Навчальні видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Навчальні видання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 77
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Besonderheiten der Verwendung von Infinitivkonstruktionen in Deutschsprachigen Zeitschriften(2021) Турчин Катерина Олегівна; Turchyn Kateryna Olehivna; Школяренко Віра Іванівна; Shkoliarenko Vira IvanivnaDer Artikel beschäftigt sich mit den Besonderheiten der Verwendung von Infinitivkonstruktionen in deutschsprachigen Zeitschriften. In diesem Beitrag wird versucht, die verschiedenen Arten von Infinitivkonstruktionen im modernen Deutsch zu systematisieren.Документ Ethics of Scientific Research: Philosophical, Linguistic Aspects. Third (Educational and Scientific) Level(Sumy State A. S. Makarenko Pedagogical University, 2024) Semenoh Olena Mykolaivna; Kapranov Yan Vasylovych; Семеног Олена Миколаївна; Капранов Ян ВасильовичThe manual was prepared as part of implementing projects by the Center for Scientific and Educational Partnership and Networking at Sumy State A. S. Makarenko Pedagogical University, the University of Economics and Human Sciences in Warsaw, Poland, and the collective project "Text in the Modern Educational and Scientific Paradigm: Theory and Practice." The manual includes the course program, assessment criteria, source materials, and tasks on academic culture for formal and informal education of future PhD students. This is for students, postgraduates, and teachers of higher education institutions and the broad scientific community.Документ Virtual Laboratory «Multimedia Dictionary of Infomedia Literacy»(2021) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Надутенко Маргарита Володимирівна; Nadutenko Marharyta Volodymyrivna; Надутенко М. В.; Nadutenko M. V.У статті висвітлюються поточні результати діяльності навчально-дослідницького центру «MEDIA & TEACHER CAMPUS», що реалізується в рамках проекту «Вчи та відрізняйся: інфо-медіаграмотність» (IREX) при Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка.Документ Академічна культура дослідника: європейський та національний контексти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ посібнику викладено науковий апарат курсу, схарактеризовано специфіку академічної культури, культурно-освітній простір університету, узагальнено моделі класичного університету в контексті академічної культури, академічні традиції університетів України, окреслено сутність, структуру, методи дослідження академічної культури дослідника, особливості лінгвокультурологічного аспекту академічної культури дослідника, з᾿ясовано особливості академічної доброчесності у вищій освіті, розкрито специфіку лінгвоперсонології, культури наукового наставництва. Для студентів, аспірантів та викладачів закладів вищої освіти, широкої наукової громади.Документ Актуалізація лексики сучасної української літературної мови як вияв динамічності лексичної норми(2021) Титаренко Олександр Іванович; Tytarenko Oleksandr Ivanovych; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaУ статті проаналізовано поняття актуалізації як процесу розвитку лексичної норми. На основі дослідження лексикографічних праць і мовної практики українців охарактеризовано групи актуалізованої лексики сучасної української літературної мови.Документ Архетип води у поезії Василя Голобородька(2021) Колотило Тамара Володимирівна; Kolotylo Tamara Volodymyrivna; Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ статті проаналізовано й досліджено архетип води у поезії сучасного українського письменника Василя Голобородька. Спираючись на фольклорні здобутки, з’ясовано, що архетип води залишається актуальним та незмінним протягом століть. Простежено амбівалентність та мінливість, розкрито значення, оригінальність, унікальність, різноплановість та своєрідність інтерпретації образу води в у творчому доробку митця.Документ Безпечний медіасерфінг підлітків(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana IvanivnaУ посібнику представлено авторські розробки завдань з навчальних дисциплін українська мова, українська література, історія для формування предметних компетентностей та інфомедійних навичок здобувачів освіти. Також вміщено колективні медіапродукти (електронні газети, буклети, журнали тощо) шкільних команд Сумського, Запорізького, Харківського, Черкаського, Хмельницького регіонів – учасників Всеукраїнського турніру із медіаграмотності. Збірник рекомендовано для широкого кола фахівцівДокумент Вивчення рис східнополіського говору північного наріччя на матеріалі етнографічних записів ХІХ ст.(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaПосібник докладно висвітлює східнополіські риси етнографічних записів П.Куліша та Б.Грінченка як мовних пам'яток з території Східного Полісся, чим вагомо доповнює інформацію про відповідний говір у курсі вивчення української діалектології; містить завдання, серед яких,зокрема, й робота з діалектними текстами. Посібник призначений для студентів філологічних факультетів.Документ Вивчення сучасної жіночої прози у школі(2021) Корнієнко Аліна Олександрівна; Korniienko Alina Oleksandrivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ статті розглянуто программу з української літератури та проаналізовано проблему вивчення сучасної жіночої прози у школі. Запропоновано паралельне вивчення сучасної жіночої та творів із схожою проблематикою та тематикою.Документ Вступ до топоніміки(СДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019) Беценко Тетяна Петрівна; Betsenko Tetiana PetrivnaУ навчальному посібникові в науково-популярній формі представлено методику здійснення науково-дослідних топонімічних студій. На основі практичного досвіду викладено етапи та хід проведення топонімічних досліджень, подано роз’яснення до окремих процедур аналізу; вказано основні наукові джерела, які допоможуть у реалізації топонімічних дослідів; запропоновано анкету для збору та систематизації топонімічного матеріалу, словник топонімічних термінів. Для викладачів вищих навчальних закладів, науковців, студентів, магістрантів, аспірантів, учнів, учителів, усіх, хто цікавиться питаннями топоніміки, методикою проведення топонімічних досліджень.Документ Відтворення концепту «Дитинство» в творах Ч. Діккенса(2021) Свергун Валерія Геннадіївна; Sverhun Valeriia Hennadiivna; Школяренко Віра Іванівна; Shkoliarenko Vira IvanivnaУ статті розглянуто концепт «Дитинство» на матеріалі перекладів творів англійського романіста Чарльза Діккенса. Даний концепт розглядається на прикладі романів раннього періоду творчості митця. Також простежується особливий почерк, індивідуальність, неповторність у відтворенні Діккенсом концепту «Дитинство» в своїх працях.Документ Готуємося до уроку української мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ посібнику подано матеріали до уроків з української мови для учнів 11 класу (профіль – «українська філологія»). Вправи та завдання зорієнтовують на поглиблення знань з історії мови, сучасного українського та світового мовознавства, розширення уявлення про мовну систему, формування загального уявлення про риторику, комунікативних, лінгвістичних, лінгвокультурологічної, прагматичної компетенцій.Документ Графіка й орфографія сучасної української літературної мови(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2022) Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaМетодичні вказівки «Графіка та орфографія сучасної української літературної мови» укладено відповідно до програми курсу «Сучасна українська літературна мова» філологічних факультетів педагогічних університетів. Важливе завдання методичних вказівок полягає в тому, щоб допомогти студентам оволодіти орфографічними нормами української літературної мови з урахуванням нової редакції Українського правопису (2019 р.), ознайомити їх з тими науковими джерелами, до яких можна звертатися для постійного вдосконалення культури мови. Основна увага зосереджена на теоретичних питаннях української графіки та орфографічних правилах, викладених у сучасній редакції Українського правопису, що повертає до життя деякі особливості правопису 1928 р., які є частиною української орфографічної традиції і поновлення яких має сучасне наукове підґрунтя. Розгляд теоретичного матеріалу супроводжується виконанням різноманітних тренувальних вправ та завдань, що допоможе студентам на практиці закріпити одержані знання. Для студентів спеціальності «Українська мова і література» філологічних факультетів педагогічних університетів.Документ Давня українська література(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ методичних рекомендаціях представлено курс із давньої української літератури та літератури (11–18 століть), що призначений для студентів 1 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) СумДПУ імені А.С. Макаренка. Пропонується структура та інформаційний зміст навчального курсу, зокрема лекцій, практичних занять та самостійної роботи, критерії оцінювання студентів, подаються список основної та додаткової літератури, питання підсумкового контролю. Книга адресована викладачам, студентам-філологам, учителям загальноосвітніх шкіл, усім, хто цікавиться історією української літератури.Документ Девіантна поведінка героїв роману Сергія Жадана «Месопотамія»(2021) Літвінова Єлизавета Юріївна; Litvinova Yelyzaveta Yuriivna; Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ статті з’ясовано особливості зображення постмодерного суспільства в прозі С. Жадана. На прикладі роману «Месопотамія» досліджено специфіку героїв письменника, виділено ключові фактори формування характерів і світоглядів персонажів, що зумовлені впливом суспільства, середовища й родини. Проаналізовано психосоціальні особливості девіантної поведінки героїв «Месопотамії», виділено різні форми її вияву, означено основні причини виникнення.Документ Дитяча література(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ книзі міститься інформація про зміст і особливості вивчення курсу «Дитяча література», матеріал до лекцій, завдання творчого характеру, тести для перевірки знань, список рекомендованої літератури. Методичні рекомендації призначені для студентів-філологів закладів вищої освіти, учителів загальноосвітніх шкіл.Документ Електронні словники українського мовно-інформаційного фонду національної академії наук України в освітньому процесі(Український мовно-інформаційний фонд НАН України, 2020) Семеног Олена Миколаївна; Пономаренко Наталія Петрівна; Надутенко Маргарита Володимирівна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ponomarenko Nataliia Рetrivna; Nadutenko Marharyta VolodymyrivnaМатеріал посібника дібраний і укладений відповідно до сучасних освітніх тенденцій в Україні, спрямований на формування мовнокомунікативної, інформаційно-цифрової компетенцій учня з урахуванням мовної, лінгвістичної, соціокультурної, діяльнісної змістовних ліній. У посібнику подано вправи та завдання, що стимулюють користувачів якнайширше використовувати електронні ресурси Українського мовно-інформаційного фонду НАН України на заняттях з української мови. Текстовий матеріал відповідає Державному стандарту базової середньої освіти (2020), програмі для профільного навчання учнів закладів загальної середньої освіти, зорієнтовує на активізацію пізнавальної діяльності учнів, розвиток мовного смаку і мовного чуття рідного слова.Документ Концепт освіта в українському та польському дискурсах крізь призму національних лінгвістичних корпусів(Cuiavian University in Wloclawek, 2021-01) Надутенко Маргарита Володимирівна; Nadutenko Marharyta Volodymyrivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено особливості вербалізації культурного і поняттєвого компонентів концепту освіта в українському та польському освітньому дискурсах на засадах міждисциплінарного підходу та із застосуванням країнських та польських цифрових лінгвістичних технологій. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, на основі яких презентовано базові поняття дослідження: дискурс, освітній дискурс, мовна картина світу, концепт. Концептосферу освіта представлено як сегмент концептуальної системи, сфери знань в українському та польському освітньому дискурсах. Здійснюючи розгляд культурного і поняттєвого компонентів концепту освіта, керуємось положеннями міждисциплінарного підходу, що увиразнює мовну та концептуальну картину світу. Розгляд культурного компоненту концепту освіта (на матеріалі прислів’їв) запропоновано під кутом лінгвокультурологічного підходу, поняттєвого - лінгвокогнітивного підходу. Аналіз лексико-семантичного та конотативного наповнення концепту освіта (різних видів сполучуваності: cловосполучень, оказіональних сполучень слів, словосполучень, що мають ознаки метафори; фразеологізми, яким властива соціальна оцінність (праця, розум) здійснено у урахуванням технічних можливостей застосування національних корпусів та українських та польських цифрових лінгвістичних технологій) зумовлює об’єктивну потребу комплексно проаналізувати концепт освіта як мовно-мисленнєву сутність і соціальне явище, виявити динамічні процеси в сучасному мовленні в контексті постановки питання про збереження й нарощування власної національної термінології освіти, інтерпретації лексичних елементів за допомогою цифрових лінгвістичних технологій. Наведені приклади є ілюстративними, використано для демонстрації можливостей застосування корпусних технологій: оперативність, гнучкість у формуванні поставлених завдань, широкий масштаб для подальших міждисциплінарних досліджень.Документ Культура наукової мови(2020) Семеног Олена Миколаївна; Пономаренко Наталія Петрівна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ програмі подано основні питання культури наукової української мови; перелік загальних та фахових компетентностей, у т.ч. медіаосвітньої компетентності, академічної культури. Програма сертифікована у рамках проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність", що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів за підтримки Посольств США та Великої Британії у співпраці з МОН України та Академією Української преси.Документ Культура профессионального общения как составляющая менеджмента образования(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2019) Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaСтатья посвящена анализу культуры профессионального общения как одной из составляющей менеджмента организации. Культура профессионального общения рассматривается сквозь призму понятий «культура», «общение», «коммуникация». Анализируются различные научные подходы относительно толкования и понимания этих понятий. Выделены и дана характеристика основным компонентам культуры профессионального общения менеджера образования – коммуникативный, интерактивный, перцептивный компоненты.