Кафедра менеджменту освіти та педагогіки вищої школи
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра менеджменту освіти та педагогіки вищої школи за Автор "Dovhopolova Hanna Hennadiivna"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Development of American School Organizational Culture in the Concept of «Caring School Community»(2017) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaСтаття присвячена аналізу однієї з сучасних американських концепцій розвитку організаційної культури школи, а саме концепції «турботливої громади». Дана концепція виникла в зв'язку з необхідністю глибоких змін у внутрішньому середовищі американських середніх шкіл. Центральною ідеєю даної концепції є необхідність активізації співпраці між інститутами школи, сім'ї та суспільства з метою створення безпечного середовища в школі.Документ Peculiarities of Teaching Students to Read in Foreign Languages With the Aid of Computer Technologies(Baltja Publishng, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaThe main purpose of teaching foreign languages in high school is formation and development of communicative culture of students. To acquire communicative competence in a foreign language without visiting the country where its carriers live is a very difficult task. Therefore, an important task of the teacher is creation of real and imagined situations of communication during the foreign language lessons using various methods and techniques. The scientific problem of our research is the need for analysis of process of forming foreign language reading competence of students with the help of computer technologies.Документ The School-Level Factors of Effective Schooling(2016) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaУ поданій статті проаналізовано основні роботи англомовних дослідників у галузі освітнього менеджменту та теорії освіти (Р. Едмондз, Д. Левін, Р. Марзано, П. Саммонс, Дж. Ширинс) у контексті визначення факторів шкільного рівня, що зумовлюють наявність високих навчальних досягнень учнів. Доведено, що попри наявні відмінності в переліку факторів шкільного рівня у працях різних науковців, серед них можна виокремити п’ять основних. Визначено, що такими факторами є: колегіальність і професіоналізм, складні цілі та ефективний зворотний зв'язок, участь батьків і спільноти, безпечне і впорядковане середовище, обґрунтований і життєздатний навчальний план.Документ Актуалізація проблеми програмно-цільового управління розвитком закладу позашкільної освіти(ГО «Південна фундація педагогіки», 2019) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaСтаття присвячена аналізові основних ознак і переваг одного із типів управління, а саме програмно-цільового, а також його особливостям стосовно закладу позашкільної освітиДокумент Ділова етика в системі управління закладом вищої освіти як соціальною корпорацією(2020) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaВ магістерській роботі обґрунтовано трактування ділової етики як елемента системи управління закладом вищої освіти; подано комплексну характеристику ділової моралі й ділового етикету як структуроутворюючих елементів ділової етики вишу; уточнено зміст поняття «ділова етика». З’ясовано, що для ефективної взаємодії в організаційному співтоваристві необхідне загальне інформаційне та ціннісно-нормативне поле, яке якраз і формується корпоративною етикою. Будучи ключовим елементом, що об’єднує людей – учасників виробничого процесу в конкретній організації – в єдиний організм (людська спільнота), корпоративна етика виступає важливим елементом управління трудовими відносинами. Визначено, що управління розвитком норм і стандартів ділової етики закладу вищої освіти, відображених у кодексі ділової етики – це управління розвитком ЗВО. Для формування і впровадження кодексу ділової етики необхідний комплекс заходів, реалізація планомірної політики.Документ Культура американської школи в контексті реформи середньої освіти США 80-х років ХХ – початку ХХІ століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaВизначено стан розроблення проблеми культури американської школи в сучасній вітчизняній порівняльній педагогіці. Схарактеризовано концептуальні підходи до розгляду культури школи в сучасній теорії освіти США. Виокремлено історичні етапи становлення і розвитку культури американської школи. З’ясовано провідні стратегії (розвиток культури високих досягнень, культури співробітництва, культури турботливого та безпечного середовища) та механізмів (програм розвитку культури школи як професійної навчальної громади, чартерних шкіл, автономного шкільного менеджменту, інноваційних шкільних мереж) розвитку культури американської школи в контексті реформи середньої освіти США 80-х років ХХ – початку ХХІ століття. На основі порівняння особливостей розвитку культури американської та української школи окреслено можливості використання інноваційних ідей американського досвіду в Україні.Документ Організаційна культура як інноваційна технологія управління персоналом(2020) Губська Юлія Сергіївна; Hubska Yuliia Serhiivna; Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaВ магістерській роботі обґрунтовано трактування організаційної культури як технології керованого розвитку персоналу організації, уточнено його зміст; виокремлено основні функції організаційної культури, за рахунок яких здійснюється вплив на поведінку людей в організації; подано практичні рекомендації, спрямовані на формування й розвиток організаційної культури інноваційного типу в організації. Такі складові організаційної культури, як зрозумілі цілі, сприятливий організаційний клімат, продумана система матеріального й морального стимулювання, демократичний стиль управління відіграють важливу мотивуючу роль в життєдіяльності людей в організації. Організаційна культура як інноваційна технологія управління розвитком персоналу реалізується за допомогою залучення всіх категорій персоналу в процес прийняття рішень, через виявлення всього різноманіття ціннісних установок працівників, заохочення їх ініціативи й новаторства, інтеграцію всіх співробітників, зводячи до мінімуму конфлікти й розбіжності, сприяння просуванню по службових сходах, у першу чергу, тих співробітників, які здатні створювати нові корисні ідеї, через формування позитивної реакції на майбутні зміни, активне включення в процес впровадження інновацій. Такі умови можуть бути створені при наявності організаційної культури інноваційного типу, що визначається характером домінуючих і культивованих у ній цінностей і базових уявлень.Документ Педагогічний потенціал дитячої книги у формуванні естетичного смаку молодших школярів на уроках іноземної мови(2019) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaСтаття присвячена одній з актуальних проблем теорії навчання іноземної мови, а саме – використанню дитячої англомовної літератури під час уроків іноземної мови у молодших класах. Актуальність визначеної проблеми пояснюється тим, що впродовж останніх десятиріч потужний розвиток технічних засобів зв'язку та мовлення, широке впровадження нових комунікаційних технологій зумовили якісні зміни в інформаційній галузі. Книжка дедалі більше витісняється з кола дитячих інтересів. Сприймання відео-, кіно- та аудіоверсій вимагає від дитини набагато менших розумових і психоемоційних зусиль. Це, в свою чергу, призводить до уніфікації, стандартизації людської свідомості, деперсоналізації особистості. Тому назріла гостра необхідність у доповненні змістового компонента професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови педагогічними технологіями, спрямованими на використання сучасної дитячої англомовної літератури як засобу всебічного розвитку особистості у процесі навчання школярів. Наголошено на важливості дитячої художньої оригінальної літератури у формуванні естетичних смаків молодших школярів. У цьому контексті у статті окреслено педагогічний потенціал дитячої літератури, зокрема казки. Визначено, що дитяча книжка дає дитині перше уявлення про взаємодію мистецтв, про можливості їх інтеграції, реалізацію ідеї твору за допомогою різних видів мистецтва. Окреслено особливості творення свідомістю дитини художнього образу під час сприймання ішомовного художнього тексту. Зокрема, процес сприймання художнього образу вимагає від дитини наявності розвиненої уваги, уяви, абстрактного мислення та сенсорної готовності (тобто певного розвитку процесів сприймання). У ході сприймання художнього образу дитина активно досліджує його художньо-емоційну цінність, змістове навантаження, активно залучаючись до створення власного художнього образу.Документ Педагогічний потенціал дитячої літератури у професійній підготовці майбутніх учителів іноземної мови(ФОП Цьома, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Друженець Олена Миколаївна; Druzhenets Olena MykolaivnaУ доповіді подано короткий зміст результатів дослідження щодо педагогічного потенціалу дитячої літератури у підготовці майбутнього вчителя іноземної мовиДокумент Педагогічний потенціал іншомовної дитячої літератури у формуванні соціокультурної компетенції молодших школярів(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2019) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaУ статті обґрунтовано, що метою підготовки дитини в сучасний школі є формування творчої, всебічно розвинутої, духовно збагаченої особистості з науковим світоглядом, ґрунтовними професійними знаннями. Виходячи із цього, зміст сучасної професійної підготовки повинен бути спрямованим на формування вчителя, здатного працювати в системі, що характеризується взаємодією різних культур, відповідно до вимог сучасного соціуму, відродження особистості, відновлення загальнолюдських цінностей. Під педагогічним потенціалом ми визначаємо здатність певного елемента педагогічної системи ефективно досягати певної мети шляхом реалізації означених завдань. Педагогічний потенціал англомовної дитячої літератури полягає у здатності сприяти навчанню, розвитку та вихованню дитини. Гарно, кваліфіковано підібрана дитяча книжка завжди є сильним засобом розумового виховання й формування художньо-естетичних уподобань і смаків дитини. Дитяча література може бути використана в процесі морального, економічного, екологічного виховання. Дитяча англомовна література – це художня, науково-популярна, науково-фантастична, науково-художня література, створена спеціально для дітей, що включає найкращі класичні, фольклорні, поетичні та прозові твори, написані англійською мовою. Сучасна англомовна література для дітей – кращі зразки сучасної художньої, науково-популярної, науково-фантастичної, науково-художньої літератури, написані англійською мовою з урахуванням жанрового розмаїття англомовної літератури. Культура – поняття багаторівневе і складне, інтегрує в собі елементи менталітету, релігійних вірувань, побутових і політичних характеристик цього суспільства, його історії та її впливу на сьогодення. Вітчизняні педагоги відзначають, що вчителі мають бути готові залучати дітей до скарбів світового мистецтва через знайомство з культурою окремих цивілізацій чи країн. Педагоги сучасності наголошують на тому, що виховний потенціал окремих предметів шкільного курсу залишається поза увагою вчителів, зокрема мова йде про такий компонент іноземної мови, як соціокультурна компетенція. У статті визначено, що соціокультурна компетенція є обізнаністю учня з культурою та соціально-побутовим устроєм того народу, мова якого вивчається, що має привести до подальшого розуміння філософських та естетичних характеристик мови і стимулювати подальший інтерес до вивчення мови.Документ Педагогічні засоби підвищення кваліфікації викладачів до реалізації полікультурної освіти (на прикладі підвищення кваліфікації викладачів іноземних мов)(2020) Мишакова Вікторія Володимирівна; Myshakova Viktoriia Volodymyrivna; Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaВ магістерській роботі уточнено наукове знання про теорію інтеграції регіональної та глобальної педагогічної науки як науково-освітнього контексту підвищення кваліфікації викладачів іноземних мов для полікультурної освіти і виховання студентів; конкретизовано зміст програми підвищення кваліфікації викладачів іноземних мов з урахуванням полікультурної ситуації. Обґрунтовано модель інтеграції регіональної та глобальної педагогічної науки, визначено сукупність умов реалізації в порівнянні з традиційною практикою підвищення кваліфікації викладачів іноземних мов. Визначено систему педагогічних умов, практична реалізація яких призведе до більш ефективного, в порівнянні з традиційною практикою, підвищення кваліфікації викладачів та реалізації полікультурної освіти.Документ Педагогічні умови організації дистанційного навчання в процесі підготовки майбутніх педагогів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Чекуріна Ірина Олександрівна; Chekurina Iryna Oleksandrivna; Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaУ науковій роботі наведено теоретичне узагальнення особливостей підготовки майбутніх педагогів в системі дистанційного навчання закладів вищої освіти, що знайшло відображення в обґрунтуванні, розробці та визначенні педагогічних умов впровадження дистанційного навчання;обґрунтовано важливі соціально-економічні передумови введення дистанційної форми навчання, визначено переваги та недоліки дистанційної освіти як технології. Установлено, що дистанційне навчання – це різновид навчання, за яким учасники освітнього процесу здійснюють індивідуалізовану взаємодію як асинхронно, так і синхронно у часі, використовуючи переважно електронні засоби навчання, основою якого є самостійна робота здобувачів освіти, що дозволяє навчатись за індивідуальною освітньою траєкторією. З’ясовано, що однією із ефективних моделей дистанційної освіти в процесі підготовки майбутніх педагогів є змішане навчання. Визначено, що вітчизняний досвід впровадження дистанційного навчання суттєвий, оскільки технології дистанційного навчання активно впроваджуються в підготовці майбутніх педагогів під час організації та проведення лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних занять, консультацій та самостійної роботи в синхронному або асинхронному режимах з використанням різноманітних онлайн платформ, інструментів і застосунків. Водночас спостерігається недостатнє відпрацювання практичних навичок всіх учасників освітнього процесу і відсутність обґрунтованих методичних засад для реалізації зазначеної форми навчання в процесі підготовки майбутніх педагогів. Проведене теоретичне дослідження показало, що визначення ефективних педагогічних умов організації дистанційного навчання в процесі підготовки майбутніх педагогів є актуальним.Документ Педагогічні умови розвитку професійної культури майбутніх менеджерів в умовах університету(2020) Поповченко Андрій Леонідович; Popovchenko Andrii Leonidovych; Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaВ магістерській роботі визначено й теоретично обґрунтовано сутність понять: «професійна культура» та «професійна культура майбутніх менеджера», визначено її структуру та функції; обґрунтовано комплекс педагогічних умов розвитку професійної культури майбутніх менеджерів у закладах вищої освіти і забезпечення стійкої мотивації; збагачення професійно орієнтованих дисциплін нормативного циклу культурною проблематикою; використання в освітньому процесі активних та інтерактивних методів навчання; визначено критерії, показники та рівні розвитку професійної культури майбутніх менеджерів у фаховій підготовці; уточнено особливості професійної діяльності менеджерів.Документ Проблема формування особистості у вищій школі в контексті педагогічної спадщини А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaУ доповіді подано короткий зміст дослідження щодо моливості використання педагогічних погдядів А. С. Макаренка у контексті формування особистісті майбутнього фахівця у вищій школіДокумент Розвиток комунікативної компетентності студентів медичного коледжу у професійній підготовці(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Білокобильська Людмила Олександрівна; Bilokobylska Liudmyla Oleksandrivna; Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaВ магістерській роботі здійснений аналіз проблеми розвитку комунікативної компетентності студентів-майбутніх медиків на рівні медичного коледжу. Теоретичний аналіз дозволив визначити комунікативну компетентність студентів – майбутніх медичних працівників середньої ланки як інтегративну якість особистості, яка характеризується готовністю до виконання комунікативно орієнтованих терапевтичних завдань різного рівня складності і проявляється в толерантності, професійній емпатії, стресостійкості, милосерді, які сприяють полегшенню страждань, реабілітації, відновленню здоров'я пацієнта. Обґрунтовано педагогічну модель розвитку комунікативної компетентності майбутніх середніх медичних працівників, яка орієнтована на реалізацію принципів терапевтичної спільноти в освітньому процесі і включає: принципи, компоненти комунікативної компетентності майбутніх медичних працівників середньої ланки, показники й рівні її сформованості, педагогічні умови. Визначено педагогічні умови розвитку комунікативної компетентності студентів компетентності студентів – майбутніх медичних працівників.Документ Стан дослідженості проблеми організаційно-педагоічних умов підготовки магістрів педагогічної освіти в США(Херсонський державний університет, 2018) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Степанець Микола Юрійович; Stepanets Mykola YuriiovychУ статті розглянуто стан дослідженості проблеми організаційно-педагогічних умов підготовки магістрів педагогічної освіти у США через вивчення аспектів досліджуваної проблеми, що висвітлюються в роботах із порівняльно-педагогічної американістики. А саме: історичний; філософський; управлінський; навчальний.Документ Формування рефлексивної позиції у майбутнього педагога в процесі професійної освіти.(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кибенко Аліна Сергіївна; Kybenko Alina Serhiivna; Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaВ магістерській роботі розглянуто теоретико-практичні засади дослідження формування рефлексивної позиції у майбутнього педагога в процесі професійної освіти.З’ясовано сутність поняття рефлексивної позиції у майбутнього педагога та довести необхідність її формування в процесі професійної освіти.Виявлено та обґрунтовано організаційно-педагогічні, умови, що сприяють формуванню рефлексивної позиції у майбутнього педагога в процесі професійної освіти.Розроблено модель формування рефлексивної позиції у майбутнього педагога в процесі професійної освіти.Визначено критерії та показники оцінки рівня сформованості рефлексивної позиції у майбутнього педагога в процесі професійної освіти. Виявлено та обґрунтовано організаційно-педагогічних умов, що сприяють ефективному розвитку у майбутнього педагога рефлексивних здібностей; розроблено модель формування у майбутнього педагога рефлексивної позиції у процесі професійної освіти; визначено критеріїв та показники оцінки рівня сформованості у майбутнього педагога рефлексивної позиції.