Кафедра музикознавства та культурології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра музикознавства та культурології за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 70
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Aspects of Modern Ukrainian Musicological Thought(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2024) Zavialova Olha Kostiantynivna; Зав’ялова Ольга КостянтинівнаThe monograph presents a wide range of questions on history, theory, composer's creativity, performance and education in musical art. In the focus of research attention are the problems of art history regarding the understanding and interpretation of works, the historical development of European performing schools and pedagogical practice, the functioning and stylistic characteristics of modern musical culture and art. Various aspects of musical creativity, education and performance are considered from the standpoint of an interdisciplinary approach, their philosophical generalization and cultural understanding, which reveals more and significantly enriches the studied topic. It is intended for scientists, practicing musicians, teachers and students of art educational institutions, and a wide readership.Документ «Ave Maria» у духовній музиці – виконавський аспект(2021) Дьоміна Марія Олегівна; Domina Mariia Olehivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaПроведено аналіз наукової та мистецької літератури зі змісту та сутності понять духовність і духовна музика; визначено шляхи становлення та розвитку європейських та українських традицій духовної музики; проаналізована молитва Ave Maria в історичному та мистецькому аспектах; проведено музично-виконавський аналіз Ave Maria для мішаного хору композитора Томаса Луїса де Вікторіі.Документ Автентичні пісні та фольклор у сучасному українському вокальному мистецтві(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Бераіа Анна Віталіївна; Beraia Anna Vitaliivna; Корякін Олексій Олексійович; Koriakin Oleksii OleksiiovychУ бакалаврській роботі конкретизовано сутність і зміст понять «фольклор», «пісенний фольклор» і класифікацію українських пісень як частини фольклору та вплив народної пісні на становленні професійної музики, а також здійснено аналіз використання народних мотивів у поєднанні з різними музичними стилями (джаз, рок, поп, соул) та обґрунтовано використання елементів фольклору у системі сучасного українського вокального мистецтва та вплив фольклору на нього. У кваліфікаційній роботі проаналізовано еволюції форм побутування пісенного фольклору, а також творчий спадок сучасних вітчизняних виконавців («Kazka», «AlinaPash», «Khayat» «DakhaBrakha», «Onuka») і місце різних фольклорних елементів в ньому.Документ Алгоритми самостійної роботи студента в процесі вивчення хорового аранжування(2021) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen VitaliiovychУ методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Хорове аранжування» для здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», Спеціальність 025 «Музичне мистецтво») укладач торкається проблематики організації самостійної роботи студентів під час виконання творчих завдань та формування стійкого ефективного алгоритму самостійної роботи. У роботі акцентується увага на необхідності розвитку гармонійного слуху та усвідомлення значення процесу формоутворення у процесі створення хорових партитур. Автор надає поради стосовно опанування нотних комп’ютерних програм.Документ Виконавська майстерність естрадного співака(2021) Фоломєєва Наталія Аркадіївна; Folomieieva Nataliia ArkadiivnaУ навчально-методичному посібнику обґрунтовано основи розвитку виконавської майстерності естрадного співака, а також конкретизовано методичне забезпечення розвитку виконавської майстерності у процесі професійної підготовки. Навчально-методичний посібник містить аналіз складових виконавської майстерності естрадного співака та методичні засади їх опанування, а також розгляд основних етапів вокально-виконавської підготовки естрадного співака.Документ Використання репертуару з китайської популярної музики у класі естрадного співу(2020) Садовська Катерина Костянтинівна; Sadovska Kateryna Kostiantynivna; Фоломєєва Наталія Аркадіївна; Folomieieva Nataliia ArkadiivnaУ магістерській роботі висвітлені основні аспекти використання репертуару з китайської популярної музики у класі естрадного співу, а також здійснено мистецтвознавчий аналіз творчих доробків виконавців поп-музики з КНР. Робота містить уточнення класифікації жанрів та стилів китайської популярної музики та розробку перспективних шляхів та напрямків використання репертуару сучасного китайського вокального естрадного мистецтва у культурно мистецькому просторі України та його залучені до процесу професійної підготовки майбутніх естрадних співаків у вітчизняних ЗВО.Документ Вокальна лірика у творчості С. Рахманінова(2021) Савкова Світлана Юріївна; Savkova Svitlana Yuriivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ роботі досліджено романсову лірику у творчості С.Рахманінова. Oхaрaктеризовaно особливості виникнення та розвитку романсового жанру у ХІХ –ХХ століттях; визначено стильові особливості романсової лірики С.Рахманінова; обґрунтовано роль символізму вокальної творчості С.Рахманінова; висвітлено історію створення циклу романсів «Шість віршів для голосу та фортепіано»ор.38.; порівняно виконавську інтерпретацію циклу романсів «Шість віршів для голосу та фортепіано» ор.38.; зроблено виконавський аналіз романсу ор.38 «Вночі в саду у мене»ор.38 No1 (g-moll) на вірші А.Ісаакяна в перекладі О.Блока.Документ Вокальні твори С. Рахманінова: виконавський аспект(2020) Мicюpєвa Aннa Oлeкcaндpiвнa; Misiurieva Anna Oleksandrivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ роботі досліджено виконавский аспект вокальних творів С.Рахманінова. Висвітлено ocoбливocтi кaмepнo-вoкaльнoї мyзики пepшoї пoлoвини ХХ cтoлiття; проаналізовано життєвий шлях кoмпoзитopa C. В. Paхмaнiнoвa; здiйcнено oгляд твopчoї cпaдщини кoмпoзитopa C. В. Paхмaнiнoвa; розглянуто мyзичнo-хyдoжнiй oбpaз кaмepнo-вoкaльнoї твopчocтi C. Paхмaнiнoвa.Документ Двофазні та однофазні ауфтакти(2022) Карпенко Євген Віталійович; Ігнатовська Оксана Іванівна; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Ihnatovska Oksana IvanivnaУ методичних рекомендаціях «Двофазні та однофазні ауфтакти», адресовані здобувачам першого (бакалаврського) рівня, які вивчають курс «Хорове диригування» (галузь знань 014 Середня освіта, спеціальність Музичне мистецтво) висвітлено проблему усвідомлення природи формування однофазних та двофазних ауфтактів. Укладач торкається проблематики вивчення хорового диригування в умовах онлайн освіти та аспектів організації самостійної роботи студентів.Документ Джазова музика у становленні українського естрадного вокального мистецтва(2021) Янковець Поліна Олегівна; Yankovets Polina Olehivna; Фоломєєва Наталія Аркадіївна; Folomieieva Nataliia ArkadiivnaУ бакалаврській роботі конкретизовано особливості джазової музики і обґрунтовано вплив джазової музики на становлення українського естрадного вокального мистецтва, а також уточнено та поглиблено зміст понять «джаз», «естрадне мистецтво», «джазова музика», «вокальне мистецтво». У кваліфікаційній роботі схарактеризовані субкультури джазової музики, естрадні виконавці у джазовому стилі, конкретизовано особливості джазової музики, а також диференційовано стилі та напрямки джазової музики й розвинуті підходи до вивчення впливу на українське естрадне вокальне мистецтво.Документ Звукорежисерський аналіз музичних творів(2021) Корякін Олексій Олексійович; Koriakin Oleksii OleksiiovychУ методичних рекомендаціях обґрунтовано теоретико-методичні засади звукорежисерського аналізу музичних творів, а також конкретизовано методичне забезпечення здійснення звукорежисерського аналізу у процесі професійної підготовки за спеціальністю 025 музичне мистецтво. Методичні рекомендації містять характеристику складових етапів звукорежисерського аналізу музичних творів та методичні засади їх реалізації, а також розгляд основних засобів здійснення звукорежисерського аналізу музичних творів.Документ Кваліфікаційна робота за освітнім ступенем «Бакалавр»(2021) Фоломєєва Наталія Аркадіївна; Folomieieva Nataliia Arkadiivna; Корякін Олексій Олексійович; Koriakin Oleksii OleksiiovychМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок визначення тем кваліфікаційних робіт, вимог до порядку викладу матеріалу та структурних елементів бакалаврської роботи. у методичних рекомендаціях висвітлено особливості підготовки, написання та захисту кваліфікаційної роботи зі спеціальності 025 Музичне мистецтво. Видання містить рекомендації для здобувачів вищої освіти, наукових керівників та рецензентів кваліфікаційних робіт зі спеціальності 025 Музичне мистецтво, які спрямовані на забезпечення методологічної, теоретичної та експериментальної підготовки до виконання наукових досліджень, захисту та оцінки кваліфікаційної роботи у процесі підсумкової атестації.Документ Марія Едуардівна Донець-Тессейр: життєвий та творчий шлях(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Онучко Анастасія Олегівна; Onuchko Anastasiia Olehivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ магістерській роботі висвітлено життєвий шлях Марії Донець-Тессейр, а також розкрито виконавські та педагогічні грані творчого портрету української оперної співачки початку ХХ століття. Робота містить аналіз принципів та методів педагогічної діяльності Марії Донець-Тессейр, а також конкретизація значення української вокальної школи в професійному становленні Марії Донець-Тессейр та жанрових і стильових особливостей арії Джильди в виконанні Марії Донець-Тессейр.Документ Методичні засади поєднання вокально – технічної та звукорежисерської підготовки естрадних співаків(2020) Ганжаленко Тетяна Іванівна; Hanzhalenko Tetіana Ivanivna; Корякін Олексій Олексійович; Koriakin Oleksii OleksiiovychУ магістерській роботі висвітлено розроблені методичні рекомендації з опанування майбутніми естрадними співаками вокально-технічної та звукорежисерської складових процесу фахової підготовки майбутніх естрадних співаків, а також розроблено і обґрунтовано теоретико-методичні засади поєднання вокально-виконавської та звукорежисерської складових фахової підготовки естрадних співаків. Робота містить поглиблення змісту понять «вокально-виконавська техніка», «звукорежисерський прийом» та конкретизацію підходів до вокально-виконавської та звукорежисерської підготовки майбутніх естрадних співаків.Документ Методичні основи вивчення хорового диригування на першому курсі навчання(2021) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen VitaliiovychУ методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Хорове диригування» (галузь знань 014 Середня освіта, спеціальність Музичне мистецтво, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти) висвітлено проблему розвитку мануальної техніки студентів-початківців та запропоновано шляхи створення сприятливих педагогічних умов для підвищення ефективності процесу опанування перших диригентських схем, вступів та знять на різні долі тактів шляхом впровадження у педагогічну практику диригентських етюдів. Укладач торкається проблематики вивчення хорового диригування в умовах онлайн освіти та аспектів організації самостійної роботи студентів.Документ Методичні основи фахової підготовки артиста естрадного вокального ансамблю(2020) Зелений Ярослав Ігоревич; Zelenyi Yaroslav Ihorevych; Фоломєєва Наталія Аркадіївна; Folomieieva Nataliia ArkadiivnaУ магістерській роботі методично обґрунтовано основи фахової підготовки артиста естрадного вокального ансамблю, а також конкретизовано сутність та зміст фахової підготовки артиста естрадного вокального ансамблю. Робота містить аналіз діяльності естрадних вокальних ансамблів кінця ХХ – початку ХХІ ст., а також розгляд творчих принципів естрадного вокально-ансамблевого мистецтва.Документ Методичні рекомендації до робочої програми з естрадно-джазового аранжування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Карпенко Євген Віталійович; Ігнатовська Оксана Іванівна; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Ihnatovska Oksana IvanivnaУ методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Естрадно-джазове аранжування» для здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», Спеціальність 025 «Музичне мистецтво») укладач торкається проблематики розвитку гармонійного слуху та усвідомлення значення процесу формоутворення у ході створення ансамблевих партитур. Автори надають поради стосовно опанування нотних комп’ютерних програм.Документ Методичні рекомендації до робочої програми навчальної дисципліни «Виконавська інтерпретація»(2021) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Виконавська інтерпретація» висвітлено проблему формування інтерпретаційних умінь магістрів-вокалістів спеціальності 025 Музичне мистецтво. У публікації відповідно до структури курсу конкретизовано зміст практичних занять і самостійної роботи з метою актуалізації знань з теорії виконавської інтерпретації, стимулювання творчого потенціалу студентів в ракурсі знаходження ними особистих рішень втілення авторського задуму вокальних творів минулого і сучасності у відповідності до культурно-історичного контексту, жанрово-стильових ознак та композиційно-драматургічної програми.Документ Методичні рекомендації до робочої програми навчальної дисципліни «Читання партитур»(2021) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Читання партитур» висвітлено проблему формування вмінь опрацювання хорових партитур будь-якого рівня складності магістрів спеціальності 025 Музичне мистецтво. У публікації відповідно до структури курсу конкретизовано зміст практичних занять і самостійної роботи з метою формування здатності студентів глибинного осмислення і освоєння художньо-образного змісту вокально-хорових творів, формування вмінь високомайстерного відтворення на фортепіано (одночасно зі співом будь-якої хорової партії) різних видів хорових партитур, умінь поєднання хорової партитури з фортепіанним супроводом і партією соліста, вмінь спрощення фактури хорових зразків, здатності до їх транспонування та читання з аркуша.Документ Мистецтво конферансу у системі професійної підготовки сучасного естрадного співака(2021) Родя Світлана Володимирівна; Rodia Svitlana Volodymyrivna; Фоломєєва Наталія Аркадіївна; Folomieieva Nataliia ArkadiivnaУ магістерській роботі висвітлено мистецтво конферансу у системі професійної підготовки сучасного естрадного співака, а також розроблено методичні засади поєднання сучасного естрадного співу з мистецтвом конферансу у практичній діяльності. У кваліфікаційній роботі конкретизовано конферанс як складову системи підготовки майбутніх естрадних співаків, визначено передумови появи конферансу та особливості історичного розвитку мистецтва конферансу, а також узагальнено особливості сучасного конферансу.