Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 34
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вивчення квадратних рівнянь у курсі алгебри основної школи(2021) Баймурадов Умітджан; Baimuradov Umitdzhan; Лукашова Тетяна Дмитрівна; Lukashova Tetiana DmytrivnaМагістерська робота присвячена дослідженню методичних особливостей вивчення однієї з центральних тем шкільного курсу алгебри - теми «Квадратні рівняння». В роботі проведено аналіз чинних програм та діючих підручників з алгебри для 8-го класу стосовно теми «Квадратні рівняння», виділено шляхи проведення пропедевтичної роботи щодо вивчення таких рівнянь. Окрім того, розкрито зміст поняття «рівняння» з точки зору сучасної математики, його елементів та його розв'язків, проведено аналіз появи сторонніх коренів чи втрати існуючих, обґрунтовано методику вивчення квадратних рівнянь в основній школі, розроблено конспект уроку та систему вправ для перевірки знань учнів.Документ Вивчення основ дозиметрії в шкільному курсі фізики(2021) Чепурко Іван Олександрович; Chepurko Ivan Oleksandrovych; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaУ кваліфікаційній роботі на основі аналізу наукової та методичної літератури встановлено зміст основних понять дозиметрії. Проведено аналіз радіометричних величин, які характеризують джерела іонізуючого випромінювання та дозиметричних, що оцінюють дію цього випромінювання на живу і неживу природу. Розглянуто питання радіаційного фону місцевості та норм радіаційної безпеки. Здійснено аналіз програм щодо місця питань дозиметрії та радіаційної безпеки у шкільному курсі фізики. Узагальнено досвід введення основних фізичних понять дозиметрії у старшій школі. Розроблено лабораторної роботи: «Вимірювання ступеня забруднення радіоактивними речовинами об'єктів житлової забудови та суспільних будівель» та здійснений її методичний супровід в умовах дистанційного навчання. Підготовлено конспекти уроків з таких тем: «Дозиметрія. Доза випромінювання. Захист людини від радіоактивності» та матеріали до вивчення теми» та «Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання».Документ Вивчення теми «Многогранники» у старшій школі(2020) Косенко Олександр Миколайович; Kosenko Oleksandr Mykolaiovych; Хворостіна Юрій В'ячеславович; Khvorostina Yurii ViacheslavovychВивчення в шкільному курсі многогранників є доцільним у зв’язку з тим, що вивчення цієї теми розв’язує завдання формування в учнів реального погляду на оточуючий світ, оскільки ми живемо у тривимірному просторі. Основна мета вивчення теми – спираючись на уявлення і знання про многокутники, одержані при вивченні математики, креслення і в життєвому досвіді, ввести означення многогранника і його видів, вивчити їх властивості і застосовувати при розв’язуванні задач, далі розвивати просторові уявлення й уяву, логічні, графічні і обчислювальні вміння. Здатність до оперування просторовими образами є однією з важливих сторін інтелектуального розвитку особистості. Складність формування просторової тривимірної уяви, у порівнянні з двовимірними образами на площині, обумовлена їх динамічністю, тобто необхідністю поступового переходу від об’ємних зображень до площинних і навпаки. Дана дипломна робота може бути використана вчителями при підготовці та проведенні уроків з теми «Многогранники» для учнів 11 класів, студентами при написанні курсових робіт, абітурієнтами для підготовки до вступних іспитів, а також для самоосвіти.Документ Використання методу навчальних проєктів в курсі алгебри та початків аналізу в 10-11 класах(2021) Кучменко Ангеліна Сергіївна; Kuchmenko Anhelina Serhiivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychРобота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтовано актуальність теми дослідження, визначено об'єкт, предмет мету та завдання дослідження. У першому розділі «Теоретичні аспекти дослідження» розкрито особливості поняття методу проєктів, навчальний проєкт, історія виникнення, розвиток, розкрито класифікації навчальних проєктів в освітній діяльності, приклад моделі проєкту, принципи, етапи. У другому розділі «Використання навчальних проєктів на уроках математики у 10-11 класах» досліджено характерні особливості дітей цифрового покоління, проаналізовано методи проєктів в публікаціях вчителів математики. Наведено загальні методичні рекомендації щодо проведення опитування, щодо впровадження проєктної діяльності. Опитування щодо впровадження проєктної діяльності.Документ Використання ігрових технологій в навчанні фізиці учнів старшої школи(2021) Коробко Яна Романівна; Korobko Yana Romanivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaВикористання ігрових технологій в освітньому процесі з фізики учнів старших класів повністю відповідає тенденції переходу від інформативних до активних форм та методів навчання з включенням елементів проблемності, наукового пошуку, з акцентуванням на компетентністному та особисто зорієнтованому підходах до навчання. Перевагою їх використання є суттєве зростає мотивація навчальної діяльності учнів, їх соціальної та пізнавальної активності, розвиток особистості учнів та набуття ними досвіду роботи в команді. Розглянуто особливості використання ігрових технологій на уроках фізики в старшій школі. Наведені приклади ігор, які можна використати під час вивчення різних розділів програми. Виокремлено методи та форми ігрових технологій на уроках фізики для організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Запропоновано різні ігри з метою використання на уроках фізики для учнів старшої школи.Документ Впровадження дистанційної форми навчання учнів теми «Похідна та її застосування»(2021) Можна Леся Григорівна; Mozhna Lesia Hryhorivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaМагістерська наукова робота присвячена дослідженню технології організації дистанційного навчання математики школярів 10-11 класів та нормативно-правовому регулюванню навчального процесу ЗЗСО під час дистанційної форми навчання. В роботі охарактеризовано основні форми організації діяльності школярів при дистанційній освіті; з'ясовано психолого- педагогічні особливості сучасних учнів старшої школи, що виникають під час дистанційного навчання математики; виявлено специфіку використання Google- сервісів та інших систем дистанційної освіти при навчанні математики учнів старшої школи. Об'єкт дослідження: процес навчання математики учнів старшої школи. Мета роботи полягає в дослідженні особливостей дистанційної форми навчання математики учнів старшої школи, зокрема, теми «Похідна та її застосування». Практичне значення одержаних результатів пов'язане з їх використанням у практично-педагогічній діяльності вчителів математики закладів загальної середньої освіти, методистів, учнів, всіх, хто цікавиться вивченням математики.Документ Деякі класи топологічних просторів(2020) Змієнко Михайло Юрійович; Zmiienko Mykhailo Yuriiovych; Погребний Валерій Данилович; Pohrebnyi Valerii DanylovychТопологія зародилася наприкінці XIII – початку XIX століття як складова частина геометрії. Проте дуже швидко виросла в самостійний розділ математики. У період з 1925-1975 рр. топологія була однією з основних предметів дослідження математиків з усього світу. Це пояснюється її великим значенням та можливістю досліджувати різні об’єкти без повного осягнення їх властивостей. У роботі розглянута загальна топологія, а саме топологічні простори, які посідають важливе місце в сучасній математиці. Поняття топологічного простору можна розглядати як узагальнення поняття геометричної фігури в якому нам не важливі властивості типу розміру та точного положення фігури в просторі. Топологічні простори застосовуються майже в кожному розділі математики. Метричні топологічні простори відіграють важливу роль в розумінні топології і є основним предметом для досліджень. На основі проведеного дослідження топологічних просторів можна зробити висновок, що топології побудовані в роботі відіграють важливу роль в розумінні властивостей тих чи інших просторів. Основним результатом роботи є побудова топології на D-метричному просторі, і узгодження її з звичною топологією. Практична значимість дослідження полягає в тому, що можливо подивитися на простори не з боку алгебри, а з боку топології. На їх властивості, способи побудови та практичні застосування.Документ Елементи теорії фракталів у позакласній роботі (основна школа)(2020) Бульченко Артем Миколайович; Bulchenko Artem Mykolaiovych; Страх Олександр Петрович; Strakh Oleksandr PetrovychРозвитку кожної фундаментальної науки сучасності сприяє зародження в ній нових напрямків. Деякі із цих методів дозволяють використовувати математичний апарат, удосконалюючи цим ще загальніші та різноманітніші перспективи науки. Останнім часом спостерігається тісний взаємозв’язок математики з іншими суспільними науками. Так однією із взаємодій математики та інформатики є виникнення та розвиток принципово нового математичного напрямку, такого як фрактальна геометрія. Поняття фрактала було введено Б. Мандельбротом у 1975 році. Сьогодні прийнято застосовувати наступне означення фрактала – множина, розмірність якої не є цілою, тобто є дробовим числом (М. В. Працьовитий). Фрактальна геометрія як навчальна дисципліна ще не входить до стандартів основної, старшої чи вищої школи. Можливість знайомства учнів з теорією фракталів надається через систему математичних гуртків, факультативів чи курсів за вибором. Знайомство з фракталами значно підвищує інтерес в учнів до математики, оскільки фрактали є одними з найкрасивіших математичних об’єктів, по-друге, для побудови фракталів часто використовуються ІКТ, по-третє фрактали мають широкий спектр застосувань і в інших сферах наукового знання. Таким чином, творець фракталів – це математик, програміст, художник, скульптор, фотограф, біолог, поет, винахідник в одній особі. Отже, все вищезазначене підтверджує актуальність проблеми дослідження. У даній роботі було розглянуто необхідні теоретичні відомості з теорії фракталів, зокрема наведено теоретичні основи щодо побудова фрактальних множин, застосування фракталів при описі природних явищ, а також способів зображення геометричних фракталів (тут наведені програми та пакети графічних редакторів). Другий розділ роботи присвячений використанню фракталів у освітніх цілях в школах. Тут проаналізована література про роль та місце теорії фракталів в різних сферах діяльності людини; наведена пропедевтика формування в учнів поняття «фрактал» на прикладі курсу «фрактали в Лого»; наведені особливості вивчення елементів фрактальної геометрії в школі як засіб естетичного виховання учнів. Щодо досягнення практичних цілей у цьому розділі висвітлено проблему використання фракталів і фрактальної геометрії у позакласній роботі в школі, зокрема при вивченні математики, інформатики, географії, літератури, біології та образотворчому мистецтві. У висновках узагальнено здобуті результати дослідження. В роботі також міститься додаток: «Опис семінару «фрактали і теорія хаосу» для проведення на математичних гуртках та у позанавчальний час».Документ Задачі на проценти у шкільному курсі математики(2021) Козлов Кирило Володимирович; Kozlov Kyrylo Volodymyrovych; Лукашова Тетяна Дмитрівна; Lukashova Tetiana DmytrivnaОб’єкт дослідження: процес навчання математики учнів основної школи. Предмет дослідження: методичні особливості навчання учнів розв’язуванню задач на відсотки в курсі математики основної школи. Мета дослідження: виявлення методичних особливостей вивчення теми «Відсотки» в основній школі та розробка методичних матеріалів для навчання учнів розв’язуванню задач на відсотки. Завдання дослідження: 1) Провести аналіз навчальної, психолого-педагогічної та методичної літератури з проблеми дослідження, зокрема, проаналізувати діючі навчальні програми та підручники з математики у контексті теми дослідження. 2) Розкрити методичні аспекти вивчення теми «Відсотки» в курсі математики основної школи. 3) Виділити основні типи задач на відсоткові розрахунки. 4) Розробити систему завдань та представити розробки уроків з теми дослідження. Загальний обсяг роботи − 64 сторінки; таблиць – 2; рисунків – 4; використаних джерел − 50.Документ Компетентнісний підхід у навчанні оптики в шкільному курсі фізи-ки(2020) Свириденко Тарас Анатолійович; Svyrydenko Taras Anatoliiovych; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaУ кваліфікаційній роботі розкрито основні питання формування компетентностей при навчанні оптики в шкільному курсі фізики, проаналі-зовано методику організації проектної діяльності при вивчені теми «опти-ка», досліджено особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій під час вивчення теми «оптика» на уроках фізики та запропо-новано мультимедійні роботи.Документ Критеріальні умови в задачах теорії ігор(2021) Кіблицька Ольга Вікторівна; Kiblytska Olha Viktorivna; Одінцова Оксана Олександрівна; Odintsova Oksana OleksandrivnaВ магістерській роботі розглянуто один з розділів прикладної математики - теорію ігор, яка має дуже важливе значення для штучного інтелекту, кібернетики та економіки. Проведено аналіз основних досліджень та публікацій. Розкрито основні поняття теорії гри: хід гравця, особистий хід, випадковий хід, платежі, стратегія гравця. Наведено основні типи ігор. Розкрито принцип мінімакса, поняття сідлової точки. Наведено приклади класичних задач із розв’язуванням та аналізом розв’язків. Надано характеристику матричних ігор, які розв’язуються в чистих та змішаних стратегіях. Розглянуто алгоритм перетворення матричних ігор в задачі лінійного програмування та методи їх розв’язування. Розглянуто поняття ігри з природою, наведено критерії прийняття рішень в умовах ризику та повної невизначеності, проілюстровано прикладами їх застосування. Створено низку задач, які розв’язано розглядуваними критеріями, проведено аналіз одержаних розв’язків.Документ Методика організації та проведення дидактичних ігор на кроках фізики(2020) Шкробот Жанна Миколаївна; Shkrobot Zhanna Mykolaivna; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychУ даній роботі розглядається поняття застосування дидактичної гри у ході оволодіння знаннями з фізики учнями основної та старшої школи. Визначено завдання гри. Виокремлено її цінності, а також критерії. Зазначено вимоги до проведення ігрової діяльності. Наведено структуру дидактичної гри. Надано класифікацію дидактичних ігор. Визначено роль дидактичної гри у навчальному процесі. Наведено приклади дидактичних, інтелектуальних ігор та ігрових елементів, які можна використати на уроках. Розглянуто проблему гри, як дидактичного методу навчання. Застосування ігрової технології при вивченні фізики. Методи проведення дидактичних ігор з наведеними прикладами. Розглянуто роль використання дидактичних ігор як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів. На основі аналізу теоретичних джерел обґрунтовано доцільність використання комп’ютерних ігор у ході вивчення фізики учнями 7-11 класів та використання ігор у ході підготовки учнів 11 класу до ЗНО.Документ Методика формування в учнів одинадцятих класів вміння розв’язувати задачі зі стереометрії(2020) Дініц Руслан Олександрович; Dinits Ruslan Oleksandrovych; Хворостіна Юрій В'ячеславович; Khvorostina Yurii ViacheslavovychВ дипломній роботі розглянуто питання методики формування в учнів одинадцятих класів вміння розв’язувати задачі зі стереометрії. Дипломна робота містить наступні розділи: - методичні аспекти вивчення тіл обертання у старшій школі; - методи підвищення рівня просторових навичок в учнів; - аналіз програмного забезпечення для проведення уроків геометрії. В процесі роботи зроблено висновки щодо методики вивчення тіл обертання, теоретично аргументовано методи, що дозволяють покращити просторові навички учнів, формально описано правила та принципи, що полегшують візуалізацію об’ємних тіл, проаналізовано приклади програмного забезпечення, що може бути використане для проведення уроків геометрії, перераховано і аргументовано переваги його використання порівняно зі звичайною наочністю. Робота містить 3 таблиці, 12 рисунків, 33 літературних і електронних джерела.Документ Навчання учнів методам пізнання під час виконання домашнього фізичного експерименту(2021) Ільченко Вікторія Романівна; Ilchenko Viktoriia Romanivna; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo ViktorovychКваліфікаційна робота викладена на 70 сторінок, вона містить 3 розділи, 5 ілюстрацій, 2 таблиці, 1 графік, 27 джерел в переліку посилань. Об’єктом розгляду є процес навчання фізики у навчальних закладах. Предмет дослідження – формування пізнавального інтересу учнів у процесі навчання фізики під час домашнього фізичного експерименту. Метою роботи є запропонована методика навчання учнів методами пізнання під час виконання домашніх дослідів з фізики. У першому розділі представлені основні поняття з методики викладання фізики та розглянуті види фізичних експериментів. У другому розділі – види домашніх фізичних експериментів, їх приклади та методичні вказівки щодо виконання лабораторної роботи. В остатньому розділі вказано методику сформування дослідницької пізнавальної діяльності під час виконання домашніх дослідів. За результатами роботи зроблено висновки щодо формування пізнавальної діяльності учнів.Документ Організація автоматизованого контролю знань учнів із використанням додатку Plickers(2021) Мойсеєнко Максим Ігорович; Moiseienko Maksym Ihorovych; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaОб’єкт дослідження: процес контролю знань учнів закладів загальної середньої освіти. Предмет дослідження: автоматизований контроль знань учнів із використанням додатку Plickers у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретичний аналіз проблеми автоматизованого контролю знань учнів та організація автоматизованого контролю знань учнів з використанням додатку Plickers. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, загальних висновків та списку використаних джерел. У першому розділі «Теоретичні основи дослідження» проаналізовано проблеми сучасного контролю навчальних досягнень учнів; особливості автоматизованого контролю навчальних досягнень; використання засобів доповненої реальності при автоматизованому контролі знань. У другому розділі «Використання додатку Рlickers при організації автоматизованого контролю знань» висвітлено основні прийоми роботи з додатком Рlickers, розроблено змістове наповнення завдань для здійснення контролю знань учнів за допомогою Рlickers та наведено результати впровадження його при навчанні математики. Практична значущість дослідження полягає у розробці автоматизованого контролю знань учнів з теми «Вектори на площині» (9-й клас) із використання додатку Plickers.Документ Організація навчальної діяльності учнів 5–6 класів з низьким рівнем навчальних досягнень на уроках математики(2020) Мясоєдова Ольга Миколаївна; Miasoiedova Olha Mykolaivna; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna VolodymyrivnaУ роботі розглянуто теоретичні основи і приклади практичного використання різних форм навчання математики учнів 5-6 класів з низьким рівнем навчальних досягнень Метою кваліфікаційної роботи є дослідження проблеми зниження рівня навчальних досягнень учнів 5-6 класів на уроках математики та формування методичного апарату для попередження виникнення неуспішності та підвищення рівня навчальних досягнень учнів на уроках математики. Об’єктом дослідження виступає методика навчання математиці в 5-6 класах основної школи. Предмет дослідження ‒ методичні питання пов’язані із неуспішністю учнів у 5-6 класах У вступі визначено актуальність, об’єкт та предмет дослідження, сформульовано мету та завдання роботи. У першому розділі роботи розглянуто теоретичні аспекти проблеми зниження рівня навчальних досягнень учнів 5-6 класів, У другому розділі роботи розглянуто методичні особливості навчання математики учнів 5-6 класів з низьким рівнем навчальних досягнень; наведено аналіз існуючих програм та підручників;наведено методичні рекомендації для підвищення рівня навчальних досягнень учнів5-6 класів не прикладі теми «звичайні дроби» У висновках узагальнено й систематизовано результати вивчення і визначено перспективи подальших досліджень.Документ Організація позакласної роботи з математики в основній школі(2021) Загребельна Анна Олексіївна; Zahrebelna Anna Oleksiivna; Лукашова Тетяна Дмитрівна; Lukashova Tetiana DmytrivnaМагістерська робота присвячена дослідженню поняття «позакласна робота». У роботі розкрито роль, функції та види позакласної роботи. Висвітлено значення позакласної роботи з математики у розвитку пізнавального інтересу до предмету. Проаназілозвано особливості організації і проведення таких форм позакласної роботи як, гурткова робота, математичні олімпіади, тиждень математики в основній школі. Проаналізовано специфіку організації і проведення гурткової роботи в школі та досліджено історію шкільного олімпіадного руху. Наведено загальні методичні рекомендації щодо проведення гуртків і учнівських олімпіад в школі. Об'єкт дослідження: процес навчання математики учнів основної школи. Предмет дослідження: позакласна робота з математики в основній школі як одна з форм організації роботи з дітьми. Мета дослідження: проаналізувати підходи до трактування поняття «позакласна робота», дослідити види і форми позакласної роботи з математики в основній школі, розробити матеріали для організації позакласної роботи з математики для учнів 5-9 класів.Документ Особливості використання оберненого навчання у старшій школі (на прикладі вивчення теми «Показникова та логарифмічна функції»)(2020) Гавриленко Марина Сергіївна; Havrylenko Maryna Serhiivna; Одінцова Оксана Олександрівна; Odintsova Oksana OleksandrivnaУ магістерській роботі розглянуто використання моделі «оберненого навчання» в старшій школі на уроках алгебри і початків аналізу, показано переваги і недоліки моделі «перевернутого» класу в порівнянні з традиційним методами навчання математики. Розглянуто методичні особливості навчання теми «Показникова та логарифмічна функції», розроблена методика викладання даної теми у «перевернутому» класі. Проаналізовано відповідний навчальний матеріал з алгебри і початків аналізу для учнів 10-11 класів.Документ Особливості навчання елементам тригонометрії в шкільному курсі математики(2020) Уварова Лідія Михайлівна; Uvarova Lidiia Mykhailivna; Одінцова Оксана Олександрівна; Odintsova Oksana OleksandrivnaУ магістерській роботі розглянуто властивості тригонометричних функцій, показано реалізацію принципу неперервності навчання на прикладі вивчення елементів тригонометрії. Проаналізовано відповідний навчальний матеріал з геометрії для учнів 8-9 класів та з алгебри і початків аналізу для учнів 10 класів. Розглянуто методичні особливості навчання темам, що охоплюють тригонометричні функції, розроблено методичні схеми розв’язування прямокутних і косокутних трикутників та конспекти уроків на теми: «Розв’язування трикутників. Прикладні задачі» (8 клас), «Розв’язування трикутників. Прикладні задачі» (9 клас), «Радіанна міра кутів» (10 клас), «Основі співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу» (10 клас).Документ Особливості навчання математичного аналізу в умовах змішаного навчання(2021) Карпичко Анастасія Вікторівна; Karpychko Anastasiia Viktorivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaМагістерська дипломна робота присвячена дослідженню особливостей навчання математичного аналізу в умовах змішаного навчання. У роботі проаналізовано основні поняття, компоненти, переваги та недоліки змішаного навчання, розглянуто нормативно-правове забезпечення організації змішаного навчання в закладах вищої освіти України. Досліджено особливості використання IT-технологій при змішаному навчанні, специфіку вивчення похідної в умовах змішаного навчання, особливості організації лекційного курсу математичного аналізу та проведення лекційних занять із використанням онлайн-сервісів, зокрема, платформи «Moodle». Розглянуто методику формування вмінь розв'язувати практичні завдання та розроблено систему завдань для перевірки знань студентів. Об'єкт дослідження - процес навчання математичного аналізу в закладах вищої освіти. Предмет дослідження - особливості організації навчання математичного аналізу в умовах змішаного навчання. Мета дослідження полягає у представлені результатів аналізу трактування сутності змішаного навчання та дослідженні специфіки впровадження його елементів при навчанні математичного аналізу в закладах вищої освіти. Магістерська наукова робота містить 58 сторінок, 44 посилання на літературні джерела.