eSSPU logo

Запрошуємо до репозитарію відкритого доступу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (eSSPUIR)!

eSSPUIR - Електронний інституційний репозитарій Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

ISSN 2522-1531

eSSPUIR – електронний архів наукових та освітніх матеріалів СумДПУ імені А. С. Макаренка, що забезпечує накопичення, систематизацію, зберігання інтелектуальних продуктів наукового, освітнього та методичного призначення, створених університетськими спільнотами Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, та забезпечує довготривалий, постійний і надійний безкоштовний відкритий доступ до них засобами Інтернет-сервісів, поширення цих матеріалів у середовищі світового науково-освітнього товариства.

Кількість документів: 16504. Останнє оновлення: 18.09.2025.

Положення про eSSPUIR

Авторський договір приєднання

Інструкція реєстрації користувача eSSPUIR

Зразки бібліографічного оформлення видань

 

Нові надходження

Документ
Міждисциплінарні магістерські програми університетів США З комп’ютерних наук і медицини
(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Рудницький Євген; Rudnytskyi Yevhen; Пєвнєв Ярослав; Pievniev Yaroslav; Куліченко Алла Костянтинівна; Kulichenko Alla Kostiantynivna; Чугін Сергій; Chuhin Serhii
У статті розглянуто сучасні тенденції розвитку магістерських програм з комп’ютерних наук та медицини у міждисциплінарному контексті. Увагу зосереджено на трансформації освітніх підходів до викликів ХХІ ст., зокрема потреби в інтеграції знань з різних галузей. Показано, як міждисциплінарність сприяє підготовці фахівців нового покоління, здатних працювати в мультидисциплінарних командах і виконувати інноваційні проєкти. Проаналізовано успішні приклади реалізації міждисциплінарних магістерських програм університетів США з комп’ютерних наук та медицини. Підкреслено важливість інклюзивності, гнучкості освітніх траєкторій і дотримання академічних стандартів.
Документ
Європейський простір досліджень: актуальні проблеми, стратегічні цілі, здобутки та перспективи розвитку
(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna
У статті розглянуто стратегічні цілі, завдання, здобутки, проблеми та перспективи розвитку Європейського простору досліджень (2020-2024 рр.). Показано, що чотирма стратегічними цілями розвитку ERA у досліджуваний період стали: надання пріоритетну інвестиціям та реформам; розширення доступу до досліджень високої якості; запровадження результатів R&I в економіку; поглиблення ERA. Схарактеризовано такі аспекти поглиблення ERA, як залучення та збереження талантів, захист європейських цінностей та принципів R&I, відкрита наука, наукова етика та доброчесність, доступність інфраструктури та технологій світового класу, запровадження Європейської рамки компетентностей для дослідників. Визначено пріоритетні кроки, що сприятимуть подальшій інтеграції української науки та вищої освіти в ERA.
Документ
Професійна культура майбутніх учителів технологій: вітчизняний і зарубіжний дискурс
(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Марюхніч Тарас; Mariukhnich Taras
У статті здійснено аналіз і систематизацію етапів розвитку наукової теорії, що стосується формування професійної культури майбутнього вчителя технологій. Розкрито ключові тенденції, концептуальні підходи та педагогічні умови, які визначали зміст, цілі та завдання цього процесу на різних історичних етапах. На основі аналізу сучасної наукової літератури вітчизняних і зарубіжних дослідників уточнено понятійний апарат, зокрема розкрито етимологію, сутність і значення понять «культура» та «професійна культура», окреслено логіку еволюції наукових поглядів на сутність і структуру професійно-педагогічної культури, а також визначено чинники, що впливали на її формування в контексті підготовки майбутніх фахівців технологічної освіти. Особливу увагу приділено визначенню змісту професійної культури педагога як багатокомпонентного утворення, що включає загальнолюдські, професійні та моральні якості.
Документ
Сутність та структура професійної культури керівників структурних підрозділів підприємств поштового зв’язку
(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Сиволап Данило; Syvolap Danylo; Тітова Олена; Titova Olena
У статті розкрито сутність та структуру професійної культури керівників структурних підрозділів підприємств поштового зв’язку як інтегративної властивості особистості, що визначає рівень професіоналізму та готовність до ефективного управління. Проаналізовано основні підходи до розуміння культури, окреслено логіко-семантичну основу поняття, запропоновано дефініцію професійної культури досліджуваної категорії фахівців. Здійснено теоретичне обґрунтування структурних компонентів професійної культури (мотиваційно-ціннісного, когнітивного, діяльнісного, особистісносуб’єктного). Практичне значення дослідження полягає в можливості розроблення діагностичних інструментів і методик цілеспрямованого розвитку професійної культури керівників. У подальших дослідженнях передбачається емпірична перевірка виокремлених компонентів.
Документ
Інновації у професійній підготовці майбутніх докторів філософії
(Київ : Талком, 2025) Вовк Мирослава Петрівна; Семеног Олена Миколаївна; Vovk Myroslava Petrivna; Semenoh Olena Mykolaivna
У навчальному посібнику, укладеному науковцями відділу змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, представлено навчально-методичний супровід нормативних і варіативних дисциплін («Наукова фахова українська мова», «Теорія і практика педагогічної освіти», «Академічна доброчесність дослідника», «Імідж сучасного викладача-дослідника», «Мовна культура дослідника») у підготовці майбутніх докторів філософії з освітніх наук. До кожної дисципліни подано тематику лекційних занять з інтерактивним віеоконтентом або презентаціями, питання для практичних занять, завдання для самостійної роботи, рекомендовані джерела на основі ресурсів електронних бібліотек, репозитаріїв тощо, тестові завдання, проблематика індивідуальних дослідницьких завдань. Змістовий контент дисциплін узагальнено в авторських силабусах. Акцентовано увагу на інноваціях відкритої науки, публікаційної і видавничої етики, публікаційної активності, цифрового етикету викладача-дослідника, якості наукових публікацій у наукометричних виданнях, особливостях застосування ідентифікаторів науковців тощо.