Перегляд за Автор "Korzh-Usenko Larysa Viktorivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 35
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Development of the Ukrainian Free University: National Identity Anddialogue of Cultures(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna HennadiivnaThe proposed article periodizes formation and development of the Ukrainian Free University, which has been a representative of Ukrainian higher education and science in Europe for 100 years. A set of factors influencing the preconditions of origin, features of formation and development of the institution in the Viennese, Prague and Munich periods is revealed. The authors consider the history of the Ukrainian Free University in the discourse of the genesis of the idea of free higher education as a component of reformist pedagogy and institutionalization of Ukrainian studies in the world scientific and educational space. It is proved that in accordance with European traditions, the academic environment of the Ukrainian Free University functioned on the basis of academic autonomy, in contrast to the higher education system in the Soviet Union, where university autonomy was ignored,freedom of teaching, learning and research were severely restricted (especially in socio-humanities). The innovative potential of the Ukrainian Free University, which contributed to the development of private higher education in the European countries, is revealed, the achievements and difficulties in the implementation of various activities of the institution are highlighted. Particular attention is paid to the analysis of the educational process organization, aimed at preserving the national identity of Ukrainian student youth and establishing cooperation between representatives of different academic communities in the context of intercultural interactions. In the process of research modern scientific approaches (systems, anthropocentric, culturological, interdisciplinary) and methods (general scientific –analysis, synthesis, comparison, systematization, generalization; specific scientific –historiographical, textual, retrospective and synchronous analysis) were used.Документ Establishment and Development of Private Higher School: National and Global Dimensions(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Сидоренко Олена ЛеонідівнаThe monograph is a study containing an analysis of the genesis of a private higher school in Ukraine in the context of the world educational space, theoretical and organizational and pedagogical foundations of the specified process. The research outlined the factors and carried out the periodization of the development of private higher education on the territory of Ukraine; directions for public and private initiatives in the organization and structural renewal of the private sector of higher education are revealed; content-procedural and personnel features of a private higher school were revealed. The trends in the development of private higher education in the global dimension are outlined and the possibilities of using positive experience in the conditions of reforming domestic higher education are updated. The monograph is addressed to a wide range of educators and can be used as a guide for teaching special courses and disciplines on the history of pedagogy, higher school pedagogy, history of Ukraine, at the English lessons, in improving English knowledge, etc.Документ Ideas of a Free Higher Education: Reflection in the Intellectual Space of Ukraine at the End of the XIX-th – the Beginning of the XX-th Century(2019) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena LeonidivnaIn exploration found out dynamics approaches generators scientific and pedagogical ideas to address the problem of free high school in the context of the European and global dimension. It is proved that the local representatives of the public-pedagogical movement were guided by the ideas and experience of free higher education institutions in Europe and the USA, the practice of the first systematic academic and popular science courses for the people. The statement of the priorities of reform pedagogy on the territory of Ukraine at the end of XIX-th – the beginning of the XX-th centuries, aimed at the implementation of the principles of science, culture, democratization, civic orientation of education.Документ Академічні традиції та інновації: ретроспекція правового поля та практики вітчизняної вищої школи(2017) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaДослідження спрямоване на виокремлення провідних тенденцій в організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України на початку ХХ ст. на підставі ретроспективного аналізу нормативно-правової бази та практики її реалізації у вищій школі. З’ясовано зміни в меті, цінностях, принципах та підходах, змісті, формах, методах, стилі взаємин викладачів зі студентами, систем навчання загалом.Документ Актуалізація розвитку soft, hard та meta skills як мотиваційний аспект ефективного фахового зростання при вивченні іноземних мов у студентів, які навчаються за напрямом підготовки «Туризм»(2022) Чикалова Марина Миколаївна; Сидоренко Олена Леонідівна; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Sydorenko Olena Leonidivna; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ статті проаналізовано набуття студентами спеціальності «туризм» професійних, комунікативних особистісних та надпрофесійних навичок при вивченні іноземних мов, які слугуватимуть мотиваційним фактором конкурентоздатності на світовому ринку надання послуг та сприятимуть ефективному кар’єрному зростанню. Здійснено детальний аналіз понять «soft, hard та meta skills» відповідно до підготовки здобувачів вищої освіти у закладах вищої освіти за напрямом підготовки «туризм». Акцент зосереджений на комплексній підготовці та поєднанні теоретичного матеріалу з практичною діяльністю, що є вагомим підґрунтям для формування ключових життєвих компетентностей та ефективного просування у сфері індустрії гостинності. Спеціальність «Туризм» завжди потребувала органічного поєднання усіх вище названих навичок, саме через те до навчального процесу залучають практиків туристичного, готельного та ресторанного бізнесу, які на життєвих прикладах формують м’які та так звані надпрофесійні навички. Особлива увага у статті приділена саме професійній підготовці іноземним мовам, оскільки вони відіграють надважливу роль в успішному просуванні в цій сфері. Адже багатомовні фахівці володіють здатністю до ефективнішого спілкування, розуміння крос культурних комунікацій, міжкультурних відносин, вони є у пріоритеті в питаннях співпраці, на переговорах та компромісах. Здатність почувати себе вільно й впевнено у англомовному середовищі сприяє підвищенню продажу туристичного продукту та підвищенню конкурентоспроможності на міжнародному ринку надання туристичних послуг. Тісне поєднання soft-skills та meta-skills сприяють налагодженню дієвої та ефективної іншомовної комунікації з учасниками комунікативно-ділового процесу та вважаються важливими професійними навичками. Завдання ЗВО полягає в тому, щоб знайти шляхи та методи мотивації здобувачів напряму підготовки «туризм» до вивчення іноземних мов та навчити майбутніх фахівців досягати найвищих результатів у подальшій кар’єрі шляхом вмілого поєднання усіх типів навичок.Документ Генеза ідеї українського університету: історико-педагогічний вимір(2015) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ дослідженні з’ясовано зародження елементів національного виховного ідеалу та українознознавчого компоненту змісту педагогічного процесу в Острозькій і Києво-Могилянській академіях ХVІ–ХVІІІ ст., у навчальній, науковій та просвітницькій діяльності Львівського, Харківського, Київського, Новоросійського університетів ХІХ – початку ХХ ст.; представлено підходи до розробки моделі українського вищого навчального закладу репрезентантами громадсько-педагогічного руху, успіхи та труднощі в їх реалізації в період українського державотворення 1917–1920 рр.; виокремлено особистий внесок визначних науковців у формування нової генерації української інтелігенції.Документ Ділова етика в системі управління закладом вищої освіти як соціальною корпорацією(2020) Довгополова Ганна Геннадіївна; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaВ магістерській роботі обґрунтовано трактування ділової етики як елемента системи управління закладом вищої освіти; подано комплексну характеристику ділової моралі й ділового етикету як структуроутворюючих елементів ділової етики вишу; уточнено зміст поняття «ділова етика». З’ясовано, що для ефективної взаємодії в організаційному співтоваристві необхідне загальне інформаційне та ціннісно-нормативне поле, яке якраз і формується корпоративною етикою. Будучи ключовим елементом, що об’єднує людей – учасників виробничого процесу в конкретній організації – в єдиний організм (людська спільнота), корпоративна етика виступає важливим елементом управління трудовими відносинами. Визначено, що управління розвитком норм і стандартів ділової етики закладу вищої освіти, відображених у кодексі ділової етики – це управління розвитком ЗВО. Для формування і впровадження кодексу ділової етики необхідний комплекс заходів, реалізація планомірної політики.Документ Козацька педагогіка: досвід, реалії, перспективи(2014) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ статті розкриваються історичні аспекти та потенціал козацької педагогіки як засіб актуалізації прогресивних освітніх традицій і стимулу для пожвавлення подальших пошуків у галузі педагогічної теорії та практики; висвітлюється досвід діяльності класу козачат у Сумському ЗНЗ № 25; пропонується комплекс заходів, спрямований на оптимізацію реалізації ідей і досвіду козацької педагогіки в умовах сьогодення, на утвердження в середовищі дітей і молоді козацьких ідеалів і цінностей, піднесення духовності, культивування історичної пам’яті, особистої гідності й національної свідомості.Документ Концептуальні та організаційно-педагогічні засади розвитку освітнього процесу у вищій школі України (1905–1920 рр.)(2019) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaДисертація є першим цілісним історико-педагогічним дослідженням проблеми розвитку освітнього процесу у вищій школі України (1905–1920 рр.), його концептуальних та організаційно-педагогічних засад. Схарактеризовано історіографію та джерельну базу дослідження. Здійснено періодизацію розвитку вищої школи на території України. Визначено основні концептуальні підходи до розвитку вищої школи у вітчизняній науковій та громадській думці досліджуваного періоду. Розкрито тенденції розвитку мети, структури, змісту, форм і методів організації освітнього процесу у вищій школі України 1905–1917 років. Виокремлено етапи поглиблення українознавчої спрямованості освітнього процесу в контексті реалізації ідеї українського університету. З’ясовано статус, права та обов’язки суб’єктів освітнього процесу, виявлено напрями творчої самореалізації викладачів і студентів. Окреслено тенденції та особливості розвитку вищої школи України в добу національного державотворення 1917–1920 років, актуалізовано позитивний історичний досвід у сучасних умовах.Документ Недержавна вища школа України: ретродосвід та сучасні виклики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Сидоренко Олена Леонідівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Sydorenko Olena LeonidivnaМонографія є першим історико-педагогічним дослідженням, в якому представлено ретроспективний аналіз ґенези недержавної вищої школи України в кінці XIX – на початку ХХ століття, її теоретичних та організаційно-педагогічних засад. У пропонованій розвідці окреслено чинники та здійснено періодизацію розвитку недержавної вищої школи України в зазначених хронологічних межах; розкрито напрями реалізації громадської і приватної ініціативи в організації та структурній розбудові недержавного сектору; виявлено змістово-процесуальні та кадрові особливості недержавної вищої школи досліджуваного періоду. Визначено тенденції розвитку недержавної вищої школи у світовому вимірі та актуалізовано можливості використання позитивного досвіду в умовах реформування вітчизняної вищої освіти. Монографія адресується широкому освітянському загалу та може бути використана як посібник при викладанні спецкурсів і дисциплін з історії педагогіки, педагогіки вищої школи, андрагогіки, історії України, історії філософії, краєзнавства.Документ Особливості розвитку національної вищої школи періоду правління українських урядів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ статті розкрито провідні напрями реформування вищої школи в період правління українських урядів та виокремлено особливості в організації освітнього процесу упродовж 1917-1920 років. Доведено розширення меж академічної автономії, узагальнено досвід реалізації свободи викладання і навчання. Розглянуто труднощі та успіхи у здійсненні українізації вищої школи та активізації національно-патріотичного виховання молодого покоління. Розкрито взаємозв'язок академічних традицій та новацій у період національного державотворення (1917-1920 рр.), схарактеризовано нові підходи до мети, принципів та змісту навчання і виховання академічної молоді, розвитку студентського самоврядування та вирішення кадрової проблеми на прикладі українських державних університетів у Києві та Кам'янець-Подільському.Документ Особливості розвитку недержавної вищої школи у США та Великобританії(2021) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna MykolaivnaРозвідка присвячена розкриттю особливостей розвитку недержаної вищої школи у США та Великобританії. На підставі історіографічного аналізу з’ясовано ступінь розробленості обраної проблеми. З використанням ретроспективного аналізу розвитку світового освітнього простору висвітлено джерела становлення недержавних закладів вищої освіти у зазначених англомовних країнах. За допомогою синхронного аналізу перебігу інноваційних процесів у вищій освіті окреслено характерні особливості розвитку недержаної вищої школи у країнах США та Великобританії.Документ Партисипативний підхід у процесі підготовки викладача вищої школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Деркач Михайло Едуардович; Derkach Mykhailo Eduardovych; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaВ магістерській роботі розглянуто теоретико-практичні засади дослідження партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи». Уточнено сутнісні характеристики партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи. Розроблено модель партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи. Визначено особливості партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи. Обґрунтовано систему засобів щодо становлення партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи. Представлено цілісне осмислення феномена партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи, уточнено поняття партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи, розроблено модель партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи, обґрунтовано цінності та цілі партнерства з точки зору особистісного розвитку викладача вищої школи. Визначено та обґрунтовано систему засобів щодо становлення партисипативного підходу у процесі підготовки викладача вищої школи, яка моделюється інтенсивним способом, тобто акцент діяльності педагога зміщується з передачі знань, умінь та навичок на організацію діяльності студента.Документ Періодизація розвитку вищої освіти в Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ розвідці здійснено періодизацію процесу зародження, становлення та розвитку вищої освіти на території України, виокремлено протоуніверситетський, докласичний, класичний, модернізаційний, радянський, сучасний (постмодерний) періоди - від афінської системи в полісах Північного Причорномор'я, шкіл підвищеного типу в Київській Русі для підготовки представників державної та духовної еліти, братських шкіл, Острозької та Києво-Могилянської академій до функціонування мережі університетів, спеціальних вищих навчальних закладів, народних університетів. Визначено історичні, суспільно-політичні, економічні, соціокультурні, ментальні, освітні, наукові чинники, що детермінували динаміку кількісних та якісних змін і нововведень у вищій школі.Документ Права та обов’язки учасників педагогічного процесу у вищій школі: ракурс ретроспективи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ розвідці здійснено спробу розкриття соціально-правового статусу і престижності праці науково-педагогічних кадрів, низку привілеїв, що надалися викладачам вищої школи в умовах Російської і Австро-Угорської імперій. З’ясовано рівень матеріального й соціального забезпечення, національні, соціальні та гендерні особливості професорсько-викладацького складу. Здійснено поліаспектний аналіз студентського контингенту, схарактеризовано правове становище вихованців вищих навчальних закладів. Проаналізовано реалізацію учасниками педагогічного процесу у вищій школі України на початку ХХ століття низки академічних, корпоративних, громадянських та політичних прав, права соціального захисту.Документ Правове забезпечення професійної діяльності(2021) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaУ методичних рекомендаціях на підставі системного аналізу законодавчих і підзаконних актів стисло й доступно викладені основні положення правових засад професійної діяльності викладача вищої школи. Видання містить конспект лекцій, тестові завдання, питання для самопідготовки, індивідуальні навчальні завдання, бібліографічний список і глосарій із відповідного курсу «Правове забезпечення професійної діяльності». Методичні рекомендації призначені для студентів магістратури зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки та спрямовані підвищення рівня правової обізнаності, сприяння зростанню правосвідомості та правової культури студентської молоді.Документ Пріоритети політики «освіченого гетьманату» К. Розумовського(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Мартиненко Дар’я Володимирівна; Martynenko Daria VolodymyrivnaУстатті праналізовано пріоритетні напрями та зміст політики «освіченого гетьманату» Н. Розумовського, визначені їх якісні та кількісні показники; доведено, що високий рівень освіченості українців у XVIII ст. досягався завдяки діяльності розгалуженоїмережізакладів національного шкільництва.Документ Рeформувaння системи фiзичнoгo вихoвaння у зaклaдах вищoї ocвiти України(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ковальов Ігор; Kovalov Ihor; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Красілов Андрій Дмитрович; Krasilov Andrii DmytrovychУ даній статті розглядається пpoблема вдoскoнaлeння системи фiзичнoгo вихoвaння у зaклaдах вищoї oсвiти. Цій проблемі нeoбхiдно пpидiляти знaчну увaгу з бoку влaди, нaукoвцiв, адміністрації ЗВО, фaхiвцiв, суспiльствa. Пoстiйно oнoвлювати змiст пpoграми сучaсними фiзкультуpнo-oздopoвчими тeхнoлoгiями, спpямoвaними на пiдвищeння мoтивацiйної сфepи студeнтськoї мoлoдi дo aктивних зaнять фiзичною культурoю та свiдoмoгo вeдeння здopoвoгo способу життя.Документ Реформування шкільного інспектування в системі управління освітою в Україні (кінець ХІХ ст. – ХХ ст.)(2020) Дужнікова Вікторія Олексіївна; Duzhnikova Viktoriia Oleksiivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaВ магістерській роботі здійснено аналіз методичних основ і досвіду організації інспектування шкіл у системі управління освітою України другої половини ХХ ст.; визначено етапи (І етап (1950-1971 рр.) – етап становлення і динамічних змін в організації шкільної освіти; ІІ етап (1972-1990 рр.) – етап удосконалення процедури інспектування шкільної освіти в Україні; ІІІ етап (1991-2000 рр.) – етап стабілізації системи контролю за діяльністю шкіл у роки відновлення державної незалежності України) та відповідні їм тенденції в інспектуванні шкіл у системі управління освітою України впродовж другої половини ХХ ст. з урахуванням виділених критеріїв (потреби суспільства з урахуванням його суспільно-політичного, соціально-економічного розвитку в підвищенні якості надання освітніх послуг загальноосвітніми навчальними закладами; зміни в освітніх пріоритетах держави; офіційний статус шкільного інспектора; динаміка розвитку типів загальноосвітніх закладів; якісні зміни мети, завдань і змісту інспекторських перевірок; нормативно-правове забезпечення діяльності інспекторів шкіл; утілення у практику роботи шкіл досягнень педагогічної науки).Документ Розвиток приватної вищої освіти: досвід Китаю(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa Viktorivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena LeonidivnaУ статті представлено історико‐педагогічний аспект та розкрито сучасний стан розвитку вищої приватної освіти в Китаї. На підставі використання сучасних наукових методів, що застосовуються в історико‐педагогічних дослідженнях, висвітлено актуальність та витоки досліджуваного феномену; з’ясовано ступінь розробленості в сучасній науковій літературі; схарактеризовано особливості становлення та розвитку приватної вищої освіти в Китаї в різні історичні періоди. На основі екстраполяції позитивного китайського досвіду розроблено рекомендації,спрямовані на оптимізацію діяльності приватних вищих освітніх закладів вумовах реформування системи вищої освіти в Україні (на державному, місцевому та інституційному рівнях).