоми збереження здоров’я. На основі результатів дослідження розроблено методичні рекомендації для ефективнішого використання їх як в урочний, так і в позаурочний час.Документ Розвиток мовлення дітей з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігор(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ковшар Олена Вікторівна; Kovshar Olena ViktorivnaМовленнєва діяльність дошкільників є підґрунтям стимулювання та збагачення комунікативних навичок, адаптації до повноцінного соціокультурного життя. Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення ігрова діяльність має особливе значення, як необхідна умова всебічного розвитку. Тяжкі порушення мовлення (ТПМ) впливають на діяльність та поведінку дитини, негативно позначаються на формуванні всього психічного життя. Для дітей-дошкільників, що мають тяжкі порушення мовлення, гра виступає необхідною умовою всебічного розвитку особистості та інтелекту. Формування повноцінної мовленнєвої діяльності дітей з тяжкими порушеннями мовлення за допомогою дидактичних ігор є актуальною проблемою, що потребує розробки та перевірки умов їх організації, включення у виховний процес дошкільних закладів. Логопедична дидактична гра спрямована на формування у дитини потреби в знаннях, удосконалення пізнавальних умінь і навичок, активізації та корекції мовленнєвої діяльності. Мовленнєва діяльність дошкільників, тяжкі порушення мовлення, логопедична дидактична гра.Документ Корекційно-розвиткова робота в інклюзивно-ресурсному центрі(2021) Кісільова Вікторія Василівна; Kisilova Viktoriia VasylivnaУ статті проаналізовано особливості корекційно-розвиткової роботи в інклюзивно-ресурсному центрі. Визначено актуальність впровадження інклюзії в сучасному освітньому просторі. Відмічено завдання корекційно-розвиткових послуг в інклюзивно-ресурсному центрі. Окреслено принципи організації корекційно-розвиткової роботи фахівцями інклюзивно-ресурсного центру. Описано методичні вимоги, які необхідно дотримуватися під час складання корекційно-розвивальної програми. Акцентовано увагу на видах корекційних занять, за допомогою яких здійснюють корекційно-розвиткову роботу з дітьми з особливими освітніми потребами роботи в інклюзивно-ресурсному центрі.Документ Застосування комп’ютерних дидактичних ігор для формування математичних уявлень в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку молодшого шкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Голуб Маргарита Олександрівна; Holub Marharyta OleksandrivnaУ статті здійснено аналіз методичних та організаційних аспектів щодо застосування комп’ютерних дидактичних ігор у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах спеціальної освіти. Звертається увага, що дітям з порушеним інтелектом притаманними є недостатність уявлень про рахунок, форму, кількість, розмір предметів, також низький рівень зорового сприйняття, труднощі диференціювання предметів та відсутність інтересу до вирішення пізнавальних завдань. Обґрунтовано необхідність удосконалення засобів процесу формування математичних уявлень в учнів з порушеннями інтелекту молодшого шкільного віку. Визначено вимоги до комп’ютерних дидактичних ігор для дітей з порушеннями інтелекту. Наголошується на низку дидактичних можливостей, що притаманні комп’ютерним дидактичним іграм.Документ Аксеологические основы воспитательной системы Антона Семеновича Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Меттіні Еміліано; Mettini EmilianoВ статье сделана попытка обобщить воспитательную систему Антона Семеновича Макаренко в контексте проблем аксиологии. Раскрыта сущность педагогической аксеологии, выделено ее методологическую основ – понимание и утверждение ценности человеческой жизни, воспитания и обучения, педагогической деятельности и образования. Описаны фундаментальные аксиологические положения и принципы воспитательной системы А. Макаренка. Выделены в итальянском макаренковедении такие аксеологические доминанты, как значение общества в процессе воспитания и преобразования личности человека под влиянием новых социальных (более прогрессивных) условий, воспитание социальной активности воспитанников, формирование ценностных ориентаций каждого ребенка и т. д.Документ Фізичний розвиток дітей з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Бартлевич Юлія Миколаївна; Bartlevych Yuliia MykolaivnaУ статті висвітлено особливості фізичного розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями. Підкреслено вплив систематичного виконання адаптивних вправ на фізичний розвиток осіб зазначеної категорії. Проаналізовано новітні дослідження з проблеми та вказано найбільш характерні для цієї категорії дітей порушення фізичного розвитку. Наголошено на необхідності систематичних занять фізкультурою і спортом, урахування особливостей психофізичного розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями.