eSSPU logo

Запрошуємо до репозитарію відкритого доступу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (eSSPUIR)!

eSSPUIR - Електронний інституційний репозитарій Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

ISSN 2522-1531

eSSPUIR – електронний архів наукових та освітніх матеріалів СумДПУ імені А. С. Макаренка, що забезпечує накопичення, систематизацію, зберігання інтелектуальних продуктів наукового, освітнього та методичного призначення, створених університетськими спільнотами Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, та забезпечує довготривалий, постійний і надійний безкоштовний відкритий доступ до них засобами Інтернет-сервісів, поширення цих матеріалів у середовищі світового науково-освітнього товариства.

Кількість документів: 16659. Останнє оновлення: 20.10.2025.

Положення про eSSPUIR

Авторський договір приєднання

Інструкція реєстрації користувача eSSPUIR

Зразки бібліографічного оформлення видань

 

Нові надходження

Документ
Інформаційно-цифрова безпека електронної торгівлі
(2025) Шостак Людмила; Shostak Liudmyla; Федонюк Анатолій; Fedoniuk Anatolii; Помазун Олена; Pomazun Olena
У статті досліджено питання забезпечення інформаційно-цифрової безпеки в сфері електронної торгівлі в умовах зростання кількості кіберзагроз і розширення цифрового серед- овища. Розглянуто основні вектори атак на електронні торгові платформи, зокрема фішинг, DDoS-атаки, злам облікових записів, витік персональних даних та фінансової інформації. Проаналізовано сучасні технології захисту, зокрема методи шифрування, багаторівневу автентифікацію, брандмауери, антивірусне програмне забезпечення та використання протоколів безпечного з’єднання. Акцент зроблено на важливості розробки комплексної стратегії безпеки, що включає як технічні, так і організаційні заходи. Окреслено перспективи гармонізації українського законодавства із міжнародними стандартами у сфері цифрової безпеки та рекомендації щодо підвищення стійкості систем електронної торгівлі до зовнішніх загроз.
Документ
Цифрові екосистеми в міжнародному бізнесі: концептуальні засади, перспективи, ризики та управління
(2025) Рябець Наталія Миколаївна; Riabets Nataliia Mykolaivna
Сучасний етап цифровізації суспільства, що характеризується безпрецедентною її динамікою, обумовив необхідність комплексного аналізу конкурентних умов функціонування та розвитку бізнес-структур в нових цифрових реаліях. Необхідність ефективного лідерства в епоху цифрових технологій широко визнається як бізнес-спільнотою, так і науковцями, що актуалізує вивчення факторів, які визначають ефективні стратегії бізнес-лідерства у новому цифровому світі. Дослідження спрямоване на виявлення ключових рис успішних стратегій лідерства в глобальну цифрову епоху, фокусуючись на такій моделі бізнесу, як цифрова екосистема. У статті досліджено концептуальні компоненти цифрової екосистеми, уточнено її дефініцію, ідентифіковано ключові конкурентні переваги, яких набуває компанії, за умови розвитку відповідно до екосистемного підходу. Виокремлено та здійснено аналіз потенційних ризиків діяльності в цифровій екосистемі. Проведено поглиблений аналіз впливу цифрових технологій на стратегічне лідерство підприємницьких структур та виявлено специфічні аспекти, що формують успіх цифрових екосистем у високо конкурентному глобальному середовищі.
Документ
Штучний інтелект у маркетингових стратегіях: інструмент для персоналізації чи загроза автентичності?
(2025) Ященко Олена; Yashchenko Olena
У статті досліджено особливості впровадження штучного інтелекту в маркетингові стратегії як чинника трансформації комунікаційної архітектоніки взаємодії з цільовими аудиторіями. Обґрунтовано, що когнітивні алгоритми штучного інтелекту сприяють створенню високорелевантного персоналізованого контенту, який забезпечує імітацію емоційної автентичності та індивідуалізованої ціннісної пропозиції. Встановлено, що надмірна алгоритмізація комунікацій породжує ризики ерозії довіри, гіпертрофії адаптивності та втрати когнітивної самоідентифікації брендів. Досліджено методологічні підходи до формування етично орієнтованих стратегій цифрової персоналізації на основі адаптивної сегментації та поведінкових патернів. Визначено формулу «тихого маркетингу» як концепт багаторівневої інтеграції штучного інтелекту у комунікаційний цикл за принципом ненав’язливої цінності, що поєднує контекстуальну релевантність, психологічну нейтральність та мінімізацію перешкод для споживчої ідентифікації. Сформовано механізм інтеграції штучного інтелекту у маркетингові стратегії підприємств.
Документ
Art & Tech як інвестиція в нематеріальні активи: естетичні технології в маркетингу та корпоративній культурі
(2025) Брьохін Євген; Brokhin Yevhen
В умовах цифрової трансформації інвестиції в нематеріальні активи, пов'язані з мистецтвом та технологіями (Art & Tech), набувають особливого значення та потребують поглибленого дослідження. Метою статті є розгляд інтервенцій Art & Tech як інструменту формування нематеріальних активів компанії, зокрема, уваги, лояльності клієнтів, емоційної залученості та сталого корпоративного середовища. Для досягнення мети використову- ються такі методи дослідження: аналіз наукової літератури, синтез, формалізація науко- вих джерел, опис, порівняння, теоретичне узагальнення досвіду студії Collab. На прикладі маркетингу класу люкс, архітектури офісних приміщень та цифрового благополуччя ілюструється вплив Art & Tech на повернення інвестицій, де кожен вкладений долар генерує прибуток або за рахунок збільшення охоплення та припливу клієнтів, або за рахунок підвищення внутрішньої ефективності. Art & Tech розглядається не як іміджева стратегія, а як практична технологія формування культурної та емоційної цінності компанії. Обговорення конкурентних сценаріїв розвитку ринку Art & Tech та їх впливу на економіку дозволяє компаніям та інвесторам краще зрозуміти перспективи цієї сфери діяльності та розробити стратегії адаптації до нових умов. Нематеріальні інвестиції (мистецтво та технології) призводять до фінансового зростання завдяки маркетинговому ефекту. Це також спричиняє позитивні зміни в робочому середовищі та продуктивності команди. Все це, хоча й не має прямого комерційного еквівалента, впливає на залучення, утримання та ефективність працівників, що виражається у фінансових вигодах для компанії (через економію на персоналі, покращення якості роботи, скорочення лікарняних). Таким чином, практична цінність дослідження полягає в обґрунтуванні появи нової моделі ROI (повернення інвестицій) на стику мистецтва, технологій та нематеріальних активів, де прибуток вимірюється не лише грошима, а й впливом на вартість бренду, лояльність, ефективність персоналу та емоційний капітал компанії. І хоча ці інвестиції не завжди мають миттєвий результат, їхній довгостроковий ефект часто перевищує традиційні маркетингові чи інфраструктурні витрати.
Документ
Вплив цифрових платформ на динаміку ринку мобільного програмного забезпечення: глобальний та регіональний виміри
(2025) Гряник Антон; Hrianyk Anton
Розвиток мобільних технологій значно трансформував цифрову екосистему, що зумовило швидке зростання ринку мобільного програмного забезпечення. Дана стаття присвячена аналізу тенденцій розвитку мобільних застосунків та мобільних ігор на платформах Google Play Store та Apple App Store. У роботі здійснено систематизацію основних типів мобільного ПЗ, що дозволило виділити ключові напрями його розвитку. Аналізуючи дані за період 2010-2024 років, визначено домінуючі групи мобільних застосунків та ігор, а також виявлено зміну їх частки на ринку. Окремо розглянуто часові затримки між випуском мобільного ПЗ на різних платформах. Досліджено географічний розподіл за країнами-розробниками та проана- лізовано структуру доступності мобільного ПЗ на різних платформах. Дана стаття має на меті доповнити сучасне розуміння ринку мобільного програмного забезпечення.