Освіта. Інноватика. Практика
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Освіта. Інноватика. Практика за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 347
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Інтеграційне навчання як чинник підготовки компетентних фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Постіл Степан Дмитрович; Postil Stepan Dmytrovych; Козак Наталія; Kozak NataliiaУ статті проаналізовано складові наукової діяльності студентів вищої школи. Вони являють собою складний і взаємозалежний процес, результативність якого визначається системним підходом до його організації. Системний підхід перебуває на новій стадії розвитку – інтеграційній. Цілісність системного підходу забезпечується такими тенденціями як міждисциплінарність, трансдисциплінарність і синергетика. Впроваджені педагогічні технології сприяють розвитку у студентів здатності вчитися, виробленню інтегрованих умінь та навичок, формуванню та розвитку професійних компетентностей.Документ Астрономические задачи с нестандартной ситуацией как средство развития исследовательской компетентности(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Дорошева Лілія; Dorosheva LiliiaИсследовательская компетенция педагога является составной частью профессиональной компетентности, и обеспечивает ее эффективность. В статье рассмотрены проблемы развития исследовательской компетентности студентов в процессе обучения, в частности, астрономии. Приведены примеры астрономических задач с нестандартной ситуацией.Документ Організація контекстної діяльності як передумова формування інноваційної компетентності майбутніх вчителів математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Ачкан Віталій Валентинович; Achkan Vitalii ValentynovychЗапропоновано поняття інноваційної компетентності вчителя математики, наведено її концептуальні характеристики, обґрунтовано важливість організації контекстної діяльності студентів як передумови формування інноваційної компетентності майбутнього вчителя математики.Документ Освіта. Інноватика. Практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016)Метою журналу «Освіта. Інноватика. Практика» є висвітлення результатів досліджень у галузі освіти (за предметними спеціальностями), поширення сучасних науково-педагогічних практик і розробок, актуалізація наукових теоретичних і практичних проблем у галузі освіти. Основні завдання: ➔ поширення результатів наукових розвідок за різними спеціальностями галузі освіти (Науки про освіту; Початкова освіта; Середня освіта; Професійна освіта; Спеціальна освіта; Фізична культура і спорт); ➔ сприяння у розвитку відкритої науки в Україні через створення відкритого інформаційного середовища, що забезпечує взаємодію між провідними фахівцями та молодими вченими у галузі освіти; ➔ створення умов для публікації дискусійних матеріалів через об’єктивне рецензування та надання рекомендацій авторам щодо покращення текстового оформлення ідей та результатів; ➔ розвиток співробітництва науковців різних закладів освіти України та світу через фіксацію вихідних даних, у т.ч. цифрових профілів, авторів публікаційДокумент Особливості навчання сферичної геометрії для підвищення компетентності майбутніх вчителів математики і фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Шаповалова Наталія; Shapovalova Nataliia; Панченко Лариса; Panchenko LarysaУ статті проаналізовані особливості навчання сферичної геометрії в процесі вивчення нормативної навчальної дисципліни «Основи геометрії» студентами математичних спеціальностей педагогічних університетів та розкриті основні методичні аспекти цього процесу. Розглянуті мета, зміст, основні положення сферичної геометрії та запропоновані сучасні підходи і методи її навчання. Запропоноване використання в навчальному процесі практичних і прикладних застосувань фактів сферичної геометрії, засобів динамічної геометрії, міжпредметних зв’язків сферичної геометрії з фізикою, біологією, астрономією, космологією.Документ Компетентнісно орієнтована вища фармацевтична освіта в Україні як умова якісної підготовки майбутнього провізора(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Рева Тетяна; Reva TetianaУ статті здійснено теоретичний і прикладний дискурс компетентнісного підходу у вищій фармацевтичній освіті в Україні; обґрунтовано, що «компетентність» є ключовим, центральним поняттям компетентнісного підходу у вищій фармацевтичні освіті; уточнено поняття «компетентність фахівця фармацевтичної галузі» як динамічної комбінації знань, навичок та умінь, способів мислення, поглядів і цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність фахівця фармацевтичної галузі успішно провадити професійну та/або навчальну діяльність з питань з питань охорони здоров'я населення.Документ Про організацію профорієнтаційної роботи з інформатики у загальноосвітніх навчальних закладах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena VolodymyrivnaУ статті розглянуто проблему профорієнтаційної діяльності у загальноосвітніх закладах з метою популяризації спеціальності «Інформатика*» підготовки вчителів інформатики. Описано започаткований конкурс з комп’ютерної графіки «Розфарбуй життя» між учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Надано короткі статистичні результати.Документ Застосування платформи дистанційного навчання щодо реалізації компетентнісного підходу у підготовці фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Зайцева Тетяна; Zaitseva Tetiana; Кравцова Людмила; Kravtsova Liudmyla; Камінська Наталія; Kaminska NataliiaВ даній статті представлений досвід викладачів Херсонської державної морської академії застосування платформи дистанційного навчання, а саме, організація і проведення комплексного тестування для об'єктивного аналізу рівнів оволодіння курсантами професійних, загальнонаукових та інструментальних компетентностей. В статті описаний приклад створення ефективного інструменту оцінки професійної компетентності курсантів. Орієнтація на результати освіти є сьогодні актуальним, і вимагає визнання кваліфікацій, отриманих в процесі вищої освіти та розвиток освіти протягом усього життя.Документ Подготовка студентов к исследовательской деятельности(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Шестакова Лідія; Shestakova LidiiaФормирование у студентов по программе Педагогического образования исследовательских компетенций является требованием ФГОС ВО. Для решения стоящей задачи в статье предлагается организовать изучение специального курса, раскрывающего основное содержание по методологии педагогического исследования. Параллельно с этим выпускающая кафедра выстраивает НИРС и включает ее в аудиторную и внеаудиторную работу со студентами. В статье представлена характеристика содержания курса «Основы исследований в образовании», организация НИРС, динамика изменения ее показателей.Документ Особливості створення анімаційних програм в активних формах туризму(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Зігунова Інна Сергіївна; Zihunova Inna SerhiivnaСтаття розглядає питання особливостей створення анімаційних програм при організації дозвілля громадян в активних формах туризму, що робить запропонований туристський продукт надзвичайно конкурентоспроможним, а отже підвищує прибутковість туристських підприємств. Звертається увага на те, що розробка анімаційних туристських заходів в активному туризмі потребує від фахівців дозвіллєвої діяльності знань, умінь та практичних навичок з питань диференціації учасників, видів програм, підбору спеціального туристського спорядження та реквізиту, дотримання правил безпеки під час організації відпочинку у природному середовищі.Документ Порівняльний аналіз програм для тестування працездатності жорстких дисків(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Базюк Руслан; Baziuk Ruslan; Завгородній Сергій; Zavhorodnii Serhii; Ковтун Анастасія; Kovtun AnastasiiaУ статті проаналізовано основні характеристики найбільш поширених програмних засобів для тестування жорстких дисків: ScanDefrag, Active SMART, ParagonPartitionManager. Запропоновано програмний засіб власної розробки, який має україномовний інтерфейс.Документ Как можно в техническом вузе формировать и развивать творческое мышление студента при изучении дисциплины «математика»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Ковалевська Елла; Kovalevska Ella; Кветко Оксана; Kvetko OksanaВ статье проанализированы проблемы преподавания математики в техническом вузе. Изложены некоторые особенности преподавания курса высшей математики на инженерных факультетах Белорусского государственного аграрного технического университета (БГАТУ).Документ Взаємозв’язок структурних елементів моделі процесу формування професійних компетенцій учнів в умовах інтерактивного освітнього взаємодії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Рихтер Татьяна; Rykhter TatianaУ статті розглянуто взаємозв'язок структурних елементів моделі процесу формування професійних компетенцій учнів в умовах інтерактивного освітнього взаємодії, що включає мотиваційно-цільову, методологічну, регламентаційну, організаційну, формуючу, змістовну, діагностичну та коригувальну підсистеми.Документ Использование оценочной деятельности (самооценка, взаимооценка) в процессе формирования исследовательских профессиональных компетенций будущих учителей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Харитонова Катерина; Kharytonova KaterynaСтатья посвящена проблеме формирования исследовательских профессиональных компетенций и оценивания учебных результатов в контексте развития собственной оценочной деятельности студентов. На основе теоретического анализа выявляются различные позиции к раскрытию использования самооценки и взаимооценки в процессе формирования исследовательских профессиональных компетенций будущих учителей.Документ Особливості створення відео-уроків з математики (на прикладі теми «Функції»)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Баришок Марина; Baryshok Maryna; Терменжи Дар’я; Termenzhy Dar’ia; Лосєва Наталія; Losieva NataliiaАвтори ілюструють основні вимоги до створення навчальних відеоматеріалів. Підкреслюється необхідність подальшого дослідження питань розробки та застосування відео-уроків у навчальному процесі. Автори описують власний досвід створення системи відео-уроків з математики (на прикладі тем «Функції», «Лінійна функція», «Квадратична функція», «Обернена пропорційність»). Наводяться фрагменти розроблених відео-уроків. Створена авторами система відео-уроків для учнів 7-8 класів з теми «Функції» реалізує ідею інтерактивності сучасних засобів навчання.Документ Про результати підготовки майбутніх інженерів-педагогів до професійно-педагогічного проектування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Литвиненко Олександр Вікторович; Lytvynenko Oleksandr ViktorovychУ статті розглянуто результати дисертаційного дослідження, присвяченого підготовці майбутніх інженерів-педагогів до професійно-педагогічного проектування. Обґрунтовано актуальність проблеми такої підготовки, описано тезаурус дослідження, наведено короткий ретроспективний аналіз наукових робіт, присвячених професійній діяльності інженера-педагога, описано основні структурно-функціональні компоненти професійно-педагогічного проектування, структуру професійно-педагогічного проектування інженера-педагога (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, практично-діяльнісний та акмеологічний компоненти), обгрунтовано, що підготовка майбутніх інженерів-педагогів до професійно-педагогічного проектування має відбуватися за спеціально спланованою і розробленою моделлю, що реалізується у процесі вивчення дисциплін різних циклів, і має власну структуру, мету, завдання і засоби реалізації. Коротко схарактеризовано етапи педагогічного експерименту.Документ Особливості навчання гіперболічної геометрії для підвищення компетентності майбутніх вчителів математики і фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Шаповалова Наталія; Shapovalova Nataliia; Панченко Лариса; Panchenko LarysaУ статті проаналізовані особливості навчання гіперболічної геометрії або геометрії Лобачевського в процесі вивчення нормативної навчальної дисципліни «Основи геометрії» студентами математичних спеціальностей педагогічних університетів та розкриті основні методичні аспекти цього процесу. Розглянуті мета, зміст, основні положення гіперболічної геометрії та запропоновані сучасні підходи і методи її навчання. Запропоноване використання в навчальному процесі практичних і прикладних застосувань фактів геометрії Лобачевського, засобів динамічної геометрії, міжпредметних зв’язків гіперболічної геометрії з фізикою, біологією, астрономією, космологією.Документ Програмне забезпечення електронних лекцій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Кудін Анатолій Петрович; Kudin Anatolii Petrovych; Жабєєв Георгій; Zhabieiev Heorhii; Міненко Олена; Minenko Olena; Кархут Володимир; Karkhut VolodymyrСтаття присвячена використанню існуючих програмних продуктів в підготовці і проведенню електронних лекцій. Описані і аналізуються результати впровадження різних моделей електронних лекцій у навчальний процес за дистанційними технологіями при очному навчанні слухачів навчально-підготовчих відділень Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Зроблено порівняльний аналіз існуючих інструментів виготовлення електронних лекцій у формі презентацій (CustomShow, ClearSlide, Prezi та інші). Запропоновані технічне рішення, які найбільш ефективно і якісно розв’язують різні навчальні задачі.Документ Проблеми і шляхи підвищення ефективності фізичного виховання студентів під час навчання у вищому технічному навчальному закладі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Куртова Галина Юріївна; Kurtova Halyna Yuriivna; Гришко Юрій; Hryshko YuriiВ роботі проаналізовано наукові дослідження за напрямком сучасної системи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. Узагальнено основні проблеми фізичного виховання студентів: формування свідомої мотивації, готовність фахівців фізичної культури до використання здоров’язбережувальних технологій і задоволення рухових потреб студентів, особливості формування навичок здорового способу життя.Документ Підсистеми комп’ютерної графіки у навчанні фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Єфименко Світлана; Yefymenko SvitlanaУ статті зроблено аналіз реалізації комп’ютерної графіки у навчанні фізики через використання графічних інтерфейсів педагогічних програмних засобів (ППЗ). Для прикладу наведено застосування графічних інтерфейсів ППЗ GRAN 1 та цифрових лабораторних комплексів Register Data Logger і NOVA. Вказано на їх значення для формування предметної компетентності майбутнього фахівця.