Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cтановлення загально-теоретичних основ педагогічної типології в українській науковій думці першої третини ХХ століття(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaСтаттѐ присвѐчена дослідження процеса становленнѐ й розвитку основ педагогічної типології ѐк наукової галузі в українській науково-педагогічній думці першої третини XX століттѐ. Розглѐнуто формуваннѐ методологічних засад, що створили загально-теоретичні основи розробки класифікацій течій Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2017, № 6 (70) 194 реформаторської педагогіки в наукових дослідженнѐх С. Ананьїна, Г. ГоталоваГотліба, Я. Мамонтова, О. Музиченка, В. Петрусѐ. З’ѐсовано особистий внесок науковців у становленнѐ педагогічної типології ѐк науково-практичної галузі, що стала фундаментом української компаративістики.Документ The Formation of Internationalized Educational Space as a Comparative Pedagogical Problem(2015) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaУ статті визначено пріоритетні завдання інтернаціоналізації освіти на різних рівнях освітнього простору, з’ясовано пріоритетні завдання інтернаціоналізації освітнього простору, встановлено й схарактеризовано рівні інтернаціоналізації освітнього простору, оскільки інтернаціоналізація є головною умовою та засобом розбудови освітнього простору як сукупності всіх освітніх й виховних закладів, науково-педагогічних центрів, державних і суспільних організацій освіти в різних країнах, геополітичних регіонах.Документ Активізація пізнавальної діяльності учнів в умовах евристичного навчання(2013) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються теоретико-методологічні основи евристичного навчання: його сутність, науково-педагогічна концепція та дидактичні можливості в активізації пізнавальної діяльності учнів. Представлено характеристику евристичних методів навчання, зокрема методів «вживання», «вигадування», «якби», «гіперболізації», «аглютинації», «інверсії», «синектики». Висвітлено роль евристичних методів навчання, зокрема, евристичних запитань у формуванні вміння учнів здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати й оцінювати її, самостійно застосовувати способи пізнавальної та творчої діяльності. Розглянуто сутність евристичної (сократівської) бесіди як одного з провідних чинників активізації пізнавальної діяльності учнів.Документ Ассоциации университетских администраторов научных исследований: американский опыт создания профессионального сообщества(ФГБОУ ВПО «Тольяттинский государственный университет», 2013) Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychВ статье проанализирован опыт США по формированию профессионального сообщества универси- тетских администраторов научных исследований; выявлены целевые приоритеты и охарактеризованы структурные особенности деятельности ассоциаций исследуемой направленности, предпринята попытка типологизации ассоциаций университетских администраторов.Документ Генезис поняття самоосвітня компетентність учнів(2008) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті розкрито сутність та структура самоосвітньої компетентності особистості, подано характеристику її компонентів у контексті досліджень зарубіжних та вітчизняних вчених.Документ Детермінанти розвитку реформаційної педагогіки кінця XIX – початку XX століть: досвід системного аналізу(2014) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaВ умовах входження України до європейського освітнього простору значно зростає потреба освітніх змін, що забезпечують швидку адаптацію до нових суспільних вимог. З огляду на це, значної ваги набуває вивчення чинників, закономірностей, тенденцій реформування у сфері освіти окремих країн і регіонів періоду розвитку індустріального й постіндустріального суспільств. Об᾽єктом історико-педагогічного аналізу запропонованої статті є процес становлення й розвитку складових реформаторської педагогіки кінця XIX – першої третини XX століть як освітнього феномену, що ілюструє одну з можливих форм прояву педагогічно-наукової ініціативи приведення школи у відповідність до вимог життя. Методологічною основою дослідження стали основні положення сучасної теорії освітніх змін.Документ До проблеми формування професійної громади університетських адміністраторів наукових досліджень: аналіз американського досвіду(2015) Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychУ статті проаналізовано досвід адміністраторів наукової діяльності університетів США з формування професійних асоціацій. Виявлено цільові пріоритети та охарактеризовано структурні й функціональні особливості діяльності асоціацій досліджуваної спрямованості, здійснено спробу типологізації асоціацій університетських адміністраторів за такими критеріями, як професійна належність членів громади, територіальні межі діяльності організації, функціональні особливості її діяльності. Схарактеризовано особливості функціонування професійної громади адміністраторів наукової діяльності як відкритої системи.Документ Емоційна культура креативної особистості в процесі самовизначення(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглядаються зміст та взаємовплив понять емоції, емоційність, емоційна культура, емоційний інтелект, самовизначення креативної особистості. У ході дослідження були використані такі методи, як вивчення, аналіз, узагальнення, систематизація даних науково-методичної та спеціальної літератури. Аналізуються підходи до визначень, структури, умови розвитку цих понять, розглядаються провідні теорії емоцій. Доводиться, що самовизначення особистості є керованим процесом, а невід’ємну роль у цьому процесі відіграють такі якості, як емоційна культура, що представлена в контексті професійно-педагогічної культури педагога та творчий потенціал. Отже, пропонуються шляхи розвитку емоційної культури особистості, що впливає на підвищення продуктивності процесу самовизначення.Документ Загальнотеоретичні основи періодизації вивчення й використання реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній думці кінця ХIX – початку XXI століть(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті досліджено особливості вивчення теорії і практики зарубіжної реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній думці кінця XIX – початку XXI століть. На підставі виокремлених провідних тенденцій вивчення явища й обґрунтованих критеріїв простежено методологічну та змістову ґенези вивчення теорії реформаторської педагогіки й особливості використання її новаційного досвіду, запропоновано авторську періодизацію вивчення теорії і практики зарубіжної реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній науці вказаного періоду.Документ Змістові лінії системи педагогічних практик(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті висвітлено концепцію побудови системи завдань педагогічних практик у контексті майбутньої професійної діяльності, змісту навчальних педагогічних дисциплін, попередніх та наступних видів педагогічної практики, професійного становлення майбутнього компетентного вчителя. Обґрунтовано змістові лінії навчальної (пропедевтичної) та виробничих педагогічних практик, їх розвиток на різних етапах університетського навчання. Висвітлено динаміку змін у технологіях підготовки, організації практики та оцінювання навчальних досягнень студентів за результатами практики.Документ Комунікативні аспекти самовизначення креативної особистості(2016) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглянуто сутність і взаємовплив понять самовизначення креативної особистості, комунікативність, творче спілкування, творчий потенціал. Проаналізовано підходи до визначень, структури, умови розвитку та критерії ефективності реалізації цих понять. Доведено, що самовизначення особистості є керованим процесом, а невід’ємну роль у цьому процесі відіграють такі якості, як творчий потенціал та комунікативність. Отже, пропонуються механізми педагогічної допомоги школярам у реалізації їхніх потенціалів, розкритті здібностей і задатків, що таким чином впливають на підвищення продуктивності процесу самовизначення.Документ Метод педагогічного спостереження в підвищенні якості результатів навчальної педагогічної практики(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано значення методу педагогічного спостереження у професійному зростанні, професійній ідентифікації майбутнього вчителя у період навчальної (пропедевтичної) педагогічної практики. Визначено, що навчальна практика є складовою навчальних модулів дисципліни «Педагогіка», середовищем трансформації теоретичних досягнень у професійні уміння. Доведено, що якість отриманих педагогічних висновків у ході практики залежить від умінь студентів здійснювати педагогічне спостереження та його методичного забезпечення. Подано концепцію розроблених протоколів, аналіз стану сформованості вмінь студентів здійснювати спостереження. Описано технологію формування готовності студентів до використання методу педагогічного спостереження в період педагогічної практики.Документ Методика А. С. Макаренка: новаторство теоретико-практичних засад(2013) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті охарактеризовано процес формування новаторського теоретико-практичного підґрунтя виховної системи А. С. Макаренка в умовах утвердження соціалістичного устрою суспільства, розробки методологічних основ радянської педагогіки та нового етапу розвитку прогресивної зарубіжної педагогіки початку XX століття. Акцентовано увагу на провідних складових авторської системи видатного педагога, обумовлених найголовнішим завданням − вихованням нової людини. Здійснено порівняльний аналіз ідей А. С. Макаренка й зарубіжних педагогів-новаторів досліджуваного періоду. Доведено суголосність прогресивних ідей виховання зарубіжної та вітчизняної педагогіки.Документ Навчальна педагогічна практика як проект школи і університету(2016) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано можливості підвищення ефективності навчальної педагогічної практики за умови організації її як спільного проекту школи і університету, висвітлено зміст, етапи здійснення проекту, кінцеві продукти проектування. Доведено, що об’єднання завдань навчальної педагогічної практики єдиною виховною метою та організація практики як спільного проекту переводить взаємодію школи і університету з на партнерську основу, сприяє підвищенню результатів практики, професійному зростанню, ефективній професійній ідентифікації майбутнього вчителя. Описано технологію підготовки студентів до здійснення завдань практики.Документ "Нація у небезпеці": двадцять років американської освітньої реформи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2003) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті зроблений докладний аналіз доповіді «Нація у небезпеці» (1983 р.), ідеї якої склали ідеологічну основу реформ американського шкільництва у 80-90-х рр. ХХ ст. Показаний вплив ідей, сформульованих у доповіді, на освітню політику США у наступні двадцять років.Документ Нові підходи до створення альтернативних шкіл: сучасний досвід реформування середньої освіти США(Видавництво Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2007) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано особливості функціонування інноваційних освітніх мереж як принципово нової технології розвитку шкіл нового типу в США. З’ясовано основоположні типологічні характеристики, напрями та умови ефективності діяльності інноваційних освітніх мереж.Документ Організаційно-педагогічні особливості розвитку установ освіти національних меншин для дітей дошкільного віку у Чернігівській губернії (20-30-ті рр. ХX ст.)(Херсонський державний університет, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Сидоренко Наталія Володимирівна; Sydorenko Nataliia VolodymyrivnaСтаття присвячена дослідженню проблеми становлення й розвитку закладів національних меншин системи соціального виховання Наркомосу УСРР для дітей дошкільного віку у Чернігівській губернії у 20-30-х роках ХХ століття. Розглянуто соціальні й педагогічні умови становлення мережі установ, охарактеризовано труднощі їх функціонування, зʼясовано концептуальні педагогічні засади їх виховної системи.Документ Педагогічна діагностика професійно-творчих умінь студентів як показника готовності спеціаліста до професійної діяльності(2015) Левченко Людмила Степанівна; Levchenko Liudmyla Stepanivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті представлено результати дослідження сутності педагогічної діагностики професійно-творчих умінь студентів, розглянуто комплекс діагностичних процедур для об’єктивної оцінки професійно-творчих умінь студентів розв’язувати нестандартні задачі професійної діяльності на пошуково-виконавчому, евристичному та творчому рівнях. Матеріал сформовано як за результатами аналізу й узагальнення психолого-педагогічної літератури, так і за результатами власного експериментального дослідження авторів.Документ Проблеми, суперечності та перспективи розвитку танцювальної освіти в сучасній американській школі(2016) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychУ статті в історичному контексті розглянуто проблеми й суперечності, з якими стикається танцювальна освіта в сучасній школі Сполучених Штатів Америки; подано огляд підходів до викладання танців в американських школах; виокремлено ключові історичні постаті в історії танцювальної освіти США та показано їх вплив на формування традицій танцювальної освіти; висвітлено проблеми професійного статусу вчителів танців; показано позитивний вплив танцювальної освіти на розвиток дитини; схарактеризовано зміст національних стандартів із танцювальної освіти К-12 ARTS та доведено їх інноваційний вплив на розвиток освітньої практики в досліджуваній сфері в сучасних умовах.Документ Професійне самовизначення особистості як спосіб її самореалізації(2015) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглядаються сутність і взаємовплив понять «професійне самовизначення особистості», «самореалізація особистості». Аналізуються підходи до визначень, структури, критерії ефективності цих понять. Професійне самовизначення розглядається як найважливіша складова процесу самореалізації особистості. Доводиться, що професійне самовизначення є керованим процесом, а, отже, пропонуються механізми педагогічної допомоги школярам із метою реалізації власного потенціалу, розкриття здібностей і задатків, таким чином підвищивши продуктивність процесу самореалізації.