Кафедра педагогіки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра педагогіки за Автор "Kovalenko Nataliia Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Генезис поняття самоосвітня компетентність учнів(2008) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті розкрито сутність та структура самоосвітньої компетентності особистості, подано характеристику її компонентів у контексті досліджень зарубіжних та вітчизняних вчених.Документ Дослідження медіаграмотності: проект школи та університету(ФОП Цьома С.П., 2019) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ монографії представлено результати науково-дослідницької роботи студентів другого курсу Фізико-математичного та Природничо-географічного факультетів Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, що виконувалась у рамках навчально-наукового педагогічного проекту «Дослідження рівня сформованості складових медіаграмотності учнів початкової школи та майбутніх вчителів» протягом 2018-2019 років. Матеріали висвітлюють особливості реалізації навчально-наукового педагогічного проекту: розробку концепції проекту, організацію, проведення психолого-педагогічного дослідження; публікацію отриманих результатів, виявлення актуальних завдань виховної роботи, вибір тематики та проведення виховних заходів. На прикладі медіа грамотності, як актуальної в інформаційному суспільстві, ключової особистісної якості, яка стала змістовою лінією навчально-наукового проекту, розкрито результати психолого-педагогічного дослідження рівнів сформованості складових медіаграмотності учнів початкової школи та майбутніх вчителів. Рекомендації стануть у нагоді студентам та магістратам педагогічних закладів вищої освіти (галузь 014 Середня освіта, за предметними спеціалізаціями), класним керівникам, керівникам практики, викладачам ЗВО і працівникам освіти.Документ Змістові лінії системи педагогічних практик(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті висвітлено концепцію побудови системи завдань педагогічних практик у контексті майбутньої професійної діяльності, змісту навчальних педагогічних дисциплін, попередніх та наступних видів педагогічної практики, професійного становлення майбутнього компетентного вчителя. Обґрунтовано змістові лінії навчальної (пропедевтичної) та виробничих педагогічних практик, їх розвиток на різних етапах університетського навчання. Висвітлено динаміку змін у технологіях підготовки, організації практики та оцінювання навчальних досягнень студентів за результатами практики.Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Метод педагогічного спостереження в підвищенні якості результатів навчальної педагогічної практики(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано значення методу педагогічного спостереження у професійному зростанні, професійній ідентифікації майбутнього вчителя у період навчальної (пропедевтичної) педагогічної практики. Визначено, що навчальна практика є складовою навчальних модулів дисципліни «Педагогіка», середовищем трансформації теоретичних досягнень у професійні уміння. Доведено, що якість отриманих педагогічних висновків у ході практики залежить від умінь студентів здійснювати педагогічне спостереження та його методичного забезпечення. Подано концепцію розроблених протоколів, аналіз стану сформованості вмінь студентів здійснювати спостереження. Описано технологію формування готовності студентів до використання методу педагогічного спостереження в період педагогічної практики.Документ Навчальна педагогічна практика як проект школи і університету(2016) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано можливості підвищення ефективності навчальної педагогічної практики за умови організації її як спільного проекту школи і університету, висвітлено зміст, етапи здійснення проекту, кінцеві продукти проектування. Доведено, що об’єднання завдань навчальної педагогічної практики єдиною виховною метою та організація практики як спільного проекту переводить взаємодію школи і університету з на партнерську основу, сприяє підвищенню результатів практики, професійному зростанню, ефективній професійній ідентифікації майбутнього вчителя. Описано технологію підготовки студентів до здійснення завдань практики.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Педагогіка вищої школи(2017) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaРобоча програма навчальної дисципліни «Педагогіка вищої школи» розроблена для аспірантів педагогічних університетів з метою озброєння майбутніх викладачів і науковців методологією педагогічної науки, знаннями закономірностей функціонування системи вищої освіти і її складових, ознайомлення з інноваційними технологіями, методами, засобами навчання, виховання, управління в системі вищої освіти; розвиток професійного мислення, формування у них розуміння високої значущості педагогічної праці у суспільному прогресі людства, розвиток практичних умінь і навичок творчого дослідницького підходу до організації педагогічної діяльності в умовах вищої школи. Програма складається з таких змістових модулів: загальні основи педагогіки вищої школи, дидактика вищої школи, виховна робота вищої школи, управління системою освіти ВНЗ. У кожному модулі пропонується основний зміст лекційних, практичних та семінарських занять, розроблені завдання для самостійної роботи, напрями навчальних проектів, пропонуються теоретичні та практичні завдання, надається список рекомендованої літератури, пропонуються запитання для самоаналізу та самоперевірки.Документ Студентське науково-педагогічне дослідження: проектно-тренінговий підхід(ФОП Цьома С.П., 2019) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaНавчально-методичний посібник вміщує узагальнений укладачем досвід організації, проведення педагогічного дослідження, оформлення та апробації отриманих результатів студентами та магістрантами. Посібник розроблено як практичне керівництво для молодих дослідників, наукових керівників, передбачає організоване навчання та самонавчання. Структура посібника ґрунтується на принципах проектно-тренінгового підходу та подана у тренінг-консультаціях (інформаційний блок, вправи, власний міні-проект, обговорення у групах), зміст яких розкриває основні етапи педагогічного дослідження (вибір теми, визначення наукового апарату педагогічного дослідження, укладання джерельної бази, вибір методів дослідження, вивчення стану розробленості проблеми в педагогічній теорії та практиці, узагальнення результатів у тексті роботи, апробація та захист результатів) та спрямований на послідовне досягнення його завдань, оволодіння молодими науковцями відповідними дослідницькими вміннями. Рекомендації стануть у нагоді студентам та магістрантам педагогічних закладів вищої освіти (галузь 014 Середня освіта, за предметними спеціалізаціями), викладачам ЗВО і працівникам освіти.Документ Теорії та технології інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті концепції «Нова українська школа(2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaМонографія є результатом виконання колективної наукової теми кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. У розділах монографії висвітлено широке коло актуальних проблем інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя, що стали предметом вивчення в контексті реалізації концепції «Нова українська школа». Схарактеризовано теоретичні та методичні засади бакалаврської, магістерської та докторської підготовки майбутнього вчителя до викладання у закладах шкільної і неформальної освіти. Показано, що в сучасних умовах підготовка вчителя спрямована на формування інноваційного фахівця як агента змін. Дослідження буде корисним для викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів, педагогічної громади в цілому.Документ Формування готовності майбутніх учителів до самореалізації творчого потенціалу у процесі навчальної педагогічної практики(2014) Кононенко Марія Петрівна; Kononenko Mariia Petrivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано підходи щодо розуміння поняття «професійна готовність», визначено сутність інтегрального утворення майбутнього вчителя – готовність до самореалізації творчого потенціалу у професійній діяльності, змодельовано та описано його структуру, що містить мотиваційний, змістовий, технологічний, управлінський компоненти, досліджено показники готовності. Проаналізовано навчальну педагогічну практику як важливу складову професійної підготовки педагогів та розглянуто педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів до самореалізації творчого потенціалу у професійній діяльності, які охоплюють підготовчий, основний та підсумковий етапи навчальної практики.