Перегляд за Автор "Protsenko Iryna Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз результатів експериментального дослідження формування професійно-творчих діалогових умінь cтудентів гуманітарних дисциплін у процесі евристичної діалогової взаємодії(2016) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті проаналізовано результати впровадження в навальний процес дидактичної моделі формування професійно-творчих діалогових умінь. Виявлено позитивну динаміку раніше визначених нами професійно-творчих умінь – інтелектуальних, конструктивних, організаторсько-регулятивних та діалогічно-евристичних, якими студенти оволодівали під час евристичної діалогової взаємодії, що позитивно вплинули на якість створених майбутніми вчителями творчих освітніх продуктів. З’ясовано, що важливою дидактичною умовою в управлінні евристичною діяльністю студентів є організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії за евристичної діалогової взаємодії до особистісно значимої діяльності, паритетних стосунків суб’єктів під час навчання, взаємовідносин на основі смислових особистісних позицій.Документ Діагностичний підхід до оцінки ефективності формування діалогових професійно-творчих умінь майбутнього вчителя(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті розглядаються основні критерії та показники для діагностики основних діалогових професійно-творчих умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін. З'ясовано, що систематичне застосування діагностичного підходу з повноцінним критеріальним забезпеченням суттєво впливає на успішне становлення професійних умінь творчого характеру у процесі евристичного діалогового навчання.Документ Евристичний діалог: витоки, розвиток, застосування у навчальному процесі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті з історико-педагогічних позицій з'ясовано витоки, розвиток, застосування у навчальному процесі евристичного діалогу. Виокремлено важливі етапи розвитку евристичного діалогу як ефективного способу освіти, з'ясовано його дидактичні можливості у професійній підготовці студентів.Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Моніторинг як інструмент визначення якості освіти(2015) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Гудименко К. М.; Hudymenko K. M.На основі аналізу наукової літератури розкрито сутність моніторингу якості ос¬віти, розглянуто функції моніторингу якості освіти, висвітлені принципи функціонуван¬ня моніторингових структур, з’ясована відмінність між моніторингом та контролем. З’ясовано, що окремі підсистеми, різні аспекти та процеси, які відбуваються в системі, навчальні досягнення можуть бути об’єктами моніторингу. Необхідно відмітити, що моніторинг створює інформаційну систему, яка постійно оновлюється та вказує на безперервність відстеження, включає технології вимірювання існуючого стану об’єкта. Також відзначено, що моніторинг дуже схожий на контроль, але моніторинг потребує додержання максимальної об’єктивності та достовірності отриманої інформації, саме тому проводиться за спеціальними технологіями незалежними (зовнішніми) дослідниками, на відміну від контролю.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Основи моніторингу якості педагогічної освіти студентів фізикоматематичного факультету(2015) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті на основі аналізу наукової літератури визначено сутність поняття моніторингу у двох основних аспектах. З’ясовано основні цілі та мету моніторингу якості педагогічної освіти магістрантів. Виявлено, що управлінський процес має спиратися на об'єктивні дані, одержувані в ході інформаційного обміну між суб'єктами моніторингового дослідження та органами управління освітою.Документ Педагогічні умови управління розвитком професійної компетентності вчителя нової української школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaСучасна реформа освіти передбачає перетворення освітнього процесу на інноваційне середовище. Проте, цей процес вимагає від педагога постійного розвитку у професійній діяльності, особливо, творчого зростання задля вдосконалення професійних компетентностей. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи теоретичного рівня. З метою визначення стану та теоретичного обґрунтування сутності феномену «професійна компетентність учителів Нової української школи», використовувалися методи аналізу та узагальнення наукових даних, представлених у філософських, психолого-педагогічних, навчально-методичних та інструктивно-методичних джерелах для визначення основних педагогічних умов управління професійною компетентністю учителів Нової української школи. У дослідженні розглядаються педагогічні умови управління розвитком професійної компетентності педагогів Нової української школи. Ці умови передбачають створення належних умов для розвитку професійних компетентностей вчителя у закладах середньої освіти; використання в освітньому процесі пізнавальних ситуацій, що спонукають молодих учителів до усвідомлення цілей, змісту і засобів крізь призму культурної відповідності історичним та соціальним обставинам; пізнання учителем самого себе та своїх намірів; свідоме планування кожним вчителем змін у собі, викликаних потребами професії, спілкуванням і співпраці з іншими.Документ Погляди А. С. Макаренка на педагогічну техніку сучасного викладача гуманітарних дисциплін(2013) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті проаналізовано погляди видатного педагога А. С. Макаренка щодо педагогічної майстерності, зокрема, техніки ведення навчального діалогу сучасним вчителем гуманітарних дисциплін. Розглядається актуальна педагогічна проблема – формування культури діалогового спілкування як невід’ємна складова гуманістичних цінностей та орієнтацій майбутнього вчителя та місце цієї проблеми в концепціях та працях А. С. Макаренка. Значне місце приділено розумінню його ідей, які стали основною частиною педагогіки видатного педагога. З’ясовано сутність поняття «педагогічна техніка» та запропоновано шляхи впровадження цих ідей у педагогічну практику та підготовку майбутнього вчителя педагогічного університету.Документ Професійна підготовка та професійний розвиток педагога: глобальний, європейський та національний контексти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Бойченко Віталій Віталійович; Бойченко Марина Анатоліївна; Тарабан Юрій; Бикова Марія Миколаївна; Кузікова Світлана Борисівна; Проценко Ірина Іванівна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Boichenko Vitalii Vitaliiovych; Boichenko Maryna Anatoliivna; Taraban Yurii; Bykova Mariia Mykolaivna; Kuzikova Svitlana Borysivna; Protsenko Iryna IvanivnaУ представленому дослідженні окреслено актуальні питання професійної підготовки та професійного розвитку педагога у глобальному, європейському та національному контекстах, а саме: роль у цьому процесі міжнародних стратегічних академічних партнерств, змістові та організаційні засади діяльності закладів професійно-технічної освіти в Австрії, формування духовно-моральної ідентичності особистості, шляхи формування резільєнтності вчителів в умовах війни, особливості використання івент-технологій у позашкільній освіті, теоретичні засади естетичного виховання здобувачів освіти тощо. Видання пропонується широкому читацькому загалу.Документ Професійно-творчі вміння педагога та їх формування в евристичному навчанні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті з психологічно-педагогічних позицій з'ясовано поняття «уміння», «професійно-творчі уміння», уточнено їх класифікацію та способи формування в евристичному навчанні, яке на сьогодні займає вирішальні позиції в педагогічній освіті. З'ясовано основні позиції щодо формування професійно-творчих умінь у навчальній діяльності – когнітивних, креативних, методологічних.Документ Психолого-педагогічні аспекти роботи з обдарованими дітьми дошкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Сіпко Ю. О.; Sipko Yu. O.У статті розглянуто основні підходи до визначення поняття «обдарованість» та «обдаровані діти» й на їх основі проаналізовано характерні особливості обдарованих дітей. У представленій статті описано та схарактеризовано основні напрями роботи з обдарованими дітьми в дошкільному навчальному закладі. Встановлено, що системна робота вихователя ДНЗ з обдарованими дітьми спеціалізується на використанні різних психодіагностичних методик, методів, форм, які можуть бути доповненими анкетами батьків та спостереженнями вихователів і психологів за дитиною. З’ясовано, що обдарованість дитини проявляється й розвивається, насамперед, у творчій діяльності й зумовлюється мотивацією навчальної діяльності, характерологічними та індивідуальними особливостями прояву.Документ Рефлексивно-оцінна діяльність суб’єктів навчання у процесі евристичної діалогової взаємодії(2014) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті розглядається рефлексивно-діагностичний компонент розробленої дидактичної моделі формування професійно-творчих умінь у процесі евристичного діалогу. На основі розробленої моделі виділено основні види професійно-творчих умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін: інтелектуальних, конструктивних, організаторсько-регулятивних та діалогово-евристичних. Проаналізовано основні етапи успішного оволодіння майбутніми фахівцями гуманітарних дисциплін зазначеними вміннями у процесі евристичної діалогової взаємодії. Виявлено основні способи реалізації евристичного діалогу в навчальному процесі під час створення студентами творчих освітніх продуктів – основної мети евристичного навчання.Документ Способи формування професійно-творчих умінь у процесі евристичного діалогу(2013) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaЗ’ясовано важливу роль діалогової взаємодії при створенні освітніх продуктів – основної мети евристичної навчальної діяльності. У дослідженні на базі дидактичної моделі, яка включала й процесуально-діяльнісний компонент, формування професійно-творчих умінь наведено фрагменти лекційних і практичних занять, які сприяють успішному освоєнню майбутніми фахівцями інноваційної освітньої технології – евристичної діалогової взаємодії з пріоритетами запитальної діяльності студентів, спрямованої на досягнення мети навчальної діяльності, – створення значимого для них творчого освітнього продукту.Документ Теоретико-методологічні засади формування діалогової культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті узагальнено змістовно-процесуальні характеристики поняття «діалогічна культура» студентів – майбутніх педагогів у контексті сучасних стратегічних принципів модернізації їх загальнонаукової та професійно-педагогічної підготовки; обґрунтовано значення методологічної, інформаційної, дослідницької культури як основи розвитку діалогічної культури студентів у навчально-пізнавальній діяльності; визначено сукупність педагогічних умов, що забезпечують системний розвиток діалогічної культури в процесі вивчення педагогічних дисциплін.Документ Теоретико-методологічні засади формування діалогової культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін(2015) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті узагальнено змістово-процесуальні характеристики поняття «діалогічна культура» студентів – майбутніх педагогів у контексті сучасних стратегічних принципів модернізації їх загальнонаукової та професійно-педагогічної підготовки; обґрунтовано значення методологічної, інформаційної, дослідницької культури як основи розвитку діалогічної культури студентів у навчально-пізнавальній діяльності; визначено сукупність педагогічних умов, що забезпечують системний розвиток діалогічної культури у процесі вивчення педагогічних дисциплін.Документ Теоретичні та методологічні засади інноваційної діяльності закладу вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Романенко Неля Олександрівна; Romanenko Nelia Oleksandrivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaВ магістерській роботі здійснено цілісне висвітлення сучасного стану та перспективних напрямів розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти. Визначено суспільно-політичні, соціально-економічні, культурно-освітні чинники становлення та розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти на території України, у зв’язку з чим було сформовано основні підходи у розумінні поняття інновація. Визначено основні етапи інноваційного процесу в галузі вищої освіти. Сформульовано схему поділу інноваційного процесу на етапи, яка отримала назву «життєвий цикл інновацій». Уточнено структуру та особливості становлення і розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти в сучасній Україні. Проаналізовано теоретико – методологічні основи управління інноваційною діяльністю системи вищої освіти та визначено, що впровадження інновацій в галузі вищої освіти покликане забезпечити підвищення якості навчання, а також знизити витрати на досягнення звичних результатів освіти. Охарактеризовано та розкрито особливості розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти на сучасному етапі, у ході чого визначено основні напрямки модернізації вищої освіти, під час яких буде вирішена низка проблем сучасної вищої освіти. Сформовано методи та форми активного навчання, які орієнтовані на діджиталізацію освітнього процесу і забезпечують якісно новий рівень міжособистісної взаємодії, зокрема завдяки можливостям інформаційно-цифрових технологій. Конкретизовано динаміку розвитку інноваційної діяльності у галузі вищої освіти в європейському освітньому просторі та окреслено можливості використання позитивного досвіду в сучасних умовах реформування вищої школи України.Документ Теорії та технології інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті концепції «Нова українська школа(2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaМонографія є результатом виконання колективної наукової теми кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. У розділах монографії висвітлено широке коло актуальних проблем інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя, що стали предметом вивчення в контексті реалізації концепції «Нова українська школа». Схарактеризовано теоретичні та методичні засади бакалаврської, магістерської та докторської підготовки майбутнього вчителя до викладання у закладах шкільної і неформальної освіти. Показано, що в сучасних умовах підготовка вчителя спрямована на формування інноваційного фахівця як агента змін. Дослідження буде корисним для викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів, педагогічної громади в цілому.Документ Формування психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Покидько Михайло Олегович; Pokydko Mykhailo Olehovych; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaВ магістерській роботі розглянуто теоретико-практичні основи формування психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності. Виокремлено сутність поняття психолого-педагогічна готовність майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності. Проаналізовано зміст основних компонентів структури психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності. Виявлено провідні фактори, що визначають процес формування психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності. Розроблено практичні рекомендації щодо формування психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності. Розкрито структуру психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності; визначено психолого-педагогічні умови формування психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності; виявлено якісні зміни психолого-педагогічної готовності майбутніх викладачів вищої школи до професійної діяльності.Документ Імідж вузу як складова системи освіти(2015) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті з’ясовано сутність понять «імідж» та «імідж університету». Виявлено, що імідж – невід’ємна частина будь-якої організації, що направляє свої дії на формування сприятливого образу в умовах ринкової економіки для встановлення гармонійних відносин із громадськістю. Проаналізовано основні складові структури іміджу вищого навчального закладу: імідж освітньої послуги; імідж споживачів освітніх послуг; внутрішній імідж організації тощо. З’ясовано, що для ефективного іміджу вищого навчального закладу потрібні не тільки посилення позицій на локальному ринку освітніх послуг, але й у цілому рівень розвитку освіти в регіоні та в країні.