Навчальні видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Навчальні видання за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 77
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Мовне родинознавство (виховний потенціал лінгвокультури рідного краю)(Редакційно-видавничий відділ Глухівського державного педагогічного університету., 2003) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ навчальному посібнику розглядається виховний потенціал лінгвокультури рідного краю як засіб формування лінгвокультурознавчої компетенції майбутнього вчителя-словесника в системі професійної підготовки. Дидактичний матеріал українознавчих текстів, фольклорно-етнографічних і діалектологічних практик (назви спорідненості та свояцтва, мовний етикет, топоніміка, обряди, ремесла жителів рідного краю) пропонується під кутом зору лінгвокультурологічного підходу і може слугувати складовою частиною курсів “Народознавство”, "Українська етнопедагогіка", використовуватись при підготовці до занять і виховних заходів із сучасної української мови, літературного краєзнавства, вступу до слов΄янської філології, лінгвістичного аналізу художнього тексту. Видання адресоване студентам вищих навчальних закладiв, учням і вчителям загальноосвiтнiх закладів, шанувальникам рідного слова.Документ Український фольклор(ГДПУ, 2004) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ посібнику розглядаються основні питання курсу усної народної творчості. Новизна посібника - у методичній багатоваріантності його структури. Поряд із стислим викладом теоретичного матеріалу до кожної теми семи модулів пропонується система різнорівневих форм контролю набутих знань і вмінь: контрольні, тестові запитання, творчі, проблемні завдання, мета яких - спрямувати студента на самостійний пошук, сприяти розвитку його творчого, аналітичного мислення, формувати професійно компетентного вчителя-словесника. Для студентів філологічних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. Може бути корисним для викладачів, учителів та учнів гімназій, ліцеїв, коледжів, середніх загальноосвітніх шкіл та училищ.Документ Мовно-літературна освіта в Україні: погляд крізь роки(2008) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Базиль Людмила Олександрівна; Bazyl Liudmyla OleksandrivnaУ навчальному посібнику розглядаються актуальні проблеми мовно-літературної освіти в Україні у 1918 – 1938 роках. На літературних джерелах 20-30-х рр. ХХ ст. обґрунтовано тенденції професійної підготовки вчителів української мови і літератури, становлення і розвитку шкільної мовно-літературної освіти. Контрольні, проблемно-пошукові запитання і завдання орієнтують студентів на формування методичної, дослідницької компетенцій. Для студентів, магістрантів вищих навчальних закладів України, аспірантів, викладачів.Документ Готуємося до уроку української мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ посібнику подано матеріали до уроків з української мови для учнів 11 класу (профіль – «українська філологія»). Вправи та завдання зорієнтовують на поглиблення знань з історії мови, сучасного українського та світового мовознавства, розширення уявлення про мовну систему, формування загального уявлення про риторику, комунікативних, лінгвістичних, лінгвокультурологічної, прагматичної компетенцій.Документ Культура фахової мови(СОІППО, 2012) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaЗбірник тестових і контрольних завдань укладено відповідно до програми підготовки магістрів напряму підготовки Специфічні категорії зі спеціальностей «Адміністративний менеджмент», «Управління навчальним закладом», «Педагогіка вищої школи». Видання містить програму курсу, тестові, контрольно-пошукові, проблемні завдання для поточного, модульного, підсумкового контролю знань, а також варіанти комплексної контрольної роботи. Для студентів, магістрантів, викладачів вищих педагогічних навчальних закладів.Документ Культура фахової мови(РВВ СОІППО, 2013) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaНавчальний посібник укладено відповідно до програми підготовки магістрів напряму підготовки Специфічні категорії. Видання містить програму курсу, методичні вказівки до практичних та індивідуальних занять, завдання самостійної роботи студентів, тестові, контрольно-пошукові, проблемні завдання для модульного, підсумкового контролю знань, а також варіанти індивідуального навчально-дослідного завдання та комплексної контрольної роботи. Для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, студентів, магістрантів, викладачів вищих педагогічних навчальних закладів.Документ Науково-педагогічне дослідження(СОІППО, 2015) Чайченко Надія Натанівна; Chaichenko Nadiia Natanivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Артюшкіна Людмила Михайлівна; Artiushkina Liudmyla Mykhailivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaУ посібнику розглянуто основні положення науково-педагогічного дослідження, особливу увагу приділено визначенню категоріального апарату дослідження, розкрито загальні положення про дипломну магістерську і курсову роботу та статтю, вимоги до порядку викладання матеріалу та їх структурних елементів, правила оформлення, порядок захисту, додатки з прикладами оформлення тих або інших структурних елементів наукової роботи. Звернуто увагу магістрантів на мову і стиль викладу наукового тексту, в додатках містяться такі зразки: орієнтовна тематика дипломних магістерських робіт, завдання на дипломну магістерську роботу, календарний план виконання дипломної магістерської роботи. Також містяться приклади оформлення: рецензії, титульної сторінки дипломної магістерської роботи, реферату дипломної магістерської роботи, змісту дипломної магістерської роботи, відгуку на курсову роботу, титульної сторінки курсової роботи, наукової статті, розділу і підрозділу та освітніх Інтернет-ресурсів. Навчальний посібник розрахований на магістрантів, аспірантів, викладачів та студентів вищих педагогічних навчальних закладів, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, наукових працівників.Документ Лінгвоперсонологія(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaСтруктура книги включає теоретичний і практичні розділи. Мета теоретичних розділів – розширити уявлення про мовну особистість як інтердисциплінарний феномен та ключове поняття лінгвоперсонології, про науково-педагогічний текст як засіб реалізації професійної мовної особистості. На прикладі аналізу мовної індивідуальності відомих дослідників (В.Сухомлинського, О. Захаренка, І.Зязюна, Н.Волошиної, С.Гончаренка Л.Мацько, М.Пентилюк, Н.Ничкало, Г.Філіпчука, Г.Васяновича) доведено важливість умінь моделювати зв’язні наукові тексти різних жанрів, структурно-смислових, жанрово-композиційних особливостей та принципів текстової організації, потребу у вихованні мовного смаку і мовного чуття наукового слова. Робота з науковими текстами урізноманітнюється проблемно-діалогічними завданнями. Книга адресована на широке коло користувачів: студентам, магістрантам, майбутнім докторам філософії, науково-педагогічним і педагогічним працівникам, для всіх, хто шанує наукове слово і прагне навчитися писати академічний текст.Документ Педагогічна практика з української мови та літератури(2016) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaМетодичні рекомендації допоможуть студентам у проходженні практики з української мови та літератури. Пропонується для студентів факультету іноземної та слов’янської філології, викладачів методики навчання української мови та української літератури, керівників педагогічної практики, вчителів-словесників.Документ Сучасна українська літературна мова: практичний синтаксис(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ навчально-методичному посібнику відповідно до чинної програми з сучасної української літературної мови (синтаксис) пропонується практичний комплекс з урахуванням традиційних поглядів та нових підходів до кваліфікації синтаксичних одиниць. Посібник містить практикум, контрольні роботи (тематичні й комплексні), тести, схеми й зразки синтаксичних аналізів, таблиці, методичні матеріали на допомогу студентові-практиканту, наукові статті автора тощо. Для студентів і викладачів філологічних факультетів вищих навчальних закладів.Документ Мовне родинознавство(СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ посібнику розглядаються соціокультурні аспекти профільного навчання з української мови в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа». Дослідницький матеріал книги спрямований на формування лінгвокультурознавчої компетентності старшокласників учнів на уроках та в позакласній гуртковій роботі з родинознавства. Пріоритетну роль відведено завданням, які спрямовані на формування дослідницьких умінь виконувати історико-культурологічні коментарі слів-історизмів, етнографізмів, діалектизмів, фразем у фольклорному або художньому тексті, проводити самостійну пошукову роботу з етнолінгвокультури рідного краю. Посібник може слугувати дидактичним засобом проведення занять із культуромовних, лінгвометодичних, педагогічних курсів. Для учителів-словесників, учнів старших класів, студентів, магістрантів, викладачів, педагогічних працівників позашкільних закладів.Документ Риторична культура вчителя в академічному просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ навчальному посібнику відповідно до чинної навчальної програми з «Сучасної риторики» (ступінь «магістр») окреслено теоретичні засади класичної риторики й риторичної культури вчителя, жанри сучасного академічного красномовства. Посібник містить лекційний матеріал, проблемно-пошукові завдання для самостійної роботи, контрольну роботу (15 варіантів), тести, короткий словник термінів, додатки тощо. Для студентів і викладачів гуманітарних, філологічних факультетів вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітніх шкіл.Документ Вивчення рис східнополіського говору північного наріччя на матеріалі етнографічних записів ХІХ ст.(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaПосібник докладно висвітлює східнополіські риси етнографічних записів П.Куліша та Б.Грінченка як мовних пам'яток з території Східного Полісся, чим вагомо доповнює інформацію про відповідний говір у курсі вивчення української діалектології; містить завдання, серед яких,зокрема, й робота з діалектними текстами. Посібник призначений для студентів філологічних факультетів.Документ Культура профессионального общения как составляющая менеджмента образования(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2019) Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaСтатья посвящена анализу культуры профессионального общения как одной из составляющей менеджмента организации. Культура профессионального общения рассматривается сквозь призму понятий «культура», «общение», «коммуникация». Анализируются различные научные подходы относительно толкования и понимания этих понятий. Выделены и дана характеристика основным компонентам культуры профессионального общения менеджера образования – коммуникативный, интерактивный, перцептивный компоненты.Документ Вступ до топоніміки(СДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019) Беценко Тетяна Петрівна; Betsenko Tetiana PetrivnaУ навчальному посібникові в науково-популярній формі представлено методику здійснення науково-дослідних топонімічних студій. На основі практичного досвіду викладено етапи та хід проведення топонімічних досліджень, подано роз’яснення до окремих процедур аналізу; вказано основні наукові джерела, які допоможуть у реалізації топонімічних дослідів; запропоновано анкету для збору та систематизації топонімічного матеріалу, словник топонімічних термінів. Для викладачів вищих навчальних закладів, науковців, студентів, магістрантів, аспірантів, учнів, учителів, усіх, хто цікавиться питаннями топоніміки, методикою проведення топонімічних досліджень.Документ Українська мова для державних службовців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaМовна культура, мовна поведінка, мовна майстерність державного службовця ґрунтується на орфографічно-пунктуаційній грамотності, стилістичній виразності, комунікативній доцільності та комунікативній оптимальності. Набута комунікативна компетентність дозволяє посадовій особі більш успішно і фахово реалізовувати функціональні обов’язки. Пропонований посібник укладений з урахуванням змісту вимог щодо вільного володіння українською мовою як державною для осіб, які претендують на посади державної служби. У посібнику подано вимоги щодо проведення письмового та усного блоків атестації осіб, які претендують на посади в державній службі; відомості щодо функціональних стилів української літературної мови; мовну характеристику жанрів офіційно-ділового стилю; корисні поради стосовно дотримання орфографічних, лексичних, морфологічних, синтаксичних і пунктуаційних норм у діловому мовленні; окреслено орфоепічні та акцентологічні норми ділової мови, особливості промови, ділових перемовин. Запропоновані завдання передбачають роботу з академічними словниками, у т.ч. орфографічним, тлумачним, іншомовних слів, перекладними. Книга є корисною для осіб, які претендують на посади державної служби, державних службовців, широкого кола користувачів.Документ Робоча програма навчальної дисципліни Академічна риторика (Сертифікат IREX)(2020) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaЗавдання навчальної дисципліни «Академічна риторика» – підготувати елітарну риторичну особистість вчителя (викладача), виробивши в студентів високий рівень культури мислення, мовлення та комунікації, виховати свідомого громадянина, патріота, високоморальну людину, яка здатна критично мислити, ефективно шукати інформацію, відрізняти факти від суджень, втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, запобігати ризикам у комунікації, ідентифікувати й протидіяти стереотипам і дискримінації. Робоча навчальна програма призначена для магістерського рівня вищої освіти.Документ Інтерактивні технології навчання (на прикладі дисципліни «Торговельне підприємництво»)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Майковська Вікторія Ігорівна; Maikovska Viktoriia IhorivnaПосібник підготовлено відповідно до законодавчо-нормативних вимог (законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Національної стратегії розвитку освіти до 2021 року, Концепції Державної програми розвитку освіти, Декларації Болонського Стратегічного Форуму, освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність галузі знань 07 Управління та адміністрування; навчальної програми нормативної навчальної дисципліни «Торговельне підприємництво», в межах міжкафедральної науково-дослідної теми ХТЕІ КНТЕУ «Методика формування та використання персонального середовища в контексті застосування технологій дистанційного навчання» (ДР № 0114U001579, термін виконання 2014-2018 рр.), колективної теми кафедри української мови і літератури «Формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти» (ДР№0118U006585, термін виконання 2018-2020 рр.), плану роботи науково-дослідної лабораторії «Академічна культура дослідника в освітньому просторі» та ресурсного центру професійного розвитку вчителя української мови і літератури й адресовано на широке коло користувачів: викладачам і студентам, залученим до процесу професійної підготовки за спеціальностями 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», а також 241 «Готельно-ресторанна справа» і 242 «Туризм» та усім, хто досліджує проблеми формування і розвитку підприємницької компетентності молоді. Посібник є авторською розробкою, що розглядає теоретичні, методичні й практичні аспекти формування компетентного фахівця і пропонує навчальні матеріали для застосування їх в процесі формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування. Структура посібника включає два теоретичні розділи і один практичний розділ. У розділі 1 «Психолого-педагогічні основи використання інтерактивних технологій навчання у формуванні підприємницької компетентності бакалаврів» розглядаються методичні засади формування компетентності та професійної мотивації майбутнього фахівця, піднімаються актуальні проблеми впровадження в Україні інтерактивних технологій навчання в процес формування ключових компетентностей, розкривається сутність, зміст і структура підприємницької компетентності як ключової компетентності особистості ХХІ ст. У розділі 2 «Застосування інтерактивних технологій навчання при реалізації компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутніх фахівців» розкривається роль компетентнісного підходу в модернізації процесу професійної підготовки з урахуванням вимог ринку, представлено характеристику інтерактивних інструментів формування підприємницької компетентності бакалаврів, викладено пропозиції щодо оцінювання діяльності студентів на інтерактивному занятті. Розділ містить детальний опис відмін інтерактивних технологій навчання, ситуативного моделювання і тренінгу; в ньому подані нові підходи до оцінювання результатів навчання та наведені приклади прийомів оцінювання діяльності студентів за результатами інтерактивного заняття. В розділі представлені авторські розробки шкал оцінювання знань, навичок мислення і навичок презентації думок; автор уточнює особливості оцінювання навичок участі в дискусії та оцінювання студентом власної роботи. У практичному розділі 3 наведено приклади завдань, рекомендованих до застосування на заняттях з дисципліни «Торговельне підприємництво» в межах реалізації інтерактивної технології навчання: різноманітних вправ для тренінгу, сценаріїв паратеатру, завдань для проведення ділових ігор і рішення ситуаційних задач, наведені тексти і завдання для рішення кейсів. Порівняння із аналогами – навчальний посібник підготовлено відповідно до навчального плану спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність галузі знань 07 Управління та адміністрування; навчальної програми нормативної навчальної дисципліни «Торговельне підприємництво» й апробований упродовж 5 років у закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку за означеною спеціальністю. Посібник рекомендований до використання в освітньому процесі рішенням вченої ради Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка (протокол № 8 від 24.02.2020 р.). Основні положення посібника обговорювалися на міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференціях упродовж 2014-2018 рр., у т.ч.: Міжнародній науково-методичній конференції «Smart-освіта: ресурси та перспективи» (Київ, 16-17 жовт., 2014 р.), International Scientific-Practical Conference «Innovative potential of socio-economic systems: the challenges of the global world» (Lisbon, Nova School of business and economics, 30 June, 2016); International Scientific Conference «Modernization of socio-economic systems: the new economic condition» (Kielce, State University of Jan Kochanowski, 28 September, 2016), IX Всеукраїнській науковій конференції «Актуальні питання економіки» (Умань, 22 груд., 2017 р.); ІІІ Международной научно-практической Интернет-конференции «Инновационное развитие экономики: предпринимательство, образование, наука» (Минск, 2017 г.), ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Творча спадщина А. С. Макаренка в контексті інноваційного розвитку освіти ХХІ століття» (Суми, 15-16 бер., 2018 р.), Міжнародній науково-практичній конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Академічна культура дослідника в освітньому просторі» (Суми, 17 трав., 2018 р.); обговорено на засіданні кафедри економіки та обліку Харківського торговельно-економічного інституту КНТЕУ і упроваджено в освітній процес Харківського торговельно-економічного інституту КНТЕУ (Витяг з протоколу засідання Вченої ради №11 від 20.06.2018 р.)Документ Методика навчання української мови у закладах загальної середньої освіти(2020) Семеног Олена Миколаївна; Пономаренко Наталія Петрівна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ програмі подано основні питання методики навчання української мови в закладах загальної середньої освіти з урахуванням компетентнісного підходу; перелік загальних та фахових компетентностей, у т.ч. медіаосвітньої компетентності, академічної культури. Програма сертифікована у рамках проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність", що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів за підтримки Посольств США та Великої Британії у співпраці з МОН України та Академією Української преси.Документ Українознавство(ФОП Цьома С. П., 2020) Горболіс Лариса Михайлівна; Черниш Анна; Horbolis Larysa Mykhailivna; Chernysh AnnaМетодичний посібник містить тематику семінарських занять (теоретичні питання, практичні завдання), блок тем для самостійного опрацювання, що сприяють цілеспрямованому вивченню навчальної дисципліни «Українознавство» та організації самостійної роботи студентів. Підвищенню ефективності засвоєння навчального матеріалу сприяє список рекомендованої літератури, питання підсумкового контролю. Матеріали адресовані викладачам, аспірантам та студентам вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, усіх, хто цікавиться народознавчою проблематикою.