Кафедра інформатики
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра інформатики за Автор "Dehtiarova Nelia Valentynivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Pedagogical Conditions of Conscious Learning of it by Teachers of a Professional School(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Трофімов Олександр Сергійович; Trofimov Oleksandr Serhiyovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктуальність: за весь час існування людства, соціальний та науково-технічний прогрес потребував удосконалення навчально-виховного процесу. В зв’язку з підвищенням інтелектуальних та емоційних навантажень на майбутніх спеціалістів вищої кваліфікації, проблема свідомого засвоєння навчального матеріалу учнями старших класів. Аналіз останніх досліджень і публікацій: Проблеми свідомого засвоєння навчального матеріалу учасниками освітнього процесу піднімаються у різних контекстах: 1. «The principle of consciousness», Judith A. Sedgeman, 2015, посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sSzyiTeS_dU&t=2s 2. «Формування у молоді інформаційно-цифрової компетентності», що декларується у Концепції Нової української школи, 2017, посилання: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/09/razdel_1_Oglyad.pdf; 3. Подготовка учащихся к восприятию новых знаний. «Народное образование», № 11, 1972 г., 2 стр. Проведений аналіз засвідчує наявність спроб науковців вирішити проблему в різних контекстах, проте вона залишається й досі актуальною.Документ Активізація учнів 5–9 класів на уроках інформатики при використанні візуальних (наочних) матеріалів(2021) Мухамметніязов Абдижепбар; Mukhammetniiazov Abdyzhepbar; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктивізація учня відбувається за умов, створених вчителем, підтримки дитини. Це шлях від емоційної задоволеності: урізноманітнення методів, форм, засобів навчання до усвідомленої задоволеності: допомоги у становленні мотивації учня. В той же час постає проблема оновлення засобів та методів навчання. Зі зміною поколінь відбувається зміна пріоритетних форм сприйняття. Так, у великій кількості досліджень заявлено, що покоління сьогоднішніх учнів переважно – візуали. Це обґрунтовується великою кількістю використовуваних цифрових технологій, великою кількістю годин, проведених дитиною за екраном смартфона чи планшету. Тому актуальною проблемою на даний час є підвищення активізації учнів при застосуванні саме візуальних матеріалів. У першому розділі «Теоретичні основи дослідження» проаналізовано: 1) поняття активізації пізнавальної діяльності учнів 2) візуальні наочні матеріали та особливості їх сприйняття 3) вікові особливості учнів 5-9 класів в аспекті досліджуваної теми У другому розділі «Використання візуальних матеріалів з метою активізації учнів на уроках інформатики» розроблено авторські візуальні наочні матеріали для застосування на уроках інформатики.Документ Вивчення геосервісів та GPS навігації в позаурочній роботі з інформатики(2021-12) Чеснов Артем Дмитрович; Chesnov Artem Dmytrovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПоняття сервісу та ресурсу глобальної мережі відрізняється тим, що ресурс розуміється як джерело, засіб, за допомогою якого виконується певна робота, а сервіс – це послуга, яка орієнтована на певний контент та цільову аудиторію. Іншими словами сервіс також забезпечується ресурсами. Не тільки молодь, але й майже усі сучасні покоління вже використовують геосервіси у побуті. Як зазначає Остапенко М.В.: 1. Геосервіси - прості й зручні у використанні ресурси, які також поступово входять до сфери освіти. 2. Картографічні геосервіси надають можливість знаходити потрібну адресу, прокладати маршрути та орієнтуватися у просторі. 3. Метеосервіси використовуються майже кожною дорослою людиною, застосовуються для отримання відомостей про погоду та інші особливості. 4. Картографічні дані, онлайн перегляд поверхні Землі, топографічні відомості. При цьому окремо навчання учнів використанню на даний час не передбачено програмою шкільного курсу інформатики.Документ Вивчення редакторів растрової графіки на гурткових заняттях з інформатики(2021-12) Лантух Іван Миколайович; Lantukh Ivan Mykolaiovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaКваліфікаційне дослідження присвячене дослідженню педагогічного потенціалу використання хмарних сховищ даних для удосконалення освітнього процесу в системі середньої освіти. У першому розділі «Гурткові заняття в системі позаурочної роботи ЗЗСО» на основі аналізу науково-педагогічних джерел охарактеризовано зміст, особливості та вимоги до організації гурткових занять, уточнено особливості організації гурткових занять з інформатики. У другому розділі «Растрова графіка та особливості її вивчення на гурткових заняттях з інформатики» охарактеризовано особливості комп’ютерної графіки як сучасного напряму в інформатиці, подано аналіз редакторів растрової графіки, описано особливості опанування растрової графіки та редакторів растрової графіки за шкільною програмою з інформатики, а також подано авторські матеріали щодо планування роботи гуртка з вивчення растрової графіки та редакторів растрової графіки. Наведено приклад одного із занять. Практичне значення одержаних результатів полягає у систематизуванні теоретичних матеріалів за темою роботи, що дає змогу їх подальшого використання у наступних педагогічних дослідженнях.Документ Використання сервісів глобальної мережі з метою активізації учнів старших класів(2020) Фесько Аліна Сергіївна; Fesko Alina Serhiivna; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПредставлена кваліфікаційна робота присвячена розробці, обґрунтуванню та перевірці моделі використання сервісів глобальної мережі для активізації учнів. Аналіз теоретичних джерел дозволив зробити висновки про те, що наразі, активність розуміється як психічна властивість, риса характеру людини, що виражається в посиленій діяльності людини. В рамках дослідження було встановлено наступні рівні пізнавальної активності: репродуктивна та творча.Документ Впровадження елементів дистанційного навчання для магістрів педагогічних спеціальностей(2017-05) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia Volodymyrivna; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Петренко Сергій Іванович; Petrenko Serhii Ivanovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha MykolaivnaОписано досвід впровадження елементів дистанційного навчання для магістрів педагогічних спеціальностей. Відмічена зручність, доцільність та сучасність впровадження елементів дистанційного навчання, що має позитивний вплив на якість та ефективність засвоєння курсу.Документ Застосування есе з метою розвитку комунікативної компетентності майбутніх учителів інформатики(2017) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ статті розглянуто місце комунікативних компетентностей у системі компетентностей особи. Акцентовано увагу на необхідність формування навичок спілкування у учнів з огляду на переважно практичну їх роботу на уроках інформатики. Наголошується на формування комунікативних компетентностей учителя інформатики як особи, що працює з різними учасниками навчального процесу. Обґрунтовано використання есе на заняттях з метою формування окремих компонентів комунікативних компетентностей студентів. Наведено приклади тем для створення есе. Проаналізовано позитивні моменти та помилки, що були виявлені при застосуванні такої форми роботи на заняттях з лабораторного практикуму з інформатики. Розглянуто вимоги та види есе, що доцільно застосовувати на заняттях з майбутніми учителями інформатики. Відмічено, що доцільно на основі створених есе на певну проблему спонукати студентів до дискусії, де формуються такі якості особи, як толерантність, лояльність, критичність, уміння сприймати критику, уміння вести дискусію тощо.Документ Методичні особливості гурткової роботи з учнями 9 класів при вивчені інформатики(2021) Нуріддінов Сердар; Nuriddinov Serdar; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaКваліфікаційне дослідження присвячене розгляду проблеми правильної організації гурткової роботи. В роботі здійснено аналіз теоретично-понятійного апарату понять гурткова робота та позаурочна діяльність; аналіз наявних навчальних програм та підручників для визначення теми гурткової роботи; запропонувано змістове наповнення гуртка та окреслено використання методів, засобів та форм організації навчання гуртка. Робота гуртка потрібна для творчої роботи школяра. Учні в гуртках можуть зрозуміти подобається їм така робота чи ні. Вони набувають новий досвід, вчаться працювати у команді. Гурткова робота формує важливі на сьогодні соціальні навички. Кожна дитина має свої особливі здібності. Гуртки допомагаю їх знайти та розвиватиДокумент Методичні особливості навчання мови програмування python учнів 5–7 класів(2021) Шумейко Володимир Юрійович; Shumeiko Volodymyr Yuriiovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПід час написання кваліфікаційної роботи, я готовий затвердити, що в даний час програмування стає широко поширеним, а мови програмування — простими і зручними у використанні. Потреба в людях, які добре знають Python буде тільки зростати, отже ми вважаємо, що Python може стати першою мовою в області вивчення програмування в середній школі. В результаті можна відзначити, що не тільки немає необхідності відмовлятися від ідеї вивчення високорівневих мов програмування в школі, а навпаки, вивчення Python, при правильному підході і обліку методичних особливостей, відкриє перед учнем нові горизонти і можливості, так як сучасні мови програмування, вдосконалюючись, стають все більш універсальними, гнучкими і простими, зручними для сприйняття і налагодження.Документ Методичні особливості навчання програмуванню учнів 8 класу(2021) Нищета Микола Петрович; Nyshcheta Mykola Petrovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ кваліфікаційній роботі було досліджено методичні особливості навчання програмуванню, завдяки яким вчителям вдається доступно для учнів викладати дану тему. Проаналізувавши існуючі методи навчання програмуванню, ми прийшли до того, що головним фактором ефективності засвоювання учнями знань з програмування є регулярна практика учнів безпосередньо в середовищі програмування. Також, в процесі порівняння мов програмування Pascal та Python ми дійшли до висновку, що доцільно використовувати Python в процесі навчання програмуванню.Документ Методичні особливості навчання студентів розмітки блоків при вивченні таблиць каскадних стилів(2017) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaСтаття присвячена вивченню методичних особливостей навчання студентів мові гіпертекстової розмітки, таблиць каскадних стилів на прикладі опису блоків. Обґрунтовано актуальність вивчення мови гіпертекстової розмітки попри велике заповнення простору глобальної мережі системами управління контентом. Акцентується увага на веб-компетентностях як на одній зі складових інформатичних компетентностей майбутнього учителя інформатики. У роботі пропонується розглянути поступове опанування навичками роботи з блоком як одним з елементів логічної структури веб-сторінки, в контексті чого також описано сучасний підхід до логічного розбиття вебсторінки. Представлено використання методу репродуктивної діяльності та методу аналогій як необхідних методів при первинному закріпленні знань. Наведено приклад частини практичної роботи. З метою зацікавленості та реалізації творчого підходу наведено приклади оформлення рухомого тексту на веб-сторінках. В статті використовуються електронні ресурси, в яких розташовано колекції зразків оформлення різних елементів.Документ Методичні особливості навчання учнів 5-9 класів візуального програмування(2021-12) Сасіна Юлія Олександрівна; Sasina Yuliia Oleksandrivna; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaКваліфікаційне дослідження присвячене особливостям навчання учнів середньої ланки візуальному програмуванню. У першому розділі «Візуальне програмування на сучасному етапі» окреслено: 1) Розвиток алгоритмічного мислення 2) Візуальне програмування 3) Програмування в школах 4) Види мов програмування. Сучасні візуальні мови програмування для учнів У другому розділі «Методичні особливості навчання візуальному програмуванню учнів старших класів» розроблено курс «Мій крутий додаток» та подано конспекти уроків. Практичне значення отриманих результатів полягає у розроблені матеріалів та завданнь до теоретичних та практичних задач, для навчання візуальному програмуванню учнів старших класів.Документ Мова програмування Python: основи програмування(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Петренко Сергій Іванович; Petrenko Serhii Ivanovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУчителі інформатики змушені постійно опановувати нові теми, застосунки та мови програмування. на даний момент це Python, який усе більше вводять у школи. Навички програмування є затребуваними на сучасному ринку праці. Знання мови Python є актуальним і перспективним. Посібник створився для допомоги студентам – майбутнім учителям інформатики. Спочатку автори апробували методичні рекомендації для студентів, а згодом робота була розширена до посібника. Вісім розділів є відокремлені у посібнику. Це стосується загальних відомостей, синтаксису мови, вбудованих функцій та бібліотек, роботи з віджетами, роботи з файлами. Кожний підпункт розкриває властивості конкретного об’єкта. Автори розробили багато прикладів. Це допомагає дослідити програмування об’єктів, що вивчаються. Запитання для контролю та завдання самостійної роботи наведено наприкінці кожного пункту. Посібник буде корисним студентам, учителям інформатики та усім, хто вивчає та вдосконалює знання з програмування.Документ Особливостi пiдготовки учнiв до виконання олімпіадних завдань з веб-дизайну(2021-12) Дузь Владислав Iванович; Duz Vladyslav Ivanovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaКваліфікаційне дослідження присвячене дослідженню особливостей підготовки учнів до олімпіадних завдань з веб-дизайну. У першому розділі «Основи Веб-дизайну та його місце в шкільному курсі інформатики» окреслено: 1) розмітка веб-сторінок. Мови програмування та мови розмітки; 2) навігація на веб-сторінці; 3) робота з окремими об’єктами; 4) аналіз шкільних програм та підручників в аспекті вивчення веб-дизайну. У другому розділі «Підготовка учнів до олімпіадних завдань з веб-дизайну» було проаналізовано олімпіадні завдання з веб-дизайну минулих років та запропоновано авторські завдання. Практичне значення одержаних результатів полягає в з’ясуванні того, що у результаті реалізації складових педагогічних умов ефективніше відбувається процес підготовки обдарованих школярів до олімпіад з веб-дизайну.Документ Особливості впровадження змішаного навчання інформатики учнів старших класів(2020) Сиромля Андрій Миколайович; Syromlia Andrii Mykolaiovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ кваліфікаційній роботі розглянуто особливості організації змішаного навчання з інформатики. Були наведені переваги та недоліки організації змішаного навчання з інформатики в школі, проведені певні паралелі подібності змішаної форми навчання з традиційною в рамках вивчення інформатики. Було сформовано основні переваги та відмінності органзації змішаного навчання з інформатики у старшій школі.Документ Особливості навчання майбутніх учителів інформатики візуальному програмуванню (на прикладі середовища mit app inventor)(2020) Мигаль Віталій Олександрович; Myhal Vitalii Oleksandrovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПредставлена кваліфікаційна робота присвячена візуальному програмуванню, яке було створено для того, щоб спростити створення та розробку програм. А тому використання таких мов - спрощує навчанню програмуванню. Використання таких середовищ навчає не тільки візуальному програмуванню, а і програмуванню в цілому.Документ Особливості оцінювання комплексних завдань з інформатики в старших класах загальноосвітньої школи(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2013) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaВ статті розглядаються особливості оцінювання комплексних завдань в процесі вивчення інформатики в старших класах. Також виділені функції діагностики освітньої діяльності учня при використанні комплексних завдань на практичних роботах з дисципліни. Проаналізовані вільно поширювані програми для проведення тестування. Наведений приклад практичної роботи, що складається з різних типів завдань, використання яких, в свою чергу, забезпечує диференційований підхід при вивченні інформатики.Документ Особливості проектування шкільного сайту вчителем інформатики(2020) Губський Валерій Віталійович; Hubskyi Valerii Vitaliiovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПредставлена кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей розробки шкільного сайту вчителем інформатики і його модернізації. Встановлено, розробка веб-сайту проходить поетапно. Оптимізація контенту необхідна для того, щоб сайт піднімався по результатах пошуку за запитом на ключові слова. Оптімізаторі допрацьовують контент, написаний копірайтерамі, і в результаті скорочуються витрати на платну рекламу в пошукових системах.Документ Особливості реалізації змішаного навчання інформатичних дисциплін з використанням Google Class(2020) Биков Ярослав Олегович; Bykov Yaroslav Olehovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ кваліфікаційній роботі проведене дослідження теорії та практики застосування змішаного навчання дозволяє зробити висновок доцільності та ефективності застосування платформ дистанційного навчання під час невідривного здобуття освіти. Проаналізувавши наявні дослідження з особливостей впровадження змішаного типу навчання, ми прийшли до того, що в наш час змішане навчання можливо проводити все частіше використовуючи Інтернет, збільшується час на самостійне опрацювання матеріалу. Поруч зі змішаним навчання йде дистанційне - це навчання, яке надає змогу отримувати освіту на значній відстані.Документ Особливості формування інформатичних компетентностей у дорослих(2017-11) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia Volodymyrivna; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Петренко Сергій Іванович; Petrenko Serhii IvanovychРозглянуто особливості формування інформатичних компетентностей викладачів університету на курсах підвищення кваліфікації у сфері впровадження інформаційних технологій в освітній процес. Відмічено моменти, які ускладнюють процес навчання, та описано дидактичні принципи навчання дорослих.