Переглянути
Нові надходження
Документ Інтернаціоналізація вищої освіти: сутність поняття та системні зміни парадигми(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2001) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснений аналіз підходів до визначення поняття “інтернаціоналізація вищої освіти” (ІВО), що існують у сучасних американських, західноєвропейських, австралійських та міжнародних дослідженнях, подана порівняльна таблиця, у якій відображені системні зміни парадигми міжнародної вищої освіти.Документ "Нація у небезпеці": двадцять років американської освітньої реформи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2003) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті зроблений докладний аналіз доповіді «Нація у небезпеці» (1983 р.), ідеї якої склали ідеологічну основу реформ американського шкільництва у 80-90-х рр. ХХ ст. Показаний вплив ідей, сформульованих у доповіді, на освітню політику США у наступні двадцять років.Документ Нові підходи до створення альтернативних шкіл: сучасний досвід реформування середньої освіти США(Видавництво Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2007) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано особливості функціонування інноваційних освітніх мереж як принципово нової технології розвитку шкіл нового типу в США. З’ясовано основоположні типологічні характеристики, напрями та умови ефективності діяльності інноваційних освітніх мереж.Документ Університет світового класу: характеристики, механізми визначення статусу, умови створення(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2009) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено систематизацію поглядів провідних зарубіжних експертів на специфічні функціональні характеристики університету світового класу, сформульовані умови, за яких університет може досягти міжнародного статусу, визначені перспективи створення університету світового класу в Україні.Документ Умови формування професійних компетентностей майбутніх педагогів(2016) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaПроаналізовано і систематизовано педагогічні умови формування професійних компетентностей майбутнього педагога, зокрема: розвиток мотивації студентів до майбутньої педагогічної діяльності, позитивного ставлення майбутніх учителів до знань, у яких в ідеальній формі представлена їхня майбутня професійна діяльність; реалізацію діяльнісного підходу у організації всіх форм навчання студентів; організацію процесу формування професійних умінь майбутніх педагогів на творчому рівні. Розглядаються теоретичні основи понять "компетентність", "компетентність учителя", "професійно-творчі вміння" як компонент професійної компетентності вчителя.Документ Професійно-творчі вміння та здібності майбутнього педагога як складова його професійної культури(2017) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються теоретичні основи понять "здібності", "творчі здібності", "професійні вміння" "професійно-творчі вміння" як компоненти професійної культури фахівця. Представлено різні точки зору дослідників на зміст цих категорій. Висвітлено особливості професійно-творчих умінь майбутніх педагогів як ядра фахової компетентності вчителя, прояву його професійно-творчої самореалізації, які пов’язані з розвитком творчого потенціалу особистості, її професійної культури, є засобом реалізації творчих здібностей і умовою їх подальшого розвитку. Зокрема, деталізовано структуру професійно-творчих умінь вчителя.Документ Організаційно-педагогічні особливості розвитку установ освіти національних меншин для дітей дошкільного віку у Чернігівській губернії (20-30-ті рр. ХX ст.)(Херсонський державний університет, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Сидоренко Наталія Володимирівна; Sydorenko Nataliia VolodymyrivnaСтаття присвячена дослідженню проблеми становлення й розвитку закладів національних меншин системи соціального виховання Наркомосу УСРР для дітей дошкільного віку у Чернігівській губернії у 20-30-х роках ХХ століття. Розглянуто соціальні й педагогічні умови становлення мережі установ, охарактеризовано труднощі їх функціонування, зʼясовано концептуальні педагогічні засади їх виховної системи.Документ Cтановлення загально-теоретичних основ педагогічної типології в українській науковій думці першої третини ХХ століття(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaСтаттѐ присвѐчена дослідження процеса становленнѐ й розвитку основ педагогічної типології ѐк наукової галузі в українській науково-педагогічній думці першої третини XX століттѐ. Розглѐнуто формуваннѐ методологічних засад, що створили загально-теоретичні основи розробки класифікацій течій Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2017, № 6 (70) 194 реформаторської педагогіки в наукових дослідженнѐх С. Ананьїна, Г. ГоталоваГотліба, Я. Мамонтова, О. Музиченка, В. Петрусѐ. З’ѐсовано особистий внесок науковців у становленнѐ педагогічної типології ѐк науково-практичної галузі, що стала фундаментом української компаративістики.Документ Загальнотеоретичні основи періодизації вивчення й використання реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній думці кінця ХIX – початку XXI століть(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті досліджено особливості вивчення теорії і практики зарубіжної реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній думці кінця XIX – початку XXI століть. На підставі виокремлених провідних тенденцій вивчення явища й обґрунтованих критеріїв простежено методологічну та змістову ґенези вивчення теорії реформаторської педагогіки й особливості використання її новаційного досвіду, запропоновано авторську періодизацію вивчення теорії і практики зарубіжної реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній науці вказаного періоду.Документ Генезис поняття самоосвітня компетентність учнів(2008) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті розкрито сутність та структура самоосвітньої компетентності особистості, подано характеристику її компонентів у контексті досліджень зарубіжних та вітчизняних вчених.Документ Активізація пізнавальної діяльності учнів в умовах евристичного навчання(2013) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються теоретико-методологічні основи евристичного навчання: його сутність, науково-педагогічна концепція та дидактичні можливості в активізації пізнавальної діяльності учнів. Представлено характеристику евристичних методів навчання, зокрема методів «вживання», «вигадування», «якби», «гіперболізації», «аглютинації», «інверсії», «синектики». Висвітлено роль евристичних методів навчання, зокрема, евристичних запитань у формуванні вміння учнів здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати й оцінювати її, самостійно застосовувати способи пізнавальної та творчої діяльності. Розглянуто сутність евристичної (сократівської) бесіди як одного з провідних чинників активізації пізнавальної діяльності учнів.Документ Навчальна педагогічна практика як проект школи і університету(2016) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано можливості підвищення ефективності навчальної педагогічної практики за умови організації її як спільного проекту школи і університету, висвітлено зміст, етапи здійснення проекту, кінцеві продукти проектування. Доведено, що об’єднання завдань навчальної педагогічної практики єдиною виховною метою та організація практики як спільного проекту переводить взаємодію школи і університету з на партнерську основу, сприяє підвищенню результатів практики, професійному зростанню, ефективній професійній ідентифікації майбутнього вчителя. Описано технологію підготовки студентів до здійснення завдань практики.Документ Методика А. С. Макаренка: новаторство теоретико-практичних засад(2013) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті охарактеризовано процес формування новаторського теоретико-практичного підґрунтя виховної системи А. С. Макаренка в умовах утвердження соціалістичного устрою суспільства, розробки методологічних основ радянської педагогіки та нового етапу розвитку прогресивної зарубіжної педагогіки початку XX століття. Акцентовано увагу на провідних складових авторської системи видатного педагога, обумовлених найголовнішим завданням − вихованням нової людини. Здійснено порівняльний аналіз ідей А. С. Макаренка й зарубіжних педагогів-новаторів досліджуваного періоду. Доведено суголосність прогресивних ідей виховання зарубіжної та вітчизняної педагогіки.Документ Емоційна культура креативної особистості в процесі самовизначення(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглядаються зміст та взаємовплив понять емоції, емоційність, емоційна культура, емоційний інтелект, самовизначення креативної особистості. У ході дослідження були використані такі методи, як вивчення, аналіз, узагальнення, систематизація даних науково-методичної та спеціальної літератури. Аналізуються підходи до визначень, структури, умови розвитку цих понять, розглядаються провідні теорії емоцій. Доводиться, що самовизначення особистості є керованим процесом, а невід’ємну роль у цьому процесі відіграють такі якості, як емоційна культура, що представлена в контексті професійно-педагогічної культури педагога та творчий потенціал. Отже, пропонуються шляхи розвитку емоційної культури особистості, що впливає на підвищення продуктивності процесу самовизначення.Документ Інтернаціоналізація освітнього простору старшої школи Великої Британії: змістові засади(2013) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaУ статті з’ясовано змістові засади інтернаціоналізації освітнього простору старшої школи Великої Британії; визначено пріоритетні академічні цілі в контексті інтернаціоналізації освітнього простору старшої школи; встановлено відповідність британських навчальних планів і програм старшої школи міжнародним освітнім стандартам; проаналізовано інтернаціоналізований навчальний план старшої школи Пьорс (Кембридж); схарактеризовано навчальні предмети з інтернаціоналізованим змістом та визначено їх специфічні особливості.Документ Соціальна профілактика делінквентної поведінки підлітків(2014) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядається сутність делінквентної поведінки підлітків як порушення дисципліни, погані вчинки, злочини тощо, чинники, які призводять до формування такої поведінки, зокрема, соціально-економічні, соціально-педагогічні, соціально-культурні, психологічні, біологічні. Систематизовано заходи профілактики делінквентної поведінки учнів у роботі соціального педагога загальноосвітнього навчального закладу, до яких віднесена первинна та вторинна профілактика правопорушень, соціальна реабілітація неповнолітніх, які мали досвід протиправної поведінки та психолого-корекційна робота з ними тощо.Документ Формування готовності майбутніх учителів до самореалізації творчого потенціалу у процесі навчальної педагогічної практики(2014) Кононенко Марія Петрівна; Kononenko Mariia Petrivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано підходи щодо розуміння поняття «професійна готовність», визначено сутність інтегрального утворення майбутнього вчителя – готовність до самореалізації творчого потенціалу у професійній діяльності, змодельовано та описано його структуру, що містить мотиваційний, змістовий, технологічний, управлінський компоненти, досліджено показники готовності. Проаналізовано навчальну педагогічну практику як важливу складову професійної підготовки педагогів та розглянуто педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів до самореалізації творчого потенціалу у професійній діяльності, які охоплюють підготовчий, основний та підсумковий етапи навчальної практики.Документ Змістові лінії системи педагогічних практик(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті висвітлено концепцію побудови системи завдань педагогічних практик у контексті майбутньої професійної діяльності, змісту навчальних педагогічних дисциплін, попередніх та наступних видів педагогічної практики, професійного становлення майбутнього компетентного вчителя. Обґрунтовано змістові лінії навчальної (пропедевтичної) та виробничих педагогічних практик, їх розвиток на різних етапах університетського навчання. Висвітлено динаміку змін у технологіях підготовки, організації практики та оцінювання навчальних досягнень студентів за результатами практики.Документ Пріоритетні форми та засоби інтернаціоналізації освітнього простору: зарубіжний досвід(2014) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaУ статті з’ясовано сутнісні характеристики процесу інтернаціоналізації освіти; визначено пріоритетні форми (академічна мобільність, віртуальна мобільність, мобільність освітніх експертів, менеджерів, дистанційне навчання, Е-навчання, міжнародне партнерство) та засоби (міжнародні програми та проекти, угоди, інформаційно-комунікативні технології, міжнародні освітні мережі, інтернаціоналізований курикулум, міжнародний бакалаврат (International baccalaureate) інтернаціоналізації освітнього простору; схарактеризовано їх специфічні особливості.Документ Метод педагогічного спостереження в підвищенні якості результатів навчальної педагогічної практики(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано значення методу педагогічного спостереження у професійному зростанні, професійній ідентифікації майбутнього вчителя у період навчальної (пропедевтичної) педагогічної практики. Визначено, що навчальна практика є складовою навчальних модулів дисципліни «Педагогіка», середовищем трансформації теоретичних досягнень у професійні уміння. Доведено, що якість отриманих педагогічних висновків у ході практики залежить від умінь студентів здійснювати педагогічне спостереження та його методичного забезпечення. Подано концепцію розроблених протоколів, аналіз стану сформованості вмінь студентів здійснювати спостереження. Описано технологію формування готовності студентів до використання методу педагогічного спостереження в період педагогічної практики.