Кафедра соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 50
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Профілактика адиктивної поведінки дітей та молоді у контексті підготовки майбутніх соціальних педагогів(ФОП Наталуха А.С., 2013) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychУ монографії розкрито загальні засади профілактики адиктивної поведінки дітей та молоді; проаналівзовано систему підготовки майбутніх соціальних педагогів до організації профілактики адиктивної поведінки дітей та молоді. Предсталено технологію підготовки майбутніх соціальних педагогів до такого роду діяльності. Монографія призначена викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, студентам напряму підготовки "Соціальна педагогіка" і "Соціальна робота". Монографія також адресована соціальним педагогам, слухачам курсів підвищення кваліфікації за спеціальністю "Соціальна педагогіка".Документ Інноваційні моделі надання соціальних послуг(ФОП Цьома С. П., 2017) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychНавчально-методичний комплекс з дисципліни «Інноваційні моделі надання соціальних послуг» укладений згідно вимог Європейської кредитно-трансферної системи та відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) «Соціальна робота» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Структура комплексу передбачає опис навчальної дисципліни, висвітлення змісту лекційних та практичних (семінарських) занять, питань для самоконтролю, завдань для самостійної роботи, пакету тестових вправ і комплексної контрольної роботи з навчальної дисципліни, списку літератури, пропонованої для вивчення курсу.Документ Організаційно-адміністративна робота в пенітенціарній системі України(ФОП Цьома С. П., 2017) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychНавчально-методичний комплекс з дисципліни «Організаційно-адміністративна робота в пенітенціарній системі України» укладений згідно вимог Європейської кредитно-трансферної системи та відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) «Соціальна робота» освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр». Структура комплексу передбачає опис навчальної дисципліни, висвітлення змісту лекційних та практичних (семінарських) занять, питань для самоконтролю, завдань для самостійної роботи, пакету тестових вправ і комплексної контрольної роботи з навчальної дисципліни, списку літератури, пропонованої для вивчення курсу.Документ Соціально-педагогічна профілактика делінквентної поведінки(ФОП Цьома С. П., 2017) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychНавчально-методичний комплекс з дисципліни «Соціально-педагогічна профілактика делінквентної поведінки» укладений згідно вимог Європейської кредитно-трансферної системи та відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напрямів (спеціальностей) «Соціальна педагогіка»; «Соціальна робота» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Структура комплексу передбачає опис навчальної дисципліни, висвітлення змісту лекційних та практичних (семінарських) занять, питань для самоконтролю, завдань для самостійної роботи, пакету тестових вправ і комплексної контрольної роботи з навчальної дисципліни, списку літератури, пропонованої для вивчення курсу.Документ Інноваційні моделі надання соціальних послуг(ФОП Цьома С. П., 2018) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychНавчально-методичний комплекс з дисципліни «Інноваційні моделі надання соціальних послуг» укладений згідно вимог Європейської кредитно-трансферної системи та відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) «Соціальна робота» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Структура комплексу передбачає опис навчальної дисципліни, висвітлення змісту лекційних та практичних (семінарських) занять, питань для самоконтролю, завдань для самостійної роботи, пакету тестових вправ і комплексної контрольної роботи з навчальної дисципліни, списку літератури, пропонованої для вивчення курсу.Документ Етика фахівця соціальної сфери у схемах і коментарях(ФОП Цьома С.П., 2018) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychУ навчальному посібнику подано головні засади професійної етики фахівця соціальної сфери, характеризується система моральних норм у соціальній роботі. Висвітлюються особливості реалізації етичних обов’язків у професійній діяльності фахівця соціальної сфери. Навчальний матеріал посібника побудовано у вигляді опорних схем і таблиць, а також текстових пояснень до них. Видання призначене для викладачів та студентів спеціальностей «Соціальна робота» і «Соціальне забезпечення», а також для соціальних педагогів, соціальних працівників і фахівців із надання соціальної допомоги.Документ Філософія та культура статі: ґендерний аналіз(ФОП Цьома С. П., 2019) Луценко Олена Анатоліївна; Lutsenko Olena AnatoliivnaМонографія містить базові знання щодо основних проблем виникнення і ґенези проблематики статі, знайомить з провідними культурологічними концепціями в сфері гендерних досліджень Автор розкриває гендерні аспекти культурних символів та міфологічних образів, процес формування та трансформації таких соціокультурних феноменів статі як тілесність, сексуальність, сім’я і кохання. Видання рекомендується усім тим, хто цікавиться філософією, культурою і історією сім’ї, статі і гендерними дослідженнями в цілому.Документ Профілактика насильства серед учнів загальноосвітніх закладів інтернатного типу(2020) Бистренко Аліна Вікторівна; Bystrenko Alina Viktorivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaПраво дітей України на захист від усіх форм насильства гарантується статтями 28, 52 Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню. Стаття 10 Закону України «Про охорону дитинства» кожній дитині гарантує право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Проте, у сучасному суспільстві проблема насильства в освітніх закладах поступово стає провідною серед проблем соціально-педагогічного характеру. За даними ЮНІСЕФ, в Україні у 2017 році 24% дітей стали жертвами булінгу та 40% з них нікому про це не розповідали. Щодо освітніх закладів інтернатного типу, попри їх закритість, науковці і практики переконані про значно вищий рівень проявів насильства серед учнів у цих закладах. Мета та задачі дослідження. Здійснити аналіз теоретичних і методичних основ проблеми соціально-педагогічної роботи щодо запобігання насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю та обґрунтувати комплекс ефективних технологій соціально-педагогічної профілактики насильства серед зазначеної категорії учнів. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є профілактика насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю. Предмет дослідження – теоретичні та методичні основи соціально-педагогічної профілактики насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю.Документ Сучасна соціальна робота на Сумщині: теорія і практика(ФОП Цьома С. П., 2020) Поляничко Анжела Олександрівна; Шевченко Тетяна Юріївна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna; Shevchenko Tetiana YuriivnaНавчально-методичний посібник містить теоретичні розвідки щодо технологізації соціальної роботи на Сумщині та передові практики реалізації соціальної допомоги на рівні громади. Окремими розділами представлено рекомендації з питань організації соціальної підтримки сімей та осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, а також сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. У виданні розробленими є технології реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги в контексті деінституалізації.Документ Соціальна реабілітація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в Україні(2020) Хаврат Катерина Андріївна; Khavrat Kateryna Andriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaПроцес трансформації українського суспільства закономірно супроводжується зміною усіх його інститутів, у тому числі й інституту соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Водночас, в умовах сьогодення необхідним є подальший розвиток нових форм влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; подальше закріплення на законодавчому рівні обов’язку а також вдосконалення механізмів щодо створення належних умов для розвитку, самореалізації та інтеграції цієї категорії дітей у суспільство та ін. Мета та задачі дослідження. На основі аналізу теоретико-практичних засад соціальної реабілітації дітей-сиріт розробити практичні рекомендації щодо вдосконалення технологій соціальної реабілітації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування як соціальний феномен. Предмет дослідження – соціальна реабілітація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в Україні.Документ Гендерно чутлива соціальна робота з чоловіками(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Солодова Тетяна Сергіївна; Solodova Tetiana Serhiivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaМагістерське дослідження присвячене вивченню труднощів чоловічої соціалізації, механізмів їх детермінації і профілактики, психологічної підтримки тих чоловіків, які переживають кризові періоди. Схарактеризовано сутність гендерно чутливої соціальної роботи, висвітлити взаємозв'язок соціальної роботи і гендерних досліджень. Проаналізовано концепції маскулінності та їх складові (зокрема, батьківську роль) крізь призму гендерних норм чоловіків. Експериментально досліджено соціально-демографічний портрет сучасного чоловіка та специфіку чоловічих проблем. Сформульовано пропозиції щодо оптимізації соціальної роботи з чоловіками з урахуванням гендерного підходу. Розкрито потенціал діяльності соціальних служб для чоловіків як інноваційних форм і технологій гендерно чутливої соціальної підтримки чоловічого населення.Документ Технології соціального супроводу неповних сімей(2020) Лузан Аня Віталіївна; Luzan Ania Vitaliivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaМагiстерське дослiдження присвячене проблемi соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами. Проаналiзовано стан проблеми у загальнiй та спецiальнiй психолого-педагогiчнiй лiтературi, окреслено сутнiсть поняття «технологія», «неповна сім’я», «соціальний супровід сім’ї», «соціально-педагогічна підтримка», «діти з особливими потребами»; проаналізовано нормативно-правове забезпечення з питань прав дітей з особливими потребами та захисту прав неповних сімей; виявлено особливості технології соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами; з’ясовано сучасний досвід технології соціально-педагогічної підтримки неповних сімей; визначено критерiї, показники та рiвнi потреб родини у соціально-педагогічній підтримці; розроблено, експериментально перевірено та проаналізовано ефективність програми соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами; доведено позитивний вплив апробованої програми на поступове зниження потреб неповних сімей в соціально-педагогічній підтримці.Документ Соціально-педагогічна профілактика булінгу у шкільному середовищі(2020) Шкриль Ірина Борисівна; Shkryl Iryna Borysivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaМагiстерське дослiдження присвячене проблемi соціально-педагогічної профілактики булінгу у шкільному середовищі. Проаналiзовано стан проблеми у науковій лiтературi, визначено основні поняття, такі як «булінг», «профілактика», «підлітковий вік», «програма профілактики» та інші; описано соціальну структуру булінгу в шкільному середовищі, наслідки булінгу, проаналізовано психосоціальні особливості профілактики булінгу підлітків, міжнародні та вітчизняні нормативно-правові документи та зарубіжний і вітчизняний досвід соціально-педагогічної профілактики підліткового булінгу в шкільному середовищі; розроблено, апробовано та пiдтверджено ефективнiсть програми соціально-педагогічної профілактики підліткового булінгу в шкільному середовищі. Для експериментального дослідження нами була обрана Конотопська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат. Провівши за допомогою анкетування діагностику схильності підлітків до булінгу ми розробили свою програму соціально-педагогічної профілактики. У нашій програмі соціально-педагогічної профілактики підліткового булінгу в шкільному середовищі ми використовували такі методи, як: спостереження, анкетування, бесіда, тренінг та індивідуальну бесіду з психологом для булера та жертви.Документ Організація медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Царенко Валерія Юріївна; Tsarenko Valeriia Yuriivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaМагістерське дослідження присвячене вивченню сфери охорони здоров’я, яка представляє собою один із найпотужніших секторів для професійної самореалізації соціальних працівників. Схарактеризовано сутність медико-соціальної роботи як різновиду мультидисциплінарної професійної діяльності. Проаналізовано законодавчу та правову основу медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я. Висвітлено зміст медико-соціальної роботи з різними категоріями пацієнтів у закладах охорони здоров’я. Експериментально досліджено питання потреби населення в отриманні допомоги медико-соціального характеру. Розроблено пропозиції щодо оптимізації роботи з пацієнтами на різних етапах медико-соціальної роботи, в тому числі з урахуванням гендерного підходу.Документ Державна сімейна політика в Україні щодо профілактики соціального сирітства(2020) Шостак Тетяна Валеріївна; Shostak Tetiana Valeriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaЕкономічні, соціальні та політичні кризи в державі чинять негативний вплив на функціонування інституту сім’ї, унаслідок чого актуалізується проблема профілактики такого негативного соціального явища, як соціальне сирітство. У контексті цієї проблеми визначальним ресурсом профілактики, насамперед, є державна сімейна політика. Відповідно до цього, дослідження спрямоване на розкриття сутності поняття соціального сирітства, характеристику змісту та ефективності вітчизняної державної сімейної політики щодо профілактики цього феномену, аналіз вітчизняної та зарубіжної системи запобігання збільшенню кількості дітей, позбавлених батьківського піклування. У дипломній роботі розкривається зміст універсальної моделі профілактики соціального сирітства та охарактеризовано пілотний досвід щодо уникнення цього явища на прикладі реалізації I етапу «Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки» в Житомирській області. Також, у дослідженні сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності системи профілактики відповідно до рівнів її здійснення: планування та реалізації. Дипломна робота складається зі вступу, двох розділів, шести підрозділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.Документ Соціальна робота з дітьми трудових мігрантів(2020) Горбатко Альона Олександрівна; Horbatko Alona Oleksandrivna; Кирилюк Ганна Василівна; Kyryliuk Hanna VasylivnaРоботу присвячено розкриттю концептуально – методичних аспектів взаємодії соціального працівника з дітьми трудових мігрантів та членами їх сімей засобами соціальної роботи. У роботі проаналізовано теоретичні аспекти соціально-психологічних детермінант психологічного сирітства трудових мігрантів України. Розкрито причини, які впливають на формування в подальшому девіантної поведінки у підлітків. Автором здійснено спробу розробити ефективні шляхи вдосконалення механізму соціальної роботи з соціальними сиротами.Документ Комплексний підхід до профілактики домашнього насильства в Україні(2020) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykolaivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaПопри визнання в Україні, на законодавчому рівні, домашнього насильства кримінальним діянням та проблемою усього суспільств, актуальні статистичні дані свідчать про суттєві економічні втрати нашої країни від цього злочину. Кількість фіксації випадків цього явища продовжує зростати: біля 30 тисяч звернень до відділів травматології, 40 тисяч викликів лікарів на рік, 100 тис. днів госпіталізації. Водночас, лише 10% постраждалих звертаються за допомогою. Згідно із офіційними даними, понад 3 мільйони дітей в Україні щорічно стають свідками або вимушеними учасниками випадків домашнього насильства; майже 70% жінок страждають від різних формам знущань і принижень; близько 1,5 тис. жінок помирають від рук власних чоловіків. Мета та задачі дослідження. На основі аналізу теоретико-методологічних засад профілактики домашнього насильства та практичного вивчення впливу гендерних стереотипів на прояви насильницької поведінки учнівської молоді, розробити інтерактивну технологію для профілактики домашнього насильства серед цієї категорії дітей. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є домашнє насильство. Предмет дослідження – профілактика домашнього насильства в Україні.Документ Технології соціальної роботи і соціальної допомоги в умовах трансформаційного періоду(2020) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna; Знобей Олексій Володимирович; Znobei Oleksii Volodymyrovych; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna; Кирилюк Ганна Василівна; Kyryliuk Hanna Vasylivna; Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Луценко Олена Анатоліївна; Lutsenko Olena Anatoliivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykhailivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla Ivanivna; Ратєєва Вікторія Олександрівна; Ratieieva Viktoriia Oleksandrivna; Шевченко Таїсія Станіславівна; Shevchenko Taisiia Stanislavivna; Шпиг Наталія Олександрівна; Shpyh Nataliia OleksandrivnaНавчально-методичний посібник містить теоретичні розвідки щодо технологізації соціальної роботи і соціальної допомоги. Окремим розділом представлено технології інституційно-організаційного забезпечення і реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги. У виданні розробленими є технології реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги в контексті їх деінституалізації. Посібник адресовано працівникам соціальних служб, студентам і магістрантам спеціальності 231 «Соціальна робота» і 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», соціальним працівникам і соціальним педагогам, практичним психологам, які використовують у своїй діяльності технології соціальної роботи і соціальної допомоги.Документ Модель співробітництва соціального працівника з сім'єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Кас’ян Таміла Юріївна; Kasian Tamila Yuriivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaРоботу присвячено розкриттю теоретичних і методичних аспектів співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку. У роботі визначено специфіку виховної роботи соціального працівника в навчальному закладі як середовищі виховання статі дівчат підліткового віку, а також схарактеризовано нормативно-правові та концептуальні засади такого співробітництва. Автором розроблено модель розвитку співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку, визначено критерії та рівні ефективності її впровадження.Документ Технологія соціальної профілактики ігрової залежності учнів підліткового віку(2020) Заїка Ірина Миколаївна; Zaika Iryna Mykolaivna; Кирилюк Ганна Василівна; Kyryliuk Hanna VasylivnaУ роботі теоретично обґрунтовано, розроблено та апробовано технологію соціальної профілактики ігрової залежності учнів підліткового віку як фактору зниження рівня суспільної девіації. Автором визначено соціально-психологічні характеристики портрету ігрозалежних учнів підліткового віку, наслідки ігрової залежності, а також розкрито технологічний потенціал соціально-педагогічного тренінгу як засобу соціальної профілактики ігроманії підлітків.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »