Перегляд за Автор "Pukhno Svitlana Valeriivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Виробнича педагогічна практика студентів бакалаврів спеціальності 014 Cередня освіта (Фізика)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaПосібник призначено для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», які проходять педагогічну практику на базі загальноосвітніх шкіл. Посібник містить основні рекомендації щодо проходження педагогічної практики майбутніх вчителів фізики. Мета пропонованого посібника – допомогти студентам оволодіти технологією проведення уроків з фізики та математики, сформувати їх професійну компетентність. Рекомендується для студентів IV курсів очної форми навчання і викладачів.Документ Емоційна стійкість як складова емоційно-етичної компетентності майбутніх вчителів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana Valeriivna; Щербак Тетяна Іванівна; Shcherbak Tetiana IvanivnaМетою статті постало дослідження емоційно-етичної компетентності майбутніх вчителів – студентів СумДПУ імені А. С. Макаренка. Представлено теоретичний аналіз понять «емоційно-етична компетентність» майбутніх вчителів, «емоційна стійкість», «емоційний інтелект», їх компонентів та взаємозв’язку представлених понять. Акцентовано увагу на необхідності формування емоційно-етичної компетентності фахівця під час навчання в закладах професійно-технічної та вищої освіти. Розкрито сутність етичної компетентності педагога як складного поліфункціонального та індивідуально-психологічного утворення. Окреслено особливості формування емоційно-етичної компетентності. Визначено сутність та особливості емоційного інтелекту як єдності інтелектуальних та емоційно-вольових особливостей і властивостей особистості. Для досягнення поставлених завдань використано методику Т. І. Ільїної «Мотивація навчання у ВНЗ» та методику А. В. Зверкова та Е. В. Єйдмана «Дослідження вольової саморегуляції». Проаналізовано результати експериментального дослідження особливостей мотивації навчання та особливостей вольової саморегуляції, наполегливості та самовладання як складових формування емоційно-етичної компетентності майбутніх вчителів – студентів Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. Визначено, що для більшості першокурсників мотивацією навчання є набуття знань і оволодіння професією, що свідчить про усвідомлений вибір професійного навчання, сформованість професійних інтересів і розуміння перспективи подальшої діяльності. Встановлено, що у більшості студентів середній і високий рівень вольової саморегуляції, наполегливості і самовладання. Відповідно, більшість першокурсників – дієві активні особистості, здатні свідомо керувати емоційними станами, емоційно врівноважені, здатні раціонально розподіляти власні зусилля і планомірно втілювати в життя власні наміри. Визначено, що розвиток складових компонентів емоційно-етичної компетентності є запорукою психічного здоров’я педагога. Результати дослідження можуть бути використані в процесі професійної підготовки педагогів в закладах вищої освіти України.Документ Курсова робота з психології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaМетодичні рекомендації до написання курсової роботи складені для студентів Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренко всіх форм навчання. У стислій формі представлено основні положення щодо курсової роботи як однієї з форм самостійної роботи студентів: мета і завдання курсової роботи; робота з джерельною базою дослідження; вимоги до оформлення роботи; критерії оцінювання.Документ Курсова робота як різновид науково-дослідної діяльності студентів(2011) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaПублікація присвячена проблемам, які виникають у студентів під час виконання такого різновиду самостійної дослідницької діяльності, як курсова робота.Документ Методичні рекомендації до виконання завдання з психологічної складової педагогічної практики студентів ІI курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти (денна форма навчання, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальність 014 Середня освіта)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Пухно Світлана Валеріївна; Тарасова Тетяна Борисівна; Pukhno Svitlana Valeriivna; Tarasova Tetiana BorysivnaУ виданні представлено основні положення про педагогічну практику: мета, завдання та керівництво практикою, зміст завдання з психології та критерії його оцінювання, правила оформлення звітної документації. Представлено програму психолого-педагогічного вивчення уроку та складання його аналізу.Документ Методичні рекомендації до організації і виконання завдань педагогічної практики студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денна форма навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaУ виданні представлено основні положення про педагогічну практику: мета, завдання та керівництво практикою, перелік психологічних завдань та критерії їх оцінювання, правила оформлення звітної документації. Представлено програму психолого-педагогічного вивчення учнівського класу та складання його характеристики.Документ Особливості мотивації навчання студентів педагогічних спеціальностей закладу вищої освіти(Гельветика, 2024) Кузікова Світлана Борисівна; Kuzikova Svitlana Borysivna; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaУ статті представлено теоретико-емпіричний аналіз особливостей мотивації навчання студентів педагогічних спеці-альностей закладу вищої освіти. Проаналізовано психологічні феномени, як-от мотивація навчання, зовнішня і внутрішня мотивація навчання, мотивація досягнення успіху, наслідки домінування певної мотивації навчання для процесу соціально-пси-хологічної адаптації студентів, що є фактором академічної успішності здобувача вищої освіти, його соціальної активності, психоемоційної стабільності, задоволеності професійним навчанням та комунікаціями в новій соціальній системі, особистіс-ному розвитку. Зазначено, що в сучасних умовах воєнних дій на території України як у викладачів, так і у здобувачів вищої освіти зміщено фокус уваги з академічних досягнень на підтримку й нормалізацію психоемоційного стану. Представлено, що особливості мотивації навчання студентів закладу вищої освіти позначаються на якості навчання й формуванні особистісних характеристик майбутніх фахівців. Подано результати емпіричного дослідження особливостей мотивації навчання й моти-вації досягнення успіху студентів закладу вищої освіти. Визначено фактори, що сприяють розвитку мотивації навчання здо-бувачів вищої освіти на різних етапах: усвідомлення студентами близьких і віддалених цілей навчання; забезпечення науко-вим і методичним матеріалом для дистанційної форми навчання; впровадження інноваційних методів навчання; організація й здійснення індивідуальної, консультативної роботи; сприятлива психологічна атмосфера взаємодії, входження в професійну діяльність. Засвідчено, що серед завдань закладів вищої освіти на сьогодні – формування у студентів навичок самоорганізації, відчуття самоефективності, впевненості у власних інтелектуальних можливостях як здобутку орієнтації представників професорсько-викладацького складу й адміністрації закладу на таку взаємодію та співпрацю зі студентом, що сприяє ство-ренню ситуації успіху в освітньому процесі.Документ Особливості організації навчально-дослідної роботи студентів педагогічних спеціальностей ВНЗ(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Максименко Тетяна Михайлівна; Maksymenko Tetiana Mykhailivna; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaВ статті представлені основні форми навчально-дослідної роботи студентів ВНЗ педагогічних спеціальностей та їх значення для професійного становлення майбутнього фахівця. Навчально-дослідна робота студентів ВНЗ включена до навчальних планів і є системою обов’язкових навчальних занять, всіх видів завдань різних видів практики. Різновидами навчально-дослідної роботи є індивідуально- дослідні завдання, курсова і дипломна роботи, що вимагають досить складної організації керівництва цією діяльністю студента. Методичне забезпечення навчально-дослідної роботи студентів передбачає складання методичних рекомендацій до різних видів завдань, що містять загальні положення щодо організації цієї роботи. Вирішення студентом в процесі навчання та під час проходження практики складних навчально-дослідних завдань, сприяє формуванню та виробленню навичок ефективного вирішення завдань професійної діяльності і сприяє активному формуванню професійних якостей особистості.Документ Особливості проходження адаптації першокурсників ВНЗ як чинник формування системи професійних знань(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaВ статті представлені особливості проходження адаптації студентів педагогічних спеціальностей під час навчання у ВНЗ та їх значення для формування системи базових знань, а також – професійного становлення майбутнього фахівця. Особливості проходження адаптації залежать від проходження молодою людиною попередніх інститутів соціалізації, їх індивідуальних особливостей, а також від організації навчально-виховної роботи у ВНЗ. Складовою цієї роботи є навчально- дослідна робота студентів ВНЗ, яка є системою обов’язкових навчальних занять, всіх видів завдань різних видів практики. Різновиди навчально-дослідної роботи сприяють збагачення студентом базовими знаннями, вміннями, навичками і вимагають досить складної організації керівництва цією діяльністю. Вирішення студентом в процесі навчання та під час проходження практики складних навчально-дослідних завдань, сприяє формуванню та виробленню навичок ефективного вирішення завдань професійної діяльності і сприяє активному формуванню професійних якостей особистості.Документ Особливості формування психологічної культури студентів-іноземців вищих закладів освіти України(ФОП Цьома С. П., 2018) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaВ публікації представлено, що формування складових психологічної культури є тривалим динамічним процесом, що відбувається під час навчання студента у закладі вищої освіти. Труднощі студентів-іноземців у цьому процесі пов’язані з процесами адаптації. Інноваційні методи навчання, зокрема – тренінгові форми роботи, є чинниками успішності як проходження адаптації, так і формування психологічної культури майбутнього фахівця.Документ Психологічна просвіта майбутніх викладачів фізико-математичних дисциплін(2015) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaВ статті представлені здобутки теоретичного та експериментального вивчення розуміння студентами вищих навчальних закладів – майбутніми викладачами фізико-математичних дисциплін, значення психологічної просвіти для ефективного виконання професійної діяльності.Документ Психологічні аспекти мотивації майбутніх викладачів фізико-математичних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaВ статті представлені здобутки теоретичного та експериментального вивчення психологічних аспектів професійної мотивації студентів вищих навчальних закладів – майбутніх викладачів фізико-математичних дисциплін та їх психологічних особливостей, а також аналіз сучасних психолого-педагогічних досліджень, які присвячені питанням, пов’язаним з мотивацією навчальної діяльності студентів навчальних закладів різних типів. В статті представлено аналіз понять професійної спрямованість, як складного психологічного явища, що характеризує психологічну готовність до вибору напрямку майбутньої професійної діяльності, та професійного самовизначення, як вибору тієї професії, що найбільше відповідає індивідуальним рисам молодої людини.Документ Психологічні чинники задоволеності шлюбом жінок періоду ранньої дорослості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Новак Ксенія Сергіївна; Novak Kseniia Serhiivna; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaМетою магістерської роботи є визначення психологічних чинників задоволеності шлюбом жінок періоду ранньої дорослості. Основними методами дослідження є аналіз, узагальнення, систематизація та інтерпретація наукових даних. Методами діагностики досліджуваного психологічного явища та пов’язаних з ним компонентів є стандартизовані методики: «Ступінь задоволеності шлюбом» (В. В. Столін, Т. Л.Романова, Г. П. Бутенко), «Розуміння – емоційне тяжіння – авторитет» (РЕА) (А. Н. Волкова), «Вимірювання установок в сімейній парі» (Ю. Є. Альошина, Л. Я. Гозмана). В результаті проведеного теоретичного аналізу досліджень щодо задоволеності шлюбом жінок періоду ранньої дорослості, визначено, що задоволеність шлюбом жінок визначеного періоду визначається стажем сімейного життя, задоволеністю трудовою або професійною діяльністю, мотивами одруження, також залежить від наявності дітей та їх віку, індивідуально-психологічних та особистісних характеристик партнера по шлюбу. В результаті проведення емпіричної складової дослідження визначено чинники задоволеності шлюбом жінок періоду ранньої дорослості: установки жінок на позитивне ставлення до людей загалом, отримання задоволення від взаємодії з партнером в подружніх відносинах, орієнтованість на спільну діяльність подружжя в усіх сферах сімейного життя, підтримку кохання у шлюбі, високу оцінку значенню сексуальних відносин в сімейному житті і готовність до обговорення теми сексуальних відносин. Відповідно до результатів дослідження, була розроблена тренінгова програма «Гармонія, а не конфлікт в подружньому житті» з метою профілактики подружніх конфліктів у сім'ях, яка спрямована на розвиток у подружжя навичок саморегуляції поведінки, ефективної взаємодії, створення емоційно-комфортного клімату в сім'ї, що безпосередньо впливає на рівень задоволеності подружжя шлюбом.Документ Психологія(2020) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana Valeriivna; Ніколаєнко Сергій Олександрович; Nikolaienko Serhii OleksandrovychНавчально-методичний посібник містить робочу програму навчальної дисципліни «Психологія» (розглянута і схвалена на засіданні кафедри психології (Протокол № 1 від «29» серпня 2019 р.) та погоджена науково-методичною комісією Навчально-наукового інституту педагогіки і психології «29» серпня 2019 р.), короткий зміст лекцій, плани, завдання та методичні вказівки практичних занять, завдання та методичні вказівки до самостійної роботи, питання для підсумкового контролю. Посібник призначений для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальність 012 дошкільна освіта; спеціальність 013 початкова освіта; спеціальності 014 середня освіта: мова і література (англійська); спеціальності 014 середня освіта: біологія та здоров’я людини; спеціальності 014 середня освіта: географія (заочна форма навчання).Документ Розвиток творчих здібностей в процесі формування психологічної культури майбутніх вчителів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana Valeriivna; Харченко А. В.; Kharchenko A. V.У статті представлено теоретичний аналіз поняття «творчі здібності», як стійких властивостей людини, що виявляються в її навчальній, виробничій та інших видах діяльності і становлять необхідну умову творчого розвитку особистості. Проаналізоване поняття «творчість» як процес створення нових матеріальних і духовних цінностей, що передбачає наявність у людини відповідних здібностей, мотивів, знань та вмінь, завдяки чому створюється продукт, і відрізняється новизною, оригінальністю та унікальністю. Представлено, що поняття «творчість» безпосередньо пов’язане з поняттям «творче мислення», яке характеризується не лише створенням суб ’єктивно нового продукту, але і новоутвореннями в ході пізнавальної діяльності щодо створення цього продукту. Ці новоутворення стосуються мотивації, цілей, оцінок людини. Визначено, що розвиток творчих здібностей забезпечують процес інтелектуального розвитку, особистісного та професійного самовдосконалення, як компонентів психологічної культури майбутніх вчителів. Відповідно, організація та планування навчально-виховного процесу у педагогічних вищих навчальних закладах, вимагає впровадження інноваційних педагогічних технологій з метою розвитку творчого потенціалу майбутніх вчителів як складових їх психологічної культури.Документ Самооцінка студентів закладів вищої освіти як чинник успішності навчання(2023) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaУ статті проаналізовано такий психологічний феномен, як самооцінка особистості, особливості самооцінки студентів закладів вищої освіти як компонент самоповаги, як чинник успішності проходження соціально-психологічної адаптації, успішності їх навчання та загалом формування професійних компетентностей майбутніх фахівців. Проаналізовані функції самооцінки, особливості цього особистісного компонента людини юнацького віку. Представлено, що особливості самооцінки здобувачів вищої освіти залишаються актуальним питанням дослідників соціальної та вікової психології, психології вищої школи. Узагальнено зв’язок особливостей самооцінки студентів закладу вищої освіти та складнощів адаптаційних періодів навчання, якими є перший рік навчання та випускний курс. Специфіка останнього пов’язана з проходженням студентами виробничої практики, а на сьогодні для значної кількості молодих людей і початком професійної діяльності. З’ясовано, що найбільш складним періодом дослідниками виділено перший рік навчання, що пов’язано з проблемами адаптації юнаків до умов та специфіки навчання у новому закладі освіти. Визначені переваги в цьому процесі студентів з об’єктивною самооцінкою. Проаналізовані труднощі студентів-першокурсників, у яких занижена самооцінка та неадекватно завищена самооцінка, особливості їх навчання, соціальної взаємодії, особливості професійної адаптації. Проаналізовані результати дослідження ґендерних особливостей самооцінки здобувачів вищої освіти. Представлено результати емпіричного дослідження самооцінки студентів Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. Визначені чинники, що сприяють успішності соціально психологічної адаптації, зокрема, діагностична та корекційна діяльність фахівців психологічної служби щодо проблем студентів закладів вищої освіти. Висвітлено особливості організації психологічного супроводу під час навчання студентів у закладі вищої освіти з метою успішності проходження адаптації та формування професійних компетентностей майбутнього фахівця.Документ Самостійна науково-дослідна робота студентів закладів вищої освіти як складова процесу формування психологічної культури майбутнього педагога(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaСтаття присвячена дослідженню значення самостійної науково-дослідної роботи студентів закладів вищої освіти, де відбувається підготовка фахівців з педагогічних спеціальностей, як складової формування їх психологічної культури. Представлено теоретичний аналіз поняття «психологічна культура» та структурних компонентів цього феномену, а також значення визначених складових в процесі формування професійних компетенцій майбутніх вчителів. Проведений аналіз зв'язку загально-навчальних вмінь, що забезпечують якість навчання, і успішністю оволодіння навичками та вміннями організації та виконання самостійної науково-дослідної роботи студентів фізико-математичного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка, надає підстави для визначення, що формування вказаних навичок є чинником розвитку психологічної культури майбутніх вчителів інформатики, математики, фізики. Представлено, що на формування когнітивного компоненту психологічної культури впливає організація форм аудиторної та позааудиторної роботи в ході вивчення студентами вказаних педагогічних спеціальностей дисципліни «Психологія» протягом І-ІІ семестру першого року навчання, зокрема - впровадження інноваційних педагогічних технологій. Визначено, що впровадження вказаних технологій в процес вивчення складових курсу дисципліни позначається на успішності адаптації першокурсників, позитивних змінах професійної мотивації, формування самооцінки професійно важливих якостей майбутніх вчителів, оволодіння юнаками навичок та вмінь організації і проведення самостійної науково-дослідної роботи, та, загалом, - компонентів психологічної культури майбутнього педагога. Проаналізовано значення організації і проведення студентських науково-практичних конференцій в процесі формування професійних компетенцій майбутніх вчителів. Представлено, що пріоритетним завданням сучасності є забезпечення необхідних соціально-педагогічних умов у структурі системи вищої освіти.Документ Стресостійкість студентів закладів вищої освіти як психологічна проблема(2023) Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaУ статті проаналізовано такий психологічний феномен, як стрес, різновиди цього емоційного стану та особливості переживання стресів студентами закладів вищої освіти. Переживання стресів здобувачами вищої освіти є актуальним питанням у зв’язку з проблемами успішності їхнього професійного навчання. У зв’язку з цим визначено, що формування у молодих людей системи знань щодо феномену стресу: психофізіологічних особливостей виникнення цього емоційного стану, чинників, що сприяють його виникненню, специфіки проходження, наслідків, а також формування навичок та вмінь у студентів саморегуляції психічних станів, є актуальною потребою сьогодення. Узагальнено причини виникнення стресів у здобувачів вищої освіти залежно від періоду навчання у закладі вищої освіти. З’ясовано, що найбільш стресовим періодом дослідниками виділено перший рік навчання, що пов’язано з проблемами соціально-психологічної адаптації до умов та специфіки навчання у новому закладі освіти. Визначені чинники, що сприяють виникненню стресів у студентів під час семінарських та практичних занять, екзаменаційної сесії. Розглянуто індивідуальні особистісні властивості як чинники успішної соціально-психологічної адаптації студентів закладів вищої освіти, серед яких – рівень стресостійкості особистості. Представлено результати емпіричного дослідження рівня стресостійкості студентів Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. Визначені чинники, що сприяють успішності соціально-психологічної адаптації та зниженню стресової напруги здобувачів вищої освіти, а саме: особливості соціально-психологічного клімату академічної групи, факультету, інституту та загалом закладу вищої освіти, роботи зі студентами фахівців служби психологічного супроводу, активна діяльність студентів у громадському житті студентської спільноти закладу освіти, робота кураторів академічних груп, активна взаємодія з викладачами та адміністрацією закладу освіти. Висвітлено особливості організації психологічного супроводу під час навчання студентів у закладі вищої освіти з метою успішності проходження адаптації здобувачів вищої освіти.Документ Теоретичні засади професійної компетентності сучасного педагога(2017) Луценко Світлана Миколаївна; Lutsenko Svitlana Mykolaivna; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaУ статті проаналізовано теоретичні засади професійної компетентності сучасного педагога. Розглянуто сутність понять «компетенція» та «компетентність». Подано сутнісну характеристику основоположного поняття дослідження «професійна компетентність сучасного педагога». Представлено складові професійної компетентності. Наведено ключові компетенції та компетентності. Доведено, що в умовах перебудови системи вищої освіти необхідно розглядати сукупність ключових компетентностей, компетенцій і кваліфікацій, серед яких особливе місце займає професіоналізм фахівця, що формується у вищому навчальному закладі. Зазначено, що наведений перелік складових професійно-педагогічної компетентності не є вичерпним, остаточним і потребує подальшого розвитку та дослідження.Документ Формування предметних компетентностей майбутніх вчителів фізики та математики засобами та технологіями cучасного освітнього середовища(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Шкурдода Юрій Олексійович; Shkurdoda Yurii Oleksiiovych; Мороз Іван Олексійович; Moroz Ivan Oleksiiovych; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Іваній Володимир Степанович; Ivanii Volodymyr Stepanovych; Одінцова Оксана Олександрівна; Odintsova Oksana Oleksandrivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna Volodymyrivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Drushliak Maryna Hryhorivna; Друшляк Марина Григорівна; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana Valeriivna; Балабан Ярослав Романович; Balaban Yaroslav RomanovychУ монографії, що є результатом колективної праці педагогів науковців, висвітлено теоретико‐методичні засади формування предметних компетентностей майбутніх вчителів фізики та математики засобами та технологіями сучасного освітнього середовища. У виданні розкрито основні питання формування спеціальних фахових компетентностей майбутніх учителів фізики та математики під час навчання фізики та методики її навчання, під час навчання дисциплін математичного циклу та питання формування предметних компетентностей дисциплін психолого-педагогічного циклу. Монографія розрахована на широке коло читачів, а також викладачів, аспірантів і студентів усіх форм навчання.