Кафедра педагогіки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра педагогіки за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 138
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cтановлення загально-теоретичних основ педагогічної типології в українській науковій думці першої третини ХХ століття(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaСтаттѐ присвѐчена дослідження процеса становленнѐ й розвитку основ педагогічної типології ѐк наукової галузі в українській науково-педагогічній думці першої третини XX століттѐ. Розглѐнуто формуваннѐ методологічних засад, що створили загально-теоретичні основи розробки класифікацій течій Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2017, № 6 (70) 194 реформаторської педагогіки в наукових дослідженнѐх С. Ананьїна, Г. ГоталоваГотліба, Я. Мамонтова, О. Музиченка, В. Петрусѐ. З’ѐсовано особистий внесок науковців у становленнѐ педагогічної типології ѐк науково-практичної галузі, що стала фундаментом української компаративістики.Документ Professional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great Britain(2017-05-05) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha VitaliivnaIn the presented article the authors have determined the key priorities of the renewal of the content and methods for professional and pedagogical training of teachers in the conditions of quality management of educational services in Great Britain. The analysis of the requirements of the British teacher professional standards set out in a mandatory component of the policy of «new professionalism» is specified. The modern models of the professionalism of teachers (an effective teacher, a reflective teacher, an enquiring teacher and a transformative teacher) are distinguished and characterized in the article.Документ Professional Development of Teachers in the USA, Canada and the UK(2017) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaThe сhapter highlights the peculiarities of professional development of teachers working with gifted students in the United States, Canada and the United Kingdom. Two groups of models of GT teachers’ professional development are outlined: 1) models that provide organizational or inter-institutional cooperation; 2) models that do not involve large-scale implementation (can be implemented at school, class level, etc.).Документ Risk Management in the Activities of a Modern University: a Comparative Analysis of British and Ukrainian Experience(South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, 2017) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana Ivanivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov VasylivnaThe article presents a comparative analysis of implementing the risk management system in the universities of Great Britain and Ukraine. Most of the focus is put on the identification and analysis of the high-priority risks incurred by the Ukrainian and British universities. In particular, the key risks under study include the compliance risk, reputation risk, financial risk, the risks of student experience and staffing issues. The appropriate risk mitigation measures which may reduce the impact of each risk on the operating activities of university are given along with the detailed risk description. The system of measures aimed at reducing the probability of occurrence of a particular risk type or mitigating its consequences has been identified and generalized on the basis on the empirical data obtained as a result of applying the methods of document analysis. The effectiveness of implementing the risk management practice in the activities of the Ukrainian universities has been confirmed. The recommendations for the development of risk management in the Ukrainian higher education at the national and institutional levels are formulated. The expedient measures at the institutional level include, but not limited to, the development of risk management strategy, the specification of methodology for the risk identification and analysis, ensuring the university’s risk accounting, systematic monitoring of the risk management process, reporting on the risk management outcomes. At the national level, it is appropriate to develop the regulatory framework of risk management, providing for a pro-forma portfolio of risks, the management of which the higher education establishment shall be liable for.Документ The Formation of Internationalized Educational Space as a Comparative Pedagogical Problem(2015) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaУ статті визначено пріоритетні завдання інтернаціоналізації освіти на різних рівнях освітнього простору, з’ясовано пріоритетні завдання інтернаціоналізації освітнього простору, встановлено й схарактеризовано рівні інтернаціоналізації освітнього простору, оскільки інтернаціоналізація є головною умовою та засобом розбудови освітнього простору як сукупності всіх освітніх й виховних закладів, науково-педагогічних центрів, державних і суспільних організацій освіти в різних країнах, геополітичних регіонах.Документ Австралія(Юрінком Інтер, 2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику системи освіти Австралії. Висвітлено такі питання: політичний та соціально-економічний контекст, законодавча основа освітньої системи, структура та особливості функціонування освітньої системи, управління освітою, реформи освіти.Документ Авторська школа А. С. Макаренка: характеристика чинників ефективності(2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ дослідженні схарактеризовано такі складові досліджуваного феномену: особистість творця; інноваційність ідей, підходів та технологій; систематичність і комплексність досягнутих перетворень; вагомість результатів. Підкреслено, що результативність виховної системи Макаренка пролягає, по-перше, у безпосередньому спасінні життя вихованців від фізичного знищення в умовах економічної та соціально-політичної кризи кінця 10-х –30-х рр. ХХ ст. По-друге, макаренківські навчально-виховні заклади підготували велику кількість грамотних, кваліфікованих фахівців, що були вкрай необхідними країні в умовах індустріалізації. По-третє, цінність аналізованої виховної системи полягає в тому, що вона застосовувалась у закладах пенітенціарного типу, які стали працювати без рецидивів повернення вихованців до антисоціальної діяльності.Документ Академічні традиції та інновації: ретроспекція правового поля та практики вітчизняної вищої школи(2017) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaДослідження спрямоване на виокремлення провідних тенденцій в організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України на початку ХХ ст. на підставі ретроспективного аналізу нормативно-правової бази та практики її реалізації у вищій школі. З’ясовано зміни в меті, цінностях, принципах та підходах, змісті, формах, методах, стилі взаємин викладачів зі студентами, систем навчання загалом.Документ Активізація пізнавальної діяльності учнів в умовах евристичного навчання(2013) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються теоретико-методологічні основи евристичного навчання: його сутність, науково-педагогічна концепція та дидактичні можливості в активізації пізнавальної діяльності учнів. Представлено характеристику евристичних методів навчання, зокрема методів «вживання», «вигадування», «якби», «гіперболізації», «аглютинації», «інверсії», «синектики». Висвітлено роль евристичних методів навчання, зокрема, евристичних запитань у формуванні вміння учнів здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати й оцінювати її, самостійно застосовувати способи пізнавальної та творчої діяльності. Розглянуто сутність евристичної (сократівської) бесіди як одного з провідних чинників активізації пізнавальної діяльності учнів.Документ Ассоциации университетских администраторов научных исследований: американский опыт создания профессионального сообщества(ФГБОУ ВПО «Тольяттинский государственный университет», 2013) Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychВ статье проанализирован опыт США по формированию профессионального сообщества универси- тетских администраторов научных исследований; выявлены целевые приоритеты и охарактеризованы структурные особенности деятельности ассоциаций исследуемой направленности, предпринята попытка типологизации ассоциаций университетских администраторов.Документ Болонський процес як європейський вимір глобальної інтернаціоналізації вищої освіти(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2005) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено характеристику розвитку Болонського процесу як регіонального європейського прояву такого глобального явища, як інтернаціоналізація вищої освіти. З’ясовано політичні, економічні та академічні мотиви та суперечності розвитку Болонського процесу, показано особливості його запровадження на прикладі країн Південно-Східної Європи.Документ Болонський процес: виміри змін(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ дослідженні проаналізовано сутність Болонського процесу як складної багатоаспектної сукупності реформаційних процесів у сфері вищої освіти, що відбуваються на наднаціональному, національному й інституційному рівнях. Схарактеризовано політичний, соціальний, академічний і культурний виміри змін, що здійснюються в рамках Болонського процесу. Зроблено висновки про позитиви та негативи Болонських реформ у кожному з досліджуваних вимірів.Документ Болонський процес: пошуки шляхів підвищення конкурентноздатності європейської вищої освіти(2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано мотиви європейських країн щодо формування Європейського простору вищої освіти. Схарактеризовано альтернативні тенденції розвитку вищої освіти у європейському регіоні. Визначено, яким чином реалізація положень Болонської декларації та подальших документів Болонського процесу сприятимуть підвищенню конкурентоздатності європейської вищої освіти.Документ Бразилія(Юрінком Інтер, 2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику системи освіти Бразилії. Висвітлено такі питання: політичний та соціально-економічний контекст, законодавча основа освітньої системи, структура та особливості функціонування освітньої системи, управління освітою, реформи освіти.Документ Ваучерна програма(2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaПодано визначення та характеристика поняття «Ваучерна програма».Документ Вивчення глобалізаційного контексту сучасних освітніх реформ у курсі "Порівняльної педагогіки"(Ніжинський державний педагогічний університет імені Миколи Гоголя, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано визначення та аналіз поняття “глобалізація освіти” як одного з основоположних у авторському навчальному курсі “Порівняльна педагогіка”. Охарактеризовано чинники розвитку глобалізації освіти в історичному аспекті та в сучасних умовах. Розглянуто чотири виміри глобалізації освіти як процесу, що визначає сутність освітніх реформ кінця ХХ ст.: економічний, політичний, культурно-етичний та технологічний.Документ Виховання професійних якостей студентів медичного коледжу засобами музейної педагогіки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кот Анна Анатоліївна; Kot Anna Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ магістерській роботі теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено вплив засобів музейної педагогіки на виховання професійних якостей студентів медичного коледжу. Здійснено теоретико-методологічний аналіз у психологічній, педагогічній та медичній літературі понять «музейна педагогіка», «виховання професійних якостей майбутніх медичних працівників». Конкретизовано поняття і розкрито зміст засобів музейної педагогіки, які використовуються для формування професійних якостей майбутніх медичних працівників. Експериментально перевірено ефективність запровадження музейно-педагогічної складової у структуру виховання професійних якостей студентів Сумського фахового медичного коледжу. Розроблено методичні рекомендації з використання засобів музейної педагогіки в процесі виховання професійних якостей студентів медичного коледжу.Документ Виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти(2020) Танчик Борис Олександрович; Tanchyk Borys Oleksandrovych; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ магістерській роботі з’ясувано теоретичні та організаційно-педагогічні засади виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти. Висвітлено сутність феномену інтелектуальної обдарованості в науково-педагогічній літературі та психолого-педагогічні характеристики інтелектуально обдарованої учнівської молоді й проблеми ідентифікації інтелектуальної обдарованості серед учнівської молоді. Окреслено змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти. Обґрунтувано технологію виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти.Документ Виховна робота в закладах позашкільної освіти STEM спрямування(2020) Бойченко Віталій Віталійович; Boichenko Vitalii Vitaliiovych; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ магістерській роботі з’ясовано теоретичні, змістово-процесуальні та методичні засади виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; висвітлено сутність STEM-освіти й виховний потенціал закладів позашкільної освіти STEM спрямування; розкрито нормативне забезпечення виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; окреслено змістово-процесуальні й методичні засади виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; розроблено і схарактеризовано модель організації виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування.Документ Вітчизняна недержавна школа як джерело освітніх інновацій: до історії питання(2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Перетятько Олена Валеріївна; Peretiatko Olena ValeriivnaУ дослідженні прослідковано етапи розвитку вітчизняної недержавної школи від часів Київської Русі до початку ХХ ст. На кожному з етапів виокремлено чинники виникнення та розвитку недержавної коли, зацікавлених у розвитку школи осіб, типологію недержавних шкіл, інноваційний потенціал таких шкіл порівняно з державними. Докладному аналізу піддана діяльність приватних навчальних закладів Харківщини кінця ХІХ – початку ХХ ст.