Формування мовного естетичного ідеалу засобами навчальних дисциплін
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Формування мовного естетичного ідеалу засобами навчальних дисциплін за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cooperative Strategy in the English Parental Discourse(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Kozlova Viktoriia Viktorivna; Козлова Вікторія ВікторівнаThe paper focuses on the peculiarities of verbal and nonverbal implementation of cooperative strategy in the English parental discourse. A set of verbal and nonverbal means that represent the interrogation tactic, tactic of instruction, tactic of reassurance and the teaching tactic within the cooperative strategy in the English parental discourse are singled out and analysed. Verbal means of cooperative strategy implementation include conditional sentences, interrogative sentences, indicative and imperative constructions, modality of obligation, direct address forms, means of argumentation, numerical connectors. Nonverbal level of cooperative strategy realization in the English parental discourse is characterized by the use of prosodic, kinetic and tactile means that indicate the emotional state of communicators.Документ Взаємодія літератури і кіно в процесі екранізації(2022) Медвідь Неля Олексіївна; Medvid Nelia Oleksiivna; Кузьменко А. В.; Kuzmenko А.V.Стаття присвячена проблемі взаємодії літератури і кіно, вивчення якої дозволило зробити висновок про можливість використання кіноверсії літературного твору як прийому для розкриття його ідейно-художнього багатства. Вивчено процес екранізації, виділено його види та їх характеристики. Також розглянуто найбільш екранізовані жанри, їх особливості, представлені приклади. У статті доведено, що екранізація є новим феноменом.Документ Вплив естетики французького символізму й художньої концепції Е. А. По на становлення символізму в Росії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Медвідь Неля Олексіївна; Medvid Nelia Oleksiivna; Уразова А. В.; Urazova A. V.У статті здійснено спробу виявити та підтвердити вплив естетики французького символізму та Е. По-поета на світогляд і творчість представників російського символізму. На основі порівняльного аналізу творів виявлено сходження й відмінності в інтерпретації образів, провідних ідей, мотивів, простежено спільні стильові домінанти поетичного світу американського поета та французьких і російських поетів-символістів. На прикладах доведено, що Е. По, Ш. Бодлер, Д. Мережковський, К. Бальмонт оспівували природу, світ людських стосунків, духовне буття. У висновках зроблено узагальнення відносно впливу творчості Е. По та французьких поетів на творчість російських символістів.Документ До питання про розмежування емотивності й оцінності у структурі мовного знака(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Тєлєтова Світлана Григорівна; Tielietova Svitlana HryhorivnaУ статті розглядається проблема співвідношення раціонального й емоційного в мові, кореляції емоційного й оцінного компонентів у семантичній структурі слова, визначаються сутнісні властивості емотивності й оцінності як семантичних компонентів лексичної одиниці, аналізуються різні підходи до інтерпретації даних мовних категорій у сучасній лінгвістиці, описуються різні погляди на характер їх зв’язку та взаємодії в структурі мовного знака.Документ Життєве і творче кредо незламного митця василя Голобородька(2022) Зленко А. О.; Zlenko А.О.У статті розглянуто основні віхи життя та творчості поета-сучасника В. Голобородька. Зосереджено увагу на думках критиків та вчених про життєве і творче кредо письменника. Засвідчено спробу довести незламність особистості митця в суспільстві. Окреслено в загальних рисах самобутність його художнього слова.Документ «Запитальний супровід» текстів у сучасних шкільних підручниках з російської мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Колодка А. П.; Kolodka A. P.У статті описано результати аналізу методичного апарату сучасних шкільних підручників з російської мови з погляду характеру запитань, які використовуються для роботи за прочитаним або прослуханим текстом. Подано класифікації навчальних запитань з урахуванням наявних у лінгво- методичній науці типологій, наведено приклади запитань кожної групи. Зроблено висновки про відповідність «запитально-методичного» складника проаналізованих навчальних книг сучасним вимогам до шкільної лінгвістичної освіти й окреслено перспективи подальших наукових досліджень.Документ Лексика для номінації способу переселення із зон затоплення (на матеріалі усних спогадів про переселення)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Коваль-Фучило І. М; Koval-Fuchylo I. M.Стаття присвячена аналізу лексики на позначення способу переселення із зон затоплення у зв’язку із будівництвом ГЕС в Україні на Дніпрі і на Дністрі. Це продовження студій переселенської лексики, що її використовують оповідачі у своїх спогадах і яка репрезентує вербальний образ примусового переселення. Номінація у спогадах розкриває особливості бачення пережитої події її учасниками, класифікує набутий досвід. Назви способу переселення можна поділити на дві основні групи: народна номінація й офіційна номінація. Перша група передає переживання людей унаслідок втрати дому, землі, громади, села, а друга подає нейтральне ставлення до події переселення і затоплення села. В інших номінативних групах (назви причини переселення, локусів, персонажів) такий поділ на народну й офіційну лексику був менше актуальний, слабше виявлений у спогадах.Документ Методика навчання іноземних студентів-русистів створенню текстів репродуктивно-продуктивного типу на матеріалі спеціальності(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022) Пахненко Ірина Іванівна; Pakhnenko Iryna IvanivnaУ статті описується методика формування в майбутніх учителів- словесників умінь професійно орієнтованого мовлення на базі розвитку логічного мислення в тісній єдності з осмисленням жанрових особливостей створюваних висловлювань. Ця методика має такий узагальнений вигляд: 1) осмислення жанрових особливостей первинних текстів (спостереження текстового матеріалу); 2) формування вмінь ієрархізації тем і підтем у тексті (визначення логічного поля тексту); 3) формування вмінь мовленнєвої реалізації результатів спостережень (створення первинно-вторинних текстів). У статті подається система роботи на кожному етапі навчання, наводяться зразки виконання запропонованих завдань і необхідні методичні коментарі.Документ Набуття лінгвокраїнознавчих знань у процесі вивчення російської мови як іноземної(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Тригубчак Олена Валеріївна; Tryhubchak Olena ValeriivnaУ статті висвітлено проблему активізації навчального процесу завдяки підсиленню лінгвокраїнознавчого складника. З огляду на наявність лінгво– країнознавчої інформації, характер її систематизації та зв’язку з іншими матеріалами зіставлено сучасні підручники, використовувані у практиці викладання російської мови як іноземної в Італії. На підставі власного досвіду роботи в цій галузі наведено лінгвокраїнознавчі теми, рекомендовано прийоми їх добору та форми роботи з ними.Документ Образ благородного розбійника у творах О. Сомова та В. Наріжного в контексті літературної і фольклорної традиції(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii VasylovychСтаття присвячена аналізові образу народного повстанця Семена Гаркуші у повісті О. Сомова «Гайдамак. Малороссийская быль» та її продовженні «Гайдамак. Главы из малороссийской повести», а також у романі В. Наріжного, які подібно до народних легенд змальовують Гаркушу відважним захисником бідних і загрозою для нечесних і жорстоких багатіїв.Документ Особливості соціалізації іноземних студентів на початковому етапі навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Тєлєтова Світлана Григорівна; Tielietova Svitlana Hryhorivna; Нарбекова Д.; Narbekova D.У статті розглядається сутність і структура соціалізації іноземних студентів, визначаються її мета, основні принципи та підходи, зміст даного процесу на початковому етапі навчання, описуються види адаптації студентів- іноземців, виявляються зовнішні та внутрішні чинники, що впливають на адаптаційні процеси, аналізуються соціалізувальні можливості освітнього середовища ЗВО й регіону, організаційно-педагогічні умови, від яких залежить ефективність соціальної адаптації іноземних студентів.Документ Особливості художнього змалювання й сприйняття текстів про Голодомор(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Сокіл Г. П.; Sokil Н. P.У статті розглядаються принципи відтворення і сприйняття текстів про голодомор. Звернено увагу на вивчення ролі вербальних і невербальних засобів у наративах, зокрема акустичних образів та інтонаційного мовлення, які є важливими для розкриття й розуміння тексту. Вони задають темп мовлення, розставляють відповідні акценти, створюють належний ритм, що в сукупності моделює своєрідний поетичний світ цього фольклорного фонду. Під час відтворення тексту реципієнт (здебільшого очевидець) заново переживає всі події. Тому для наративів про голодомор характерне переривання тексту плачем, вимушеними паузами, позатекстовими висловлюваннями. Інтонація здебільшого трагічна, обурююча. Вона відповідає емоційній тональності оповідача – схвильована, напружена.Документ Особливості художніх і естетичних категорій у готичних новелах Е. А. По(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Хаітмирадов А.; Khaitmiradov A.У статті розглянуто особливості готичної літератури та внесок Едгара По в її розвиток, окреслено основні художні й естетичні категорії, які втілені в новелістиці майстра слова. Особливу увагу приділено аналізу готичних новел американського письменника-романтика, специфіці їх художньої структури, образної системи й оповідної манери.Документ Принципи реалізації концепції освіти дорослих на прикладі діяльності інституту міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних університетів в Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Солощенко Вікторія Миколаївна; Soloshchenko Viktoriia MykolaivnaУ статті висвітлено принципи реалізації концепції освіти дорослих на прикладі діяльності Інституту міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних університетів в Україні. Продемонстровано, що Інститут міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних університетів в Україні є яскравим прикладом плідної взаємодії між громадськістю та владою на усіх рівнях, а саме: державний (між міністерствами), регіональний (між органами місцевої влади та органами місцевого самоврядування), локальний (між центрами зайнятості), суспільний (між громадськими організаціями, освітніми установами) тощо. Доведено, що основними принципами реалізації концепції освіти дорослих на прикладі діяльності Інституту міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних університетів в Україні є усвідом– лення чітких цілей, існування реальних механізмів, наявність інструментів щодо реалізації концепції освіти впродовж життя.Документ Проблематика та художня своєрідність повісті Сью Таунсенд «Таємний щоденник Адріана Моула»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Мілованова В. В.; Сільвестро К. М.; Milovanova V. V; Silvestro K. М.Стаття присвячена комплексному аналізу повісті англійської письменниці Сью Таунсенд – першої із її циклу творів про Адріана Моула. Автори дослідження визначили основні проблеми філософського, соціального, морального, фізіо– логічного планів, наявних у повісті, прослідкували своєрідність стилю твору в контексті художніх традицій англійської літератури.Документ Проблеми підготовки вчителів-русистів для шкіл Туркменістану(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Іванова Ірина Борисівна; Ivanova Iryna BorysivnaУ статті висвітлено низку проблем, що виникають у процесі навчання російської мови як іноземної студентів з Туркменістану. Розглянуто деякі шляхи подолання мовної та культурної інтерференції; підкреслено необхідність урахування особливостей національної культури та рідної мови студентів з метою формування їхньої комунікативної компетентності.Документ Продуктивні механізми формування мовно-естетичної компетентності майбутнього вчителя-філолога на практичних заняттях із морфології української мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Костусяк Н. М.; Kostusiak N. M.У статті наголошено на важливості низки пріоритетних для студентів- філологів завдань, серед яких опанування відомостей про морфологічний ярус української мови, а також оволодіння вміннями й навичками аналізу мовного матеріалу, що водночас забезпечує естетизацію навчально-виховного процесу. На реалізацію цього спрямовано низку вправ, які, з одного боку, дадуть змогу удокладнити здобуті теоретичні знання, а з іншого – сприятимуть розвиткові позитивно-ціннісних орієнтирів у майбутніх учителів-словесників. Розв’язання порушених питань забезпечує аналіз дібраних із поезії Л. Костенко речень, на основі яких з’ясовано особливості морфологічних виражальних засобів, що виконують оцінно-виховну функцію, сприяють формуванню мовно-естетичних компетентностей студентів-філологів, забезпечують оволодіння рідною мовою й удосконалюють уміння вільно оперувати естетично вартісними мовними засобами в різних комунікативних ситуаціях, а також вияскравлюють художньо- оцінну потужність поезії Л. Костенко.Документ Продуктивні механізми формування мовно-естетичної компетентності майбутнього вчителя-філолога на практичних заняттях із морфології української мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Костусяк Н. М.; Kostusiak N. M.У статті наголошено на важливості низки пріоритетних для студентів- філологів завдань, серед яких опанування відомостей про морфологічний ярус української мови, а також оволодіння вміннями й навичками аналізу мовного матеріалу, що водночас забезпечує естетизацію навчально-виховного процесу. На реалізацію цього спрямовано низку вправ, які, з одного боку, дадуть змогу удокладнити здобуті теоретичні знання, а з іншого – сприятимуть розвиткові позитивно-ціннісних орієнтирів у майбутніх учителів-словесників. Розв’язання порушених питань забезпечує аналіз дібраних із поезії Л. Костенко речень, на основі яких з’ясовано особливості морфологічних виражальних засобів, що виконують оцінно-виховну функцію, сприяють формуванню мовно-естетичних компетентностей студентів-філологів, забезпечують оволодіння рідною мовою й удосконалюють уміння вільно оперувати естетично вартісними мовними засобами в різних комунікативних ситуаціях, а також вияскравлюють художньо- оцінну потужність поезії Л. Костенко.Документ Роль емоційного інтелекту у формуванні мовної естетичної свідомості здобувачів освіти на заняттях зарубіжної літератури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Бундак М. В.; Bundak M.V.У статті розглянуто роль емоційного інтелектуу становленні естетичного ідеалу як основи мовної естетичної свідомості сучасного здобувача освіти. Охарактеризовано поняття про емоційний інтелект та соціальний інтелект, які становлять основу успішної інтеграції індивіда в суспільне середовище, обумовлюють його готовність відповідати на виклики компетентнісно орієнтованого професійного простору, сприяють самоідентифікації культуро– мовної особистості. Здійснено спробу окреслити механізм виведення суб’єктивного переживання у рефлекторну реакцію, яка впливає на мислення особистості і формує її мовну естетичну свідомість у процесі читання художніх текстів на заняттях зарубіжної літератури.Документ Формування мовного естетичного ідеалу засобами навчальних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022)Збірник присвячено висвітленню посутніх аспектів формування мовного естетичного ідеалу (естетики й поетики фольклорних і літературних текстів, розвитку мовно-естетичної культури фахівця в умовах неперервної освіти й набуття ним мовно-естетичної й комунікативної компетентності, формування культуромовної особистості іноземних студентів у процесі вивчення російської мови як іноземної й зарубіжної літератури), а також дотичних проблем методики навчання мови й літератури.