Перегляд за Автор "Zolotarova Tetiana Viktorivna"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вплив детерміністичної наукової освітньої парадигми на співвідношення систем «особистість» і «дефект» молодших школярів із ДЦП(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaМетою даної статті є виявлення впливу детерміністичної наукової освітньої парадигми на зміни співвідношення систем «особистість» і «дефект» людини, зокрема молодших школярів із дитячим церебральним паралічем. У статті застосована евристично-синергетична методологія дослідження. Автор доводить, що детерміністична наукова освітня парадигма недостатньо стимулює самоорганізацію підсистем системи «особистість» і недостатньо пригнічує саморуйнування підсистем системи «дефект» людини з психофізичними порушеннями в ході прямих процесів абілітації, розвитку, реабілітації, корекції, компенсації, гіперкомпенсації. Стаття показує, що необхідно якомога менше використовувати детерміністичні методики в освітньому процесі осіб із психофізичними порушеннями. Детерміністичні методики є недостатньо природними в задоволенні потреб людини з психофізичними порушеннями в самовдосконаленні й самореалізації та менш результативними, ніж синергетичні, щодо абілітації, розвитку, реабілітації підсистем системи «особистість» і корекції, компенсації, гіперкомпенсації підсистем системи «дефект». У подальшому необхідно порівняти детерміністичну та синергетичну наукові парадигми, висвітлити позитивні й негативні сторони кожної з них та запропонувати медико-психолого-педагогічні методики і методичні системи, що спираються на синергетичні принципи.Документ Вплив мікроструктури методики опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів на їх увагу, сприймання й мислення під час розвивальної роботи з образотворчого мистецтва(2015) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті розглянуто вплив мікроструктури методичної системи опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів на їх увагу, сприймання й мислення під час реалізації першого, другого та третього основних дрібних етапів розвивальної роботи з образотворчого мистецтва. Автором статті застосована синергетична методологія дослідження, теорія функціональних систем П. К. Анохіна, теорія Л. С. Виготського про зони розвитку та компенсаторні процеси в системі «особистість», принцип «завтрашньої радості» А. С. Макаренка, гештальтпсихологія. Методику можна застосовувати для роботи зі здоровими, слабозорими, слабочуючими учнями початкових класів, з молодшими школярами з легкою розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку, дитячим церебральним паралічем.Документ Вплив мікроструктури методичної системи опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів на їх увагу, сприймання й мислення під час корекційної роботи з математики(2015) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті розглянуто вплив мікроструктури методичної системи опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів на їх увагу, сприймання й мислення під час реалізації першого, другого та третього основних дрібних етапів корекційної роботи з математики. Автором статті застосовано синергетичну методологію дослідження, теорію функціональних систем П. К. Анохіна, теорію Л. С. Виготського про зони розвитку й компенсаторні процеси в системі «особистість», принцип «завтрашньої радості» А. С. Макаренка, гештальтпсихологію. Методичну систему можна застосовувати для роботи з молодшими школярами з психофізичними порушеннями та здоровими учнями початкових класів.Документ Застосування наукових дидактичних казок при вивченні теми «Молекулярні основи спадковості» на заняттях з основ генетики для майбутніх корекційних педагогів(2024) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті проаналізовано методику роботи з науковими дидактичними казками при вивченні теми «Молекулярні основи спадковості» на заняттях з основ генетики. У ході підготовки статті нами були застосовані загальнонауковіта евристичні методи, філософський, психолого‐педагогічний, лінгвістичний аналіз казок біологічного та медичного змісту для дошкільників, школярів та студентів, а також казок італійського письменника Джанні Родарі. З метою адекватної інтерпретації наукового матеріалу серед філософських, психологічних та соціальних аспектів людського життя студенти шукають аналогію з науковою генетичною інформацією по темі та підбирають відповідні філософські,психологічні та соціальні метафори для кожного генетичного об’єкта та процесу,про який буде написано в казці. З майбутніми фахівцями корекційної педагогіки важливо читати та писати казки відповідно до типів занять, оскільки у дітей з особливими освітніми потребами можуть виникнути проблеми на будь‐якому етапі засвоєння матеріалу. Вивчення складного генетичного матеріалу перестає бути важким і неприємним завданням, якого студенти зазвичай намагаються уникати якомога довше, а перетворюється на приємний процес, яким хочеться займатися постійно. У перспективі необхідно створити систему науково‐дидактичних казок з усіх тем генетики та інших навчальних дисциплін для студентів вищих навчальних закладів.Документ Корекційно-реабілітаційна діяльність в сучасному освітньому просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-12) Боряк Оксана Володимирівна; Колишкін Олександр Володимирович; Косенко Юрій Миколайович; Курєнкова Анна; Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Стайко О. С.; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Скиба Тетяна Юріївна; Прядко Любов Олексіївна; Золотарьова Тетяна Вікторівна; Лопатинська Н. А.; Пахомова Наталія Георгіївна; Пахомова В. А.; Чобанян Анна Варужанівна; Дмитрієва І. В.; Іваненко А. С.; Кузікова Світлана Борисівна; Усик Дмитро Борисович; Boriak Oksana Volodymyrivna; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Kurienkova Anna; Bondarenko (Kartava) Yuliia Anatoliivna; Staiko O. S.; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Skyba Tetiana Yuriivna; Priadko Liubov Oleksiivna; Zolotarova Tetiana Viktorivna; Lopatynska N. A.; Pakhomova Nataliia Heorhiivna; Pakhomova V. A.; Chobanian Anna Varuzhanivna; Dmytriieva I. V.; Ivanenko A. S.; Kuzikova Svitlana Borysivna; Usyk Dmytro BorysovychУ монографії представлено теоретичні та прикладні результати наукових досліджень науковців, аспірантів щодо реалізації навчання, виховання та розвитку дітей з особливми освітніми потребами (за нозологіями) та взаємодії з їх батьками, наведено моделі сучасної системи допомоги цим дітям. Монографія адресована широкому колу фахівців, спеціалістам у галузі спеціальної та інклюзивної освіти, аспірантам, студентам та батькам, які мають дітей з особливими освітніми потребами.Документ Кореляція вертикальних процесів у системах «особистість» і «дефект» у дітей з психофізичними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті зроблено спробу проаналізувати характеристики асинхронного розвитку систем «особистість» і «дефект» у дітей з психофізичними порушеннями. Визначено кореляції міжсистемних та внутрішньосистемних вертикальних зв'язків у системах «особистість» і «дефект». Ці взаємозв'язки лежать в основі прямих та обернених процесів корекції, компенсації, абілітації, реабілітації та розвитку.Документ Методика опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів(2013) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті пропонується міжпредметно-внутрішньопредметна методична система опосередкованого корекційного управління розвитком учнів молодших класів, яка складається з синергетичних методів корекції та розвитку. В основі методики покладено принцип завтрашньої радості, принципи синергетики, міжпредметні та внутрішньопредметні зв’язки. Методика сприяє становленню в молодших школярів уміння правильно ставити проміжні та кінцеву цілі, долати труднощі, які виникають у процесі досягнення мети. Зміст методики продемонстровано на прикладі уроків образотворчого мистецтва та математики.Документ Методика стимулювання гіперкомпенсації порушень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті пропонується евристично-синергетична медико-психолого-педагогічна методика стимулювання гіперкомпенсації порушень. В основі даної методики лежать принципи синергетики, теорія функціональних систем П. К. Анохіна, теорія Л. С. Виготського про зони розвитку та компенсаторні процеси в системі «особистість», принцип «завтрашньої радості» А. С. Макаренка, гештальтпсихологія. У методиці стимулювання гіперкомпенсації порушень застосовуються синергетичні методи прямої гіперкомпенсації – способи стимулювання власної діяльності людини, спрямованої на процес самоорганізації системи «особистість», результатом якого є надзвичайно високий рівень розвитку мінімум двох підсистем системи «особистість» і утворення між ними горизонтальних зв’язків, що стають обхідним шляхом для встановлення взаємозв’язку менше розвинених підсистем системи «особистість», у яких за даних умов неможлива самоорганізація.Документ Методика стимулювання реабілітації особистості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті пропонується евристично-синергетична медико-психолого-педагогічна методика стимулювання реабілітації особистості. У даній методиці застосовуються синергетичні методи реабілітації особистості. Методика складається з шести етапів – підготовчого та п’яти основних. Протягом пропедевтичного етапу відбувається встановлення системи взаємозв’язків між активними підсистемами першої сигнальної системи учасників реабілітаційного процесу. Методика здійсняє зовнішнє та забезпечує внутрішнє управління процесом реабілітації особистості, сприяючи досягненню системи реабілітаційних цілей. Дану методику можна застосовувати для роботи з людьми з порушенням роботи аналізаторних систем, людьми з легкою розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку, дитячими церебральним паралічем. У подальшому необхідно модифікувати методику для використання її в освітньому процесі осіб зі складними дефектами, порушеннями мовлення та іншими психофізичними порушеннями.Документ Опосередковане внутрішнє компенсаційне управління процесами розвитку, абілітації, корекції, реабілітації в позитивних і негативних складниках людини як системи «біо-соціо-дух»(2023) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті проаналізовано структуру внутрішнього опосередкованого компенсаційного управління прямими вертикальними процесами розвитку, абілітації, корекції й реабілітації, які відбуваються у позитивних і негативних складниках людини як системи «біо-соціо-дух». Запропоновано схеми, які відображають сутність розглядуваних процесів: «розвиток – компенсація – розвиток», «абілітація – компенсація – абілітація», «корекція – компенсація – корекція» і «реабілітація – компенсація – реабілітація». Доведено, що опосередковане компенсаційне управління розвитком системи позитивних складників людини є цілеспрямованим стимулюванням розвитку в підсистемі Г розвитком у підсистемі А через компенсацію неможливості самоорганізації в підсистемі Б системи позитивних складників людини; опосередковане компенсаційне управління абілітацією системи позитивних складників людини є цілеспрямованим стимулюванням абілітації в підсистемі Г абілітацією у підсистемі А через компенсацію неможливості самоорганізації в підсистемі Б системи позитивних складників людини; опосередковане компенсаційне управління реабілітацією системи позитивних складників людини є цілеспрямованим стимулюванням реабілітації у відповідних підсистемах Г систем негативних і позитивних складників людини реабілітацією у відповідних підсистемах А систем негативних і позитивних складників людини через компенсацію неможливості самоорганізації в підсистемі Б системи позитивних складників людини; опосередковане компенсаційне управління корекцією системи негативних складників людини є цілеспрямованим стимулюванням корекції у відповідних підсистемах Г систем негативних і позитивних складників людини корекцією у відповідних підсистемах А систем негативних і позитивних складників людини через компенсацію неможливості самоорганізації в підсистемі Б системи позитивних складників людини. Автор дійшов висновку, що опосередковане внутрішнє компенсаційне управління прямими вертикальними процесами розвитку, абілітації, корекції й реабілітації складається з двох видів безпосереднього управління відповідно до пари здійснюваних процесів і стимулює утворення «обхідних шляхів» у позитивних і негативних складниках людини як системи «біо-соціо-дух», сприяючи соціальній адаптації людей з психофізичними порушеннями у складному й мінливому сучасному світі.Документ Опосередковане внутрішнє управління прямим процесом гіперкомпенсації та гіперкомпенсаційне управління прямими процесами в позитивних та негативних складових людини як системи «біо‐соціо‐дух»(2023) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті визначено сутність і проаналізовано структуру опосередкованого внутрішнього корекційного, реабілітаційного,абілітаційного, розвивального, компенсаційного управління процесом гіперкомпенсації та опосередкованого внутрішнього гіперкомпенсаційного управління процесами корекції, реабілітації, абілітації, розвитку, компенсації в позитивних і негативних складових людини як системи «біо‐соціо‐дух».Застосовано загальнонаукові методи й евристично‐синергетичну методологію дослідження. Розуміння сутності розглядуваних процесів дозволить цілеспрямовано керувати діяльністю дисипативних функціональних структур у підсистемах компетентностей та створювати необхідні методичні системи опосередкованого управління вертикальними процесами. Доведено, що опосередковане внутрішнє корекційне, реабілітаційне, абілітаційне,розвивальне, компенсаційне управління процесом гіперкомпенсації та опосередковане внутрішнє гіперкомпенсаційне управління процесами корекції,реабілітації, абілітації, розвитку, компенсації в позитивних і негативних складових людини як системи «біо‐соціо‐дух» складаються з двох видів безпосереднього управління і стимулюють утворення горизонтальних зв’язків між підсистемами, сприяючи соціальній адаптації дітей з особливими освітніми потребами. У подальшому необхідно з’ясувати характерні риси розглянутих видів управління в осіб з різним ступенем інтелектуальних,функціональних, фізичних, навчальних та соціоадаптаційних труднощів.Документ Проблема формування вмінь молодших школярів із ДЦП на основі детерміністичної наукової освітньої парадигми(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті проведено порівняльний аналіз умінь з тематичного малювання, розв'язування простих задач і складання простих задач, сформованих у ході детерміністичного освітнього процесу в молодших школярів із дитячим церебральним паралічем, які мають легку розумову відсталість, затримку психічного розвитку та збережений інтелект. Висвітлено негативний вплив детерміністичної та позитивний вплив синергетичної наукової освітньої парадигми на формування названих умінь. Запропоновано евристично-синергетичну методичну систему опосередкованого корекційного управління розвитком уміння молодших школярів із дитячим церебральним паралічем складати прості задачі.Документ Пізнавально-творча самореалізація молодших школярів із ДЦП і стан сформованості їх емоцій, волі, інтересів, потреб, цілей, мотивів і мотивації(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті здійснено порівняльний аналіз недоліків емоцій, волі, інтересів, потреб, цілей, мотивів і мотивації, які ускладнюють пізнавально-творчі можливості самореалізації молодших школярів із дитячим церебральним паралічем, які мають легку розумову відсталість, затримку психічного розвитку та збережений інтелект. Визначено, у чому полягає самореалізація людини в ході застосування евристично-синергетичної медико-психолого-педагогічної методики стимулювання абілітації системи «особистість». У статті застосована евристично-синергетична методологія дослідження.Документ Схематичне зображення структури систем «особистість» і «дефект»: гносеологічний аспект(2013) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті проведено порівняльну характеристику схематичних зображень структури систем «особистість» і «дефект» та з’ясовано пізнавальну цінність названих схем для теорії та практики антропологічних наук.Документ Фрактальність корекційного процесу(2011) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті зроблено спробу визначити структуру цілеспрямованого корекційного процесу. Здійснено порівняльну характеристику процесів прямої та оберненої корекції. Розглянуто особливості зовнішнього та внутрішнього впливу на системи «особистість» і «дефект» дітей з психофізичними порушеннями.