Перегляд за Автор "Kosenko Yurii Mykolaiovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 51
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Psychological and Pedagogical Principles of the Organization of Distance Learning of Primary School-Aged Children with Cognitive Development Disorder(2022) Sosnich Yuliia; Torop Kristina; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Omelchenko Iryna; Соснич Юлія; Тороп Крістіна; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Колишкін Олександр Володимирович; Косенко Юрій Миколайович; Омельченко ІринаThe research involved children and parents of primary school-aged children with cognitive development disorder, as well as scientific and pedagogical workers who organized the psychological and pedagogical principles for organizing distance learning. The purpose of the research lies in establishing how effectively children, parents and their teachers cope with online distance learning during the pandemic, as well as investigating the extent to which such educational technology affects the emotional and behavioural state of the child. The research methodology is based on complexity. In the course of the research, the method of pedagogical experiment was used; observation and questionnaire methods were also introduced; the descriptive method, analysis and synthesis were used to review the theoretical material. The hypothesis lies in the fact that distance online education increases academic difficulties, changes the behavioural and emotional picture of a child with cognitive development disorder; consequently, the behaviour and emotional background will be limited by certain parameters, and this requires the active involvement of parents and teachers in the distance work process. The results of the research have revealed that distance education causes a number of restrictions for children with cognitive development disorder, namely: concentration of attention has decreased, anxiety has increased, and sleep has worsened. Behavioural changes predicted increased restlessness and aggression. Parents and teachers have had methodological, academic and everyday difficulties; all participants in the educational process have been more limited in the conditions of online distance learning. A complex of psychological and pedagogical fundamentals of education, additional classes with parents, and consultations with teachers help to cope with negative changes. In the future, it is worth continuing the study of the impact of the using psychological and pedagogical measures in the conditions of distance education, their impact on eliminating difficulties and improving the behaviour and emotional states of all participants in the educational process.Документ Sand-Art як метод корекції агресії в дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Таран Євгенія Олександрівна; Косенко Юрій Миколайович; Taran Yevheniia Oleksandrivna; Kosenko Yurii MykolaiovychУ дослідженні викладено сучасні погляди на теорію і практику проблеми корекції агресії в дітей з особливими освітніми потребами засобом арт-терапії. Теоретична та практична значущість дослідження полягає у можливості застосування діагностичних методик та комплексу вправ з пісочної анімації для дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії. Висвітлено прийоми корекції агресивної поведінки в дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії з використанням технології Sand-art. Дослідження може бути корисним для корекційних педагогів, психологів, здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта, батьків дітей з особливими освітніми потребами.Документ Social Integration of Young People with Disabilities to Educational Space and Public Life of Ukraine: State, Problems and Prospects(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Ionova Iryna Mykolaivna; Іонова Ірина Миколаївна; Kyryliuk Anna; Кирилюк Анна; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychThe article under review deals with the issues of the state, problems and prospects of the social integration of young people with disabilities to educational space and public life of Ukraine (on the example of Sumy region). Much attention is given to development of a questionnaire and conducting a survey of young people with disabilities involving members of their families in order to find out their awareness of national legislation concerning protection of rights of people with special needs, targeted social programs, opportunities for physical access to social infrastructure, education level, material well-being, etc. The authors concluded that joint efforts of state and local authorities in developing effective legislation concerning realization of rights and opportunities of young people with disabilities in modern society would promote better integration of this category of persons.Документ Адаптація дітей з розладами аутистичного спектру до школи засобом візуального розкладу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Литовченко Анастасія Олексіївна; Lytovchenko Anastasiia Oleksiivna; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychОб'єктом дослідження є процес адаптації до шкільного навчання дітей з розладами аутистичного спектру. Предмет дослідження – адаптація дітей з розладами аутистичного спектру до навчання в школі засобом візуального розкладу. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи адаптації до школи дитини з розладами аутистичного спектра. Описано підготовку до школи як важливий етап діяльності майбутнього школяра. Досліджено особливості розвитку дітей з аутизмом у дошкільний період. Визначено шляхи адаптації дітей із розладами аутистичного спектра до нових умов перебування. У другому розділі досліджено рівні адаптації до школи першокласників із розладами аутистичного спектра, визначено критерії, рівні та методики діагностування адаптації до школи дітей із розладами аутистичного спектра та представлено результати констатувального експерименту. У третьому розділі описано експериментальну перевірку ефективності методики візуального розкладу в адаптації дітей означеної категорії до школи. Представлено візуальний розклад як педагогічний інструмент адаптації до школи дітей з аутизмом, описано методику складання та застосування візуального розкладу та представлено аналіз результативності формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 103 сторінки, з них – 89 сторінок основного тексту, 5 таблиць, 11 рисунків, 82 джерела.Документ Адаптивна фізична культура як складова освіти дітей із синдромом Дауна(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Славська Христина; Slavska Khrystyna; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті розкрито особливості розвитку дітей із синдромом Дауна. Наголошено на важливості фізичного розвитку означеної категорії осіб. Підкреслено необхідність врахування стану фізичного та інтелектуального розвитку дітей із синдромом Дауна, їхнього стану здоров’я, мотивації до занять фізкультурою і спортом. Висвітлено принципи адаптивної фізичної культури. Названо корекційні та компенсаторні завдання в адаптивному фізичному вихованні дітей із синдромом Дауна. Вказано арсенал адаптивної фізичної культури дітей із синдромом Дауна.Документ Алгоритм роботи учнів з порушеннями інтелектуального розвитку з історичними писемними джерелами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Сіденко Юлія Олександрівна; Sidenko Yuliia OleksandrivnaУ статті запропоновано алгоритми роботи школярів з інтелектуальними порушеннями на уроках історії з писемними пам’ятками, здійснено аналіз адаптованих уривків історичних писемних джерел, які розміщені в підручниках «Історія України» для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку; проведено диференціацію писемних пам’яток, заповнено відповідні таблиці. Встановлено зв'язок між віком дітей, рівнем їхнього інтелектуального розвитку та кількістю й видом історичних писемних джерел. Зазначено, що в 7 класі діти знайомляться з 26 писемними історичними джерелами, у 8 класі школярі опрацьовують 36 писемних свідчень, у 9 класі учні вивчають 44 документи. У порівнянні з 7 класом, у 8 класі кількісний показник писемних пам’яток збільшується на 15 %, а в 9 класі на 22 %. Відзначено зміну співвідношення між видами історичних писемних джерел, зокрема наголошено на тому, що в 7 класі діти з інтелектуальними порушеннями знайомляться, переважно, з оповідними історичними пам’ятками (62 % від всіх джерел складають літописи, 23 % – мемуаристика і лише 12 % – документалістика), а в наступних класах показники описових писемних пам’яток зменшуються, а відсоток документалістики збільшується (у 8 класі – до 22 %, а в 9 класі – до 48 %). Визначено критерії відбору історичних писемних джерел для дітей з порушеннями інтелекту (рівень пізнавального розвитку учня, структура дефекту, кількість учнів у класі, їх комбінація, сформованість навичок читання, темп роботи на уроці тощо); описано ефективні прийоми роботи з історичними джерелами (самостійне читання, поділ тексту на частини та їх опрацювання, пошук дітьми відповіді у тексті історичного документа, складання плану, виділення основної думки, порівняння поглядів різних авторів); запропоновано алгоритм опрацювання писемної історичної пам’ятки (читання тексту (з візуалізацією (унаочненням) ключових понять, визначення виду писемного джерела, встановлення авторства тексту, з’ясування часу створення документа, підведення підсумку); висвітлено етапи роботи з писемним історичним джерелом (отримання тексту, знайомство з документом, аналіз, виконання завдання тощо).Документ Альтернативна комунікація як засіб розвитку мовленнєвої діяльності дітей із комплексними порушеннями(2021) Боряк Оксана Володимирівна; Косенко Юрій Миколайович; Boriak Oksana Volodymyrivna; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті представлено результати дослідження визначення поняття «альтернативна комунікація» в спеціальній освіті, обґрунтовано її вплив на розвиток мовлення дітей з комплексними порушеннями розвитку – тяжкими порушеннями мовлення, зумовленими інтелектуальними порушеннями помірного ступеня тяжкості. Мета статті – дослідити та обґрунтувати доцільність використання альтернативних засобів комунікації як ефективного засобу розвитку мовлення у дітей із комплексними порушеннями. Під час дослідження було з’ясовано, що альтернативна комунікація – це спосіб навчити і, за можливістю, компенсувати постійні чи тимчасові порушення, які призводять до обмеження суспільного життя і соціальної взаємодії осіб з комплексними порушеннями розвитку, за яких фіксуються порушення сприймання і відтворення мови і мовлення, як усного, так і писемного. Альтернативні засоби комунікації розглядаються в спеціальній освіті як засоби первинної комунікації для дітей різного віку, які знаходяться в домовленнєвому періоді розвитку; засоби комунікації, які частково або повністю замінюють усне мовлення. Було виявлено, що сьогодні в спеціальній освіті не розглядалось питання розвитку комунікативних навичок у дітей, які мають комплексні (комбіновані) порушення розвитку, а саме – порушення інтелектуального розвитку та мовлення. Визначити особливості комунікативного розвитку цієї категорії дітей є необхідним, оскільки порушення мовлення в подальшому детермінуватиме проблеми соціалізації та адаптації дитини в суспільстві, що своєю чергою є необхідною умовою для повноцінного розвитку і розкриття можливостей кожної особистості. Аналіз існуючих методик по виявленню альтернативної комунікації немовленнєвих дітей продемонстрував відсутність уніфікованої професійної діагностичної методики виявлення рівня оволодіння дитиною комунікативними навичками, а також у зв’язку із потребою педагогів, батьків, інших фахівців у методичних рекомендаціях щодо опанування ААС. Перспектива подальшого дослідження вбачається в розробці та обґрунтуванні відповідних методичних матеріалів з включенням діагностичних і корекційно-розвивальних методик, розробці та апробації програми розвитку мовлення відповідно до наявних особливостей психофізичного розвитку обраної категорії дітей та віковими періодами.Документ Взаємодія педагогічного колективу і батьків як чинник ефективної соціалізації учнів з порушеннями інтелектуального розвитку(2020) Стерлянко Дар’я Сергіївна; Sterlianko Daria Serhiivna; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychМагістерська робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі обгрунтовано теоретичні основи соціалізації дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, розкрито сутність поняття «соціалізація», всебічно розглянуто особливості психофізичного розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, вивчено роль сім’ї у процесі соціалізації дитини з порушеннями інтелекту. У другому розділі досліджено стан взаємодії педагогів і батьків дітей з порушеннями інтелектуального розвитку на констатувальному етапі експерименту, визначено умови та етапи інтегрованої соціалізації дітей з порушеннями інтелекту, розроблено програму «Крок назустріч» як чинник соціалізації учнів з порушеннями інтелектуального розвитку та здійснено аналіз результативності формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати дослідження.Документ Вивчення історичного минулого як засіб соціалізації розумово відсталих учнів (за науковою спадщиною А. І. Капустіна)(2015) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті проаналізовано результати досліджень видатного українського вченого-дефектолога А. І. Капустіна, висвітлено запропоновані науковцем методи, прийоми, засоби та форми роботи на уроках історії у спеціальній школі. Узагальнено найбільш ефективні розробки дослідника у галузі спеціальної методики навчання історії розумово відсталих учнів. Підкреслено вплив наукових праць А. І. Капустіна на стан викладання історії в Україні. Відмічено актуальність робіт вченого на сучасному етапі розвитку вітчизняної корекційної психопедагогіки.Документ Дидактична гра як метод самостійної роботи розумово відсталих учнів на уроках історії(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті розглядається проблема застосування методу дидактичних ігор під час самостійної роботи на уроках історії у спеціальній школі. Здійснено аналіз науково-методичних джерел з цього питання. Зазначено, що розвиток самостійності в учнів із розумовою відсталістю у навчанні є однією із головних умов підвищення ефективності навчального процесу, а дидактичні ігри орієнтовані на індивідуальні інтелектуальні можливості учнів якнайкраще підходять для зазначеного виду робіт. Визначено психолого-педагогічні умови для індивідуального застосування дидактичних ігор які оптимізують процес засвоєння навчального матеріалу з історії. Наведено результати дослідження рівня усвідомлення в учнів експериментальної та контрольної груп теоретичного матеріалу з історії та сформованості практичних вмінь самостійного використання засвоєних знань у практичній діяльності.Документ Дидактична гра як метод формування історичних понять у розумово відсталих учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ монографії теоретично обґрунтовано та експериментально доведено ефективність дидактичної гри як методу формування історичних понять у розумово відсталих школярів. Розроблено модель методу дидактичної гри з формування історичних понять у дітей із розумовою відсталістю, класифікацію ігор для уроків історії спеціальних шкіл, ігрові комплекси та методику їх застосування; визначено критерії та рівні сформованості історичних понять у розумово відсталих школярів. Книга розрахована на наукових працівників, педагогів, студентів, батьків розумово відсталих дітей, усіх, хто цікавиться спеціальною методикою навчання історії.Документ Дидактична гра як метод формування історичних понять у розумово відсталих учнів(Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, 2013-11-01) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ авторефераті дисертації стисло розкрито сутність дидактичної гри, її структуру, функції і класифікації. Визначено, що метод дидактичної гри - це спосіб спільної діяльності вчителя і школярів, що сприяє досягненню учнями дидактичної мети через виконання ними ігрових завдань. Теоретично обгрунтовано та розроблено зміст дидактичної гри як методу формування історичних понять в розумово відсталих школярів: модель методу дидактичної гри, класифікацію дидактичних ігор, навчально-ігрові комплекси та методику проведення дидактичних ігор на уроках історії в спеціальній школі.Документ Дидактична гра як метод формування історичних понять у розумово відсталих учнів(Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, 2013) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ дисертації розкрито ознаки, структурні компоненти, класифікації та функції методів навчання взагалі та методу дидактичної гри зокрема. Теоретично обґрунтовано та розроблено зміст дидактичної гри як методу формування історичних понять у розумово відсталих школярів: модель методу дидактичної гри з формування історичних понять у дітей із розумовою відсталістю, класифікацію ігор для уроків історії спеціальних шкіл, ігрові комплекси та методику їх застосування; визначено критерії та рівні сформованості історичних понять у розумово відсталих школярів. Експериментально виявлено та описано рівні сформованості суспільно-історичних понять у школярів із розумовою відсталістю перед вивченням історії та їх мотивацію до вивчення історії. Доведено ефективність запропонованої моделі методу дидактичної гри, комплексу та методики використання навчальних ігор на уроках історії в спеціальних закладах.Документ Еволюція шкільного суспільствознавства на сучасному етапі розвитку національної освіти(ПУ Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті здійснено аналіз процесу розвитку шкільної суспільствознавчої освіти з 1991 року до сьогодення, досліджено методологічні та організаційно-дидактичні засади викладання предметів суспільствознавчого змісту, розкрито змістове наповнення та вивчено структурні зміни в системі шкільної суспільствознавчої освіти в Україні.Документ Застосування комп’ютерних дидактичних ігор у навчанні історії школярів з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах інклюзивного класу(2020) Косенко Юрій Миколайович; Боряк Оксана Володимирівна; Король Олена Миколаївна; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Boriak Oksana Volodymyrivna; Korol Olena MykolaivnaУ статті проаналізовано методичні й організаційні аспекти застосування комп’ютерних дидактичних ігор у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах інклюзивного освітнього середовища. Висвітлено можливості сервісу LearningApps.org у розробленні навчальних ігор на історичну тематику для учнів інклюзивних класів з порушеннями інтелекту. Наголошено на особливостях пізнавальної діяльності дітей цієї категорії: нерівномірному темпі визрівання вищих психічних функцій, недорозвитку емоційно-особистісної і мотиваційно-вольової сфери, сповільненому розвитку мовлення, низькій працездатності, які призводять до слабкого засвоєння історичних знань учнями з порушеннями інтелектуального розвитку. Визначено критерії, на основі яких були розроблені комп’ютерні дидактичні ігри для учнів інклюзивних класів з порушеннями інтелекту. Наведено приклади розроблених ігор, спрямованих на активізацію нервовопсихічних процесів, мотивацію та швидку адаптацію школярів з порушеннями інтелекту до розумової праці, на оволодіння учнями нових знань і вмінь, на реалізацію закладеного в них виховного і корекційно-розвивального потенціалу, на вторинне сприйняття і подальше усвідомлення вивченого матеріалу, допомогу учням з порушеннями інтелекту в міцному засвоєнні фактів, дат, імен, історичних понять і зв’язку нового матеріалу з раніше вивченим, на застосування учнями нових знань і вмінь в інших навчальних ситуаціях, формування власних висновків і ставлення до історичних подій, на перевірку історичних знань і предметних умінь у школярів з порушеннями інтелекту та їх корекцію. Розроблені на основі сервісу LearningApps.org комплекси комп’ютерних дидактичних ігор історичного змісту дозволяють учителю інклюзивного класу одночасно й успішно навчати історії дітей з типовим розвитком та з порушеннями інтелекту, враховуючи особливості навчальних програм для дітей цих категорій, рівень інтелектуального розвитку та темп навчальної діяльності на уроці.Документ Комплекс вправ з розвитку дрібної моторики у молодших школярів з порушеннями інтелекту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Нагорна Наталія; Nahorna Nataliia; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті наголошено на важливості розвитку дрібної моторики у дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Проаналізовано наукові дослідження з проблеми формування, розвитку та корекції дрібної моторики в означеної категорії школярів. Підкреслено важливість спеціально організованої роботи з розвитку дрібної моторики у дітей початкових класів. Описано комплекс вправ з розвитку дрібної моторики. Зазначено структурні компоненти вказаного комплексу вправ. Стисло охарактеризовано кожний структурний компонент розробленого комплексу вправ з розвитку дрібної моторики у молодших школярів з порушеннями інтелекту.Документ Корекційно-реабілітаційна діяльність в сучасному освітньому просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-12) Боряк Оксана Володимирівна; Колишкін Олександр Володимирович; Косенко Юрій Миколайович; Курєнкова Анна; Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Стайко О. С.; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Скиба Тетяна Юріївна; Прядко Любов Олексіївна; Золотарьова Тетяна Вікторівна; Лопатинська Н. А.; Пахомова Наталія Георгіївна; Пахомова В. А.; Чобанян Анна Варужанівна; Дмитрієва І. В.; Іваненко А. С.; Кузікова Світлана Борисівна; Усик Дмитро Борисович; Boriak Oksana Volodymyrivna; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Kurienkova Anna; Bondarenko (Kartava) Yuliia Anatoliivna; Staiko O. S.; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Skyba Tetiana Yuriivna; Priadko Liubov Oleksiivna; Zolotarova Tetiana Viktorivna; Lopatynska N. A.; Pakhomova Nataliia Heorhiivna; Pakhomova V. A.; Chobanian Anna Varuzhanivna; Dmytriieva I. V.; Ivanenko A. S.; Kuzikova Svitlana Borysivna; Usyk Dmytro BorysovychУ монографії представлено теоретичні та прикладні результати наукових досліджень науковців, аспірантів щодо реалізації навчання, виховання та розвитку дітей з особливми освітніми потребами (за нозологіями) та взаємодії з їх батьками, наведено моделі сучасної системи допомоги цим дітям. Монографія адресована широкому колу фахівців, спеціалістам у галузі спеціальної та інклюзивної освіти, аспірантам, студентам та батькам, які мають дітей з особливими освітніми потребами.Документ Корекційно-розвиваючий вплив дидактичних ігор у навчанні розумово відсталих учнів на уроках історії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті висвітлено дидактичні ігри, розроблені для розумово відсталих учнів з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку, визначено оптимальні умови для використання ігор під час формування історичних понять у школярів з вадами інтелекту, описано особливості застосування ігор у роботі з дітьми з різними пізнавальними можливостями.Документ Корекція психофізичного розвитку дітей з важкими інтелектуальними порушеннями засобом рухливих ігор(2020) Бойко Олена Петрівна; Boiko Olena Petrivna; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychОб’єктом дослідження є процес психофізичного розвитку осіб з важкими порушеннями інтелектуального розвитку. Предмет дослідження – корекція психофізичного стану осіб з важкими порушеннями інтелектуального розвитку засобом рухливих ігор. Мета дослідження – теоретично узагальнити та експериментально перевірити ефективність комплексу адаптованих рухливих ігор та методики їх використання в роботі з дітьми з важкими порушеннями інтелекту. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі розкрито сутність поняття «корекція», висвітлено розвиток дітей з порушенням інтелекту та шляхи його корекції, описано особливості психофізичного розвитку дітей з важкими порушеннями інтелектуального розвитку. У другому розділі описано критерії тa рiвнi психoфiзичнoгo рoзвитку дiтей з вaжкими пoрушеннями iнтелекту, досліджено стан психoфізичнoгo рoзвитку дітей з вaжкими інтелектуальними пoрушеннями нa кoнстaтувaльнoму етaпі дoслідження. У третьому розділі описано комплекси адаптованих рухливих ігор для дітей з важкими інтелектуальними порушеннями, висвітлено методику проведення рухливих ігор дітям зазначеної категорії та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження.Документ Навчання історії розумово відсталих школярів у 30-х – 40-х роках ХХ століття(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті висвітлено проблему вивчення історичного матеріалу розумово відсталими дітьми в радянській Україні у 30-х – 40-х роках ХХ століття, розглянуто питання становлення шкільного курсу «Історія СРСР» як самостійного навчального предмету у допоміжних навчальних закладах у 30-х – 40-х роках минулого століття. Проаналізовано роботи видатних радянських вчених-дефектологів щодо проблеми викладання історії у допоміжній школі, а саме розроблені ними вимоги до підручників для розумово відсталих школярів та необхідність застосування пропедевтичних заходів перед вивченням історії учнями з розумовою відсталістю. Вивчено погляди науковців щодо методики викладання історії учням допоміжної школи, досліджено змістовий компонент шкільного курсу «Історія СРСР» 30-х – 40-х років ХХ століття та встановлено, що у цей період учням, переважно, викладалася історія про боротьбу народних мас за краще життя, про революційні події 1905 та 1917 років, про життя та політичну діяльність лідерів ВКП(б) В. І. Леніна, Й. В. Сталіна тощо. Проаналізовано вимоги до знань, умінь і навичок з історії для учнів 6-7-х класів допоміжної школи за програмою 1938 року видання та програмові вимоги з історії для 5-7-х класів допоміжної школи від 1940 року. Відмічено надмірну заполітизованість цієї шкільної дисципліни, визначено кількість годин відведених на вивчення навчальних предметів «Історія СРСР» та «Конституція СРСР» у 30-х – 40-х роках минулого століття. Встановлено тісний взаємозв’язок між ідеологією радянської влади та змістом курсу історії, як у допоміжній школі, так і у масових навчальних закладах, визначено великі сподівання тогочасних партійних можновладців на виховні можливості курсу історії, а саме у таких аспектах, як суспільна й політична активність, атеїзм, патріотизм, інтернаціоналізм тощо.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »