Переглянути
Нові надходження
Документ Фахова практика майбутнього вчителя-філолога: традиції та інновації(2021) Семеног Олена Миколаївна; Вовк Мирослава Петрівна; Дятленко Тетяна Іванівна; Громова Наталія Василівна; Semenog Olena Mykolaivna; Vovk Myroslava Petrivna; Dyatlenko Tatyana Ivanovna; Gromova Nataliya VasylivnaУ посібнику визначено тенденції розвитку філологічної освіти в Україні та підготовки сучасного вчителя-словесника у закладах вищої педагогічної освіти. Окреслено особливості фахової практики як чинника розвитку професійних компетентностей майбутнього вчителя-словесника. Представлено специфіку організації педагогічної виробничої практики на бакалаврському рівні та фахової практики на магістерському рівні підготовки. Викладено методичні рекомендації до проведення фольклорної, діалектологічної, педагогічної практик. Запропоновано інструментарій аналізу уроків з української мови і літератури з урахуванням методів, прийомів, засобів навчання. Рекомендовано використання сучасних інтернет-сервісів, онлайн-інструментів, віртуальних ресурсів у процесі проведення уроків під час педагогічної практики, технології організації аудиторної роботи з учнями у ході структурування змісту уроків з української мови і літератури, що важливо у професійній діяльності вчителя-словесника. Адресований студентам, магістрантам, викладачам, керівникам фахових практик у підготовці майбутніх учителів-філологів у закладах вищої педагогічної освіти. Корисний усім, хто цікавиться питаннями оновлення змісту та організаційних засад проведення фахових практик майбутніх учителів.Документ Ethics of Scientific Research: Philosophical, Linguistic Aspects. Third (Educational and Scientific) Level(Sumy State A. S. Makarenko Pedagogical University, 2024) Semenoh Olena Mykolaivna; Kapranov Yan Vasylovych; Семеног Олена Миколаївна; Капранов Ян ВасильовичThe manual was prepared as part of implementing projects by the Center for Scientific and Educational Partnership and Networking at Sumy State A. S. Makarenko Pedagogical University, the University of Economics and Human Sciences in Warsaw, Poland, and the collective project "Text in the Modern Educational and Scientific Paradigm: Theory and Practice." The manual includes the course program, assessment criteria, source materials, and tasks on academic culture for formal and informal education of future PhD students. This is for students, postgraduates, and teachers of higher education institutions and the broad scientific community.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Методика навчання української мови в закладах загальної середньої освіти»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Культура української мови та стилістика»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaThe program presents the purpose and tasks of the discipline, provided general and special competencies, learning outcomes, the actual content of the program, criteria for evaluating learning outcomes.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Академічна культура педагога-дослідника»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Методика навчання української літератури»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Методика навчання української літератури в закладах загальної середньої освіти»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Лінгводидактика»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Практикум із медіаграмотності для ЗВО(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Грона Наталія Вікторівна; Hrona Nataliia Viktorivna; Климович С. М.; Klymovych S. M.; Соломахін А. Ф.; Solomakhin A. F.; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaМатеріал книги дібраний і укладений відповідно до сучасних викликів і тенденцій в розвитку особистості молоді у вимірах медіаграмотності. Розкрито окремі аспекти сутності інформаційної війни, технології пропаганди, формування культуромовної особистості на засадах інфомедійної грамотності, медіагігієни та резильєнтності в умовах війни. Вправи та завдання зорієнтувують на активізацію розвитку критичного, аналітичного, meta-мислення. Для студентів закладів вищої освіти – майбутніх учителів, журналістів, психологів, керівників гуртків. Для широкого кола користувачів.Документ Літературне краєзнавство(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ методичних рекомендаціях представлено курс із літературного краєзнавства, що читається студентам спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) СумДПУ імені А.С. Макаренка. Мета – засвоїти основні закономірності й етапи розвитку художньої свідомості в українській літературі Сумщини; розкрити художньо-естетичні позиції провідних українських письменників нашого краю; наголосити на естетичній значимості, своєрідності розвитку різних літературних жанрів та стилів. Пропонується структура та інформаційний зміст навчального курсу, зокрема лекцій, практичних занять та самостійної роботи, критерії оцінювання студентів, подаються список основної та додаткової літератури, питання підсумкового контролю. Книга адресована викладачам, студентам-філологам, учителям загальноосвітніх шкіл, усім, хто цікавиться літературою рідного краю.Документ Навчання учнів п’ятого класу НУШ основам есе на уроках української мови(2023) Назар Бережний; Nazar BerezhnyiПропонований методичний посібник для самостійної роботи студентів містить аналіз модельної, навчальної програми для 5 класу, поради стосовно опрацювання есе у програмах і підручниках з української мови. Для студентів закладів вищої освіти, вчителів української мови і літератури.Документ Сучасна українська літературна мова. Морфеміка. Словотвір. Морфологія(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaПропонований навчально-методичний посібник укладено відповідно до програми курсу «Сучасна українська літературна мова» філологічних факультетів педагогічних університетів. У посібнику подано програму та структуру навчальної дисципліни, завдання для практичних занять, які систематизовано відповідно до тем розділів курсу – «Морфеміка», «Словотвір», «Морфологія». Значна частина практичних завдань містить матеріали суцільних текстів краєзнавчого спрямування, уривки поетичних текстів чи прозових творів письменників Сумщини. У посібнику передбачено тестові завдання до кожної теми курсу, підсумкові контрольні роботи, завдання для самостійної роботи, програмові вимоги до підсумкової атестації, схеми і зразки лінгвістичного аналізу. Навчально-методичний посібник із сучасної української літературної мови розрахований на студентів філологічних факультетів, викладачів та учителів української мови.Документ Українознавство(ФОП Цьома С. П., 2020) Горболіс Лариса Михайлівна; Черниш Анна; Horbolis Larysa Mykhailivna; Chernysh AnnaМетодичний посібник містить тематику семінарських занять (теоретичні питання, практичні завдання), блок тем для самостійного опрацювання, що сприяють цілеспрямованому вивченню навчальної дисципліни «Українознавство» та організації самостійної роботи студентів. Підвищенню ефективності засвоєння навчального матеріалу сприяє список рекомендованої літератури, питання підсумкового контролю. Матеріали адресовані викладачам, аспірантам та студентам вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, усіх, хто цікавиться народознавчою проблематикою.Документ Порівняльне літературознавство(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ методичних рекомендаціях запропоновано програму курсу «Порівняльне літературознавство», розподіл годин, тематику практичних занять, теми для самостійного опрацювання, літературу до курсу та окремих тем, норми оцінювання знань здобувачів другого рівня вищої освіти зі спеціальності 035 Філологія. Винесені на обговорення теми зорієнтовані на формування компетентностей, необхідних для майбутньої роботи фахівців-філологів. Здобувачам запропоновано опрацювання творів англійських, американських та німецьких письменників.Документ Українська література першої половини ХІХ століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ методичних рекомендаціях запропоновано програму курсу «Українська література першої половини ХІХ століття», розподіл годин, тематику практичних занять, теми для самостійного опрацювання, літературу до курсу та окремих тем, норми оцінювання знань здобувачів другого рівня вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література). Винесені на обговорення теми зорієнтовані на формування компетентностей, необхідних для майбутньої роботи вчителя в закладах загальної середньої освіти. Здобувачам запропоновано опрацювання літературних творів відомих письменників першої половини ХІХ століття – І. Котляревського, Г. Квітки-Основ’яненка, П. Гулака-Артемовського, Є. Гребінки, поетів-романтиків. Окремий блок становлять практичні заняття і теми для самостійного опрацювання, присвячені вивченню життя і творчості Т. ШевченкаДокумент Давня українська література(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ методичних рекомендаціях представлено курс із давньої української літератури та літератури (11–18 століть), що призначений для студентів 1 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) СумДПУ імені А.С. Макаренка. Пропонується структура та інформаційний зміст навчального курсу, зокрема лекцій, практичних занять та самостійної роботи, критерії оцінювання студентів, подаються список основної та додаткової літератури, питання підсумкового контролю. Книга адресована викладачам, студентам-філологам, учителям загальноосвітніх шкіл, усім, хто цікавиться історією української літератури.Документ Старослов’янська мова та історична граматика української мови(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaКурси старослов’янської мови та історичної граматики, передбачені навчальним планом філологічних факультетів університетів, дають теоретичні й практичні знання про ті процеси, які відбувалися в прамові слов’ян. Старослов’янська мова та історична граматика взаємопов’язані навчальні курси, оскільки висвітлюють питання історії української мови. Пропоновані методичні рекомендації містять завдання для практичних занять і самостійної роботи студентів, з урахуванням умов дистанційного навчання. Матеріали видання адресовані викладачам, студентам філологічних факультетів, учителям української мови тощо.Документ Фахова практика вчителя: національний досвід та європейські цінності(2023) Лук'янова Лариса Борисівна; Lukianova Larysa Borysivna; Лянной Юрій Олегович; Liannoi Yurii Olehovych; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Вовк Мирослава Петрівна; Vovk Myroslava PetrivnaУ посібнику узагальнено термінологічний дискурс проблеми практичної підготовки педагогів; схарактеризовано законодавчо-нормативні регулятиви організації практик; окреслено компетентнісні засади проходження практик з урахуванням євроінтеграційних процесів у закладах вищої педагогічної освіти. Представлено специфіку організації практик на бакалаврському і магістерському освітніх рівнях на прикладі досвіду організації практик майбутніх учителів-філологів. Розроблено рекомендації до проведення викладацької практики на докторському освітньому рівні у галузі 01 Освіта/педагогіка. Висвітлено досвід проведення фахових практик в умовах воєнного часу на засадах партнерства. Окреслено сучасні виклики щодо запровадження педагогічної інтернатури як форми післядипломної практики молодого вчителя, а також узагальнено досвід організації інтернатури у зарубіжних країнах. Запропоновано практикум з метою якісного проходження різних видів практик. Адресовано студентам, магістрантам, аспірантам, викладачам, керівникам практик у підготовці майбутніх педагогів у закладах вищої педагогічної освіти з метою якісних змін у змісту, форм, методів організації практик на бакалаврському, магістерському та докторському освітніх рівнях.Документ Лексикологія сучасної української літературної мови : Методичні вказівки до практичних занять(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023) Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaМетодичні вказівки «Лексикологія сучасної української літературної мови» укладено відповідно до програми курсу «Сучасна українська літературна мова» філологічних факультетів педагогічних університетів. Важливе завдання методичних вказівок полягає в тому, щоб ознайомити студентів з лексико-фразеологічною системою сучасної української мови, сформувати у них систематизовані наукові знання щодо класифікації різних лексичних явищ, спрямувати навчальний потенціал студентів на розширення їх лексичного запасу, освоєння фразеологічного фонду української мови, допомогти оволодіти лексичними нормами української літературної мови. Основна увага зосереджена на теоретичних питаннях української лексикології. Розгляд теоретичного матеріалу супроводжується виконанням різноманітних тренувальних вправ та завдань, що допоможе студентам на практиці закріпити одержані знання. Для студентів спеціальності «Українська мова і література» філологічних факультетів педагогічних університетів.Документ Навчання української мови і літератури у вимірах ключових компетентностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaПропонований методичний посібник для самостійної роботи містить програмний зміст, рекомендовану літературу та рекомендації щодо підготовки студентів з питань курсів лінгводидактики, методики навчання української мови і літератури у закладах загальної середньої освіти. Для студентів, викладачів закладів вищої освіти, вчителів.