Переглянути
Нові надходження
Документ Особливості мотивації студентів до занять фізичною культурою і спортом(2021) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Матросов Сергій; Matrosov Serhii; Рудоман Юрій; Rudoman YuriiУ статті обґрунтовується важливість заохочення студентів до занять фізичною культурою і спортом. Крім очевидних переваг для вчителя, тур Визначено провідні мотиви студентів, що спонукають їх до таких занять: бажання підвищити фізичну підготовленість – близько 45,5%; необхідність оптимізувати вагу, поліпшити фігуру – близько 48%; отримати залік з дисципліни «Фізичне виховання» – понад 33% студентів; можливість зняти втому, підвищити працездатність – близько 19% студентів; досягнення спортивних успіхів, раціональне використання вільного часу – менше 10% студентів.Документ Хатха-йога в процесі фізичного виховання різних груп населення(2021) Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana OleksandrivnaМета – провести аналіз та теоретично обґрунтувати можливість та необхідність впровадження фітнес-технологій на основі елементів хатхайоги в фізичному вихованні різних груп населення. Досліджено теоретичні питання стосовно застосування інноваційних технологій у фізичному вихованні різних груп населення. Визначено, що практичним проявом фізкультурно-оздоровчих технологій у фізичному вихованні є різні фітнес програми. З’ясовано, що одним із видів фітнес програм, застосованих на оздоровчих видах гімнастики є йога аеробіка – поєднання статичних і динамічних осан, дихальних вправ, релаксації й стречингу. Доведено ефективність використання програм, розроблених на основі елементів хатха-йоги у фізичному вихованні дошкільників, школярів, студентів, у фізичній реабілітації, тренуванні спортсменів з метою підвищення їх функціональної та фізичної підготовленості, а також для підвищення емоційної насиченості занять, урізноманітнення навчального матеріалу, створення умов для розвитку творчого потенціалу різних груп населення. Очевидною є необхідність спеціально-організованих експериментальних досліджень, акцентованих на розробку фізкультурнооздоровчих технологій в процесі фізичного виховання різним групам населення, які не вимагають покращення матеріально-технічної бази та наявності додаткового обладнання та інвентарю.Документ Вплив засобів легкої атлетики на покращення здоров`я підлітків, які займаються в шкільній спортивній секції(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Дульський Роман Олексійович; Dulskyi Roman Oleksiiovych; Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla IvanivnaСтаття присвячена дослідженню впливу засобів легкої атлетики на рівень здоров’я підлітків 11-12 років. Досліджено рівень здоров’я підлітків за методикою Г.Л. Апанасенко. Розроблено та доведено ефективність методики покращення здоров’я підлітків, які займаються у шкільній спортивній секції з легкої атлетики.Документ Формування мотивації у підлітків до занять легкою атлетикою в шкільній спортивній секції(2021) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Дульський Роман Олексійович; Dulsky Roman OleksiiovychВ статті зазначено, що різна ієрархія мотивів, різні часи і умови, але вчені однаково вказують, що мотиви – це потужні регулятори, які підтримують і стимулюють інтелектуальні, моральні, вольові і фізичні зусилля людини, пов'язані з досягненням мети. Однак, не зважаючи на велику кількість публікацій, ми дійшли висновку, що вивченню мотивації підлітків до занять легкоатлетичними видами спорту в шкільній секції уваги приділяється недостатньо.Метою нашої статті є вивчити мотиви підлітків до занять легкою атлетикою в умовах секційних занять школи.Документ SWOT-аналіз, як метод визначення стратегії розвитку спортивного клубу «Maхima»(2021) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla IvanivnaВ статті визначено, що внутрішнє середовище спортивного клубу можна дослідити за багатьма методологіями, але найефективнішою є «SWOT-аналіз». Призначення цього аналізу – виявлення сильних і слабких сторін організації, а також її зовнішніх можливостей і загроз. Зібрані дані за допомогою SWOT-аналізу дають можливість розробити стратегію подальшого розвитку організації, встановити низку переваг перед конкурентами і, таким чином, посісти сприятливу конкурентну позицію на ринку послуг.Документ Особливості розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку в групах продовженого дня(2021) Гвоздецька Світлана Володимирівна; Рибалко Петро Федорович; Прокопова Людмила Іванівна; Дубинська Оксана Яківна; Красілов Андрій Дмитрович; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Rybalko Petro Fedorovych; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Dubynska Oksana Yakivna; Krasilov Andrii DmytrovychМетою статті є розробка та експериментальне обґрунтування методики розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку у групах продовженого дня засобами рухливих ігор. Для реалізації визначеної мети було використано такі методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, тестування рівня розвитку спритності, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У процесі вивчення й аналізу науково методичної літератури було визначено, що додаткове використання рухливих ігор на годинах фізичної культури в групах продовженого дня позитивно впливає на розвиток спритності в учнів молодшого шкільного віку. Також аналіз існуючих програм і методик стосовно проведення годин фізичної культури у групах продовженого дня показав, що вони малочислені та застарілі і потребують наукового обґрунтування. Для заздалегідь визначеного та спрямованого впливу на розвиток спритності у молодших школярів на годинах фізичної культури у групах продовженого дня була розроблена авторська методика, при складанні якої були враховані: зміст шкільної програми з фізичної культури для молодших школярів, вік, стать, рівень фізичної підготовленості, бажання школярів відвідувати години фізичної культури. Для експериментального обґрунтування розробленої нами методики був проведений педагогічний експеримент, результати якого свідчать про ефективність використання авторської методики для розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку на годинах фізичної культури у групах продовженого дня.Документ Педагогічна теорія про проблеми професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту(2019) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena MykolaivnaУ статті проаналізовано проблеми професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту на сучасному етапі дослідження. Визначено шляхи оновлення професійно-педагогічної освіти фахівців у закладах вищої освіти з урахуванням світових тенденцій. Охарактеризовано основні концепції професійно-педагогічної освіти фахівців і принципи побудови такої системи: цілісності, полікультурності, інноваційності, безперервності, демократизму. Окреслено функції професійно-педагогічної освіти фахівців: соціокультурна, розвивальна, загальноосвітня, компенсуюча, адаптивна, економічна. Визначено проблеми професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту, теоретичні та методологічні засади, досліджені науковцями. Представлено напрями наукових досліджень професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту, зокрема, авторський варіант акме-культурологічного підходу.Документ Сучасна модель вищої професійної фізкультурної освіти: акме-культурологічний вимір(2020) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena MykolaivnaThe study analyses the formation of modern models of higher education and defines a set of provisions that form the basis of the main directions of modernization of higher professional physical education in the context of the ideas of the acme-culturological paradigm. It is shown that the combination of acmeological and culturological paradigms in a single acme-culturological (integrative) approach and its implementation in professional training of future specialists of physical education and sports involves the following conceptual transformation of the main structural component of higher physical education: at the level of educational purposes – to form professional-pedagogical culture of future specialists; at the content level – to strengthen acmeology and culturological component; at the level of pedagogical technologies – to focus on active mastering of acme-culturological norms and values by future specialists; at the level of the educational environment – to create acme-culturologically saturated – learning environment; at the organizational-managerial level – to form the organizational culture of institutions of higher education; at the productive level – to shape the personality of future specialist of physical education and sports as a subject of culture.Документ Методика підвищення рівня загальної фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах Підвищення спортивної майстерності(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Гладов Володимир Васильович; Hladov Volodymyr Vasylovych; Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla IvanivnaНа основі систематизації та аналізу літературних даних і передового педагогічного досвіду вивчено методики різних авторів, які впливають на розвиток фізичних якостей футболістів. У результаті дослідження встановлено, що розроблена експериментальна методика, яка базується на систематичному застосуванні фізичних вправ аеробно-анаеробного характеру, є ефективною та призвела до підвищення рівня фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах ПСМ. Мета: обґрунтування й доведення ефективності експериментальної методики підвищення рівня фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах ПСМ. Матеріал і методи. Педагогічний експеримент проводився на базі Навчально-наукового інституту фізичної культури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. У дослідженні взяли участь спортсмени збірної ННІФК різної кваліфікації віком від 17 до 21 року зі стажем тренувань 4-6 років. Під час експерименту нами були використані наступні методи дослідження: теоретичного аналізу й узагальнення даних науково-методичної літератури та документальних матеріалів, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Розроблена нами експериментальна методика складалася з чотирьох блоків: вправи на розвиток загальної витривалості, силової, швидкісної та швидкісно-силової. Основним засобом розвитку аеробної витривалості був кросовий біг, тривалість якого коливалася від 15-20 до 60 хв. при ЧСС 150 уд/хв. Засобами розвитку швидкісно-силової витривалості слугували вправи в ударах по м`ячу на силу і точність, в одноборствах партнерів за м`яч. Для розвитку швидкісної витривалості застосовували прискорення по 15-30м з відпочинком від 15с до 30с. Після застосування розробленої нами методики результат бігу на 30м з високого старту до проведення експерименту становив 4,36±0,08с, а після експерименту покращився до 4,05±0,05с, тобто на 7,6%. В човниковому бігу 7х50м до проведення експерименту результат становив 60,7±0,43с, а після експерименту покращився до 56,6 ± 0,48с, тобто зріс на 7,2%. Результати в тесті стрибок у довжину з місця мали приріст після впровадження методики, що склав – 4,3%. Висновки. У результаті аналізу літературних джерел було встановлено, що фізичні вправи є одним із основних засобів не лише розвитку й удосконалення фізичних якостей, але й сприяють покращенню техніко-тактичних дій спортсменів. У результаті дослідження встановлено, що розроблена нами експериментальна методика, яка базується на систематичному застосуванні вправ аеробно-анаеробного характеру, які є її складниками, є ефективною та призвела до підвищення рівня фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах ПСМ.Документ Кваліфікаційна робота за освітнім ступенем «Магістр» методичні рекомендації для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Лоза Тетяна Олександрівна; Томенко Олександр Анатолійович; Loza Tetiana Oleksandrivna; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок визначення тем кваліфікаційних магістерських робіт, вимог до порядку викладання матеріалу та її структурних елементів. У роботі розглянуто особливості підготовки, написання та захисту кваліфікаційної магістерської роботи спеціальності 014 Середня освіта ( Фізична культура) У публікації надано методичні рекомендації для студентів, наукових керівників та рецензентів за даним напрямом підготовки, які спрямовані на забезпечення методологічної, теоретичної та експериментальної підготовки до виконання наукових досліджень, захисту та оцінки кваліфікаційної магістерської роботи на державних іспитах.Документ Effect of Recreation-Oriented Tourism Program on Physical Health of Middle School-Aged Children(2019-01) Леоненко Андрій Васильович; Leonenko Andrii Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Бріжатий Олександр Володимирович; Brizhatyi Oleksandr Volodymyrovych; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaHealth is the highest value for a person that directly depends on lifestyle and behavior, especially this is the case of the youth, when habits and behavior stereotypes are formed (Cojocariu, 2014-2015). Its level is directly depends on physical education at school, participation in a specially-organized and independent physical education activities during non-school hours (Bolotin & Bakayev, 2015; Brusseau & Hannon, 2015; Brusseau, Hannon & Burns, 2016; Pochtar, 2010).Документ Ефективність впровадження професійно орієнтованої програми занять з пілатесу для студенток економічних спеціальностей(2018-06) Петренко Олена Павлівна; Petrenko Olena Pavlivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana OleksandrivnaУ даній статті представлені результати експериментального дослідження впровадження в навчальний процес з фізичного виховання студенток економічних спеціальностей професійно орієнтованої програми занять з пріоритетним застосуванням засобів пілатесу. Наведені данні тестування рівня фізичної підготовленості та психофізіологічних якостей студенток контрольної та експериментальної груп за системою тестів ЄВРОФІТ та автоматизованою системою «НС-психотест». Визначені позитивні статистично достовірні зміни за показниками фізичної підготовленості у студенток експериментальної групи (p<0.001). Доведено, що впровадження професійно орієнтованої програми занять з використанням засобів з пілатесу сприяє покращенню таких психофізіологічних якостей, як: концентрація, стійкість та переключення уваги, швидкість переробки інформації, які притаманні майбутнім фахівцям економічної групи спеціальностей. Підтверджено ефективність розробленої професійно орієнтованої програми занять з фізичного виховання, методика яких спрямована на покращення професійно важливих якостей студенток економічних спеціальностей.Документ Професійно-педагогічна культура і компетенції фахівця фізичного виховання та спорту: від взаємозв’язку до технології формування(2017) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті обґрунтовано взаємозв’язок професійно-педагогічної культури і компетенцій фахівця фізичного виховання та спорту. Виокремлено компетенції, у яких має комплексне, багатовимірне виявлення професійно-педагогічна культура. Показано, що компетентнісний та контекстний підходи є ефективним методологічним підґрунтям побудови практико-орієнтованої професійної фізкультурної освіти та визначають технологічні аспекти формування професійно-педагогічної культури майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту.Документ Особливості розвитку професійно-педагогічної культури фахівців фізичного виховання та спорту(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті розглянуто педагогічні умови і фактори, які визначають розвиток професійно-педагогічної культури різних категорій фахівців фізичного виховання та спорту. Визначено умови, які дозволяють уявити реальну структуру професійно-педагогічної культури фахівця, основний зміст якої відбивається у світоглядній, організаційній і комунікативній підструктурах. Результати факторного аналізу засвідчили, що в структурі професійної ефективності фахівців провідне місце займають фактори, що обумовлюють розвиток здатностей до комунікацій та професійної взаємодії на основі володіння методами соціально-орієнтованого впливу на процеси і об’єкти професійно-педагогічної діяльності.Документ Культуролого-акмеологічний підхід до організації підготовки магістрів фізкультурних спеціальностей(2017) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті розкрито зміст і значення культуролого-акмеологічного підходу до організації підготовки магістрів фізкультурних спеціальностей та навчальної дисципліни «Основи професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання та спорту» як частини міждисциплінарної магістерської програми. Проаналізовано взаємозв’язок понять теорії культури і акмеології, принципи, які визначають стратегію і тактику організації магістерської підготовки. Запропоновано орієнтувати процес фізкультурної освіти на формування творчої готовності майбутнього фахівця до діяльності на основі опанування магістром не тільки компетенціями, але й спрямуванням його підготовки до вершин професіоналізму, формування професійно-педагогічної культури особистості. Показано, що запропонована навчальна дисципліна виступає інтеграційно-функціональним засобом формування професійно-педагогічної культури магістрів фізкультурних спеціальностей.Документ Организационно-педагогические условия формирования профессионально-педагогической культуры у студентов физкультурных специальностей в процессе профессиональной подготовки(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychОпределены и обоснованы организационно-педагогические условия формирования профессионально-педагогической культуры у студентов в системе специального физкультурного образования как совокупность возможностей содержания, форм, методов, педагогических средств и материально-пространственной среды высшего учебного заведения. Представленная характеристика выделенных условий обозначена как определенный, относительно самостоятельной уровень методических основ формирования профессионально-педагогической культуры у студентов в процессе их профессиональной подготовки.Документ Детермінанти формування професійно-педагогічної культури майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту(2017) Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena Mykolaivna; Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychСтаття присвячена вивченню концептуальних детермінант формування професійно-педагогічної культури майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту, зокрема на методично-праксеологічному рівні. Компетентнісний та контекстний науково-методичний підходи можуть стати ефективним методичним підґрунтям побудови практично-орієнтованого навчання, спрямованого на формування даного особистісного феномену у складно організованій системі вищої фізкультурної освіти з урахуванням інтеграційних шляхів розвитку фізкультурно-спортивної науки і освіти.Документ Здоров'язбережувальна компетентність і професійна культура фахівця фізичного виховання(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті на засадах компетентнісного підходу розглянуто базові поняття, які визначають сутність здоров’язбережувальної компетентності й професійної культури фахівця фізичного виховання. Показано, що здоров’язбережувальна компетентність є результат сформованої на основі професійної культури якості фахівця, яка забезпечує можливість вирішення соціально-професійних завдань, спрямованих на ефективне розв’язання широкого спектру проблем формування, збереження і зміцнення здоров’я та організації здорового способу життя вихованців у процесі професійної і суспільної діяльності.Документ Професійно-педагогічна культура та імідж фахівця фізичного виховання та спорту(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychРозглянуто уміння педагогічної техніки як технологічні цінності професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання і спорту. З’ясовано взаємозв’язок категорій професійно-педагогічної культури та іміджу для встановлення сфер накладання їх змісту та дієвості в фізкультурно-спортивній роботі фахівця.Документ Методологічні засади формування фізичної культури особистості(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychМета: провести аналіз феномену фізичної культури особистості з урахуванням методологічних підходів щодо її формування у системі фізкультурної освіти. Матеріал: проаналізовано 20 літературних джерел. Результати: теоретичний аналіз дозволив ростежити становлення підходів до фізичної культури як духовно-фізичному явища. Визначено її орієнтація на соціальні та особистісні проблеми. Також окреслено мету, завдання, зміст та умови фізкультурної освіти. Сформульована концептуальна ідея: побудова проективних моделей формування фізичної культури особистості визначається їх аксіологічного, антропологічної та онтологічної складовими (тим чи іншим поєднанням двох взаємопов’язаних напрямків розвитку особистості як тіло – дух і природа – культура). Показано, що реальна кількість моделей відрізняються цільовими орієнтирами і механізмами їх досягнення. Моделі визначаються етапами індивідуального та соціокультурного розвитку особистості. Моделі передбачають адаптацію, соціалізацію, самореалізацію і інкультурацію. Висновки: формування фізичної культури особистості базується на сучасних гуманістичних концепціях загальної теорії культури, теорії людської діяльності. Ця діяльність враховує філософські, педагогічні та психологічні аспекти. Визначення методологічних підходів дозволяє будувати проективні моделі формування фізичної культури особистості і переорієнтацію педагогічної діяльності в цьому напрямку.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »