Кафедра педагогіки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра педагогіки за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 138
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Педагогічна думка членів Попівської академії(Редакційно-видавничий відділ СДПІ, 1998) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подана характеристика педагогічних поглядів О.О.Паліцина, І.Ф.Богдановича та В.Н.Каразіна - засновника та активних членів просвітницького гуртка слобожанської інтелігенції кінця ХУІІІ- початку ХІХ століття, що отримала назву Попівської (Хутірської) академії. В педагогічних ідеях названих діячів представлені два провідні напрями вітчизняної педагогічної думки ХІХ ст. - загальнолюдського та національного виховання.Документ Особливості світоглядного формування особистості в сучасних умовах(Вид-во ЖДПУ, 1999) Іванченко Анатолій Васильович; Ivanchenko Anatolii Vasylovych; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaСоціалізація розглядається авторами як основний чинник формування особистості, що здійснюється під впливом екологічних, демографічних, економічних, політичних, культурних та інших факторів. Аналізується зміст світоглядного формування особистості в сучасних умовах.Документ Оновлена парадигма базової освіти на порозі третього тисячоліття (соціально-педагогічний аспект)(Вид-во ЖДПУ, 1999) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaАналізуються головні концептуальні засади розвитку освіти у країнах європейської співдружності. Здійснено порівняльний аналіз традиційної та оновленої парадигми базової освіти.Документ Концепції соціалізації особистості у західній педагогіці другої половини ХХ століття(Вид-во ЖДПУ, 1999) Іванченко Анатолій Васильович; Ivanchenko Anatolii Vasylovych; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено аналіз сучасних світових концепцій соціалізації особистості: технократичних, авторитарного раціоналізму, психоаналітичної, неогуманістичної.Документ Вітчизняна недержавна школа як джерело освітніх інновацій: до історії питання(2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Перетятько Олена Валеріївна; Peretiatko Olena ValeriivnaУ дослідженні прослідковано етапи розвитку вітчизняної недержавної школи від часів Київської Русі до початку ХХ ст. На кожному з етапів виокремлено чинники виникнення та розвитку недержавної коли, зацікавлених у розвитку школи осіб, типологію недержавних шкіл, інноваційний потенціал таких шкіл порівняно з державними. Докладному аналізу піддана діяльність приватних навчальних закладів Харківщини кінця ХІХ – початку ХХ ст.Документ Міжнародні дослідження якості знань: результати та методологічні підходи до їх оцінки(2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано та проаналізовано основні результати Третього міжнародного дослідження якості знань з математики та природничих дисциплін (TIMMS), методологічні підходи, до аналізу результатів TIMMS, що застосовуються у країнах-учасницях.Документ Громадянські цінності у сучасному шкільництві: зміст та шляхи формування(КНПУ імені М. П. Драгоманова, 2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено аналіз особливостей системи громадянського виховання у сучасному світі як складної ієрархічної системи, щаблями якої є: національний, реґіональний, глобальний. З’ясовано, що провідними завданнями громадянського виховання є формування громадянина держави-нації, певної реґіональної спільноти (громадянина Європи) та громадянина світу. Схарактеризовано складові кодексу виховних цінностей, розробленого в рамках проекту Ради культурного співробітництва ЄС "Виховання у дусі демократичного громадянства" та схваленого РЄ як керівництво до дії в умовах мультикультурного суспільства.Документ Інтернаціоналізація вищої освіти: сутність поняття та системні зміни парадигми(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2001) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснений аналіз підходів до визначення поняття “інтернаціоналізація вищої освіти” (ІВО), що існують у сучасних американських, західноєвропейських, австралійських та міжнародних дослідженнях, подана порівняльна таблиця, у якій відображені системні зміни парадигми міжнародної вищої освіти.Документ Сучасна школа розвинених країн як об’єкт ринково орієнтованих реформ: морально-етичний аспект проблеми(Видавництво університету “Острозька академія”, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті аналізуються особливості дії принципів ринкової економіки в освітньому контексті. Показані шляхи задоволення інтересів школи як виробника освітніх послуг в умовах ринково орієнтованих реформ у розвинених країнах в кінці ХХ ст.Документ Глобалізаційні хвилі в історії української освіти(Кам’янець-Подільський педагогічний інститут, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано чинники що визначають сутність глобалізаційних освітніх процесів та класифіковано їх на позапедагогічні (політичні, ідеологічні) та педагогічні. До перших віднесено експансію світових релігій та світових імперій (автор називає їх агентами глобалізаційного впливу), до других – поширення нових освітніх технологій (вони виступають засобами глобалізаційного впливу). Виокремлено п’ять глобалізаційних хвиль в історії української освіти, пов᾿язаних з експансією на українські землі таких освітніх традицій/систем : 1) християнсько-візантійська освітня традиція (Х-ХІІ ст.); 2) західноєвропейська освітня традиція (ХV-ХVІІ ст.); 3) російська / австро-угорська освітні традиції (ХVІІІ- поч. ХХ ст.); 4) російсько-радянська освітня система (30-80-ті рр. ХХ ст.); 5) західна традиція освіти високих стандартів якості (з 90-х рр. ХХ ст.).Документ Глобальний вимір цілей освіти: пошуки і досягнення(РВВ ДП “Державна картографічна фабрика”, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику визначених світовою громадою цілей освіти, задекларованих у документах ООН, починаючи від Загальної Декларації прав людини (1948р.) і закінчуючи Декларацією Культури миру (1999). Предметом розгляду стали три групи цілей, що є провідними і найбільш ґрунтовно висвітленими у документах ООН: 1) забезпечення рівних прав на отримання освіти; 2) сприяння індивідуальному розвитку особистості; 3) підтримка через освіту стабільності і позитивних соціальних змін в суспільстві. Констатовано, що освітні цілі, що які тримали міжнародне визнання у документах ООН, стали в кінці ХХ – на початку ХХІ ст. основою для формування національної освітньої політики більшості держав. Спільно вироблені освітні цілі слугують основою розвитку конвергентних процесів в освітніх системах абсолютної більшості країн сучасного світу.Документ Болонський процес: пошуки шляхів підвищення конкурентноздатності європейської вищої освіти(2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано мотиви європейських країн щодо формування Європейського простору вищої освіти. Схарактеризовано альтернативні тенденції розвитку вищої освіти у європейському регіоні. Визначено, яким чином реалізація положень Болонської декларації та подальших документів Болонського процесу сприятимуть підвищенню конкурентоздатності європейської вищої освіти.Документ Трансформація цілей базової освіти розвинених країн в контексті глобалізації(Волинські обереги, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснена порівняльна характеристика цілей базової освіти, сформульованих у документах національних освітніх реформ розвинених країн кінця 80-х рр. ХХ ст. – початку ХХІ ст. Показані тенденції до конвергенції цілей базової освіти, що стали наслідком глобалізаційних процесів в сучасному світі.Документ "Третій шлях" реформування англійської школи та його оцінка в контексті неоліберальної ідеології(2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику освітніх реформ лейбористських урядів під проводом Т.Блера. Проаналізовано оцінку результатів реформ відповідно до критеріїв, що відповідають неоліберальній освітній політиці та ідеології освітніх змін.Документ Вивчення глобалізаційного контексту сучасних освітніх реформ у курсі "Порівняльної педагогіки"(Ніжинський державний педагогічний університет імені Миколи Гоголя, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано визначення та аналіз поняття “глобалізація освіти” як одного з основоположних у авторському навчальному курсі “Порівняльна педагогіка”. Охарактеризовано чинники розвитку глобалізації освіти в історичному аспекті та в сучасних умовах. Розглянуто чотири виміри глобалізації освіти як процесу, що визначає сутність освітніх реформ кінця ХХ ст.: економічний, політичний, культурно-етичний та технологічний.Документ Діалектика локального і глобального у поглядах І. Огієнка на освіту і виховання(Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті розглядаються питання взаємозв’язку локального і глобального вимірів у розв’язанні мовних проблем у сфері освіти, а також питання взаємопов’язаності національних та загальнолюдських цінностей у творчості І. Огієнка та в сучасній світовій освітній політиці.Документ Освітні реформи 80-х – 90-х рр. ХХ ст.: англійський досвід(Житомирський педагогічний університет, 2003) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті аналізуються причини, цілі та шляхи здійснення освітніх реформ у Англії та Уельсі у 80-90х рр. ХХ століття. Здійснена характеристика сутності неоліберальної ідеології реформ, наводяться оцінки результатів реформ представниками різних політичних ідеологій.Документ Сутність ринкової ідеології освітніх реформ розвинутих країн(2003) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подана характеристика теоретичних засад ринково-орієнтованих освітніх реформ, що активізувались у розвинених країнах у 80-90-х рр. ХХ ст. Визначені глобальні політичні і економічні передумови та рушійні сили цих реформ. Сформульована порівняльна характеристика ринково-орієнтованої та демократичної парадигм освіти.Документ Ідеології освітніх реформ кінця ХХ – початку ХХ ст.: конвергентні тенденції(2003) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано порівняльну характеристику провідних ідеологій освітніх реформ розвинених країн у кінці ХХ – на початку ХХІ століття, а саме неоліберальної, право-радикальної, неолейбористської, соціал-демократичної, ліво-радикальної. Показано, що провідними стратегіями переважної більшості освітніх реформ 90-х рр. ХХ ст. стали такі: централізаційно-децентралізаційна, стандарто-орієнтована, ринково-орієнтована, професійно-орієнтована, розвитку соціальної справедливості в освіті. Зроблено висновок про конвергенцію принципів реформ на неоліберальних та неолейбористських засадах.Документ Професійно-орієнтовані стратегії реформ освіти англомовних країн(Житомирський педагогічний університет імені Івана Франка, 2003) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaРозглянуто чинники, що зумовлюють парадигмальні зміни в системах професійного розвитку вчителів розвинутих англомовних країн, сформульовано принципові засади цих змін.