Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 75
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання програми MS Access для створення електронних навчально-методичних комплексів(2013) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia VolodymyrivnaНа прикладі створення навчально-методичного комплексу показані різноманітні можливості застосування MS Access у навчальному процесі.Документ Спектральні методи дослідження(СумДПУ імені А. С. Макаренко, 2013) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychСпектральні методи досліджень. Засобом для отримання інформації про речовину служать явища взаємодії електромагнітного або корпускулярного випромінювання з речовиною. До числа таких явищ відносять процеси випромінювання, поглинання, розсіювання та відбиття світла, дисперсію оптичного обертання, фотоефект і розсіювання електронів. Методи засновані на цих процесах називають спектральними методами дослідження. Аналізуючи зміну характеристик випромінювання після акту взаємодії з речовиною, можна судити про властивості речовини і про його складові.Документ Поняття компетентності по Францу Вайнерту(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Петренко Сергій Іванович; Petrenko Serhii IvanovychВ статті розглядаються підходи до тлумачення поняття компетентність в роботах німецьного науковця Франца Вайнерта.Документ Створення інтерфейсу навчально-методичного комплексу c використанням макросів в Access 2010(2014) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia VolodymyrivnaСтворення інтерфейсу навчально-методичного комплексу c використанням макросів в Access 2010. У статті описані нові можливості створення макросів в Access 2010. На прикладі організації інтерфейсу навчально методичного комплексу показані різноманітні можливості застосування макросів MS Access.Документ Візуалізація як сучасна стратегія навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro SerhiiovychУ статті проаналізовано різні підходи до визначення поняття візуалізація. Розглянуто функції візуалізації, доцільність її використання під час навчання. Описано погляди науковці щодо застосування засобів візуалізації на уроках. Представлені власноруч створені засоби візуалізації для підтримки вивчення тем «Інтерполяція» та «Методи розв’язування нелінійних рівнянь».Документ Критерії сформованості ІКТ- компетентності майбутнього учитетеля математики(2014) Петренко Сергій Іванович; Petrenko Serhii IvanovychУ статті розглядаються критерії сформованості ІКТ-компетентності майбутнього учителя математики на кожному з етапів.Документ Прийоми візуального подання навчальної інформації(2014) Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro SerhiiovychУ статті зазначено про важливість використання візуальної підтримки під час навчання учнів в загальноосвітніх навчальних закладах. На підтримку даної тези наведені наступні аргументи: 1) до 90% інформації передається візуальними каналами, оскільки відбулися значні зміни в засобах, які реалізують унаочнення інформації; 2) основою засобів обміну інформації є зорове та візуальне мислення; 3) великі обсяги інформації можна представляти в лаконічній формі; 4) пізнавальні процеси повинні спиратися на когнітивно-візуальні форми відображення знань. Описані прийоми ущільнення або покрокового згортання інформації (залежно від виду та змісту навчальної інформації) які базуються на застосуванні різноманітних візуальних підходів. Серед яких виділяють прийоми візуального структурування: діаграми, денотатні графи, схеми фішбоун, схеми «Будівля», «стратегічні» (дорожніх) карти (roadmaps), променеві схеми-павуки (spiders), каузальні ланцюги (causal chains) та інтелект-карти (mind maps). Розглянуто фактори, які необхідно враховувати у процесі розробки навчально-методичних матеріалів задля забезпечення максимальної ефективності від їх подальшого використання під час навчання.Документ Уміння візуалізувати навчальний матеріал засобами мультимедіа як фахова компетентність учителя(УжНУ «Говерла», 2014) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті коротко проаналізовано підходи у тлумаченні терміну «візуалізація», на підставі чого у контексті сучасних тенденцій в інформатизації освіти зроблено висновок про необхідність вивчення та використання майбутніми вчителями природничо-математичних дисциплін технологій мультимедіа. Виділено технологію flash, яка забезпечує не лише якісну візуалізацію, а й інтерактивність створюваних додатків. Наведено опис авторського інтерактивного додатку «Інтерактивні схеми Сонячного і Місячного затемнень» як приклад динамічної візуалізації навчального матеріалу.Документ З досвіду створення електронного підручника як засобу підтримки навчального процесу(2014) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha MykolaivnaУ статті подано результати аналізу інтернет-ресурсів на предмет використання електронних підручників у навчальному процесі. Зазначено про протиріччя, притаманні сучасній українській освіті та організації навчального процесу, які спонукають до впровадження електронних підручників. Наведені висновки щодо особливостей створення та використання таких електронних ресурсів. Коротко подано власний досвід створення електронного підручника на базі друкованого видання «Інформаційні системи», яке містить візуалізовані навчальні матеріали та текстове наповнення. Зроблено висновок про те, що серед основних завдань сучасного вчителя варто бачити не лише набуття знань з предмету, а і вдосконалення власної фахової підготовки за рахунок сучасних засобів навчання та оволодіння навичками програмування гіпертексту та використання різноманітних мультимедійних засобів.Документ Электронный учебник в контексте образовательных трендов и современных интернет-технологий(2014) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychВ статье с учетом противоречий технологического, организационного и методического характера, присущих современной высшей школе и некоторых инноваций, которые призваны эти противоречия устранить, обоснован вывод в пользу использования электронных учебников. Представлены результаты анализа интернет-ресурсов на предмет идентификации современного электронного учебника, а также особенностей создания и использования таких электронных ресурсов. Кратко представлен собственный опыт создания электронного учебника, который проходит апробацию в Сумском государственном педагогическом университете имени А.С. Макаренко. Сделан вывод о том, что среди основных задач подготовки современного учителя следует видеть не только приобретение фактических знаний по предмету и способность самостоятельно совершенствовать свою профессиональную подготовку, но и необходимость понимания физических принципов работы устройств, поддерживающих использование электронных учебников, методики их применения в учебном процессе. Также указано на необходимости предусмотреть наработку элементарных навыков программирования гипертекста и использования различных мультимедийных средств в подготовке современного учителя, что будет способствовать в том числе формированию его ИКТ-компетентности.Документ Реалізація ігрових технологій навчання засобами PowerPoint(2014) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro SerhiiovychУ статті подано результати роботи молодого науковця, який реалізував ідею ігрових технологій на базі середовища PowerРoint за допомогою організації гіперпосилань та використання сюжетів про літературних фентезійних персонажів.Документ Електронний підручник «Інформаційні системи» як затребуваний освітній ресурс у практиці сучасного вищого навчального закладу(2014) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті розглянуто актуальність упровадження електронних підручників в освітній процес. Виділені тенденції стосовно сприйняття електронних підручників як сучасного освітнього продукту та особливості його впровадження різними навчальними закладами. Обґрунтовано необхідність створення авторського електронного підручника для підтримки вивчення спецкурсу «Інформаційні системи». Зазначено про авторський досвід на шляху побудови та візуалізації навчального контенту. Наведено структуру розподілу навчального матеріалу. Зазначено про апробацію в СумДПУ ім. А.С.Макаренка.Документ Огляд цифрових фізичних лабораторій як комп’ютеризованих лабораторних систем(ДДТУ, 2015) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychЗавдяки активному і повсюдному використанню комп‘ютерної техніки та розвитку інтерактивного програмного забезпечення, яке покликане унаочнювати демонстрації різних фізичних процесів, моделювати досліди та опрацьовувати результати в автоматизованому режимі набули великої уваги цифрові лабораторії. У статті наведений короткий огляд деяких цифрових лабораторій з природничих наук та їх можливості використання.Документ Створення інтерактивних аплетів у програмі geogebra як засобів візуалізації математичних знань(2015) Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro SerhiiovychВ статті розглянуто один із можливих шляхів реалізації забезпечення підтримки візуалізації математичних знань, а саме, створення інтерактивних аплетів. Детально описано процес створення аплетів в програмі GeoGebra за трьома різними технологіями: локально на комп’ютері; завантаженням динамічного рисунка на ресурс tube.geogebra.org через сайт ресурсу; завантаженням рисунка на ресурс tube.geogebra.org із використанням інструменту програми GeoGebra.Документ Програмне забезпечення реальних фізичних лабораторних практикумів(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Кудін Анатолій Петрович; Kudin Anatolii PetrovychСтаття буде цікавою для розробників програмного забезпечення реальних лабораторних практикумів з фізики як у вищих навчальних закладах, так і в школі. В статті проаналізовано різні підходи до визначення терміну «цифрова лабораторія», зроблено огляд найпоширеніших цифрових лабораторій та акцентовано увагу на комплексі цифрової лабораторії FourierEdu. Обґрунтовано потребу у вивченні майбутніми вчителями фізики цифрових фізичних лабораторій та зазначено про актуальність розробки відповідного методичного забезпечення на рівні педагогічного університету та загальноосвітнього навчального закладу. Зазначено позитивні сторони цифрових лабораторій у фізичному експерименті і їх відмінність від віртуальних лабораторій. Показано, що використання сучасних цифрових лабораторій виступає ефективним способом активізації дослідницької діяльності. Описана необхідність ознайомлення майбутніх вчителів фізики з сучасними цифровими лабораторіями.Документ Проблема формування вмінь інтерпретувати «комп’ютерний» результат у підготовці вчителя фізико-математичного профілю(2015) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті описано проблему формування умінь адекватно інтерпретувати результат, одержаний засобами ІТ. Зазначено про можливі шляхи її вирішення: формування теоретичних знань поряд з напрацюванням умінь критично оцінювати результат, аналізувати типові помилки, наводити контрприклади, використовувати тестові задачі тощо. Коротко описано досвід їх реалізації у підготовці вчителя фізико-математичного профілю.Документ Формування інформатичної компетентності вчителя математики і фізики на основі використання спеціалізованого програмного забезпечення(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті розглянуто питання формування інформатичної компетентності майбутніх вчителів математики і фізики на основі використання спеціалізованого програмного забезпечення. Зазначено, що використовуючи віртуальну лабораторію (фізичну або математичну) розв’язування задачі проходить низку етапів, на кожному з яких можливе формування певної складової інформатичної компетентності. Візуалізовано відповідні зв’язки. Приділена увага вмінню критично оцінювати одержані варіанти відповідей за рахунок якісного формування теоретичної бази знань, уміння підібрати тестові задачі, побачити граничні випадки, використати обернені методи для перевірки результату.Документ Цифрові фізичні лабораторії як актуальний засіб навчання майбутнього вчителя фізики(2015) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті обґрунтовано потребу у вивченні майбутніми вчителями фізики цифрових фізичних лабораторій та зазначено про актуальність розробки відповідного методичного забезпечення на рівні педагогічного університету та загальноосвітнього навчального закладу. Наведено означення терміну «цифрова фізична лабораторія», зазначено про вплив їх використання на якість навчального процесу: скорочення часу на підготовку і проведення фронтальних, демонстраційних та натурних експериментів, поліпшення наочності та фіксації результатів, підвищення точності вимірів, можливість комп’ютерного опрацювання експериментальних даних, розширення місць застосування приладів, модернізація «традиційних» лабораторних робіт. Коротко описано склад та сфери використання поширених у світі цифрових лабораторій «Einstein», «Архімед» та мобільної природничо-наукової лабораторії «LabDisc». Наведено аргументи на користь використання цифрової лабораторії «Архімед» у загальноосвітніх закладах України.Документ Методы построения динамических диаграмм в Excel(2015-03) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia VolodymyrivnaУ статті розглянуто методику вивчення динамічних діаграм в табличному процесорі Excel для студентів фізико-математичних спеціальностей педагогічних університетів. Навчання будувати динамічні діаграми пропонується здійснювати за методом детального розгляду практичних прикладів. Розглянуто питання, які торкаються понять «динамічна діаграма», характерні властивості такого типу візуалізації даних, їх переваги над іншими видами діаграм. Описано загальні принципи і методи їх побудови у Excel. Запропоновано приклади для вивчення динамічних діаграм студентами фізикоматематичного факультету на лабораторних заняттях з інформатики при вивчення табличного процесора Excel. Показано, що освоєння методів побудови динамічних діаграм при вивченні табличного процесора не лише готує студентів до майбутньої професійної діяльності, але й підвищує рівень їх інформатичної компетентності, а також сприяє розвитку творчої уяви і активізує пізнавальну діяльність.Документ Активизация познавательной деятельности учащихся на уроках информатики путем решения занимательных задач в Excel(2015-04) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia VolodymyrivnaВ статье анализируется влияние занимательных задач на активизацию познавательной деятельности учащихся; формулируются общие принципы разработки и использования занимательных практических заданий на компьютере; рассматриваются занимательные практические задачи при изучении табличного процессора Excel на уроках информатики в школе.