Перегляд за Автор "Hromova Nataliia Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вивчення образних мовних засобів на матеріалах пісенної творчості гурту Kazka на уроках української мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Білик Каріна Вікторівна; Bilyk Karina Viktorivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті розглядаються особливості образних мовних засобів текстів пісень гурту «Казка». З'ясовано стилістичну роль тропів у текстах пісень гурту. Також визначено глибину емоційності пісень та їх народознавчі аспекти. Наведено способи ефективного використання текстів пісень у навчальному процесі, під час уроків з вивчення лексикології.Документ Діагностичний підхід до самореалізації пізнавально-творчих якостей старшокласників(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті обґрунтовано необхідність діагностичного підходу до організації евристичної діяльності школярів. Подано результати дослідження, що присвячено виявленню та вимірюванню основних пізнавально-творчих якостей старшокласників, які є важливим показником їх творчої самореалізації.Документ Елементи національно-патріотичного виховання як мотивація до підвищення культуромовної особистості фахівця(2015) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Кулікова Олена Анатоліївна; Kulikova Olena Anatoliivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaСтаття присвячена проблемі національно-патріотичного виховання студентської молоді у вищих навчальних закладах. Автори розглядають дану проблему в контексті мовної підготовки майбутніх фахівців, оскільки саме рідна мова є однією з основних цінностей національного виховання. У роботі обґрунтовуються поняття «національно-патріотичне виховання» і «ціннісні орієнтації» студентів, наголошується на їх важливості у вихованні культуромовної особистості. Автори пропонують форми та методи ефективної взаємодії студентів і педагогів із розвитку патріотизму під час викладання курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Прослідковано взаємозв’язок мотивації до навчання студентів нефілологічних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів з елементами національно-патріотичного виховання. Здійснено спробу дослідити проблеми підвищення мотиваційних потреб, а саме: розкрито структуру мотивів, чинників і стимулів, які сприяють формуванню позитивної мотивації студентів до вивчення української мови, розглянуто ефективність використання тренінгу як засобу підвищення мотивації до навчання. Обґрунтовано умови, що сприяють ефективній діяльності з розвитку патріотичних якостей усіх учасників навчально-виховного процесу. Розкрито особливості системи патріотичного виховання майбутніх педагогів. Репрезентовано досвід роботи викладачів кафедри української мови з національно-патріотичного виховання студентів засобами медіа. Розглянуто такі методи організації навчально-виховного процесу, як: студентські конференції, веб-форуми, творчі конкурси та флешмоби як ефективні умови формування позитивної мотивації навчально-пізнавального процесу майбутніх фахівців.Документ Ефективні технології навчання і контролю якості знань у лінгвістичній підготовці майбутніх фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ монографії здійснено аналіз окремих аспектів лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців крізь призму праксеологічного підходу, окреслено нормативно-правову базу й організацію моніторингу якості лінгвістичної підготовки. Дослідницьку увагу приділено особливостям ефективних методів проведення занять із теоретико- та історико- лінгвістичних, культуромовних, медіа- і лінгводидактичних дисциплін у контексті сучасних тенденцій мовної освіти для студентів філологічних спеціальностей, а також лінгвістичних дисциплін для студентів нефілологічних спеціальностей. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти, лінгвістичної підготовки фахівців різних профілів у вищому навчальному закладі, проблеми реалізації праксеологічного підходу, моніторингу якості у системі професійної підготовки.Документ Лексико-словотвірні інновації в сучасній українській мові (на матеріалі творчості Л. Костенко та О. Забужко(2020) Рустамова Юлія Сергііївна; Rustamova Yuliia Serhiivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaОднією з важливих передумов функціонування мови є здатність до транформувань, коли на кожному етапі існування розвиваються ті засоби й способи вираження, ті тенденції, які найбільше відповідають новим соціальним та культурним завданням та умовам мовленнєвої комунікації. Найвиразніше відображає динаміку мови її лексико-семантичний рівень. Словниковий склад мови є найчутливішим до зовнішніх факторів впливу, тому на ньому також активно відбивається дія внутрішніх законів розвитку мови. В останні десятиріччя всебічний аналіз оказіональних слів – позасистемних мовленнєвих явищ – викликає всебічний інтерес у фахівців. Метою магістерської роботи є дослідження лексико-словотвірних інновацій в сучасній українській мові та особливості їх використання у творах Л. Костенко та О. Забужко.Документ Механізми евристичної діяльності вчителя та учнів під час вивчення гуманітарних предметів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті на теоретико-експериментальному рівні описані механізми евристичної діяльності вчителя та учнів під час вивчення гуманітарних предметів. Обґрунтовується доцільність комплексного застосування таких механізмів евристичного навчання, як «аналіз через синтез», пошук невідомого за допомогою асоціативних зв’язків, серії евристичних запитань тощо.Документ Педагогічна практика з української мови та літератури(2016) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaМетодичні рекомендації допоможуть студентам у проходженні практики з української мови та літератури. Пропонується для студентів факультету іноземної та слов’янської філології, викладачів методики навчання української мови та української літератури, керівників педагогічної практики, вчителів-словесників.Документ Педагогічна рефлексія як показник самореалізації майбутнього вчителя-словесника(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті проаналізовано значення рефлексивного компонента в професійній підготовці студентів-філологів. Описано напрямки та подано практичні рекомендації щодо формування педагогічної рефлексії майбутнього вчителя-словесника як перед плануванням окремого етапу уроку, так і після його проведення.Документ Полемічна культура сучасного викладача й учителя української мови та літератури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті окреслюється роль полемічної культури в системі формування риторичної культури викладача й учителя української мови та літератури. Автори доводять, що її розвиток залежить від осмислення багатої риторичної світової та національної спадщини, завдяки чому сучасній інтелігентній людині вдасться виробити оригінальний ораторський стиль, розширити духовно-інтелектуальні обрії в широкому контексті світової й національної культури. Подаються поради та практичні рекомендації з підготовки майбутнього вчителя-словесника як риторичної особистості під час опанування дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням», «Методика навчання української мови», «Культура української мови» та магістерських курсів «Риторика», «Ораторське мистецтво».Документ Пізнавально-творча самореалізація майбутнього вчителя на заняттях з лінгвістичних курсів та позанавчальній діяльності (з досвіду роботи)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті йдеться про підготовку компетентних фахівців із високим рівнем професійної та мовленнєвої культури, здатних виявляти власну світоглядну позицію, вільно і критично мислити, відтворювати духовні й інтелектуальні цінності. Процес формування такої особистості розглядається в контексті вивчення дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням», «Методика навчання української мови», на заняттях з яких проектуються різні завдання, спрямовані на підвищення рівня мовленнєвої культури. Автор акцентує увагу не лише на формуванні, але й на успішній самореалізації майбутнього вчителя, основним результатом якої є наявність самостійно створених студентами творчих продуктів, як зовнішніх, так і внутрішніх.Документ Пізнавально-творчі якості як показники самореалізації студентів у навчанні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті розкрито сучасний підхід до проблеми виокремлення та формування пізнавально-творчих якостей особистості, практичний прояв яких на різних рівнях є предметним показником творчої самореалізацїі студентів у навчанні. Подається сутнісна характеристика таких якостей, як: мотивація до самостійної творчості, діалогічна творча взаємодія суб'єктів навчання, володіння механізмами творчої діяльності, діагностичні уміння для вимірювання й оцінки освітніх продуктів, пізнавально-творча самостійність.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Методика навчання української літератури»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Роль і місце педагогічної практики в професійному становленні майбутнього вчителя-філолога(2013) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті розкривається питання професійного становлення майбутнього вчителя-словесника під час педагогічної практики з української мови. Розглянуто суть педагогічної практики, проаналізовано її функції, окреслено завдання. Автор доводить, що розкриття відповідних професійних і особистісних якостей є показником успішного професійного становлення та самореалізації особистості. Мова йде про такі якості, як позитивна мотивація до виконуваної діяльності, професійна майстерність, творча активність, діалогічна творча взаємодія суб’єктів навчального процесу тощо. Узагальнено рекомендації щодо поліпшення професійної та методичної підготовки, висловлені майбутніми вчителями-філологами.Документ Структурно-семантичні типи питальної модальності в новелах В. Стефаника(2019-10) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ дослідженні з‘ясовується місце і роль педагогічної практики у підготовці, становленні та самореалізації майбутнього вчителя-словесника; практика розглядається як внутрішня потреба особистості до повного розкриття своїх потенційних можливостей (професійних та особистісних якостей).Документ Сучасні орієнтири формування мовнокультурологічної компетенції педагога (з досвіду викладання української мови за професійним спрямуванням)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті обґрунтовується, що впровадження лінгвокультурологічного підходу до здійснення мовної освіти майбутніх педагогів і формування в них мовнокультурологічної компетенції, яка охоплює лінгвістичний, комунікативний, професійно-мовленнєвий, культурно-мовленнєвий та інші аспекти, є актуальним завданням навчального процесу в педагогічному університеті. За допомогою загальнонаукової та емпіричної методики доводиться, що досягти поставленої мети можна за допомогою використання комунікативно-функціонального підходу до викладання «Української мови (за професійним спрямуванням)».Документ Теоретичні засади вивчення мовних засобів на уроках української мови (на матеріалі пісень сучасних гуртів)(2021) Білик Каріна Вікторівна; Bilyk Karina Viktorivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті досліджено сучасні підходи щодо вивчення пісенної образної мови на уроках української мови, представлено класифікацію інноваційних педагогічних технологій та визначено їх місце у контексті освітнього процесу, а також методику використання сучасної пісні.Документ Фахова практика – невід’ємний компонент педагогічної майстерності майбутнього вчителя‐словесника(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті обґрунтовується важливість виробничої педагогічної практики для майбутніх учителів‐філологів у процесі становлення їх як фахівців. Автором представлено специфіку організації виробничої педагогічної практики на бакалаврському рівні підготовки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. Охарактеризовано мету педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти; визначено вміння та навички, що формуються у процесі проходження практики. Обґрунтовано доцільність та актуальність використання інтерактивних технологій та методів, описано і доведено доцільність їх використання на уроках української мови. Автор пропонує шляхи підвищення ефективності педагогічної практики, а також необхідність візуалізації навчального матеріалу в умовах дистанційної освіти. Наголошує на тому, що знання, вміння та навички, набуті у процесі педагогічної практики, є основою мовно‐фахової майстерності майбутнього вчителя‐словесника.Документ Формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia Petrivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Шамунова Катерина; Shamunova KaterynaУ монографії представдлено окремі аспекти колективної теми науково-дослідної роботи кафедри української мови і літератури, що виконувалась упродовж 2018-2020 рр. з проблеми формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти. Здійснено аналіз концептів «освіта», «учительська праця», «культуромовна особистість фахівця», «академічна культура дослідника» в українському і польському освітньо-педагогічному дискурсах та в освітній практиці на засадах міждисциплінарного підходу, досвіду мовної, риторичної, медіа освітньої підготовки майбутніх учителів української мови і літератури. Окремі розділи присвячені розгляду культуромновної підготовки майбутніх учителів початкової школи, фахівців із журналістики, іноземних студентів медичних спеціальностей, міждисциплінарних проєктів кафедри української мови і літератури СумДПУ імені А. С. Макаренка. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти фахівців різних профілів.Документ Формування медіакомпетентності майбутнього вчителя-словесника в курсі «Методика навчання української мови»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті акцентовано увагу на актуальності проблеми формування медіакомпетентності як складової професійно-методичної компетентності вчителів-словесників. Автор здійснив огляд наукових праць щодо поняття «медіакомпетентність». На прикладі дисципліни «Методика навчання української мови» окреслено окремі аспекти формування медіакомпетентності вчителя-словесника. Зроблено спробу показати доцільність використання системи завдання з метою формування медіакомпетентності під час вивчення дисципліни «Методика навчання української мови».Документ Формування основ медіаграмотності на уроках української мови в 5 класах(2021) Тіщенко Юлія Володимирівна; Tishchenko Yuliia Volodymyrivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті висвітлено основні питання щодо впровадження медіаосвіти на уроках української мови в 5 класах. Описано шляхи формування основ медіаграмотності під час організації освітнього процесу.