Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Інтернаціоналізація вищої освіти: сутність поняття та системні зміни парадигми(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2001) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснений аналіз підходів до визначення поняття “інтернаціоналізація вищої освіти” (ІВО), що існують у сучасних американських, західноєвропейських, австралійських та міжнародних дослідженнях, подана порівняльна таблиця, у якій відображені системні зміни парадигми міжнародної вищої освіти.Документ "Нація у небезпеці": двадцять років американської освітньої реформи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2003) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті зроблений докладний аналіз доповіді «Нація у небезпеці» (1983 р.), ідеї якої склали ідеологічну основу реформ американського шкільництва у 80-90-х рр. ХХ ст. Показаний вплив ідей, сформульованих у доповіді, на освітню політику США у наступні двадцять років.Документ Нові підходи до створення альтернативних шкіл: сучасний досвід реформування середньої освіти США(Видавництво Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2007) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано особливості функціонування інноваційних освітніх мереж як принципово нової технології розвитку шкіл нового типу в США. З’ясовано основоположні типологічні характеристики, напрями та умови ефективності діяльності інноваційних освітніх мереж.Документ Генезис поняття самоосвітня компетентність учнів(2008) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті розкрито сутність та структура самоосвітньої компетентності особистості, подано характеристику її компонентів у контексті досліджень зарубіжних та вітчизняних вчених.Документ Університет світового класу: характеристики, механізми визначення статусу, умови створення(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2009) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено систематизацію поглядів провідних зарубіжних експертів на специфічні функціональні характеристики університету світового класу, сформульовані умови, за яких університет може досягти міжнародного статусу, визначені перспективи створення університету світового класу в Україні.Документ Ассоциации университетских администраторов научных исследований: американский опыт создания профессионального сообщества(ФГБОУ ВПО «Тольяттинский государственный университет», 2013) Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychВ статье проанализирован опыт США по формированию профессионального сообщества универси- тетских администраторов научных исследований; выявлены целевые приоритеты и охарактеризованы структурные особенности деятельности ассоциаций исследуемой направленности, предпринята попытка типологизации ассоциаций университетских администраторов.Документ Методика А. С. Макаренка: новаторство теоретико-практичних засад(2013) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті охарактеризовано процес формування новаторського теоретико-практичного підґрунтя виховної системи А. С. Макаренка в умовах утвердження соціалістичного устрою суспільства, розробки методологічних основ радянської педагогіки та нового етапу розвитку прогресивної зарубіжної педагогіки початку XX століття. Акцентовано увагу на провідних складових авторської системи видатного педагога, обумовлених найголовнішим завданням − вихованням нової людини. Здійснено порівняльний аналіз ідей А. С. Макаренка й зарубіжних педагогів-новаторів досліджуваного періоду. Доведено суголосність прогресивних ідей виховання зарубіжної та вітчизняної педагогіки.Документ Активізація пізнавальної діяльності учнів в умовах евристичного навчання(2013) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються теоретико-методологічні основи евристичного навчання: його сутність, науково-педагогічна концепція та дидактичні можливості в активізації пізнавальної діяльності учнів. Представлено характеристику евристичних методів навчання, зокрема методів «вживання», «вигадування», «якби», «гіперболізації», «аглютинації», «інверсії», «синектики». Висвітлено роль евристичних методів навчання, зокрема, евристичних запитань у формуванні вміння учнів здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати й оцінювати її, самостійно застосовувати способи пізнавальної та творчої діяльності. Розглянуто сутність евристичної (сократівської) бесіди як одного з провідних чинників активізації пізнавальної діяльності учнів.Документ Інтернаціоналізація освітнього простору старшої школи Великої Британії: змістові засади(2013) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaУ статті з’ясовано змістові засади інтернаціоналізації освітнього простору старшої школи Великої Британії; визначено пріоритетні академічні цілі в контексті інтернаціоналізації освітнього простору старшої школи; встановлено відповідність британських навчальних планів і програм старшої школи міжнародним освітнім стандартам; проаналізовано інтернаціоналізований навчальний план старшої школи Пьорс (Кембридж); схарактеризовано навчальні предмети з інтернаціоналізованим змістом та визначено їх специфічні особливості.Документ Соціальна профілактика делінквентної поведінки підлітків(2014) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядається сутність делінквентної поведінки підлітків як порушення дисципліни, погані вчинки, злочини тощо, чинники, які призводять до формування такої поведінки, зокрема, соціально-економічні, соціально-педагогічні, соціально-культурні, психологічні, біологічні. Систематизовано заходи профілактики делінквентної поведінки учнів у роботі соціального педагога загальноосвітнього навчального закладу, до яких віднесена первинна та вторинна профілактика правопорушень, соціальна реабілітація неповнолітніх, які мали досвід протиправної поведінки та психолого-корекційна робота з ними тощо.Документ Пріоритетні форми та засоби інтернаціоналізації освітнього простору: зарубіжний досвід(2014) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaУ статті з’ясовано сутнісні характеристики процесу інтернаціоналізації освіти; визначено пріоритетні форми (академічна мобільність, віртуальна мобільність, мобільність освітніх експертів, менеджерів, дистанційне навчання, Е-навчання, міжнародне партнерство) та засоби (міжнародні програми та проекти, угоди, інформаційно-комунікативні технології, міжнародні освітні мережі, інтернаціоналізований курикулум, міжнародний бакалаврат (International baccalaureate) інтернаціоналізації освітнього простору; схарактеризовано їх специфічні особливості.Документ Формування готовності майбутніх учителів до самореалізації творчого потенціалу у процесі навчальної педагогічної практики(2014) Кононенко Марія Петрівна; Kononenko Mariia Petrivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано підходи щодо розуміння поняття «професійна готовність», визначено сутність інтегрального утворення майбутнього вчителя – готовність до самореалізації творчого потенціалу у професійній діяльності, змодельовано та описано його структуру, що містить мотиваційний, змістовий, технологічний, управлінський компоненти, досліджено показники готовності. Проаналізовано навчальну педагогічну практику як важливу складову професійної підготовки педагогів та розглянуто педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів до самореалізації творчого потенціалу у професійній діяльності, які охоплюють підготовчий, основний та підсумковий етапи навчальної практики.Документ Детермінанти розвитку реформаційної педагогіки кінця XIX – початку XX століть: досвід системного аналізу(2014) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaВ умовах входження України до європейського освітнього простору значно зростає потреба освітніх змін, що забезпечують швидку адаптацію до нових суспільних вимог. З огляду на це, значної ваги набуває вивчення чинників, закономірностей, тенденцій реформування у сфері освіти окремих країн і регіонів періоду розвитку індустріального й постіндустріального суспільств. Об᾽єктом історико-педагогічного аналізу запропонованої статті є процес становлення й розвитку складових реформаторської педагогіки кінця XIX – першої третини XX століть як освітнього феномену, що ілюструє одну з можливих форм прояву педагогічно-наукової ініціативи приведення школи у відповідність до вимог життя. Методологічною основою дослідження стали основні положення сучасної теорії освітніх змін.Документ Професійне самовизначення особистості як спосіб її самореалізації(2015) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглядаються сутність і взаємовплив понять «професійне самовизначення особистості», «самореалізація особистості». Аналізуються підходи до визначень, структури, критерії ефективності цих понять. Професійне самовизначення розглядається як найважливіша складова процесу самореалізації особистості. Доводиться, що професійне самовизначення є керованим процесом, а, отже, пропонуються механізми педагогічної допомоги школярам із метою реалізації власного потенціалу, розкриття здібностей і задатків, таким чином підвищивши продуктивність процесу самореалізації.Документ Змістові лінії системи педагогічних практик(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті висвітлено концепцію побудови системи завдань педагогічних практик у контексті майбутньої професійної діяльності, змісту навчальних педагогічних дисциплін, попередніх та наступних видів педагогічної практики, професійного становлення майбутнього компетентного вчителя. Обґрунтовано змістові лінії навчальної (пропедевтичної) та виробничих педагогічних практик, їх розвиток на різних етапах університетського навчання. Висвітлено динаміку змін у технологіях підготовки, організації практики та оцінювання навчальних досягнень студентів за результатами практики.Документ Технології грантового супроводу науково-дослідних проектів в університетах США(2015) Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychУ статті доведено необхідність вивчення світового досвіду диверсифікації фінансування університетських досліджень і розробок. Висвітлено проблеми української науки в складних військових і економічних умовах, коли недолік бюджетного фінансування та небажання приватного бізнесу інвестувати в наукові дослідження призвели до згортання довгострокових перспективних досліджень. Особливу увагу приділено системі грантового фінансування наукових проектів США. Показано, що грантова підтримка науки, як особливий фінансовий механізм, отримала значне поширення у світі та найбільшою мірою в Сполучених Штатах Америки.Документ Педагогічна діагностика професійно-творчих умінь студентів як показника готовності спеціаліста до професійної діяльності(2015) Левченко Людмила Степанівна; Levchenko Liudmyla Stepanivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті представлено результати дослідження сутності педагогічної діагностики професійно-творчих умінь студентів, розглянуто комплекс діагностичних процедур для об’єктивної оцінки професійно-творчих умінь студентів розв’язувати нестандартні задачі професійної діяльності на пошуково-виконавчому, евристичному та творчому рівнях. Матеріал сформовано як за результатами аналізу й узагальнення психолого-педагогічної літератури, так і за результатами власного експериментального дослідження авторів.Документ Метод педагогічного спостереження в підвищенні якості результатів навчальної педагогічної практики(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано значення методу педагогічного спостереження у професійному зростанні, професійній ідентифікації майбутнього вчителя у період навчальної (пропедевтичної) педагогічної практики. Визначено, що навчальна практика є складовою навчальних модулів дисципліни «Педагогіка», середовищем трансформації теоретичних досягнень у професійні уміння. Доведено, що якість отриманих педагогічних висновків у ході практики залежить від умінь студентів здійснювати педагогічне спостереження та його методичного забезпечення. Подано концепцію розроблених протоколів, аналіз стану сформованості вмінь студентів здійснювати спостереження. Описано технологію формування готовності студентів до використання методу педагогічного спостереження в період педагогічної практики.Документ До проблеми формування професійної громади університетських адміністраторів наукових досліджень: аналіз американського досвіду(2015) Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychУ статті проаналізовано досвід адміністраторів наукової діяльності університетів США з формування професійних асоціацій. Виявлено цільові пріоритети та охарактеризовано структурні й функціональні особливості діяльності асоціацій досліджуваної спрямованості, здійснено спробу типологізації асоціацій університетських адміністраторів за такими критеріями, як професійна належність членів громади, територіальні межі діяльності організації, функціональні особливості її діяльності. Схарактеризовано особливості функціонування професійної громади адміністраторів наукової діяльності як відкритої системи.Документ Інноваційні підходи до підготовки магістрів соціально-педагогічної галузі: зарубіжний досвід Великої Британії(2015) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaУ статті з’ясовано інноваційні підходи до підготовки магістрів соціально-педагогічної галузі у Великій Британії; проаналізовано змістові та процесуальні аспекти підготовки соціальних педагогів; схарактеризовано діяльність Центральної ради з освіти та підготовки в галузі соціальної роботи та визначено основоположні документи, які встановлюють напрями її розвитку, єдині державні вимоги до диплому спеціаліста у сфері соціальної роботи, процедуру відбору абітурієнтів, програми навчання на базі академічних навчальних закладів, спеціалізації за різними напрямами соціальної роботи, кваліфікаційні вимоги до єдиного Диплому соціального працівника.