Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Філософські мотиви поезії Євгена Плужника(2020) Шевчук Ірина Олексіївна; Shevchuk Iryna Oleksiivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaМагістерська дипломна робота присвячена дослідженню філософських мотивів творчості одного з найяскравіших представників доби «Розстріляного відродження» Євгена Плужника. Творчість митця тісно пов’язана з українською історією, тож особливої актуальності набувають нині дослідження системи образів Євгена Плужника, вивчення особливостей його поетики та, зокрема, визначення загальнолюдських і національних мотивів філософії митця у контексті історичних подій, свідком яких він став. Особлива увага приділяється осмисленню історичних та соціальних процесів 20-30 років ХХ століття та їх відображення у поезії збірки «Дні» Євгена Плужника. Співставлення соціально-політичної ситуації за часів, коли жив Євген Плужник, особистісних характеристик автора, котрі описують сучасники та дослідники творчості митця, а також аналіз його поезій, дозволили виявити взаємозв’язок між образом ліричного героя та світосприйняттям самого автора. Дослідження творчої спадщини митця у поєднанні з особливостями його особистості дає більш глибоке та всебічне розуміння літературного доробку та дозволяє по-новому поглянути на філософію життя й світосприйняття Євгена Плужника.Документ Реалізація наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках української мови в 10 класах(2020) Таран Анжеліка Володимирівна; Taran Anzhelika Volodymyrivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ магістерській роботі з’ясовано характерні риси та особливості понять «здоров’я», «безпека», окреслено особливості наскрізної лінії «Здоров’я і безпека” як важливої складової навчання української мови в старших класах. Дипломна робота зосереджена на теоретичному і методичному аспектах реалізації наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках української мови. У ході проведення педагогічного експерименту було схарактеризовано особливості навчання української мови в старших класах в об’єктиві вимог Концепції «Нова українська школа», подано зразки вправ щодо реалізації наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках української мови.Документ Проблема андрогінності в сучасній жіночій прозі(2020) Валюх Рената Юріївна; Valiukh Renata Yuriivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ магістерській роботі з’ясовано характерні риси та особливості андрогінності у психологічному та соціокультурних аспектах, окреслено поняття «жіноча проза» та її місце в сучасній українській літературі. Дипломна робота зосереджена на аналізі жіночих, чоловічих та андрогінних образів у сучасній жіночій літературі.Документ Етноментальні коди в прозі Мирослава Дочинця(2020) Зякун Аліна Олександрівна; Ziakun Alina Oleksandrivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ кваліфікаційні роботі досліджено з позицій сучасної літературознавчої науки етноментальні коди українців у прозі М. Дочинця на матеріалах останніх романів письменника. На основі аналізу художньої рецепції етноментальних маркерів горян у художніх творах письменника запропоновано методичні рекомендації щодо проведення уроків позакласного читання й факультативних занять у 10-11 класах у закладах загальної середньої освіти за творчістю М. Дочинця й методичну розробку спецкурсу для закладів вищої освіти.Документ Художнє освоєння проблеми свободи в українській драматургії кінця ХІХ ‒ початку ХХ ст.(2020) Ващенко Ірина Сергіївна; Vashchenko Iryna Serhiivna; Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ магістерській роботі з’ясовано особливості художнього освоєння проблеми свободи у творах українських драматургів кінця ХІХ – початку ХХ століття. Обравши об’єктом дослідження драми «На полі крові», «Одержима», «Оргія» Лесі Українки, «По дорозі в казку» Олександра Олеся, «Гріх» В. Винниченка, «Коли народ визволяється» Я. Мамонтова, здобувачка зосередилася на різноаспектному розв’язанні проблеми свободи у драматичних творах письменників.Документ Барокові риси в українських літописах XVIII століття(2020) Німенко Наталія Анатоліївна; Nimenko Nataliia Anatoliivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaРобота присвячена дослідженню особливостей втілення барокових рис у козацьких літописах ХVІІІ ст., зокрема у літописах Самовидця, Самійла Величка, Григорія Грабянки, «Історія Русів». Доведено, що стиль бароко в Україні став провідним у XVII–XVIII ст. і здійснив могутній вплив на різні сфери культурного життя, наповнив мистецтво виразними національними особливостями. Окреслено, що опрацьовані літописи присвячені національно-визвольній боротьбі українського народу. У них поєднуються історичні реалії та літературні традиції. Доведено, що барокова естетика простежується у структурі, стилістиці, мові творів, авторській манері. Для козацьких літописів характерними є етнокультурні засади літературного мистецтва, відповідні естетиці бароко, у тому числі українського козацтва. Визначено роль національно-визвольних змагань як консолідуючої сили суспільного розвитку і формування світоглядних засад. Подальшого розвитку набула тема ідеального лідера та його ролі в історичному процесі. Доведено, що використання барокової стилістики в описі історичних реалій дозволяє всебічно висвітлити на лише факти минувшини, а й ставлення до них окремих персоналій і певних верств суспільства чи народу загалом.Документ Формування риторичних умінь учнів 10‒11 класів на уроках української мови(2020) Сидоренко Оксана Миколаївна; Sydorenko Oksana Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaАктуальність роботи полягає в тому що, на сучасному етапі розвитку національної школи посилилась увага до мовної освіти в країні. Це пов’язано з потребою формування особистості, яка б відзначалася свідомим ставленням до рідної мови, високою культурою спілкування в різних сферах діяльності. Виховання культури мови школярів ‒ це складний і довготривалий процес, який потребує комплексного розвитку особистості, який включає в себе: вивчення правил культури мови, виконання тренувальних вправ, читання класичної та наукової літератури, відвідування театрів та літературних вечорів. А найголовніше ‒ бажання самих учнів до покращення власної риторичної культури. Індивідуальна робота над культурою мови триває протягом усього свідомого життя мовця. Мета роботи – дослідити різні методики формування риторичних умінь учнів старшої школи на уроках української мови й розробити програму з експериментальною перевіркою результатів з формування риторичних умінь учнів засобами навчального діалогуДокумент Вставні і вставлені конструкції у художній мові Гр. Тютюнника(2020) Писаренко Катерина Олександрівна; Pysarenko Kateryna Oleksandrivna; Беценко Тетяна Петрівна; Betsenko Tetiana PetrivnaПроблеми синтаксису здавна привертали до себе увагу лінгвістів, адже саме речення найшвидке та найчуттєвіше реагує на мовленнєві зміни. Речення – найгнучкіша та найбільш змінна структура. Це призводить до появи нових питань та явищ, які потребують докладного пізнання та аналізу. До таких актуальних проблем належить і питання категорії вставності, оскільки на сьогодні дослідження, пов’язані зі вставними та вставленими конструкціями, не розв’язують повністю проблему їх становлення та розвитку у системі мови. Мета магістерської роботи – описати різновиди вставних та вставлених конструкцій, репрезентованих у лінгвостилі Г. Тютюнника, з`ясувати їх стилістичні функції у мовотворчості митця. Для досягнення мети дослідження нами були поставлені наступні завдання: 1. З`ясувати природу вставних та вставлених структур; 2. Схарактеризувати історію вивчення вставних та вставлених конструкцій; 3. Виявити різновиди вставних та вставлених конструкцій, реалізованих у творчості Г. Тютюнника, описати особливості їх репрезентації; 4. З`ясувати стилістичні функції означених структур мовотворчості письменника.Документ Художня концепція героя у романах Галини Пагутяк(2020) Ворожбит Тетяна Сергіївна; Vorozhbyt Tetiana Serhiivna; Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ роботі характеризовано типологію героїв романів Галини Пагутяк. У Розділі 1 з’ясовано сутність поняття «концепція героя», здійснено опис моделей персонажів, характерних для різних періодів розвитку української літератури; проаналізовано стан вивчення творчого доробку Галини Пагутяк у літературознавчій науці. У Розділі 2 висвітлено класифікацію персонажів романів Галини Пагутяк «Писар Східних Воріт Притулку», «Писар Західних Воріт Притулку», «Слуга з Добромиля» та «Смітник Господа нашого»; виділено та описано відповідні групи образів. У Розділі 3 здійснено характеристику хронотопічної організації текстів письменниці, виділено характерні ознаки її ідіостилю; проаналізовано романи «Писар Східних Воріт Притулку», «Писар Західних Воріт Притулку», «Слуга з Добромиля» та «Смітник Господа нашого» з використанням інтертекстуального підходу, приділено увагу автоінтертекстуальності творчого доробку Галини Пагутяк. У Додатках вміщено «Методичні матеріали до вивчення творчості Галини Пагутяк у 10-11 класі».Документ Мовні символи у поезії Ліни Костенко(2020) Лемегова Ольга Віталіївна; Lemehova Olha Vitaliivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaУ магістерській роботі розглянуто історію розвитку цього поняття в лінгвістичній літературі, здійснено аналіз існуючих класифікацій символів та виявлено типи мовних символів поезії Ліни Костенко: символи-міфологеми, символи світотворення, символи-назви явищ природи, мовні символи душа – печаль – слово, символи-кольороназви. На основі поетичних текстів Ліни Костенко розроблено систему лексико-семантичних, лексико-стилістичних, логіко-лексичних вправ і завдань на визначення семантики слів-символів. Такі вправи сприяють збагаченню словникового запасу учнів, формуванню в них чуття слова, почуття любові до української мови.Документ Фразеологізми української мови в сучасних газетних текстах: стилістичний і граматичний аспекти(2020) Орленко Наталія Володимирівна; Orlenko Nataliia Volodymyrivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ магістерській роботі проаналізовано значення фразеологічних одиниць у стилістичному та граматичному аспектах на прикладі сучасних газетних текстів. Представлене дослідження розкриває стилістичне наповнення сучасного інформаційного простору. Центральне місце у роботі займає аналіз стилістичних функцій та вияву граматичного значення фразеологізмів у газетному тексті. У ході текстологічного аналізу джерельної бази дослідження розкрито специфіку трансформацій фразеологічних одиниць у газетному тексті. Практичним результатом роботи є Словник фразеологізмів сучасного газетного тексту, що поданий у додатку, та може бути використаний у ході викладання курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» у закладах фахової передвищої освіти.Документ Формування емоційно-ціннісного ставлення в учнів 5–7 класів у процесі вивчення української літератури(2020) Боюн Богдана Андріївна; Boiun Bohdana Andriivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ магістерські роботі проаналізовано поняття «емоційно-ціннісне ставлення» у психолого-педагогічних дослідженнях. Дипломна робота зосереджена на потенційних виховних можливостях уроку української літератури. У ході проведення педагогічного експерименту було створено авторський алгоритм формування емоційно-ціннісних ставлень в учнів, подано методичні рекомендації вчителю-словеснику та студенту-практиканту до їх формування у процесі вивчення української літератури.Документ Особливості психологізму у малій прозі О. Кобилянської(2020) Чирченко Руслана Сергіївна; Chyrchenko Ruslana Serhiivna; Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaМагістерська робота присвячена вивченню особливостей малої прози О. Кобилянської. Об’єкт дослідження – твори О. Кобилянської «Битва», «Природа», «Valsemelancolique», «Під голим небом», «Сниться», «Воєнний акорд», «Лист засудженого вояка до своєї жінки», «Юда». Мета роботи – з’ясувати особливості художньої реалізації психологізму в малій прозі О. Кобилянської.Документ Розвиток творчих здібностей учнів основної школи у процесі вивчення лірики О. Олеся(2020) Зарецька Оксана Олександрівна; Zaretska Oksana Oleksandrivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ магістерській роботі досліджено процес розвитку творчих здібностей в учнів основної школи у процесі вивчення творчості О. Олеся на уроках української літератури. Розглядаються основні форми методи і прийоми роботи з учнями для розвитку творчих здібностей враховуючи механізми творчого процесу під час вивчення постаті поета.Документ Жанрово-стильові особливості романів Сергія Жадана(2020) Симончук Анастасія Валеріївна; Symonchuk Anastasiia Valeriivna; Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ кваліфікаційній роботі проаналізовано жанрово-стильові особливості романістики Сергія Жадана. Розділі 1 присвячений висвітленню поглядів літературознавців і критиків на теоретичне осмислення понять жанр і стиль у світовому літературознавстві та творчість С. Жадана. У Розділі 2 проаналізовано трансформацію жанру роману в творчому доробку С. Жадана, досліджено архітектонічні особливості текстів «Ворошиловград», «Інтернат», з’ясовано роль заголовків у розкритті ідейно-тематичного й філософського спрямування творів, описано часопросторові особливості романів, виокремлено основні структурні елементи простору, розкрито специфіку групування персонажів, з’ясовано роль другорядних героїв у розкритті концепції протагоністів. У Розділі 3 охарактеризовано інтертекстуальні та інтермедіальні включення в романах письменника.Документ Жанрово-стильові особливості романів Валерія Шевчука(2020) Клешніна Світлана Андріівна; Kleshnina Svitlana Andriivna; Горболіс Лариса Михайлівна; Horbolis Larysa MykhailivnaУ роботі системно досліднжено жанрово-стильові особливості романів В. Шевчука «Дім на горі», «На полі смиренному» та «Три листки за вікном», з’ясовано їх місце в українському літературному процесі ХХ століття. У першому розділі, що має теоретичне спрямування, спираючись на праці українських та зарубіжних науковців, досліджено поняття «жанр» і «стиль» у теоретико-літературознавчому дискурсі. У другому розділі проаналізовано жанрові особливості прозової творчості В. Шевчука, індивідуальний стиль письменника, химерність визначається як основна характерна риса творчості прозаїка. У третьому розділі висвітлено проблематику прози В. Шевчука, з’ясовано місце архетипів та їх відображення у творчому доробку письменника. У четвертому розділі досліджено особливості хронотопу, міфопростору та поетики романів В. Шевчука, окреслено місце онірики у творчості письменика. У висновках закцентовано на ключових моментах роботи. Список викорисаних джерел містить 78 позицій. У додатку подано матеріал, яким можуть послуговуватися в шкільній практиці вчителі-філологи у процесі підготовки до уроку української літератури в 11 класі у загальноосвітній школі. Підсумком роботи стали результати, які можна використовувати в шкільній практиці вчителям-філологам, у процесі написання рефератів, курсових та інших видів науково-дослідних робіт; при розробці спецкурсів і спецсемінарів із досліджуваної проблематики для студентів-філологів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів.Документ Лінгвостилістичний і лінгвокультурологічний аналіз художнього тексту (на прикладі роману М. Гримич «Клавка»)(2020) Романюк Тетяна Павлівна; Romaniuk Tetiana Pavlivna; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaУ магістерській роботі визначено сутність основних понять лінгвостилістики та лінгвокультурології, виявлено специфічні методи лінгвістичного аналізу художнього тексту, окреслено послідовність лінгвокультурологічного аналізу. У дослідженні було охарактеризовано особливості функціонування розмовного та офіційно-ділового стилів на всіх мовних рівнях, проаналізовано специфіку використання лінгвокультурем в художньому тексті. Подано авторський спецсемінар для студентів вищого навчального закладу освіти.Документ Стильові домінанти повісті-поеми Осипа Турянського «Поза межами болю»(2020) Рябко Тетяна Володимирівна; Riabko Tetiana Volodymyrivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ магістерській роботі з’ясовано характерні риси та особливості понять «стильові домінанти», «індивідуальний стиль», окреслено місце Осипа Турянського в українському літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ століття. Дипломна робота зосереджена на жанрово-стильових особливостях повісті-поеми Осипа Турянського, художніх образах та розкриттю їх внутрішнього світу. У ході проведення педагогічного експерименту було схарактеризовано особливості індивідуальної поетики письменника на уроці української літератури в 11 класі, подано методичні рекомендації вчителю-словеснику та студенту-практиканту до вивчення повісті-поеми «Поза межами болю» в старших класах.Документ Лінгвокультуреми в сучасній українській пісні (на матеріалі пісень гурту «Скрябін»)(2020) Дворнік Ганна Миколаївна; Dvornik Hanna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ магістерській роботі досліджено сучасні філологічні студії про становлення та розвиток лінгвокультурології як галузі мовознавчої науки, визначення поняття «лінгвокультурема» у сучасній лінгвістиці. Було виокремлено основні типи лінгвокультурем у пісенній творчості гурту «Скрябін» та розроблено систему вправ та конспект уроку для формування лінгвокультурологічної компетентності учнів 5-9 класів (на матеріалі пісенної творчості гурту «Скрябін»).Документ Конструкції з прямою мовою у художніх творах Бориса Харчука(2020) Висоцька Тетяна Василівна; Vysotska Tetiana Vasylivna; Беценко Тетяна Петрівна; Betsenko Tetiana PetrivnaРобота складається зі вступу, де розкривається сутність і стан наукової проблеми, формується мета і завдання, які потребують вирішення для досягнення поставленої мети; першого розділу, у якому проаналізовано дослідження науковців стосовно конструкцій з прямою мовою; у другому розділі досліджуються структури з прямою мовою, непрямою мовою, невласне прямою мовою, діалогами, іншими структурними різновидами у художніх текстах Бориса Харчука; третього розділу, у якому з’ясовано особливості стилістичних функцій конструкцій з прямою мовою в художньо-образному творенні Бориса Харчука; висновків, де розкрито суть основних етапів роботи, підбито підсумки усієї праці; списку використаних джерел та додатків.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »