Перегляд за Автор "Pasko Kateryna Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Взаємозв’язок прояву страху і самооцінки особистості у дітей 1–4 класів(2020) Симоненко Людмила Іванівна; Symonenko Liudmyla Ivanivna; Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaВ магістерській роботі досліджується вплив рівня самооцінки на прояви страхів та побоювань у дітей 1-4 класів. Проведений аналіз теоретико-методологічних підходів до вивчення поняття самооцінки. Розглянуто самооцінку як основу формування і розвитку особистості, що має значний вплив на життєдіяльність, рівень домагань та стиль поведінки особи. У роботі здійснено теоретичний аналіз поняття «страх» та визначення його сутності вітчизняними та зарубіжними науковцями. Наголошено, що проблема проявів страху та тривожності є актуальною для молодших школярів, бо початок навчання в школі сприяє їх збільшенню. Емпіричним шляхом встановлено взаємозв’язок самооцінки дітей молодшого шкільного віку з проявами страхів та тривожності. Підкреслена необхідність психологічної підтримки дітям з підвищеним рівнем страхів та побоювань зі сторони значущих для них дорослих (батьків, вчителів, психологів).Документ Використання арттерапевтичних засобів у роботі з психосоціального відновлення особистості(Гельветика, 2024) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ статті приділено увагу актуальним проблемам психологічної допомоги населенню в результаті різних соціальних потря-сінь, запропоновано стратегію психосоціального відновлення особистості, що представлено низкою арттерапевтичних вправ для роботи з різновіковими категоріями клієнтів, які потребують психологічної допомоги, проаналізовано переваги застосу-вання методу арттерапії.Арттерапія – це різновид психотерапії. Загалом цей напрям використовує процес включення особистості у творчість для поліпшення її емоційного, когнітивного та фізичного благополуччя. Це форма експресивної терапії, що спонукає людей досліджувати і виражати свої думки й почуття за допомогою творчості, а не покладатися виключно на вербальне спілку-вання. Більш повне визначення арттерапії було надано Американською асоціацією арттерапії (2013): це інтегративна профе-сія у сфері психічного здоровʼя та соціальних послуг, яка збагачує життя людей, сімей та спільнот через активну творчість, творчий процес, прикладну психологічну теорію та людський досвід у рамках психотерапевтичних відносин [4].Арттерапія як метод роботи з різновіковими категоріями клієнтів поєднує «розмовну» терапію з інтерпретацією візуаль-них образів для проникнення в підсвідомість людини, використовуючи засоби, що розкривають думки і почуття людини, які не можуть бути негайно виражені словами, і досягаючи успіху, коли інші втручання не справляються.Терапія за допомогою мистецтва як засобу зцілення і спілкування вельми актуальна для дітей і підлітків. В роботі з малень-кими дітьми можна уникнути проблеми обмежених мовних навичок для вираження складних думок і емоцій. Зазначений барʼєр вдасться подолати за допомогою методів вираження, які діти розуміють достатньо добре, наприклад малювання або роз-фарбовування. Підліткам може бути корисним вільне від тиску і наслідків середовище для вираження своїх думок і почуттів. Дистрес від стримуваних емоцій і складних переживань, що потребують вираження, особливо поширений серед дорослих людей. Арттерапія в таких випадках допомагає розвивати емоційно орієнтовані навички подолання труднощів і підвищувати емоційну усвідомленість дорослих тощо.Слід зазначити, що заняття арттерапією слугують цілям, що виходять за рамки декоративно-прикладного мистецтва. Навіть самостійні артзаняття задіюють розум, тіло і дух таким чином, що людина може передавати свої думки та емоції за допомогою візуальних і символічних методів, а не тільки через слова, що сприяє підвищенню самооцінки і самосвідомості особистості.Документ Депрессивные состояния и успешность обучения подростков(2017) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaВ статье рассматривается проблема эмоционального неблагополучия подростков, раскрывается понятие депрессии. Анализируются основные психические факторы, влияющие на школьную успеваемость детей подросткового возраста.Документ Етнічна ідентичність. Основні аспекти(2017-04) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ статті здійснено аналіз поняття «етнічна ідентичність» як етнопсихологічного феномену, розкрито основні види ідентичності, висвітлено особливості формування етнічної ідентичності у осіб, народжених у змішаних сім’ях, актуалізовано психологічні функції етнічної ідентичності та її особливості.Документ Ефективність спілкування як умова продуктивної професійної діяльності педагога(2017) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ статті розглядається феномен ефективного спілкування та особливості його впровадження і активного використання в рамках професійної діяльності сучасного педагога. Окрему увагу приділено бар’єрам спілкування, що впливають на успіх комунікативної взаємодії педагога з учнями. Висвітлено фактори, що протидіють ефективному спілкуванню вчителя. Наголошується на вагомості активного слухання в ході професійної взаємодії, розглядаються рівні активного слухання та можливості використання типів слухання в процесі спілкування педагога зі школярами.Документ Застосування методу арт-терапії у разі криз і психічних травм особистості(2023) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ науковій статті йдеться про роботу психолога з кризами особистості. Серед таких виділяють особистісні кризи, професійні, кризові стани сім’ї. Висвітлено, що є різні кризи. Так, криза розвитку – це зміни, які є нормальною частиною життя особистості і можуть бути успішно пережиті лише тоді, коли людина навчиться справлятися зі своєю ситуацією. При цьому ситуативна криза – це результат несподіваної травми. Іноді ці кризи розвитку або ситуативні кризи можуть відбуватися одночасно, і коли це трапляється, криза, як правило, є більш руйнівною для особистості. Розкрито також розуміння психічної травми та зазначено її особливості протікання. Визначено, що наслідки травми можуть включати: зміну режиму сну, панічні атаки, замкнутість, нав’язливі думки, досить легку лякливість особистості, підвищену пильність тощо. Деякі зі способів, якими травма може проявлятися в організмі, включають: хронічні захворювання або біль, проблеми зі сном, часті головні болі або біль у грудях тощо. Запропоновано шляхи психологічної допомоги у разі криз і психічних травм особистості, при цьому акцент зроблено на роботі психолога в методі арт-терапії – формі психологічної допомоги, в основі якої – безпечне і природне для людини образотворче мистецтво, казкотерапія, фототерапія, пісочна терапія тощо. Підкреслюється, що завдяки творчому процесу арт-терапія може бути цінним терапевтичним підходом у роботі з травмою та кризами особистості.Обґрунтовується, що використання мистецтва для вираження емоцій відкриває доступ як до візуальної пам’яті, так і до тілесної пам’яті, оскільки не тільки дозволяє людям створювати образи. Використання художніх матеріалів, таких як глина і фарби, може відновити зв’язок з фізичними відчуттями, які можуть бути відрізані від своїх тілесних відчуттів. Оскільки дослідниками припускається, що дотик і зір безпосередньо пов’язані з центром страху в мозку людини, арт-терапія підходить для роботи з травматичною пам’яттю.Документ Классический психоанализ З. Фрейда о структуре и функциях эго-сознания(Видавничий дім «Гельветика», 2016) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna Mykolaivna; Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychСтатья посвящена философскому анализу комплекса вопросов, связанных с пониманием и интерпретацией проблемы сознания в классическом психоанализе З. Фрейда. Изложены основные положения психоаналитической философии сознания, показана динамика развития психоаналитических идей в системе бессознательное – предсознательное – сознание.Документ Мотивація вибору професії українськими та іноземними студентами(2017) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ статті здійснено аналіз поняття «мотивація» та «професійна мотивація», висвітлено основні стадії процесу мотивації, визначено характерні особливості мотивації вибору професії українськими та іноземними студентами. Обґрунтовано важливість професійної мотивації на стадії здобуття професійних знань.Документ Новая психология или современый миф: к вопросу о методологической состоятельности психоаналитических концепций(Видавничий дім «Гельветика», 2017) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna Mykolaivna; Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychСтатья посвящена исследованию методологических аспектов психоаналитического учения. Рассмотрены взаимосвязи между психоанализом и философией. Сделана попытка проанализировать отношение к психоанализу в системе миф – философия – наука.Документ Особливості використання кольоротерапії в процесі сучасної школи(ФОП Цьома С. П., 2017-12) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaСтаття присвячена проблемі впливу кольору на особливості сприйняття учбового матеріалу школярами в ході уроку, на повсякденну поведінку дітей у школі. У статті розкриваються особливості виникнення фізичних реакцій у дітей на той чи інший колір, розкривається психологічна складова кольоротерапії, запропоновано варіанти використання знань про колір з метою гармонізації учбового процесу.Документ Проблема наслідків психотравмуючих подій у дітей та їх подолання методами арт-терапії(2017-02-16) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ статті висвітлюється проблема подолання наслідків психотравмуючих подій у дітей. Розкрито, що серед різних методів у роботі з дитячими кризовими станами в даний час поряд з традиційними психотерапевтичними методиками (раціональна терапія, аутогенне тренування, гіпноз, групова, аналітична, біхевіоральна, позитивна, клієнт-центрована терапія тощо) застосовуються і такі, як ігротерапія, казкотерапія, арт-терапія. Арт-терапія є міждисциплінарним підходом, що поєднує в собі різні галузі знання – психологію, медицину, педагогіку, культурологію та виступає ефективним методом в роботі з дітьми.Документ Профессионализм и творчество педагога – саморазвитие методами эстетотерапии(2020) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaЭстетотерапия – это своеобразный символический процесс осознания себя и мира. В творчестве воплощаются чувства, надежды и страхи, ожидания и сомнения, конфликты и примирения. Творческие возможности человека, раскрываемые и реализуемые в процессе эстетотерапии, стимулируют его интеллектуальное и эмоциональное развитие, раскрывают его индивидуальность, дают возможность преодолеть установленные социумом ограничения, воздвигнутые сознанием барьеры и просто дают ощущение собственной значимости, уникальности и самоценности. Перспективность использования эстетотерапевтических методик в психологическом обеспечении профессиональной деятельности педагогов связана с природной потребностью человека в творческом самовыражении, в сохранении своего физического, психологического и профессионального здоровья, в личностном и духовном развитии, самоактуализации, а также с возможностью решения задач гуманизации педагогического труда.Документ Психологічні особливості задоволеності шлюбом у жінок різного віку(2020) Вяткіна Вероніка Романівна; Viatkina Veronika Romanivna; Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaВ роботі визначено поняття шлюбу та сім’ї у психологічній літературі. Представлені засади вивчення психологічних особливостей задоволеності шлюбом у жінок. Представлені показники якості шлюбу. Виявлено сімейно-рольові очікування та гендерно-рольова диференціація сім’ї. Визначено психологічні та вікові особливості жінок. Експериментально досліджено задоволеність шлюбом серед жінок різного віку. Розроблена тренінгова програма щодо підвищення задоволеності шлюбом серед жінок різного віку.Документ Психологічні особливості розвитку мовлення у дошкільнят(2020) Рудна Світлана Миколаївна; Rudna Svitlana Mykolaivna; Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaВ роботі визначено поняття «діалогічне мовлення». Представлені функції та умови формування мовлення у дошкільників. Розглянуто сюжетно-рольову гру як найбільш продуктивну діяльність для розвитку мовлення у дошкільників. Виокремлено умови створення активного мовленневого середовища. Визначено комунікативну компетентність як здатність дитини бути успішно реалізованою у процесі соціальної взаємодії. Емпірично досліджено психологічні особливості мовлення у дітей дошкільного віку. Розглянуто засоби розвитку навичок діалогічного мовлення на заняттях з дітьми дошкільного вікуДокумент Психологічні фактори розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти(ФОП Цьома С.П., 2020) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaУ статті здійснено теоретичне обґрунтування психологічних факторів розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти. Визначено психологічні особливості закладів позашкільної освіти як освітніх організацій. Розглянуто психологічні фактори та умови розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти.Документ Психологічні чинники задоволеності шлюбом у жінок різного віку(ФОП Цьома С. П., 2020-12) Пасько Катерина Миколаївна; Вяткіна Вероніка Романівна; Pasko Kateryna Mykolaivna; Viatkina Veronika RomanivnaДана стаття присвячена дослідженню проблеми психологічних чинників задоволеності жінок стосунками в подружніх парах. Актуальність теми статті не згасає і сьогодні, оскільки сім᾿я є певним середовищем впливу на особистість – чим більш позитивним є образ сім᾿ї у свідомості особистості, тим більш гармонійним є світовідчуттяДокумент Техніки арт-терапії в роботі з кризовими станами особистості. Авторська техніка «Пінні варіації»(2020-11) Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaЗапропонована арт-терапевтична авторська техніка налаштовує на виникнення відчуття рівноваги та цілісності, сприяє гармонізації стану особистості, налагодженню інтуїтивного зв’язку зі своїм внутрішнім Я, заряджає позитивом. Особливо корисною техніка «Пінні варіації» буде у роботі психолога з дітьми у дошкільних закладах освіти та роботі шкільного психолога з молодшими школярами. Виходячи з нашого досвіду, техніка «Пінні варіації» жваво сприймається клієнтами різного віку і дає позитивні результати у досягненні поставлених цілей.